begin je dag zoquote:Op maandag 8 december 2008 15:21 schreef Me. het volgende:
Die bakjes staan hier rustig 4-5 dagen in de koelkast... is goed voor je weerstand joh
Ja die houdbaarheidsdatum zegt toch niets als het bakje al open is?quote:Op maandag 8 december 2008 19:36 schreef PietjePuk007 het volgende:
Er staat toch een houdsbaarheidsdatum op. Wel in de koelkast natuurlijk
.
Sinds mijn vriendin echte heeft gegeten van een goede slager, eet ze dat spul van de AH niet meer.. Smaakt veel te chemisch...quote:Op woensdag 10 december 2008 23:44 schreef Poezebeest het volgende:
Heerlijk, filet americain!
Langer dan twee dagen staat het hier niet in de koelkast. Na twee dagen begint het te verkleuren en komt er een laagje water in. Voor mij een teken om het weg te doen, wil geen risico lopen. Ookal is het in andermans ogen misschien een overdreven (re)actie.
Koop ook altijd de kleine bakje bij de AH, die gaan tenminste in 1 of 2 keer op.
Voedselvergiftiging komt inderdaad erg snel opzetten, en is ook met een dag of 2 wel weer over bij gezonde mensen.. Sowieso is wat verkleuring normaal bij vlees, daar val je niet meteen van om..quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:05 schreef The-Puck het volgende:
Misschien beetje laat maar ik eet een AH bakje ook nog wel leeg na 4 dagen (dan staat het wel continue in de koelkast).
als ik op korte termijn nix merk (ziek ofzo) dan kan het toch verder niet slecht zijn?
Reken maar dat de slager een kruidenmix/saus gebruikt die bij dezelfde leveancier vandaan komt als die van de supermarkt. Hoogstens gebruikt de slager net wat beter vlees........quote:Op dinsdag 9 december 2008 10:29 schreef fruityloop het volgende:
Hangt er ook wat vanaf waar het weg komt, als het bij een goede/echte slager wegkomt is het wat kwetsbaarder, aangezien die er geen conserveermiddel etc doorheen doet zoals bij de supermarktMaar een paar dagen moet kunnen, tenminste dat zeggen mijn oom en neef, die beide slager zijn.
Let even op vocht en de geur inderdaad, en eventueel verkleuring binnen in het product. Een beetje dof/donker kan nog wel, al zal het wat minder gaan smaken, maar zodra het een wat groenere tint (nee geen gifgroen oid.) gaat krijgen kan je beter maar geen risico meer nemen.
Een echte slager gebruikt hooguit wat kruiden, en zeker geen saus..quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:30 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Reken maar dat de slager een kruidenmix/saus gebruikt die bij dezelfde leveancier vandaan komt als die van de supermarkt. Hoogstens gebruikt de slager net wat beter vlees........
Anyway, FIlet americain uit de winkel is zuur en meestal zit en nog wat conserveringsmiddel in. Makkelijk 2-3 dagen houdbaar na openen. Zelfgemaakte filet americain is ook wel zuur, maar moet je ivm het rauwe ei toch direct opeten...
Jouw neef is dan één van de weinigen. Want filet americainsaus is een goed verkopend product bij de kruidenboeren. Het is gewoon een soort van mayonaise met veel zout en kruiden. Veel water wordt er niet toegevoegd, 10% olie wel...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:54 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Een echte slager gebruikt hooguit wat kruiden, en zeker geen saus..Zeker als het gaat om wat mensen op toastjes smeren. Meerdere ingrediënten zie je wel als het als een afzonderlijjk gerecht geserveerd wordt in een restaurant, maar dan heet het volgens mij steak tartare.
![]()
Mijn neef de slager mengt zijn vleeskruiden zelf, op basis van losse kruiden. Volgens mij zelfs nog naar recept van onze opa. En zijn vlees is echt wel wat beter dan wat er bij de supermarkten gebruikt wordt, daar schieten ze het vlees volgens mij met een kanon van de koe af, wat een drama. Sowieso is de industriële filet américain veel vetter, en zorgen ze dat er lekker veel water in zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |