abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64948925
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:01 schreef intoxicated het volgende:
Angina pectoris. De rest van het verhaal ga ik morgen lezen
Ach, iedereen maakt fouten. Hoorde laatst een eerstejaars spreken over 'vasoconstructie' en 'vasodilatie'. Die laatste is nog wel verdedigbaar als anglicisme, maar die eerste is wel heel erg fout.

Voor de co's onder ons: gaan jullie naar het MOVIR & CO congres? The Amateur Transplants komen! Ik baal echt dat ik nog geen co ben . Heb ze al gemaild of ze ook nog ergens anders in Nederland spelen.

[ Bericht 12% gewijzigd door dotKoen op 12-01-2009 15:24:44 ]
pi_64950790
quote:
Op maandag 12 januari 2009 14:28 schreef dotKoen het volgende:
Ach, iedereen maakt fouten.
Fouten?

Waarom zou het SC gewricht niet kunnen luxeren?
I feel kinda Locrian today
pi_64951381
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:10 schreef starla het volgende:

[..]

Fouten?

Waarom zou het SC gewricht niet kunnen luxeren?
Oh, misverstand dan. Ik doelde op de oorzaak van deze discussie over geluxeerde SC-gewrichten: het gebruik van 'angina pectoralis' door de fysiotherapiestudent. Slordig geciteerd, heb het verbeterd .
pi_65223598
TransVaginale galblaasextirPatie
pi_65228996
Nog bedankt voor de hulp!
Ik kon nauwelijks artikelen vinden over coronair lijden en fysiotherapie. Dus heb het uiteindelijk heel anders aangepakt.
In het kort is mijn conclusie eigenlijk dat de fysiotherapie beter niet kan werken met patienten met instabiele ap.

Maar dat met stabiele ap, toch het een en ander bereikt kan worden door de fysiotherapeut.
Ik heb gekeken naar het feit dat veel patienten met coronair lijden bang zijn om het hart te belasten, omdat zij de ap-aanvallen als angstig hebben ervaren. Omdat zij deze angst hebben immobiliseren ze zichzelf als het ware. Door het immobiliseren (minder belasting) gaat de maximale belastbaarheid van het hart omlaag.
Omdat de maximale belastbaarheid omlaag gaat, krijgen patienten op den duur eerder ap aanvallen bij minder belasting.

Dus om de algehele conditie op peil te houden kan bewegingstherapie door de fysiotherapeut helpen. Een voorwaarde hierbij is wel dat er een ergometrie is uitgevoerd in het ziekenhuis. Zodat de cardioloog kan bepalen wat de maximale hartbelasting van de patient is (en of er een zuurstoftekort optreedt).
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  dinsdag 20 januari 2009 @ 09:58:25 #131
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_65236045
zo, gister was het 2e deel van het tentamen van blok 3.2, en 73,4 procent goed lijkt me wel genoeg Nog 1 deel, en dan ben ik weer 11 EC rijker! Alleen jammer dat de laatste 2 weken van dit blok gaat over huid en slijmvliezen en immunologie...
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  woensdag 21 januari 2009 @ 17:07:40 #132
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_65289044
Oioi

Heeft iemand hier ervaring met een colloquium doctum voor de studie Geneeskunde?
Primum non nocere
pi_65289944
Ik heb zowaar geleerd met SPSS om te gaan
pi_65297130
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 17:38 schreef Repeat het volgende:
Ik heb zowaar geleerd met SPSS om te gaan
Cool
Ik wou dat ik dat ook kon Onze statistiek vragen gok ik meestal maar gewoon
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_65298247
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:26 schreef Seam het volgende:

[..]

Cool
Ik wou dat ik dat ook kon Onze statistiek vragen gok ik meestal maar gewoon
SPSS rekent al die statistische dingen gewoon voor je uit, daar heb je niet zoveel aan, bij tentamens.

Even een algemene vraag: wat vinden jullie van eerste hulp-blokken, of het ontbreken daarvan binnen het curriculum? Ben de laatste tijd bezig met onderwijs in vaardigheden acute geneeskunde en ben wel benieuwd wat jullie erover denken.

Voor zover ik weet hebben Nijmegen en Maastricht een eerste hulpblok, waarvan 'ons' (Nijmegen) blok het meest uitgebreid is.

[ Bericht 5% gewijzigd door dotKoen op 21-01-2009 21:58:50 ]
pi_65299255
Het GNK topic leeft op! En ik heb tentamen vrijdag Stofwisselingggg jaaaaaa.
pi_65299341
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:52 schreef dotKoen het volgende:

[..]

SPSS rekent al die statistische dingen gewoon voor je uit, daar heb je niet zoveel aan, bij tentamens.

Even een algemene vraag: wat vinden jullie van eerste hulp-blokken, of het ontbreken daarvan binnen het curriculum? Ben de laatste tijd bezig met onderwijs in vaardigheden acute geneeskunde en ben wel benieuwd wat jullie erover denken.

Voor zover ik weet hebben Nijmegen en Maastricht een eerste hulpblok, waarvan 'ons' (Nijmegen) blok het meest uitgebreid is.
Hier(Groningen) heb je alleen BLS en ALS. Op zich best slecht, vanaf de 1e seconde dat je GNK student bent, denkt je omgeving dat je alles weet met gezondheid etc. Dus als je zusje een brandwond hebben, gaan ze aan jou vragen wat ze moeten doen

Gelukkig bied de studievereniging het wel aan tegen kosten, 't is tenminste iets
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_65299584
quote:

[..]

