abonnement Unibet Coolblue
pi_64665167
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:37 schreef Flaccid het volgende:
Net terug van 2 weken skiën in les sybelles! Super vet. Zou nog wat fotootjes posten.
Hey daar ben ik ook geweest afgelopen week .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 5 januari 2009 @ 11:56:26 #152
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_64680471
nog 2 weekjes en dan naar kirchberg enzeau.

Ik twijfel nog of ik mijn board moet laten waxxen, ik ben 2x indoor geweest en het is alweer goed te zien. Ik merk er nog niet niet echt veel van maar ik vrees dat een week boarden toch wat teveel van het goede is. Kan je in de wintersport gebieden je board ook in een nacht laten waxxen ? Zo niet breng ik hem deze week nog even naar duijvesteijn voor een wax beurt.
pi_64699478
Je kan hem met gemak een nachtje laten waxen, en van 2x indoor gaat je wax niet flink achteruit. Ga lekker boarden en als je merkt dat hij heel langzaam wordt gooi je hem daar even voor 25 eur langs voor een beurt. Anders zou ik het na de vakantie lekker doen bij Duijvestein en hem netjes inpakken voor volgend jaar.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  maandag 5 januari 2009 @ 19:41:34 #154
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_64699657
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:37 schreef GenesiZ het volgende:
Je kan hem met gemak een nachtje laten waxen, en van 2x indoor gaat je wax niet flink achteruit. Ga lekker boarden en als je merkt dat hij heel langzaam wordt gooi je hem daar even voor 25 eur langs voor een beurt. Anders zou ik het na de vakantie lekker doen bij Duijvestein en hem netjes inpakken voor volgend jaar.
Mja ik zal het wel aankijken, en na de vakantie en voor de volgende even laten waxxen. Gehele belag behandelen doe ik dan wel na mijn tweede vakantie.

Hoogstwaarschijnlijk ga ik eind april ook nog maar even een weekend, woensdagavond weg en dan donderdag (queensday), vrijdag en zaterdag lekker boarden. Zondag weer terug. Kaprun maakt wel kans, anders een ander gebied met gletsjer.
pi_64706944
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:38 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Hey daar ben ik ook geweest afgelopen week .
Welk dorpske zat je?
pi_64708093
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:52 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Welk dorpske zat je?
St Sorlin. In een gehorig huisje tegenover een bar waar wel iets mis moest zijn met de volumknoppen . En jij?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_64712458
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:12 schreef Chicolate het volgende:

[..]

St Sorlin. In een gehorig huisje tegenover een bar waar wel iets mis moest zijn met de volumknoppen . En jij?
Ook st Sorlin. Jij zat dus tegenover de Yeti. Ik zat in een huisje in het gebouw Choseaux (B). Iets lager dan wat jij zat.
pi_64712505
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:38 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Hey daar ben ik ook geweest afgelopen week .
Hey ik ook .

Lekkere pistes gehad in Le Corbier .

Board is wel aan vervanging toe, evenals schoenen,
pi_64718570
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:45 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Hey ik ook .

Lekkere pistes gehad in Le Corbier .

Board is wel aan vervanging toe, evenals schoenen,
Ik ging zowiezo ook nieuw board en schoenen kopen.
pi_64731917
Als iemand hier nog interesse heeft in Burton Hail boots maat 26.5 ... ik pas ze dus niet en heb alsnog schoenen moeten huren . Waarvan het systeem brak was, en de laatste dag het inderdaad begaf.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  dinsdag 6 januari 2009 @ 18:13:07 #161
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_64737846
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:51 schreef Chicolate het volgende:
Als iemand hier nog interesse heeft in Burton Hail boots maat 26.5 ... ik pas ze dus niet en heb alsnog schoenen moeten huren . Waarvan het systeem brak was, en de laatste dag het inderdaad begaf.
Waarom pas je ze niet? Te kort? Te lang? Te breed? Waaraan merkte je het vooral?

Het is trouwens wel rustig geweest in dit topic heel de kerstvakantie
Hier in Eindhoven ligt sinds gisterochtend ong. 10cm sneeuw... krijg ik nóg meer zin om te gaan! Nog 2,5 week wachten!
Age of fruity enlightenment!
pi_64738086
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:13 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Waarom pas je ze niet? Te kort? Te lang? Te breed? Waaraan merkte je het vooral?

