abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64101935
Uitreksel bevolkingsregister?

Nou ja ik kan het altijd nog aan de notaris van onze keuze vragen....
pi_64102383
quote:
Op woensdag 17 december 2008 21:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Nou ja ik kan het altijd nog aan de notaris van onze keuze vragen....
Dat lijkt me het beste

Zie verder: http://www.notaris.nl/page.asp?id=1217
quote:
Voor alle onder de WWFT vallende transacties (vrijwel het gehele werkterrein van de notaris met uitzondering van het familie- en erfrecht) geldt een verplicht cliëntenonderzoek.

Alle cliënten die een dergelijke transactie door de notaris willen laten uitvoeren, moeten zich eerst een keer persoonlijk laten identificeren en hun identiteit met behulp van een geldig en origineel identiteitsbewijs laten verifiëren.
pi_64102850
quote:
Op woensdag 17 december 2008 21:52 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Dat lijkt me het beste

Zie verder: http://www.notaris.nl/page.asp?id=1217
[..]

Artikel 39 Wna
1. De bij het verlijden van de akte verschijnende personen en getuigen moeten aan de notaris bekend zijn. Hij stelt de identiteit van de personen die de eerste maal voor hem verschijnen vast aan de hand van een document als bedoeld in artikel 1 van de Wet op de identificatieplicht en vermeldt de aard en het nummer daarvan in de akte. Indien onder de verantwoordelijkheid van de notaris werkzame personen als gevolmachtigden of getuigen optreden, is de tweede volzin niet van toepassing. Indien de natuurlijke personen die blijkens de akte daarbij als partij optreden niet bij het verlijden van de akte verschijnen, wordt in de aan de akte te hechten volmacht, dan wel indien krachtens mondelinge volmacht wordt gehandeld in de akte, de aard en het nummer van het in de tweede volzin bedoelde document van de volmachtgever vermeld.

In hoeverre de volmachtgever van tevoren al bij de notaris moet zijn geweest om zijn originele identiteitsbewijs te laten zien, is mij niet helemaal duidelijk.
Inderdaad gewoon even aan je notaris vragen.
pi_64103300
Het oprichten van een stichting is niet zozeer een probleem, behalve dat je goed moet weten wie de oprichters zijn en welke mogelijkheid er is om zonder statutenwijziging een wijziging in het bestuur te laten plaatsvinden. Zelf ben ik ook oprichter van een stichting. In de statuten staat opgetekend dat er wijzigingen in de statuten mogen plaatsvinden als deze in de notuelen vastgelegd worden. Nu is alles koek en ei, morgen kan alles anders zijn.
Waar je ook goed rekening mee moet houden, is dat je ook de boekhouding netjes op orde moet hebben en houden. Daar gaat na het oprichten (eenmalig dus) meer tijd in zitten.
Wij hebben het geluk dat er een boekhoudkantoor jaarlijks de boekhouding opmaakt voor een zeer schappelijke prijs, ik schrok mij een ongeluk van wat hier normaal de kosten van zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')