Windows Live: een nieuwe sociale startpagina!Windows Live ken je waarschijnlijk al van Messenger en Hotmail. Maar biedt meer dan deze bekende diensten. Sinds deze week zijn er veel nieuwe online diensten van Windows Live gelanceerd. Waarom een nieuwe Windows Live? Het leven van digitale consumenten wordt steeds complexer. Ze hebben vaak meerdere e-mail adressen (gemiddeld drie), zijn aangesloten op verschillende sociale netwerken en hebben ook nog eens veel contactpersonen in verschillende programma’s (e-mail, mobiele telefoon, Messenger, sociale netwerken, etc.). De internetter geeft aan behoefte te hebben aan eenvoud.

‘Arnout Hemel (foto) van Microsoft wil je graag vertellen hoe Windows Live het leven van de digitale consument leuker en makkelijker maakt.:
De nieuwe
Windows Live is een sociale startpagina die andere sociale netwerken op één plek samenbrengt. Op je eigen persoonlijke
Windows Live pagina vind je al je diensten en contacten op een rijtje. Een bezoeker kan hier ook alle persoonlijke updates vinden van z’n contacten, maar ook zien wat z’n vrienden op bijvoorbeeld Twitter, Flickr en Wordpress hebben gedaan. Deze pagina is ook z’n startpunt om naar Hotmail te gaan. In Hotmail kan de consument al z’n e-mail lezen; dus ook van andere programma’s zoals Gmail en XS4ALL.
Met de virtuele USB-stick SkyDrive heb je maar liefst 25 Gigabyte (!) opslagcapaciteit overal en altijd ter beschikking om je bestanden en foto’s op te slaan. Bovendien kun jezelf aangeven wie de bestanden mag zien: niemand, je Messenger vrienden of iedereen. Super handig voor werkstukken, scripties of bv een kopie van je paspoort als je op reis gaat. Maar ook leuk om je vrienden je nieuwste foto’s te laten zien.
Video: Windows Live MessengerDaarnaast is er een aantal nieuwe toepassingen in Messenger die het chatten stukken leuker maken, zoals het persoonlijk maken van je schermafbeelding met je webcam, op de hoogte blijven van de updates van je vrienden en het samen bekijken van foto’s.
Ook heeft Windows Live nog een aantal slimme programma’s. Zoals Movie Maker; waarmee je eenvoudig je eigen film kan bewerken en online zet. Met Windows Live Fotogalerij kun je al je foto’s beheren en makkelijk synchroniseren tussen verschillende PC’s.’
Een leuke reactie van een eerste gebruiker:
Tim (28 jaar): ‘
Windows Live gebruik ik voor communicatie met mijn vrienden en familie via Hotmail en Messenger. Met mijn hobby fotografie kan ik uit de voeten met Fotogalerij, vooral het offline taggen van foto’s vind ik een fijne functie. En de foto’s die ik wil delen zet ik op Windows Live Photos. Erg handig!’;
Wil jij één van de twintig Microsoft LifeCam (VX 5500 twv ¤44.95) winnen voor in je nieuwe Messenger? Geef dan antwoord op de volgende vraag: Wat staat er onder E-mail als je inlogt op www.windowslive.nl ? A. Updates in je netwerk
B. Begin een Windows Live gesprek
C. Agenda beheren
Kijk voor meer informatie over de Windows Live diensten op
www.windowslive.nlHet antwoord op de prijsvraag kun je mailen naar forumacties@fok.nl met als onderwerp Windows live en in het mailtje zelf je username en adresgegevens.
[ Bericht 0% gewijzigd door JJdJ1984 op 09-12-2008 21:06:29 ]
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..