abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 december 2008 @ 14:13:39 #226
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_63905125
quote:
Op woensdag 10 december 2008 14:10 schreef Manu82 het volgende:

[..]

Die 1-1 had nooit mogen vallen, was al ver over blessuretijd
Tegen de scheids in gaan?
*gele kaart trekt
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
  woensdag 10 december 2008 @ 14:16:50 #227
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_63905212
Tomtom +16% hoe is het mogelijk.
  woensdag 10 december 2008 @ 14:21:04 #228
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_63905330
OMG, Wilders is op de Fitna world tour
pi_63905367
quote:
Op woensdag 10 december 2008 09:20 schreef noekje het volgende:

[..]

Noeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees!

Klote Kaat, wat is er precies aan de hand met je dochter en haar vriend?
Oef, dat is een heel verhaal.
Vriend is vorig jaar december een walgelijke manier ontslagen nav. zijn chronische nekproblemen en bij een nieuwe baas gaan werken. Met moeite via een advokaat kregen we het voor elkaar dat hij t/m half september betaald kreeg.
Nieuwe baas (mr scrooge dus) heeft tot nu toe een magere 875 betaald! Verder zegt hij: 1000 euro pm. Hij heeft onder dwang een contract getekend! Inhoud: proef tot 11 december en dan evt. 2 maanden nog.
Dochter werkte daar op uitzendbasis en geen dubbeltje gehad (ze heeft een wajong uitkering).
Denk dat wij feest vieren als hij de zak krijgt, dat dus! Hij wil graag werken en dan heeft hij even tijd om te zoeken naar een normale werkgever.
pi_63905423
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:30 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

1-3.

En AZ wordt kampioen dit seizoen.
Deze Alkmaarse viert even mee! We doen het goed he!
  woensdag 10 december 2008 @ 14:26:58 #231
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_63905467
quote:
Op woensdag 10 december 2008 14:22 schreef Kaat38 het volgende:

[..]

Denk dat wij feest vieren als hij de zak krijgt, dat dus! Hij wil graag werken en dan heeft hij even tijd om te zoeken naar een normale werkgever.
Normale werkgever
pi_63905560
quote:
Op woensdag 10 december 2008 14:26 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Normale werkgever
Tja, ergens moet er eentje te vinden zijn he, ff zoeken naar die speld in een hooiberg zeg maar.
pi_63905561
was dubbel, oeps
  woensdag 10 december 2008 @ 14:32:29 #234
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_63905579
quote:
Op woensdag 10 december 2008 14:31 schreef Kaat38 het volgende:

[..]

Tja, ergens moet er eentje te vinden zijn he, ff zoeken naar die speld in een hooiberg zeg maar.
Jij hebt ook de bug gevonden
Ik zal eens kijken of ik een Feature request kan maken
pi_63905785
quote:
Op woensdag 10 december 2008 14:32 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Jij hebt ook de bug gevonden
Ik zal eens kijken of ik een Feature request kan maken
Ik hou mij aanbevolen!
  woensdag 10 december 2008 @ 15:09:11 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_63906514
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
Leandra, geweldige OP
Thnx dear

Ik begrijp teruglezend echter dat een hoop mensen het niet leuk en/of te moeilijk vinden, en dat terwijl het zo simpel is
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 10 december 2008 @ 15:13:20 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_63906623
quote:
Op woensdag 10 december 2008 14:22 schreef Kaat38 het volgende:
[..]
Oef, dat is een heel verhaal.
Vriend is vorig jaar december een walgelijke manier ontslagen nav. zijn chronische nekproblemen en bij een nieuwe baas gaan werken. Met moeite via een advokaat kregen we het voor elkaar dat hij t/m half september betaald kreeg.
Nieuwe baas (mr scrooge dus) heeft tot nu toe een magere 875 betaald! Verder zegt hij: 1000 euro pm. Hij heeft onder dwang een contract getekend! Inhoud: proef tot 11 december en dan evt. 2 maanden nog.
Dochter werkte daar op uitzendbasis en geen dubbeltje gehad (ze heeft een wajong uitkering).
Darn wat een ellende
Is het niet mogelijk via het UWV een aanvulling te krijgen?
Die ¤ 875,= per maand is zelfs onder de minimum-inkomensgrens als hij 23 jaar of ouder is
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_63906742
Leandra, dat was een uitbetaling voor ca 3 weken maar natuurlijk is het ver onder de maat! Geloof maar dat mr Scrooge nog heel wat moet betalen! We leven van ons spaargeld, gelukkig hebben we dat nog maar ook dat raakt op.
Dus: bedankt Wouter de grootste haagse tuinkabouter met zijn woorden, we zijn allemaal schuldig!
Wat een hufter zeg, er bestaan mensen die niet rood willen staan, niet willen lenen maar eerst sparen voor ze wat aanschaffen. Nu mogen we sparen om naar de bakker te gaan.
  woensdag 10 december 2008 @ 15:18:18 #240
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_63906768
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Thnx dear

Ik begrijp teruglezend echter dat een hoop mensen het niet leuk en/of te moeilijk vinden, en dat terwijl het zo simpel is
Dan zou LS het moeten kunnen
  woensdag 10 december 2008 @ 15:20:55 #241
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_63906848
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:17 schreef Kaat38 het volgende:
Leandra, dat was een uitbetaling voor ca 3 weken maar natuurlijk is het ver onder de maat! Geloof maar dat mr Scrooge nog heel wat moet betalen! We leven van ons spaargeld, gelukkig hebben we dat nog maar ook dat raakt op.
Dus: bedankt Wouter de grootste haagse tuinkabouter met zijn woorden, we zijn allemaal schuldig!
Wat een hufter zeg, er bestaan mensen die niet rood willen staan, niet willen lenen maar eerst sparen voor ze wat aanschaffen. Nu mogen we sparen om naar de bakker te gaan.
En dan mag je nog blij zijn dat je je geld niet bij Icesave had staan
pi_63906924
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:20 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

En dan mag je nog blij zijn dat je je geld niet bij Icesave had staan
Yep, we houden het maar positief! maar ik vind het momenteel wel een rottijd.
Oké, schakel positiefmodus weer in: gaat van het weekend een kerstboom halen en giga kitch versieren!
pi_63907020
quote:
Wat heeft de kredietcrisis dan in godsnaam te maken met slechte onderhandelingen?
En ja we zijn er indirect al dan niet in vele gevallen direct schuldig aan de crisis.
Bedrijven en overheden bestaan nog altijd uit mensen van vlees en bloed en helaas voor ons als maatschappij moeten velen het stellen zonder geweten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dementor op 10-12-2008 15:34:58 ]
  woensdag 10 december 2008 @ 15:27:37 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_63907037
quote:
Ook ¤ 1.000,= per maand lijkt me bij een full-time baan onder het wettelijk minimum.
Het wettelijk minimum is bruto (per 1-1-2009) immers ¤ 1.381,20 per maand en daar zou netto zo'n ¤ 1.170,= van moeten overblijven (afgezien van een aantal CAO gerelateerde zaken)

Het blijft echter lastig bij mensen die in een arbeidsbeperkende situatie zitten, het UWV berekent ook met het grootste gemak een verdiencapaciteit die onder het wettelijk minimumloon ligt..... lijkt wel aardig als ze roepen dat iemand nog ¤ 6,= per uur kan verdienen, maar dat mag een werkgever weer niet betalen.
Dan moet er dus ergens aangevuld worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_63907192
Yep, het klopt, meen dat minimum netto 1185 is en dat is in zijn functie plus vakkennis al zwaar onderbetaald! Het is te smerig voor woorden maar oké, word aan gewerkt al ben ik er een beetje errug moe van momenteel.
  woensdag 10 december 2008 @ 15:34:57 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_63907238
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:26 schreef Dementor het volgende:
[..]
Wat heeft de kredietcrisis dan in godsnaam te maken met slechte onderhandelingen?
Iemand die chronisch ziek is heeft weinig te onderhandelen, werkgevers hebben er vaak geen zin in, en dat is niet zo vreemd, het brengt een hoop risico met zich mee.
En al die "voordelen" waar het UWV over rept als het gaat over het in dienst nemen van iemand met een arbeidsgehandicaptenstatus is op papier wel aardig maar de realiteit is een drama, vooral mbt de manier waarop datzelfde UWV z'n afspraken (niet) nakomt.

