Pizza: Ristorante Pizza Quattro Formaggi
Prijs: ¤2,19
Plaats: C1000
Plaatje:
Productinformatie:De pizza is belegd met mozzarella, Edammer, Emmentaler en een klein beetje blauwaderkaas, vegetarisch dus.
Gewicht: 340 gram
Voedingswaarde per 100 gram:
kJ: 1115
kcal: 266
eiwitten: 10,8 gram
koolhydraten: 24,1 gram
vetten: 14,0 gram
De testEen pizza met als hoofdingrediėnt alleen maar kaas, deze pizza heb ik al een paar keer eerder geproefd. Liever eet ik een pizza met vlees, maar die was even niet in huis. Omdat er zo weinig op deze pizza zit, waren mijn verwachtingen niet erg hoog.
De oven moet eerst voorverwarmd worden, daarna kan de pizza er bevroren in. Een elektrische oven moet op 220 graden, ikzelf heb een heteluchtoven, die kan op 200 graden. De pizza moet ongeveer 12 minuten in de oven.
De gebakken pizzaVoordelen: De bodem is precies goed, voor een diepvriespizza dan, dun, krokant en zeker niet slap. De bereidingswijze vermeld op de verpakking is in orde. De smaak is simpel, maar lekker. Zelfs de smaak van de tomatensaus is te proeven. De pizza is niet droog, maar wel lekker zout en eet makkelijk weg.
Nadelen: De smaak van de pizza is niet erg bijzonder, het lijkt te veel op een gewone margarita. Vooral de blauwaderkaas, die een erg excentrieke smaak heeft, komt weinig naar boven, er zit van deze kaas dan ook naar 0,7% op de pizza. Af en toe heeft de pizza een zuur chemisch bijsmaakje, dat is jammer. Net als bij de andere Ristorante pizza’s is de hoeveelheid te weinig voor een volledige maaltijd. Ook qua voedingswaarde schiet deze pizza tekort: weinig vezels en vitaminen. Een salade erbij is aan te bevelen.
Beoordeling (1-5)