Het is trouwens wel rustig geweest in dit topic heel de kerstvakantie
Hier in Eindhoven ligt sinds gisterochtend ong. 10cm sneeuw... krijg ik nóg meer zin om te gaan! Nog 2,5 week wachten!
Te klein. In de winkel zeiden ze dat het niet erg is als je tenen als je gaat staan tegen de rand komen, tijdens het boarden verschuift je voet naar achteren. Weet niet wat ik fout doe, maar mijn tenen kwamen juist vreselijk in de beknelling. Een halve dag volgehouden, toen kon ik wel janken van de pijn, moest ik iedere paar honderd meter gaan zitten omdat ik de pijn niet meer uithield, alles tintelde en klopte etc, heb de rest van de week nog pijn aan mijn tenen gehad. Geloof eigenlijk ook niet dat dit nog op te lossen is, dus gaan ze maar de verkoop in. Liefst had ik ze zelf gehouden, ze zijn verder zo fijn . En nu op zoek naar een nieuw paar. Minstens maat 27, waarschijnlijk eerder 27,5.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  dinsdag 6 januari 2009 @ 20:23:09 #163
117107 MarcoD
.........
pi_64743742
Hmm ja dat is wel bale, ik had dit bij mijn nieuwe schoenen de eerste week ook (op 3/4 van de dag zeg maar, alleen minder ernstig).
Afgelopen week gingen ze echt steeds beter zitten ik kon ze ook gewoon makkelijk een hele dag aanhouden zonder dat het pijn ging doen.
Succes met zoeken naar nieuwe boots!
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_64744602
Ik wil graag nieuwe boots kopen. Heb alleen een schurfthekel aan veteren (en aan afwassen ). Maar ik hoorde iets over softboots met van die klikdingen als op ski's. Zijn die er/goed? Ik wil een boot die veel steun geeft en makkelijk is aan te trekken.
pi_64751996
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 20:40 schreef Flaccid het volgende:
Ik wil graag nieuwe boots kopen. Heb alleen een schurfthekel aan veteren (en aan afwassen ). Maar ik hoorde iets over softboots met van die klikdingen als op ski's. Zijn die er/goed? Ik wil een boot die veel steun geeft en makkelijk is aan te trekken.
tegenwoordig zijn alle boots toch met fast strap? (of hoe dat ook heet)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_64752997
Ik en zelf trouwens op zoek naar een paar goede Goggles, ik heb nu oranje glazen (Sinner modelletje)

Maar als het mistig wordt zie ik niets meer. Wat voor kleur glazen kan ik dan het best erbij nemen?

Wordt trouwens gedragen icm een oneill helm (type onbekend)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_64755098
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:44 schreef CaLeX het volgende:
Ik en zelf trouwens op zoek naar een paar goede Goggles, ik heb nu oranje glazen (Sinner modelletje)

Maar als het mistig wordt zie ik niets meer. Wat voor kleur glazen kan ik dan het best erbij nemen?

Wordt trouwens gedragen icm een oneill helm (type onbekend)
Ik heb gele glazen, werken prima.
  woensdag 7 januari 2009 @ 01:20:15 #168
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_64755795
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 15:27 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ga de 23e naar la Plagne, maar zoals het er nu naar uitziet wordt het niets, veel te weinig sneeuw en de komende twee weken wordt ook nauwelijks iets verwacht. Tot nu toe is elke dump helemaal aan mijn gebied voorbijgetrokken. Kan ik straks ook nog een board gaan huren, omdat ik anders m'n eigen board verneuk.

Tot nu toe eigenlijk alleen het eerste jaar dat ik op wintersport ging goede sneeuw gehad, ik kies echt elke keer het verkeerde gebied en de verkeerde tijd uit. En dan denk je eens wat hoger te gaan in een duurder en groter gebied, krijg je dit.

Wat is nou eigenlijk de minimale sneeuwhoogte die je nodig hebt om goed te kunnen boarden, dus zonder diepe krassen op je board door allerlei steentjes op de piste?
15cm
Als het maar goed aangestampd is en hard dan kun je op minimale dikte rijden. Niet dat het echt leuk is, maar het kan wel. Zonder krassen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 7 januari 2009 @ 01:20:58 #169
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_64755806
btw, ik kom met wat late reacties waarschijnlijk, maar me internet heeft er meer dan een week uitgelegen dus moet wat inhalen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 7 januari 2009 @ 01:22:57 #170
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_64755840
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:22 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Ik deed weg omdat het goed bod was.
En ik had wel geprobeerd de BTX maar ik mis me opstaande kanten.
Hopen dat kan verkopen en dan kan ik weer Bataleon terug kopen.
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 17:50 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Je mag je originele Bataleon terug kopen als je wilt, ik ben er zelf ook niet echt tevreden over Iets te slap heb ik de laatste dagen gemerkt 4 daagjes mee geboard

Ik was er niet echt tevreden over (Ik had niet teveel gezopen ). Op paden was hij erg nerveus en op ijs weinig tot geen grip. Ook het kantenwisselen ging niet echt zoals gewend met een veel stijvere plank. Ik denk dat ik over 3 weken als ik weer in de sneeuw zit maar zorg dat hij goed geslepen is bij duijvestein en meer met de stances ga klooien. Wellicht dat dat helpt.
Nofi, maar moeten jullie het allebei niet wat meer tijd gunnen?
Ik heb er ook langer over gedaan om echt goed aan BTX te wennen. Toen ik het testte had ik al een oordeel erover, maar het heeft echt wel ff geduurd voordat ik hem helemaal onder controle had.
Net als met de TBT.

