abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93263363
Was in 2009 in India en had ook geen trein gepakt. Je moest altijd van te voren reserveren en dat werkte niet echt. Niet zo erg want pakte gewoon het vliegtuig en af en toe een taxi of bus. Pffff sommige busreizen waren echt een hel, zonder airco met ze tweeën in een heel klein bedje maar wel een ervaring opzich.

Maar 2.5 jaar voorbereiding vind ik wel wat veel, wat moet je zoveel voorbereiden? Paar prikken, visum?
Als je zoveel leest heb je ook de kans dat het kan tegenvallen. Zou zelf lekker weinig tot niks voorbereiden en in het vliegtuig erna toe kijken wat je wilt doen. Reizen hoort relax te zien, niet van hot naar ren en aanvinken wat je ziet maar zo denk ik erover.

Als je gaat, zal je waarschijnlijk afvallen. Was zelf bijna 10 kilo afgevallen in 6 weken tijd terwijl ik gewoon alles af, wel relax :) Gelukkig nooit echt ziek geweest.
  donderdag 24 februari 2011 @ 18:09:28 #277
34586 kepler
No bounce, no play
pi_93265419
2013 :o

Ik weet nog niet eens wat ik dit weekend ga doen :')

Maar als beginnend reiziger is India niet echt aan te raden. Het is gelijk een sprong in het diepe, met laarzen aan :P
The line is a dot to you!
pi_93266061
Je zit sowieso al een uur of 10 in het vliegtuig. Dan heb je ook nog tijd zat om alle reisgidsen door te bladeren. Zoveel werk is het echt niet. Zoals gezegd, paar prikken, visums en een paar punten waar je heen wil. Daar kun je al een hotel voor boeken.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_93266352
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:09 schreef kepler het volgende:
2013 :o

Ik weet nog niet eens wat ik dit weekend ga doen :')

Maar als beginnend reiziger is India niet echt aan te raden. Het is gelijk een sprong in het diepe, met laarzen aan :P
Kan het wel aanraden hoor, wat is er zo moeilijk/eng/cultuurshock aan? Ja het is geen Europa en de mensen komen wel eens of je af maar vond het zelf wat overdreven. Varanasi kan wel heftig zijn.
  donderdag 24 februari 2011 @ 20:54:54 #280
34586 kepler
No bounce, no play
pi_93273677
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:33 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Kan het wel aanraden hoor, wat is er zo moeilijk/eng/cultuurshock aan? Ja het is geen Europa en de mensen komen wel eens of je af maar vond het zelf wat overdreven. Varanasi kan wel heftig zijn.
Ik ben begonnen in India, en toen naar Oost-Azie gegaan. De cultuurshock in India is erg heftig en het is heel erg wennen als je nog nooit in zo'n land bent geweest. Natuurlijk is het te doen (misschien niet voor iedereen trouwens), maar aangezien hij nog 2.5 jaar heeft kan een bezoek aan Thailand/Vietnam geen kwaad :P Sowieso mooie landen :D

Het ligt ook aan de persoon naturlijk :P
pi_93275449
Ja goed idee is dat, hij kan in de zomer naar Thailand gaan. Damn wat kunnen die gasten goed koken, jammie!
pi_93275763
Over een maand ga ik drie weken naar Hyderabad voor mijn werk. Ik heb daarin twee weekenden te benutten. Wat is de moeite waard? Vliegtuig pakken naar Mumbai ? Of naar Dehli en dan naar de Taj Mahal? Bangalore? Of in Hyderabad blijven? Wie heeft tips?
pi_93277760
Of ga via Bangalore en mysore naar Bandipur! In Bangalore kun je bij jungle lodge een safari met overnachting boeken. Wonderschoon en ik heb zelfs een luipaard en een tijger gezien in het wild _O_
pi_93296519
quote:
Als je gaat, zal je waarschijnlijk afvallen. Was zelf bijna 10 kilo afgevallen in 6 weken tijd terwijl ik gewoon alles af, wel relax :) Gelukkig nooit echt ziek geweest.
Dit had ik ook! Ik ben 6 kilo in 3 weken afgevallen. Geen idee hoe het kwam, maar alleen daarvoor is India al geweldig (en ik weeg niet eens zo veel). Ik ben wel een keer ziek geweest, kwam beestjes tegen in mijn eten en de volgende dag was het raak. We hadden al zo veel gegeten zonder problemen dat we er ook minder alert op werden. Dit was toen best jammer :) Maar het hielp wel om de kilo's kwijt te raken haha
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:20:35 #285
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_93324419
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 09:20 schreef Hulleman het volgende:

