abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63836613
Ja daar hou ik echt niet van. Mensen die gedichten schrijven die gewoon te erg persoonlijk en emotioneel zijn die dan de ander met Sinterklaas in de vrolijke stemming, terwijl iedereen aandachtig luisterd, zelf voor moeten lezen. Gelukkig was ik niet het slachtoffer, maar 2 anderen wel. Ik licht het even toe:

Bij Sinterklaasgedichten denk ik vooral aan grote onzinverhalen en grappige dingetjes waar iedereen mee kan lachen. Maar er zijn ook nogal wat mensen die het leuk vinden het gedicht te gebruiken als een soort open diepzinnig emotioneel gesprek... waar dan de rest van familie of vrienden bij zijn.

In plaats van 'Sint die met de stoomboot vast in het kanaal zit' dus 'Je voelde je toen erg kwetsbaar, en het ging even niet lekker' en in plaats van 'Zo rekent de Sint nog trouw om in guldens' dus 'Ik sta altijd voor je open, ook als het minder gaat'.

Brr, ik zou dat echt niet trekken hoor
pi_63837113
Er zitten bij ons eigenlijk altijd wel wat persoonlijke dingetjes in de gedichten maar meestal niet op de manier zoals jij beschrijft. Al is niet iedereen hier even goed in moet ik zeggen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63837575
Ja niks mis met persoonlijke dingen Maar wel als mensen nog net niet met tranen in de ogen zitten voor te lezen
pi_63840291
Sinterklaasgedichtjes horen luchtig, een tikkeltje grappig en misschien een ietsiepietsie vilein (maar dan altijd om kleine stomme blundertjes en niets emotioneels!). Dus nee, mensen in een 'emotionele spotlight' zetten vind ik ook een beetje ver gaan... ik zou er zelfs als toeschouwer een beetje met plaatsvervangende schaamte zitten te luisteren.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 8 december 2008 @ 00:53:49 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63840428
Wij voelden ons ook altijd tamelijk genaaid als moeders weer eens een karaktermoord pleegde middels een Sinterklaasgedicht.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63840467
Ik vond het in het begin wel leuk, maar na een tijdje werd het vervelend, een herhaling van zetten zeg maar.
Onhebbelijkheden veranderen namelijk amper.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_63845689
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:07 schreef Maisnon het volgende:
Ja niks mis met persoonlijke dingen Maar wel als mensen nog net niet met tranen in de ogen zitten voor te lezen
Het hangt een beetje van het gezelschap en gebeurtenis af.
Zelf zou ik ook niet zitten te wachten op moeilijk en zwaar en al helemaal niet op een jolige sinterklaasavond. Maar ik las van de week ergens in een topic dat een zoon in een gedicht aan zijn moeder haar recent overleden moeder moeder noemde. Tranen bij moeder natuurlijk.
Eik vond ik dat juist wel weer mooi.
pi_63847087
Daarom ga ik met een grote boog om Sinterklaas heen en vier ik kerst.
Ik heb al menig familieruzie zien ontstaan door iets te scherpe sinterklaasgedichtjes.
Never underestimate a Horse - He can't think but is better in acting than Meryl Streep
pi_63847464
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:40 schreef Painted_Horse het volgende:
Daarom ga ik met een grote boog om Sinterklaas heen en vier ik kerst.
Ik heb al menig familieruzie zien ontstaan door iets te scherpe sinterklaasgedichtjes.
niet zeiken en voorlezen die shit
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:30:48 #10
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_63873898
Ugh, gatverdamme

Ik zou echt kromme tenen krijgen wanneer zo'n gedicht voor zou worden gelezen. Gedichten horen grappig (of heel erg vreemd) te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')