In Leiden doen ze nu zoiets in het tweede jaar. Stelt geen reet voor heb ik van horen zeggen.
pi_65299850
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:20 schreef MaxC het volgende:

[..]

Hier(Groningen) heb je alleen BLS en ALS. Op zich best slecht, vanaf de 1e seconde dat je GNK student bent, denkt je omgeving dat je alles weet met gezondheid etc. Dus als je zusje een brandwond hebben, gaan ze aan jou vragen wat ze moeten doen

Gelukkig bied de studievereniging het wel aan tegen kosten, 't is tenminste iets
Wanneer krijgen jullie dat? En wat krijgen jullie van ALS? Je zou het dus goed vinden een uitgebreidere cursus in het eerste jaar te volgen?
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:26 schreef Repeat het volgende:

[..]

In Leiden doen ze nu zoiets in het tweede jaar. Stelt geen reet voor heb ik van horen zeggen.
quote:
Studiegids LUMC schreef:1 Toetsing van de opgedane kennis kan in de vorm van 1 of meerdere spelletjes of een traditionele multiple-choice toets (30 minuten): Million Dollar Doctor (spelletje), Kabouterkracht (spelletje), Egel (toets).
. Toetsen jullie wel vaker op deze manier?

Maar goed, volgens studiegids is de Leidense cursus echt een stuk beknopter dan wat we in Nijmegen doen. Hier hebben we 8 maal 2 uur lessen, gegeven door student-assistenten. Blok is gebaseerd op BLS en ATLS, samen met verbanden van het Oranje Kruis. Toetsing is een meerkeuze theorietoets en een praktijkstationstoets.

[ Bericht 23% gewijzigd door dotKoen op 21-01-2009 22:43:18 ]
pi_65300393
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:20 schreef MaxC het volgende:
Dus als je zusje een brandwond hebben, gaan ze aan jou vragen wat ze moeten doen
STOP!

DROP!

AND ROLL!!!

pi_65301952
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:33 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Wanneer krijgen jullie dat? En wat krijgen jullie van ALS? Je zou het dus goed vinden een uitgebreidere cursus in het eerste jaar te volgen?
[..]

[..]

. Toetsen jullie wel vaker op deze manier?

Maar goed, volgens studiegids is de Leidense cursus echt een stuk beknopter dan wat we in Nijmegen doen. Hier hebben we 8 maal 2 uur lessen, gegeven door student-assistenten. Blok is gebaseerd op BLS en ATLS, samen met verbanden van het Oranje Kruis. Toetsing is een meerkeuze theorietoets en een praktijkstationstoets.
kabouterkracht _____!

Maarja ik vind 8 keer 2 uur wel erg veel voor een EHBO cursus, als geneeskundestudent behoor je alle theorie toch wel te weten, dan heb je alleen het oefenen nog te doen....
pi_65302265
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:22 schreef Repeat het volgende:

[..]

kabouterkracht _____!

Maarja ik vind 8 keer 2 uur wel erg veel voor een EHBO cursus, als geneeskundestudent behoor je alle theorie toch wel te weten, dan heb je alleen het oefenen nog te doen....
We oefenen vooral, ruim de helft van de lessen. Verder beginnen we in september met de cursus, dan komen ze vers van het VWO af . Het niveauverschil is dan erg groot.
pi_65307012
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:28 schreef dotKoen het volgende:

[..]

We oefenen vooral, ruim de helft van de lessen. Verder beginnen we in september met de cursus, dan komen ze vers van het VWO af . Het niveauverschil is dan erg groot.
Maar goed, in jaar 2 kregen we weer een 'opfrissing' van 2 lessen en als verrassing moesten we opnieuw examen doen zonder ook maar iets voorbereid te hebben; conclusie bijna iedereen gezakt

Maar de basis blijf je wel onthouden, reanimeren vergeet ik ook nooit meer door alle herkansingen en oefeningen
pi_65307299
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 08:57 schreef Nuna het volgende:

[..]

Maar goed, in jaar 2 kregen we weer een 'opfrissing' van 2 lessen en als verrassing moesten we opnieuw examen doen zonder ook maar iets voorbereid te hebben; conclusie bijna iedereen gezakt

Maar de basis blijf je wel onthouden, reanimeren vergeet ik ook nooit meer door alle herkansingen en oefeningen
Het examen is er dit jaar uitgehaald. Inderdaad omdat er te veel zakkers waren. Ook de opzet van 5BOSA4 is nu anders. In januari 1 x 2 uur met herhaling protocol, 2 LOTUS-situaties, nabespreken LOTUS en herhaling reanimatie. In mei is er dan nog een reanimatieherhaling en de AED-instructie.
pi_65310322
quote:

[..]

Ik bedoelde ook vooral de statistiek in het algemeen. Dat snap ik gewoon totaal niet
pi_65323665
Gynaecologie
pi_65324696
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:29 schreef iofn het volgende:
Gynaecologie

Gyn
pi_65324788
Gyn is wel leuk ja, als je geen pessariums hoeft te verwisselen bij uigezakte bejaarden
pi_65324920
Mja, daar heb je een punt. Obstetrie dan .
pi_65326331
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:02 schreef starla het volgende:
Gyn is wel leuk ja, als je geen pessariums hoeft te verwisselen bij uigezakte bejaarden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')