[..]

Dit had ik ook! Ik ben 6 kilo in 3 weken afgevallen. Geen idee hoe het kwam, maar alleen daarvoor is India al geweldig (en ik weeg niet eens zo veel). Ik ben wel een keer ziek geweest, kwam beestjes tegen in mijn eten en de volgende dag was het raak. We hadden al zo veel gegeten zonder problemen dat we er ook minder alert op werden. Dit was toen best jammer :) Maar het hielp wel om de kilo's kwijt te raken haha
Ik had na twee dagen een zwak momentje. 's Nachts wakker, buikpijn, zweten, koud. Je kent het wel. Even een bezoekje aan de wc en nog een paar uurtjes slapen. Daarna geen last meer gehad van ziektes etc. Volgens mij was het gewoon een reactie op het eten daar. Na een week was ik ook echt niet meer zo willekeurig. Langs de weg doe ik toch niet. Zelfs niet in Nederland :P

Alle reizigers die ik onderweg tegenkwam, hadden een soortgelijke ervaring. Niemand gesproken die echt een ziekenhuis van binnen gezien had.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:15:23 #286
34586 kepler
No bounce, no play
pi_93327569
Ik juist langs de weg gegeten, superlekker en nog goedkoper :P

pas na vier weken beetje ziek, maar dat was omdat ik een roomijsje had gegeten :') Dom :D
pi_93635821
quote:
Op donderdag 24 februari 2011 18:33 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Ik heb flink wat gereisd, midden oosten, afrika, zuid amerika, maar india vind ik tot nu toe een van de lastigste landen om te bereizen. Een treinticket op korte termijn vinden is een crime, zelfs de bus is soms lastig, en het is zo fucking druk overal... en de indiers vind ik ook niet het tofste volk dat er is.
pi_93676341
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:36 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik heb flink wat gereisd, midden oosten, afrika, zuid amerika, maar india vind ik tot nu toe een van de lastigste landen om te bereizen. Een treinticket op korte termijn vinden is een crime, zelfs de bus is soms lastig, en het is zo fucking druk overal... en de indiers vind ik ook niet het tofste volk dat er is.
qua treinticket, als je de truucs kent op de meeste lijnen geen issue:
1. koop meerdere tickets op meerdere dagen. Cancellation is een miniscuul bedrag, vandaar dat het ook altijd 'uitverkocht' lijkt
2. tatkat: twee dagen voor de reisdatum, om 8.00 uur, komen voor de meeste treinen een aantal additionele tickets vrij, die je kunt kopen met een opslagfee
3. tourist quote: voor een aantal populaire treinen zijn tourist quota voorhanden: tickets die je alleen kunt kopen als jeeen tourist visum hebt. De grotere stations hebben een speciale tourist desk daarvoor.
4. combi van 2 en 3: als een trein tatkal heeft, meldt je twee dagen van te voren op de tourist desk, zeg om 7.45. Als er geen \tourist quote voorradig is, kan de beste man of vrouw wel om 8.00 als eerste in het systeem om je een tatkal ticket te verkopen.

Handige vervoersreserveringssites: http://www.redbus.in of http://makemytrip.in
Treinen online reserveren primair via http: https://www.itcrc.co.in , maar ik vermoed dat je daar wel eens een indiase credit card voor nodig kunt hebben.

Verder is India inderdaad best druk :)
pi_93678218
quote:
Op zaterdag 5 maart 2011 06:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

qua treinticket, als je de truucs kent op de meeste lijnen geen issue:
1. koop meerdere tickets op meerdere dagen. Cancellation is een miniscuul bedrag, vandaar dat het ook altijd 'uitverkocht' lijkt
Het is een loterij, juist omdat annuleren zo goedkoop is blijft dit zo. Het is gewoon debiel dat sommige lijnen al een maand van te voren waitlisted zijn. En waitlisted suckt gewoon. Je kan buiten de boot vissen of in een lege trein zitten, beide is mogelijk.

quote:
Handige vervoersreserveringssites: http://www.redbus.in of http://makemytrip.in
Treinen online reserveren primair via http: https://www.itcrc.co.in , maar ik vermoed dat je daar wel eens een indiase credit card voor nodig kunt hebben.
Klopt. Ook al zoiets raars.
  zondag 6 maart 2011 @ 18:10:23 #290
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_93734254
2.5 jaar voorbereiding is wel lang.
Zet de steden die je wil zien op een logische volgorde, en boek vanuit hier je trein- en vliegtickets. Van Delhi naar Agra is bijvoorbeeld goed met een taxi te doen, en in je hotel willen ze je graag helpen met het regelen van een taxi. ;)

Het reizen in India is niet lastig. Waar ik meer problemen mee had is dat men overal geld voor wil hebben voor bijvoorbeeld het maken van een foto of als je de weg gaat vragen, bij mij is het een paar keer opgelopen tot een ruzie wat jammer is voor het land.
  zondag 6 maart 2011 @ 18:14:55 #291
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_93734416
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 10:38 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het is een loterij, juist omdat annuleren zo goedkoop is blijft dit zo. Het is gewoon debiel dat sommige lijnen al een maand van te voren waitlisted zijn. En waitlisted suckt gewoon. Je kan buiten de boot vissen of in een lege trein zitten, beide is mogelijk.

[..]

Klopt. Ook al zoiets raars.
http://www.trainticketsindia.com/
Op deze site kan je met elke creditcard betalen, let wel dat je dit doet tijdens de Indiaase kantooruren, anders werkt de site niet. (raar maar waar)

Verder nog een tip, neem je creditcard mee en vertrouw niet op enkel je bankpas.
Geld invoeren is strafbaar, maar wel makkelijk voor noodgevallen.
pi_93734599
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:20 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Ik had na twee dagen een zwak momentje. 's Nachts wakker, buikpijn, zweten, koud. Je kent het wel. Even een bezoekje aan de wc en nog een paar uurtjes slapen. Daarna geen last meer gehad van ziektes etc. Volgens mij was het gewoon een reactie op het eten daar. Na een week was ik ook echt niet meer zo willekeurig. Langs de weg doe ik toch niet. Zelfs niet in Nederland :P

Alle reizigers die ik onderweg tegenkwam, hadden een soortgelijke ervaring. Niemand gesproken die echt een ziekenhuis van binnen gezien had.
Ik wel, maar geen idee wat het was. Of het voedsel was of ik water binnengekregen heb bij het zwemmen in een tempel in Jaipur.

Geen prettige ervaring, maar al het materiaal wat gebruikt werd was wel nieuw. :)
pi_94041226
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:14 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

http://www.trainticketsindia.com/

Verder nog een tip, neem je creditcard mee en vertrouw niet op enkel je bankpas.
De link die jij hebt doorgegeven is eigenlijk www.cleartrip.com Je kan hier altijd je treinticket boeken, ongeacht welk tijdstip! :)

Verder heb ik in de afgelopen maanden nog geen problemen ondervonden met mijn rabo-bankpasje. ATM's zijn overal te vinden en als je zorgt dat je altijd wat geld op zak hebt zie ik geen risico.

Voor de zekerheid heb ik overigens ook een creditkaart bij en ook nog een bankpas van een andere bank... :P
pi_94041573
http://www.onzereizen.nlOp dit moment ben ik overigens in Kodaikanal, het stadje valt me een beetje tegen, al is het wel lekker koel! Had het allemaal iets idylischer verwacht. Maar goed, maar is kijken of ik een leuk wandeltochtje in de omgeving kan maken. Iemand toevallig een goede tip?

Verder heb ik de afgelopen weken op de andaman eilanden dooregbracht. En asjemenou wat is het daar mooi!!! :) O+ :)

Ik was eigenlijk van plan om eerst havelock te bezoeken en vervolgens door te gaan naar neil-eiland. Maar ik had zo'n fijn hostel met geweldige mede reizigers dat ik uiteindeindelijk de 2 weken maar op havelock heb doorgebracht.

Wat foto's en verhalen om je een ideetje te geven:

pi_94043167
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:00 schreef nodisch18 het volgende:
http://www.onzereizen.nlOp dit moment ben ik overigens in Kodaikanal, het stadje valt me een beetje tegen, al is het wel lekker koel! Had het allemaal iets idylischer verwacht. Maar goed, maar is kijken of ik een leuk wandeltochtje in de omgeving kan maken. Iemand toevallig een goede tip?

Verder heb ik de afgelopen weken op de andaman eilanden dooregbracht. En asjemenou wat is het daar mooi!!! :) O+ :)

Ik was eigenlijk van plan om eerst havelock te bezoeken en vervolgens door te gaan naar neil-eiland. Maar ik had zo'n fijn hostel met geweldige mede reizigers dat ik uiteindeindelijk de 2 weken maar op havelock heb doorgebracht.

Wat foto's en verhalen om je een ideetje te geven:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik heb de afgelopen weken ook diverse verhalen en beelden van medereizigers mogen aanschouwen/aanhoren over de Andamans, waardoor ik me afvroeg waarom ik 's hemelsnaam niet een ticket van Chennai naar Port Blair gekocht had..... :)

Ach, next time :)

Hoe was dat prijs en vervoerstechnisch, de Andamans?

Ow, en is er niet een stukje grond aan de kust te koop? ;)
pi_94043584
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik heb de afgelopen weken ook diverse verhalen en beelden van medereizigers mogen aanschouwen/aanhoren over de Andamans, waardoor ik me afvroeg waarom ik 's hemelsnaam niet een ticket van Chennai naar Port Blair gekocht had..... :)
Ben er ook geweest, paar weken geleden. Maar ik heb vooral de onderwaterwereld verkend, ook zeer de moeite waard. :Y
De eilanden zijn wel erg afgelegen en geisoleerd, leuk voor een tijdje maar het ging me na een week of twee danig irriteren. Ben teveel een stadsmens daarvoor.

quote:
Ik ben er met de boot naartoe gegaan, is iets goedkoper dan vliegtuig. Leuke reis, een belevenis, maar duurt wel verrekte lang (meer dan 60 uur vanaf Chennai).
Een ticket kost ergens tussen de 3 en 7 duizend rupee (afhankelijk van de class). Terug ben ik wel met het vliegtuig gegaan. Ticket (enkeltje) naar Kolkata kostte 7600 rupee.
pi_94048006
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:48 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ben er ook geweest, paar weken geleden. Maar ik heb vooral de onderwaterwereld verkend, ook zeer de moeite waard. :Y
De eilanden zijn wel erg afgelegen en geisoleerd, leuk voor een tijdje maar het ging me na een week of twee danig irriteren. Ben teveel een stadsmens daarvoor.

[..]

Ik ben er met de boot naartoe gegaan, is iets goedkoper dan vliegtuig. Leuke reis, een belevenis, maar duurt wel verrekte lang (meer dan 60 uur vanaf Chennai).
Een ticket kost ergens tussen de 3 en 7 duizend rupee (afhankelijk van de class). Terug ben ik wel met het vliegtuig gegaan. Ticket (enkeltje) naar Kolkata kostte 7600 rupee.
Was die boot een beetje te doen qua kwaliteit? Ik vind het op zich wel wat hebben om met de boot te gaan :)

Waar moet ik aan denken qua prijzen van accomodatie? En wat voor soort toeristen komen er in het algmeen?

