Ach, iedereen maakt fouten. Hoorde laatst een eerstejaars spreken over 'vasoconstructie' en 'vasodilatie'. Die laatste is nog wel verdedigbaar als anglicisme, maar die eerste is wel heel erg fout.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 00:01 schreef intoxicated het volgende:
Angina pectoris. De rest van het verhaal ga ik morgen lezen
Fouten?quote:Op maandag 12 januari 2009 14:28 schreef dotKoen het volgende:
Ach, iedereen maakt fouten.
Oh, misverstand dan. Ik doelde op de oorzaak van deze discussie over geluxeerde SC-gewrichten: het gebruik van 'angina pectoralis' door de fysiotherapiestudent. Slordig geciteerd, heb het verbeterdquote:Op maandag 12 januari 2009 15:10 schreef starla het volgende:
[..]
Fouten?
Waarom zou het SC gewricht niet kunnen luxeren?
Coolquote:Op woensdag 21 januari 2009 17:38 schreef Repeat het volgende:
Ik heb zowaar geleerd met SPSS om te gaan![]()
SPSS rekent al die statistische dingen gewoon voor je uit, daar heb je niet zoveel aan, bij tentamens.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:26 schreef Seam het volgende:
[..]
Cool![]()
Ik wou dat ik dat ook konOnze statistiek vragen gok ik meestal maar gewoon
Hier(Groningen) heb je alleen BLS en ALS. Op zich best slecht, vanaf de 1e seconde dat je GNK student bent, denkt je omgeving dat je alles weet met gezondheid etc. Dus als je zusje een brandwond hebben, gaan ze aan jou vragen wat ze moeten doenquote:Op woensdag 21 januari 2009 21:52 schreef dotKoen het volgende:
[..]
SPSS rekent al die statistische dingen gewoon voor je uit, daar heb je niet zoveel aan, bij tentamens.
Even een algemene vraag: wat vinden jullie van eerste hulp-blokken, of het ontbreken daarvan binnen het curriculum? Ben de laatste tijd bezig met onderwijs in vaardigheden acute geneeskunde en ben wel benieuwd wat jullie erover denken.
Voor zover ik weet hebben Nijmegen en Maastricht een eerste hulpblok, waarvan 'ons' (Nijmegen) blok het meest uitgebreid is.
In Leiden doen ze nu zoiets in het tweede jaar. Stelt geen reet voor heb ik van horen zeggen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:52 schreef dotKoen het volgende:
[..]
SPSS rekent al die statistische dingen gewoon voor je uit, daar heb je niet zoveel aan, bij tentamens.
Even een algemene vraag: wat vinden jullie van eerste hulp-blokken, of het ontbreken daarvan binnen het curriculum? Ben de laatste tijd bezig met onderwijs in vaardigheden acute geneeskunde en ben wel benieuwd wat jullie erover denken.
Voor zover ik weet hebben Nijmegen en Maastricht een eerste hulpblok, waarvan 'ons' (Nijmegen) blok het meest uitgebreid is.
Wanneer krijgen jullie dat? En wat krijgen jullie van ALS? Je zou het dus goed vinden een uitgebreidere cursus in het eerste jaar te volgen?quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:20 schreef MaxC het volgende:
[..]
Hier(Groningen) heb je alleen BLS en ALS. Op zich best slecht, vanaf de 1e seconde dat je GNK student bent, denkt je omgeving dat je alles weet met gezondheid etc. Dus als je zusje een brandwond hebben, gaan ze aan jou vragen wat ze moeten doen
Gelukkig bied de studievereniging het wel aan tegen kosten, 't is tenminste iets
quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:26 schreef Repeat het volgende:
[..]
In Leiden doen ze nu zoiets in het tweede jaar. Stelt geen reet voor heb ik van horen zeggen.
quote:Studiegids LUMC schreef:1 Toetsing van de opgedane kennis kan in de vorm van 1 of meerdere spelletjes of een traditionele multiple-choice toets (30 minuten): Million Dollar Doctor (spelletje), Kabouterkracht (spelletje), Egel (toets).
STOP!quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:20 schreef MaxC het volgende:
Dus als je zusje een brandwond hebben, gaan ze aan jou vragen wat ze moeten doen
kabouterkrachtquote:Op woensdag 21 januari 2009 22:33 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Wanneer krijgen jullie dat? En wat krijgen jullie van ALS? Je zou het dus goed vinden een uitgebreidere cursus in het eerste jaar te volgen?
[..]
[..]. Toetsen jullie wel vaker op deze manier?
Maar goed, volgens studiegids is de Leidense cursus echt een stuk beknopter dan wat we in Nijmegen doen. Hier hebben we 8 maal 2 uur lessen, gegeven door student-assistenten. Blok is gebaseerd op BLS en ATLS, samen met verbanden van het Oranje Kruis. Toetsing is een meerkeuze theorietoets en een praktijkstationstoets.
We oefenen vooral, ruim de helft van de lessen. Verder beginnen we in september met de cursus, dan komen ze vers van het VWO afquote:Op woensdag 21 januari 2009 23:22 schreef Repeat het volgende:
[..]
kabouterkracht![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
_____!
Maarja ik vind 8 keer 2 uur wel erg veel voor een EHBO cursus, als geneeskundestudent behoor je alle theorie toch wel te weten, dan heb je alleen het oefenen nog te doen....
Maar goed, in jaar 2 kregen we weer een 'opfrissing' van 2 lessen en als verrassing moesten we opnieuw examen doen zonder ook maar iets voorbereid te hebben; conclusie bijna iedereen gezaktquote:Op woensdag 21 januari 2009 23:28 schreef dotKoen het volgende:
[..]
We oefenen vooral, ruim de helft van de lessen. Verder beginnen we in september met de cursus, dan komen ze vers van het VWO af. Het niveauverschil is dan erg groot.
Het examen is er dit jaar uitgehaald. Inderdaad omdat er te veel zakkers waren. Ook de opzet van 5BOSA4 is nu anders. In januari 1 x 2 uur met herhaling protocol, 2 LOTUS-situaties, nabespreken LOTUS en herhaling reanimatie. In mei is er dan nog een reanimatieherhaling en de AED-instructie.quote:Op donderdag 22 januari 2009 08:57 schreef Nuna het volgende:
[..]
Maar goed, in jaar 2 kregen we weer een 'opfrissing' van 2 lessen en als verrassing moesten we opnieuw examen doen zonder ook maar iets voorbereid te hebben; conclusie bijna iedereen gezakt![]()
Maar de basis blijf je wel onthouden, reanimeren vergeet ik ook nooit meer door alle herkansingen en oefeningen
Ik bedoelde ook vooral de statistiek in het algemeen. Dat snap ik gewoon totaal nietquote:Op woensdag 21 januari 2009 21:52 schreef dotKoen het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:02 schreef starla het volgende:
Gyn is wel leuk ja, als je geen pessariums hoeft te verwisselen bij uigezakte bejaarden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |