abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 december 2008 @ 18:11:08 #1
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_63828990
Situatie; zondagavond, geen alternatieven in huis en geen tijd om iets anders te halen.

Gaat over; Maggi kerrie saus (voor bij kip) uit zo een zakje (poeder), beetje water erbij, koken en klaar..

Probleem: Saus is houdbaar tot 6 maanden geleden

Dilemma;
- Kip zonder saus eten
- Of toch Maggi erbij met risico dat ik ?

Het is fokkin poeder in een dicht zakje, hoe erg is het als het 6 maanden over tijd is?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_63829095
Niet, misschien dat de smaak iets achteruit is gegaan.
Mits de verpakking goed afgesloten was en het poeder niet klontert. Dan weggooien.
pi_63829104
Ikzelf eet echt helemaal niets wat over de datum is... Kip zonder saus zou ik zelf ook niet zo'n probleem vinden trouwens
  zondag 7 december 2008 @ 18:27:45 #4
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_63829381
Mn vriendin heeft zich aangemeld als proefkonijn.. eens kijken nu of ze over een uur nog steeds leeft

Normaal eet ik niets over datum maar dit is fokkin poeder dus ik vind het bizar dat het maar zo een korte houdbaarheid heeft.. ik dacht dat die dingen 5 jaar meegingen maar blijkbaar is het paar maanden..
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  zondag 7 december 2008 @ 18:29:30 #5
165512 MASD
Music is dead.
pi_63829414
Wat een generatie

"ik eet niks wat over datum is heur "
"ik eet geen schattige dieren heur "
"dieren doodmaken is barbaars! "

Kom op zeg
Long live music.
  zondag 7 december 2008 @ 18:39:36 #6
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_63829645
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:29 schreef MASD het volgende:
Wat een generatie

"ik eet niks wat over datum is heur "
"ik eet geen schattige dieren heur "
"dieren doodmaken is barbaars! "

Kom op zeg
Hey niet dingen door elkaar halen he Spul dat over datum is vind ik heel anders, daar word ik mogelijk zelf ziek van...

Schattige dieren knal het liefst zelf gewoon persoonlijk neer.. in stukken hakken vind ik ook geen probleem al laat ik dat wel liever aan een slager over (a bit too messy for me)..
  zondag 7 december 2008 @ 18:40:16 #7
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_63829658
Het is maar poeder.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_63829701
Tering, waar ben je bang voor, een beetje smaak poeder met zout kan echt niet bederven als het dicht is.

Ik eet van alles over de datum. Maar als het bol staat eet ik het niet, ook al is het nog niet over de datum. Alsof de datum heilig is, gezond verstand, ruiken en proeven is een veel betere methode.
  zondag 7 december 2008 @ 18:43:48 #9
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_63829738
Als die kip nou een half jaar over datum zou zijn...
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_63829812
Ik denk dat je ook verschil moet maken tussen verse of houdbare levensmiddelen. Eieren of melk die over datum zijn gooi ik ook meestal weg maar een poedermix voor sausen of pasta die een paar dagen of week over datum zijn, die zijn dan nog prima te eten.Er staat ja ook tenminste tot ... houdbaar.
pi_63829822
Bier kun je ook 6 maanden over tijd drinken dus waarom zou dat met poeder niet kunnen?