Men valt op die manier dus al snel tussen wal en schip: ze willen graag werken, ze weten echter ook dat ze door hun chronisch ziek zijn een groter risico voor een werkgever zijn, en dus blijft er weinig over waarover onderhandeld kan worden. Ze zijn al blij als iemand ze aanneemt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_63907272
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Iemand die chronisch ziek is heeft weinig te onderhandelen, werkgevers hebben er vaak geen zin in, en dat is niet zo vreemd, het brengt een hoop risico met zich mee.
En al die "voordelen" waar het UWV over rept als het gaat over het in dienst nemen van iemand met een arbeidsgehandicaptenstatus is op papier wel aardig maar de realiteit is een drama, vooral mbt de manier waarop datzelfde UWV z'n afspraken (niet) nakomt.

Men valt op die manier dus al snel tussen wal en schip: ze willen graag werken, ze weten echter ook dat ze door hun chronisch ziek zijn een groter risico voor een werkgever zijn, en dus blijft er weinig over waarover onderhandeld kan worden. Ze zijn al blij als iemand ze aanneemt.
Kijk dit werkt wel verhelderend en ik begrijp het ook.
Maar het is naïef om te denken dat zolang je eigen zaakjes op orde zijn niets je zou kunnen treffen.
  woensdag 10 december 2008 @ 15:37:11 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_63907300
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:33 schreef Kaat38 het volgende:
Yep, het klopt, meen dat minimum netto 1185 is en dat is in zijn functie plus vakkennis al zwaar onderbetaald! Het is te smerig voor woorden maar oké, word aan gewerkt al ben ik er een beetje errug moe van momenteel.
Sterkte
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_63907379
Klopt Leandra, wil geen drama trappen maar hier dus 3 gehandicapten, vriend zijn nek aan diggelen, dochter autist en ik reumatisch. Verder beschikken we allemaal over een goed verstand en zijn over het algemeen positief ingesteld en willen aan de bak. Maar dat wordt steeds onmogelijker gemaakt!
Ligt dat aan ons? Nou nee, 2 van de 3 kunnen echt nog werken hetzij dochter alleen parttime en in een rustige omgeving maar zij toont wel inzet.
  woensdag 10 december 2008 @ 15:46:35 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_63907567
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:36 schreef Dementor het volgende:
[..]
Kijk dit werkt wel verhelderend en ik begrijp het ook.
Maar het is naïef om te denken dat zolang je eigen zaakjes op orde zijn niets je zou kunnen treffen.
Dat ben ik met je eens, maar ik kan me voorstellen dat als je de boel altijd netjes voor elkaar hebt, maar het nooit echt overhebt, en alles dan ineens instort door het verlies van een baan en een werkgever die zich op een schandalige manier gedraagt, dat je er dan goed ziek van wordt als je een minister van Financiën, die 2 maanden geleden nog voor Sinterklaas speelde voor mensen die uit hebberigheid (een half procentje meer rente) hun geld risicovol op een buitenlandse bank gezet hebben en die wel tot een bedrag van ¤ 100.000,= weer uit hun eigen risicovolle gedrag helpt, je even vertelt dat de huidige situatie aan jezelf te danken is...

Natuurlijk had Bos het niet tegen Kaat persoonlijk, maar het is nogal een schril contrast als bedrijven (en personen) waarmee het "goed gaat" een "warme trui" voor de winter krijgen, terwijl mensen die al heel lang op de grens van "niet goed" en "ronduit slecht" zitten niet eens een bolletje wol krijgen om hun oude trui met gaten te stoppen, en zelfs nog een keer mede de schuld krijgen van het feit dat het zo koud is....
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')