Misschien kunnen jullie trouwens ruilen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 7 januari 2009 @ 01:29:42 #171
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_64755954
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:19 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Te klein. In de winkel zeiden ze dat het niet erg is als je tenen als je gaat staan tegen de rand komen, tijdens het boarden verschuift je voet naar achteren. Weet niet wat ik fout doe, maar mijn tenen kwamen juist vreselijk in de beknelling. Een halve dag volgehouden, toen kon ik wel janken van de pijn, moest ik iedere paar honderd meter gaan zitten omdat ik de pijn niet meer uithield, alles tintelde en klopte etc, heb de rest van de week nog pijn aan mijn tenen gehad. Geloof eigenlijk ook niet dat dit nog op te lossen is, dus gaan ze maar de verkoop in. Liefst had ik ze zelf gehouden, ze zijn verder zo fijn . En nu op zoek naar een nieuw paar. Minstens maat 27, waarschijnlijk eerder 27,5.
Dat is inderdaad niet goed. Ze mogen een beetje tegen de voorkant aandrukken, maar als je door je knieen gaat (gewoon als je op de grond staat) zoals je bij snowboarden gaat, moeten ze er zeker niet tegen aan komen. Als dat wel het geval is moet je een maat groter nemen. Het kan ook zijn dat je juist heel weinig door je knieen gaat (zoals zo veel mensen) en dan krijg je dat effect uiteindelijk natuurlijk niet genoeg.

Je schoenen moeten gewoon goed om je voet zitten, maar het tegen door voorkant aankomen van je tenen geloof ik niet zo in aangezien het heel erg afhankelijk is van de rijstijl van iemand en hoe ver die persoon door zijn knieen gaat tijdens het rijden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 7 januari 2009 @ 01:54:14 #172
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_64756322
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:44 schreef CaLeX het volgende:
Ik en zelf trouwens op zoek naar een paar goede Goggles, ik heb nu oranje glazen (Sinner modelletje)

Maar als het mistig wordt zie ik niets meer. Wat voor kleur glazen kan ik dan het best erbij nemen?

Wordt trouwens gedragen icm een oneill helm (type onbekend)
Het ligt niet alleen aan het kleur glas. Goggles met enkele glazen hebben nou eenmaal een matig contrast verhogende werking. Brillen met dubbele glazen hebben dat nou eenmaal beter.
Het is een reden waarom een Dragon, Anon, Electric of Oakley (voorbeelden) duurder is maar het is ook een reden waarom ze beter zijn.

Bijvoorbeeld bij Dragon krijg je 2 glazen. 1 voor slecht weer (oranje lens) en 1 voor zonnig weer (donkere spiegel lens) Electric heeft die regeling soms ook.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 7 januari 2009 @ 02:05:02 #173
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_64756470
Ik heb nu eindelijk mijn T.Rice voor 100% in alle condities kunnen testen dus...

Positief:
BTX is in een hoop opzichten super relaxt. Het pressen gaat super simpel. Pistetruukjes zijn echt zo vet met deze plank! Poeder rijden gaat net wat makkelijker dan normaal en korte bochten zijn echt lekker met deze plank. Hij hapt niet snel en is vrij solide op kickers. Ondanks de rocker vorm zit er wel een heleboel pop in. Zeker niet minder dan een ander board waar ik eigenlijk een beetje bang voor was.

Negatief:
Carven gaat minder dan verwacht. Ik denk dat het ook komt doordat hij zo kort is. Het is niet zo dat het niet gaat ofzo. Zeker frontside gaat hij er nog prima in, maar op me backside moet ik toch vrij hard werken om hem er goed in te krijgen. Zelfs dan carvt hij niet zo lekker als dat ik gewend ben van mijn boardjes. Als ik de 164.5 had genomen was het waarschijnlijk wat beter geweest. Daar heb ik achteraf enigzins spijt van aangezien je er toch gewoon super makkelijk mee kunt jibben. Dat zal met de 164.5 ook geen problbeem zijn en dan had ik net iets meer voordelen gehad denk ik.
Het Magnetraction vind ik toch lichtelijk tegenvallen. Het is op het moment aan het einde van de dag super ijzig en ik glij net zoals iedereen alle kanten op. Natuurlijk is ook MTX niet zaligmakend voor ijs aangezien het gewoon kut is, maar ik had er iets meer van verwacht.
Je kunt het als een nadeel zien dat hij los op de sneeuw ligt. Dus happertjes heb je niet snel. Aan de andere kant word je hier lui van wat me techniek niet ten goede komt. Dit zal alleen puur met mij te maken hebben en de gemiddelde boarder zal het alleen als positief ervaren

Kortom, ik had hem misschien iets langer moeten nemen. Super vet freestyle boardje en ik denk dat hij 3cm langer ook super kan carven.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_64757060
Wat is dat carven nu eigenlijk? Hoor er vaak over en lees het regelmatig maar weet niet echt wat het nu precies is.

En met die bocht waar je op je hakken leunt zit ik ook vaak met m'n tenen tegen de voorkant van m'n boot maar ik ervaar dit niet echt als vervelend ofzo.
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:02:09 #175
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_64758924
op je kanten boarden

Overigens ligt er in kitzbuhel ook maar een meter en daar wordt het ook zonnig en gaat het dooien :/

Dus hopelijk gaat het dan maar sneeuwen als ik er zit

[ Bericht 54% gewijzigd door Fugie op 07-01-2009 10:53:46 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')