nee ze kunnen het ook opzeggenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:15 schreef huuphuup het volgende:
Dus dan zou ze vanaf augustus dit jaar automatisch een contract voor onbepaalde tijd moeten krijgen.
ja ik wilde net je andere post quoten en zeggen ja dat jaquote:
quote:Een arbeidscontract voor bepaalde tijd eindigt van rechtswege en mag tweemaal verlengd worden. Dit betekent dat de werkgever jou drie bepaalde tijdscontracten kan aanbieden, maar elk van de verlengde contracten voor bepaalde tijd loopt automatisch af.
Als je na je derde contract mag blijven werken heb je dezelfde rechten als vaste medewerkers en kan je werkgever je niet meer zomaar ontslaan en kan je contract ook niet meer op een bepaalde datum aflopen. Zit er tussen twee contracten een tussenpoze van drie maanden of meer dan begint de reeks van opeenvolgende contracten voor bepaalde tijd opnieuw te lopen
Zoals ik het lees heb je nu een jaarcontract die afloopt op 31 augustus. Dat zou dan het eind zijn van het maximaal aantal verlengingen. (da's een raar woord zeg?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:09 schreef miss_sly het volgende:
OK, omdat ik nog steeds geen antwoord heb op mijn werk, heb ik even gekeken in mijn overeenkomst hoe het beschreven is mbt de duur van de ovk.
Dit is de letterlijke tekst;
Werkneemster treedt bij werkgever(s) in dienstbetrekking in de functie van financieel administratrice / office manager, zulks voor de duur van 12 maanden, ingaande op 01 september 2006 en derhalve van rechtswege eindigende op 31 augustus 2007. Daarna zal de arbeidsovereenkomst stilzwijgend voortbestaan als wederom een arbeidsovereenkomst voor de duur van 12 maanden, tenzij voordien een nieuwe arbeidsovereenkomst wordt overeengekomen.
Hoe lezen jullie dit? Heb ik nu een onbepaald of nog steeds bepaald contract?
de tekst is toch best vaag, ik zou een rechtswinkel oid bezoeken. want je kunt het ook lezen als dat er maar 1 verlenging in zit en dan zou je nu in feite al een vast contract hebben. het is aan te vechten iig.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:16 schreef miss_sly het volgende:
OK, maar dat wil zeggen dat ze dus miv 1 september zonder meer van me af kunnen? Geen ontslagvergunning, gewoon niet meer verlengen, want die 3 dagen in de week komt niet uit?
Precies, dat is dus mijn probleem, dat het ook zo te lezen is. Ik weet wel hoe het zit met de regels mbt jaarcontracten, maar dit is zo vaag.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:20 schreef Belana het volgende:
[..]
de tekst is toch best vaag, ik zou een rechtswinkel oid bezoeken. want je kunt het ook lezen als dat er maar 1 verlenging in zit en dan zou je nu in feite al een vast contract hebben. het is aan te vechten iig.
Ik denk dat het ondervangen is doord e 12 maanden expliciet te noemen. En "een ander contract". Maar de rechtswinkel is echt geen slecht idee.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies, dat is dus mijn probleem, dat het ook zo te lezen is. Ik weet wel hoe het zit met de regels mbt jaarcontracten, maar dit is zo vaag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |