abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24224
In vroeger jaren is het wel eens gebeurd dat ik van mijn vrouw te horen kreeg: ‘internet het huis uit, of ik’. Ook werden telefoonrekeningen tevoorschijn gehaald, waarmee ze trachte aan te tonen dat internet nu toch echt weg moest. Ze moest er niets van hebben, niets van computers, en niets van internet.
Enkele maanden geleden heb ik een computer voor haar gekocht. Big Brother vormde voor haar de aanleiding om toch maar eens op internet te gaan kijken: ‘Eindelijk eens iets nuttigs op dat idiote internet van je’ (terwijl ze toch een zeer belezen en sophisticated vrouw is..). Binnen een paar dagen was het zo ver dat ik toestemming moest vragen om op mijn eigen pc te kunnen: ‘ok, even dan, want ik heb hem nodig, voor Big Brother’. Daarom dus die pc voor haar. Alles er op en er aan uiteraard, anders zou ze toch steeds weer mijn pc inpikken.
Haar afkeer van internet sloeg om in puur fanatisme. Haar ongeduld is niet af te remmen. Als na een muisklik binnen 1 seconde niet het gevraagde programma op het scherm staat, volgen er onder verwensend commentaar nog een aantal muiskliks, met een staccato waar een specht jaloers op zou zijn. Wanneer vervolgens haar pc protesteert met memory-errors nadat de zevende instantie van internet explorer is opgestart, word ik ontboden. Icq, ook zoiets leuks. Ik waarschuwde haar om niet gelijk alles helemaal open te zetten. Haar antwoord: ‘en waarom niet? Dit is mijn computer, ik hoef hier niet uit te kijken dat jouw gegevens verloren gaan’. En jawel. Binnen 5 uur had ze haar eerste virus te pakken. En via random chat (die ze op available had gezet) kreeg ze talloze vragen over haar ondergoed, en wat daar onder zat. Dus toch maar dichtzetten…
Ze begint nu aardig geroutineerd te raken. Ik word niet meer zo vaak ontboden om haar te ‘redden’. Soms vergeet ze de opstart-commando’s bij haar irc-client; mogelijkheden om dat in een script vast te leggen worden genegeerd: ’afblijven, MIJN computer’. Waar het ooit verboden was om mijn pc in de huiskamer te zetten, (‘ik wil dat ding niet hier hebben’) is er nu voor haar een internet-hoekje gemaakt. Rond een speciaal daartoe aangeschaft ikea-meubel. Ze koopt allerhande boeken en tijdschriften op dat gebied (waar ik ook niet eens in mag kijken). Dit hoekje is een woud van gele plakstickers waarop ze van alles noteert, betrekking hebbend op haar pc. Hoezo opslaan binnen de pc zelf?
Men kan haar in haar hoekje aantreffen, ietwat wezenloos giechelend naar haar scherm, of verbaal communicerend met (lees: vloekend tegen) de windows-alert-boxes die bij tijd en wijle opduiken. Vanuit dit hoekje schettert enigszins blikkerig haar favoriete muziek, die ze tijdens het internetten afdraait op de cdrom-speler van haar pc. (Helaas zal dit niet altijd blikkerig blijven; ze heeft aangekondigd mijn pc-speakers te gaan roven omdat die beter klinken…) Soms moet ik haar voeren. Ze heeft dan beide handen nodig om met de door haar ontwikkelde ‘twee-vingers-strekken-en-rammen-maar’–methode te kunnen typen en kan dus absoluut niet zelf eten, logisch toch? Kort geleden kwam ze terug van een feestje; ze had een collega meegenomen. Beiden hadden aardig wat op; haar collega huilde op een gegeven moment dronkemanstranen. Ik werd naar haar verwezen: ‘ga haar maar troosten, ik moet nu internetten ’.
Ze is dagelijks op internet te vinden. Ze is ook een frequent bezoekster en aktief gebruikster van dit forum. Het is een heel lief apart ontstuimig wezen. Iemand enig idee over wie ik het hier heb? Is dit verhaal herkenbaar? Heb ik lotgenoten? Ik ben benieuwd..

pi_24225
Kijk een typisch geval van "internet weduwnaar"
  zaterdag 22 januari 2000 @ 21:43:00 #3
910 Barbie
Graduated Fool
pi_24226
Ik heb geen idee wie het is, maar je verhaal is wel ontzettend herkenbaar! Mijn vriend zit namelijk in hetzelfde pakket als jij. Gelukkig hadden we al 2 pc's en kabelmodem, maar sinds ik Fok! heb ontdekt, is het echt een verslaving geworden. Wat je het beste kunt doen? Gaan Everquesten! Zo ben je beide verslaafd en snap je elkaar precies! Succes
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_24227
quote:
op 01-22-2000 om 08:39 PM schreef iteejer het volgende:
Ze is dagelijks op internet te vinden. Ze is ook een frequent bezoekster en aktief gebruikster van dit forum. Het is een heel lief apart ontstuimig wezen. Iemand enig idee over wie ik het hier heb? Is dit verhaal herkenbaar? Heb ik lotgenoten? Ik ben benieuwd..

Om mijn "reputatie" als speurneus hoog te houden.... Begint haar voornaam soms met de "Y"...

zaterdag 22 januari 2000 @ 22:21:00 #5
1696 mimi
Miem voor intimie
pi_24228
Iteejer, wat een herkenbaar verhaal, bij ons is het ook een beetje zo. Alleen heb ik nu zo'n beetje de huis PC ingepikt en is mannetje lief verplicht elke avond zijn lap mee naar huis te nemen,anders valt er weinig te werken. PC staat nog wel boven maar ik vrees dat er binnenkort inderdaad zo'n handig IKEA-meubel aangeschaft moet worden voor in de huiskamer (de duplo bakken moeten dan maar naar boven), en wat dat eten betreft: laatste maanden erg veel stampot en macaroni, lekker snel klaar.
pi_24229
.. vooralsnog geen uitspraken mijnzerzijds over voorletters etc..)

en wat dat eten betreft mimi: mij struurt ze gewoon naar macdonalds.. vinden de kinderen ook leuk, dus het is (as usual) een 1-tegen-veel situatie..)

ik denk erover een belangenbond op te richten voor verwaarloosde en genegeerde echtgenoten.. slachtoffers van fok verenigt u.. stichting foktoffer?

zaterdag 22 januari 2000 @ 22:33:00 #7
1696 mimi
Miem voor intimie
pi_24230
Moet erg lachen om je uitspraken, krijg zelf een beetje Doordevil gevoel. Wat betreft Y, ik wilde jouw profiel vergelijken met dat van Y, maar als ik linkje aanklik dan doet hij het niet, ik ben namelijk ook wel een beetje nieuwsgierig wie zij is. Kozzmic speur jij verder ?
pi_24231
Mimi, kijk hier eens...
i/s/Forum2/HTML/000338.html

Arme Iteejer... Ik voel met je mee!! Maar doe Y. de groeten van me.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic (Datum 22 Januari 2000).]

pi_24232
quote:
op 01-22-2000 om 10:33 PM schreef mimi het volgende:
Wat betreft Y... Kozzmic speur jij verder ?

Y? is Y zo erg dan? Ik moet zeggen dat dat enige gevoelens van verbondenheid met de echtgenoot van Y oproept.. Een tip voor Sherlock Holmes: wat zij nu hoort kunnen jullie ook horen. (niet de radio of tv nee)
Overigens ben ik ool al mijn scanner kwijt. Ingepikt. Geconfisceerd. Ze gaat aan een web-page beginnen...

zaterdag 22 januari 2000 @ 22:52:00 #10
1696 mimi
Miem voor intimie
pi_24233
Wat zij nu hoort kunnen jullie ook horen. Bedoel je soms een Fok radio station ?
pi_24234
quote:
op 01-22-2000 om 10:52 PM schreef mimi het volgende:
Wat zij nu hoort kunnen jullie ook horen. Bedoel je soms een Fok radio station ?

nee, wel iets op internet. ik hoor het nu ook....
en wat betreft sherlock 'kozzzmic' holmes: aardig gevonden.. wie is die y? vertel eens wat meer..

zaterdag 22 januari 2000 @ 23:10:00 #12
1696 mimi
Miem voor intimie
pi_24235
Ik snap echt niet wat je bedoelt. Wat betr. Y, dan moet je even in het topic kijken dat Kozzmic hierboven aangeeft( arghhh de telefoonrekening). Ik kan geen linkjes maken, maar volgens mij zit je de boel te stangen en is Y. gewoon jouw echtgenote.
pi_24236
quote:
op 01-22-2000 om 11:10 PM schreef mimi het volgende:
...het topic kijken dat Kozzmic hierboven aangeeft( arghhh de telefoonrekening ...en is Y. gewoon jouw echtgenote.

heb ik gezien ja, daarom ook mijn commentaar: aardig gedaan. maar is alleen een telefoonrekening voldoende om haar tot mijn echtgenote te bombarderen? vraag het haar zelf maar... ben beniewd naar reactie

barbie had het over everquest.. wat is dat? waar is dat? volgens haar zou het helpen.. volgens mij helpt alleen een kniptang, om de telefoonleiding door te knippen..

zaterdag 22 januari 2000 @ 23:51:00 #14
2004 sunshine
Still shining!
pi_24237
Hoi Iteejer,

Bij ons gaat het ongeveer net zo hoor! Alleen stond de computer al in de woonkamer omdat, toen we nog geen internet hadden, ik de computer een vervelend ding vond en er niets mee deed, Ger dus wel. En om nou hele avonden alleen beneden te zitten en Ger alleen boven? Dus de computer achter in de woonkamer, een plank gemaakt in de boekenkast zodat alles wat er dan bij de computer hoort, erop past.

Sinds een paar maanden hebben we dus internet via de kabel. We begonnen met een abonnement van 350 MB per maand, maar dat is nu al verhoogt tot 850 MB. Helaas kennen ze hier geen onbeperkt abonnement, dat zou nog beter zijn. Niet dat Ger zoveel internet, dat doe ik. Ik ben begonnen met Fok! en heb gaandeweg al heel wat afgesurfd.
Ger zit eigenlijk alleen nog achter dat ding als mij iets niet lukt. Dan vertel ik hem wat mijn bedoeling is en mag hij het lekker oplossen.
Of als ik alles weer eens in soep heb geholpen, dan mag hij alles natuurlijk oplossen, ik ben een computerkneus! Dat kan ik niet, hoor!
Oja, na het eten mag hij samen met onze zoon (8) nog even een race-spelletje doen, kunnen ze tegen elkaar racen

Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
pi_24238
Klinkt bekend, alleen bij blauwe de andere kant op! Mevrouw Blauwe heeft sinds kort de "chatbox" ondekt, iets wat blauwe niet echt interessant vindt en vandaar ook veel liever op het forum zit.
Vroeger was het: "zit je nu nog op de chat, we brengen zo weinig tijd samen door!, wat is daar nu leuk aan, etc...."
Nu is het: Oh! ga je beneden koffie zetten, dan ga ik ff chatten!
Kortom een hoop met ellende omdat de dame dus de computer inneemt en hem dus ook echt niet meer opstaat!
Het doem-senario is dat de dame de chat steeds leuker gaat vinden en blauwe erbij staat te wachten om op zijn computer verder te mogen......
Aan de ene kant gun ik het haar wel en vind ik het ook wel leuk dat ze er eens mee bezig is, maar mijn computer in beslag nemen????

In ieder geval sterkte toegewenst en mocht ik ooit nog eens een goede tip voor je hebben dan zal ik hem zeker doorgeven!

zondag 23 januari 2000 @ 02:43:00 #16
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_24239
quote:
op 01-23-2000 om 12:38 AM schreef blauwe m&m het volgende:
Klinkt bekend, alleen bij blauwe de andere kant op! Mevrouw Blauwe heeft sinds kort de "chatbox" ondekt, *knip*

De chatbox van Fok!Zine dan??

"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_24240
quote:
op 01-23-2000 om 12:38 AM schreef blauwe m&m het volgende:
Het doem-senario is dat de dame de chat steeds leuker gaat vinden en blauwe erbij staat te wachten om op zijn computer verder te mogen......

Dat zit er dik in ja.. remedie: geef haar een eigen pc, dan heb je in ieder geval de jouwe weer terug. Of: wissel de toetsen op het toetsenbord om, bv de m en de n. Wel letters kiezen die zich in haar password bevinden. Gevolg: aangezien passwords meestal blind zijn, heeft ze niet in de gaten dat ze de foute letters kiest. Met als heerlijke consequentie dat ze jouw hulp zal inroepen. En ja, dat schept een machtspositie die gebruikt kan worden: 'Tja.. ik kan het wel oplossen.. maar wat is het je waard?' Wellicht niet zo elegant, doch uiterst doeltreffend..
Uiteraard geen oplossing voor de langere termijn, maar in dit soort situaties zijn zelfs kleine lichtpuntjes van tijdelijk genoegen al heel erg welkom

pi_24241
quote:
op 01-22-2000 om 11:23 PM schreef iteejer het volgende:
heb ik gezien ja, daarom ook mijn commentaar: aardig gedaan. maar is alleen een telefoonrekening voldoende om haar tot mijn echtgenote te bombarderen? vraag het haar zelf maar... ben beniewd naar reactie

Nee, niet die telefoonrekening. Ik heb toevallig wel eens contact gehad met Y. en weet haar achternaam en woonplaats. In jouw profiel stond eerst dezelfde woonplaats (nu niet meer ), en aan jouw e-mail-adres kon ik de achternaam herleiden.

quote:
barbie had het over everquest.. wat is dat? waar is dat? volgens haar zou het helpen.. volgens mij helpt alleen een kniptang, om de telefoonleiding door te knippen..

* Kozzmic is *LOL.

zondag 23 januari 2000 @ 15:21:00 #19
910 Barbie
Graduated Fool
pi_24242
ho hoi,

Everguest is een spel, dat je online moet spelen. Iets met tovenaars enzo, schijnt erg leuk te zijn. Ik houd er niet zo van. Op www.everquest.com staat meer info over het spel, je moet het wel kopen en dan krijg je een account voor 10 dollar per maand geloof ik. Een andere oplossing zie ik echt niet, als je de tel.kabel doorknipt schaft ze gewoon kabelmodem aan. Ben je helemaal ver van huis. Maar... stel dat je gaat Everquesten o.i.d. dan is kabelmodem wel zeer zeker aan te raden!!!!

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_24243
quote:
op 01-23-2000 om 03:21 PM schreef Barbie het volgende:
Everguest .... Ik houd er niet zo van... als je de tel.kabel doorknipt schaft ze gewoon kabelmodem aan. Ben je helemaal ver van huis.

bedankt voor de info.. dus je raadt me iets aan waar je zelf niet zo van houdt.. geeft inderdaad aardig het desperate weer van de situatie en ja, doorknippen helpt niet; ze zou kabel nemen en bovendien als eerste mijzelf het gewoon weer laten herstellen.. de 21e-eeuwse mannelijkheid en zo
het is treurig...

Kozzmic: (ik kan je niet quoten om een of andere diepere reden, dus dan maar zo)
je had inderdaad gelijk met je Y.. ik merkte mijn woonplaats te laat op maar je had het al gezien voor ik hem veranderd had, ook de email-naamsovereenkomst heeft mij verraden. Ik wou hiertoe mijn email-adres weghalen, zoals sommige anderen dat hier ook hebben maar dan krijg ik meldingen over wachtwoord-wijzigingen die me niet meer kunnen bereiken etc. Hoe doe je dat?

Admin zondag 23 januari 2000 @ 17:16:00 #21
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24244
hmmmmm...anarchie in huis?????Ben ik een avondje weg met een vriendin gebeurt er dit achter m'n rug (grumble)Kom ik eindelijk m'n bedje uit na een boek uitgelezen te hebben ,tja ik lees ook wel eens,vind ik dit! op mijn forum Kozzmic , complimenten voor de snelle oplossing Maar ..die boxen is hij nu zeker kwijt en voor de rest ga ik me nog ff beraden wat ik nog meer dat kamertje uit kan slepen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 23 januari 2000 @ 17:29:00 #22
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24245
Beste blauwe: Koop voor jezelf en mevrouw Blauwe nu gewoon twee netwerkkaartjes, ga een weekje vloeken om die troep te installeren, en deel dan je Internet-aansluiting, en alle problemen zijn de wereld uit, en kun je haar via de chatbox vragen of ze nog ff een kopje koffie voor je in wil schenken !
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_24246
Hey buzzer thxs voor het medeleven, heb een netwerkje, ben druk bezig (inderdaad met grote vloeken) om de boel te sharen, dus ik hoop dat alles goed gaat komen.....
pi_24247
quote:
op 01-23-2000 om 05:16 PM schreef yvonne het volgende:
hmmmmm...anarchie in huis????? ....en voor de rest ga ik me nog ff beraden wat ik nog meer dat kamertje uit kan slepen.

Kijk dit is nu precies wat ik bedoelde... er blijft mij niets bespaard.. de plunderingen worden tegenwoordig zelfs publiekelijk aangekondigd... en everquest zou hier tegen helpen barbie? het valt overigens wel op dat veel reacties op mijn wanhoopsklacht uit vrouwelijke hoek komen; met onderdrukt satanisch genoegen krijg ik uitgelegd dat het overal elders eigenlijk net zo is.
het zoveelste feminiene complot? lijkt er wel op.. er rest mij weinig anders dan naar sabine in playboy te gaan staren; voordat ok dat mij ontnomen zal worden. en ik vind sabine niet eens zo bijzonder.. (sorry bart)

zondag 23 januari 2000 @ 20:49:00 #25
1696 mimi
Miem voor intimie
pi_24248
Zie je wel iteejer, ik zei toch al dat je de boel zat te stangen met Yvonne. Nou, van mij mag ze je hele kamertje leegslepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')