Het is geen boterhammenworst.
Genieten is toegestaan!!!
  zondag 7 december 2008 @ 18:52:58 #12
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_63829927
Waar denk je dat je een immuunsysteem voor hebt? Die heeft af en toe wat oefening nodig.
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
pi_63835465
Ja leuk die mensen die het hier hebben over "niet zo janken" en "daar heb je een immuunsysteem voor" maar die hebben duidelijk nog niet voedselvergiftiging gehad !
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zondag 7 december 2008 @ 22:36:55 #14
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_63836513
quote:
Op zondag 7 december 2008 22:08 schreef Roi het volgende:
Ja leuk die mensen die het hier hebben over "niet zo janken" en "daar heb je een immuunsysteem voor" maar die hebben duidelijk nog niet voedselvergiftiging gehad !
Precies. Mooi dat ik niks eet wat over datum is. Zelfs geen halve dag. Ik heb 1x voedselvergiftiging gehad, en dat is dus geen pretje.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_63836668
Ik heb wel vaker voedselvergiftiging gehad, dat vermijd je echt niet door alles wat 1 dag over de datum is weg te flikkeren Kan ook komen door producten die officieel nog wel houdbaar zijn maar waar iets anders verkeerd mee gegaan is.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_63836818
Men neme een klont boter, laat die smelten, lepel bloem erbij en goed roeren, even laten garen, dan een flinke schep kerriepoeder erbij en terwijl je blijft roeren bouillon erbij gieten.
Even laten doorkoken et voila, zelfgemaakte kerriesaus. Afhankelijk van het gerecht zou je hier ook nog room, melk of kokosmelk doorheen kunnen doen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63836899
Ach ja, ik eet wel vaker dingen die over datum zijn zonder er iets van te merken.
Had pas nog een bus parmezaanse kaas die al bijna een jaar over datum was, zag het pas toen hij leeg was...
pi_63836944
quote:
Op zondag 7 december 2008 22:08 schreef Roi het volgende:
Kan zijn, maar zo'n datum zegt ook niet altijd alles
  zondag 7 december 2008 @ 23:46:54 #19
3869 David
Drum the drums
pi_63838895
quote:
Op zondag 7 december 2008 22:45 schreef MinderMutsig het volgende:
Men neme een klont boter, laat die smelten, lepel bloem erbij en goed roeren, even laten garen, dan een flinke schep kerriepoeder erbij en terwijl je blijft roeren bouillon erbij gieten.
Even laten doorkoken et voila, zelfgemaakte kerriesaus. Afhankelijk van het gerecht zou je hier ook nog room, melk of kokosmelk doorheen kunnen doen.
de enige intelligente reactie in dit topic
pi_63878629
Er stond zeker een THT datum op?
Tenminste Houdbaar Tot betekent dat de fabrikant tot aan die datum de kwaliteit garandeert. Maar dat wil niet zeggen dat het produkt meteen bedorven is. Mensen zijn tegenwoordig veel te voorzichtig. Ik eet vaak genoeg produkten die over de datum zijn en ben er nog nooit ziek van geworden. Hell, als je kip te warm bewaart en daarna opeet kun je ook ziek worden, ook al is die volgens de verpakking nog binnen de datum.

Maar dat moet iedereen voor zich weten natuurlijk. Ik eet zelfs zuivel die 2 weken over datum is. Mits gesloten en altijd in de koelkast bewaard. Met de kanttekening dat, als ik maar één verdacht klontje of vreemd geurtje ontdek, de verpakking resoluut de vuilnisbak in gaat. En anderen zou ik het niet voorzetten, zo ben ik dan ook wel weer.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_63878801
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:52 schreef Billy_Talent het volgende:
Waar denk je dat je een immuunsysteem voor hebt? Die heeft af en toe wat oefening nodig. [ afbeelding ]
Niet iedereen heeft een goed functionerend immuunsysteem
  dinsdag 9 december 2008 @ 14:52:59 #22
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_63879130
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:40 schreef Raissa het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft een goed functionerend immuunsysteem
Daarom ook de oefening

Een of andere cabaretier maakte zo'n grap in een van zijn shows. Ik zal eens kijken of ik dat filmpje nog kan vinden
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
pi_63885804
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:52 schreef Billy_Talent het volgende:

[..]

Daarom ook de oefening

Een of andere cabaretier maakte zo'n grap in een van zijn shows. Ik zal eens kijken of ik dat filmpje nog kan vinden
Het is een fabeltje dat je je immuunsysteem kunt trainen. Een voedselvergiftiging maakt je echt niet sterker hoor.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 9 december 2008 @ 19:03:27 #24
3869 David
Drum the drums
pi_63885897
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:59 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Het is een fabeltje dat je je immuunsysteem kunt trainen. Een voedselvergiftiging maakt je echt niet sterker hoor.
klopt. Maar kleine hoeveelheden 'slechte' bacteriën binnenkrijgen wapent je lichaam wel degelijk (antistoffen enzo). Mensen die in een extreem steriele omgeving leven worden over het algemeen sneller ziek.
pi_63888498
gewoon opeten, zal hooguit wat minder smaak aanzitten
bla
blabla
blablabla
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')