Excuses als ik teveel vraag :D
pi_94068751
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Was die boot een beetje te doen qua kwaliteit? Ik vind het op zich wel wat hebben om met de boot te gaan :)
Die boot was prima te doen. Er zit wel verschil tussen de boten; ik zat op de MV Nankowry en die was ok maar anderen schijnen soms ouder te zijn en minder mooi heb ik me laten vertellen. Als je de goedkoopste klasse (bunk) neemt dan zit je na een paar dagen wel met vrij ranzige badkamers en wc's. Maar wel leuk om locals te ontmoeten. Ik zat zelf 1e klasse (ik hecht wel aan privacy) en dan heb je met 3 andere mensen een eigen badkamer+wc. Eten was prima; lekker en voedzaam zuid-indiaas eten voor weinig geld.

quote:
Waar moet ik aan denken qua prijzen van accomodatie? En wat voor soort toeristen komen er in het algmeen?
Ik ben allerlei mensen tegengekomen. Er komen vrij veel Indiase toeristen en toeristen uit de hele wereld; waaronder flink wat Israeliers die hun dienstplicht erop hebben zitten. Leeftijd varieert.
Qua accomodatie is het uiteenlopend; je kan een zeer basic tent met gedeelde badkamer/wc huren voor 150 rupee per nacht of zeer luxe gaan voor duizenden rupees; en alles daartussenin. Ik had zelf een vrij comfortabele hut met eigen wc/douche voor 800 rupee (op Havelock Island).

quote:
Excuses als ik teveel vraag :D
Geen probleem; ben net terug van een reis van 5 maanden en zit nog af te kicken van India dus ik praat er graag over. :)
pi_94140003
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ach, next time :)

Ow, en is er niet een stukje grond aan de kust te koop? ;)
Ik heb een vliegticket vanuit Chennai naar Poprt Blair geboekt. Al met al kostte dat ongeveer 11000 roepie, bij de huidige koers is dat ongeveer 175 euro.

Bij aankomst in port blair had ik het geluk dat we direct de ferry naar Havelock island konden pakken. Deze boottocht duurt een uurtje of 2. Op havelock zelf zijn legio overnachtingsmogelijkheden. Veelal van het strandhutje caliber, sommige met private bathroom andere met shared. Ik ben uiteindelijk in Emerald Gecko neergestreken. Dit is zowat het laatste "resort" aan strand 5 en kenmerkt zich door de afwezigheid van luidruchtige Israeliers en een gemiddeld wat ouder :@ publiek.

De hut daaro met private bathroom kostte 1250 en bij een verblijf van langer dan 1 week krijg je 10% korting.

Verder is het mogelijk om met de ferry vanuit Havelock naar Neil-island te varen. Het is daar nog rustiger naar verluid en verder ook prachtige strandjes en een schitterende zee!

Wat betreft het snorkelen en duiken... Vorig jaar is gedurende korte tijd de zeewatertemperatuur ruim boven de normale waarde gestegen, hierdoor is praktisch al het koraal gestorven... :{ :'( Vissen zijn nog volop aanwezig maar het is een beetje een apart gezicht om de vissen tussen de wat eens prachtige koraalriffen geweest moeten zijn, te zien zwemmen. Gelukkig zie je nieuw koraal link en rechts al weer groeien. hopelijk zet dit zich voort!

Verder is Elephant beach absoluut de moeite waard, zowel de korte hike er naar toe (25 minuten) als het strand zelf. Tijdens de tsunami van 2004 zijn hier 10-tallen grote woudreuzen omgevallen op het strand en deze geven het strand een zeer bijzonder karakter (beetje creepy! >:) ). Verder kun je hier direct vanaf het strand snorkelen en zijn er soms schildpadden te zien!
pi_94140361
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:35 schreef nodisch18 het volgende:
Wat betreft het snorkelen en duiken... Vorig jaar is gedurende korte tijd de zeewatertemperatuur ruim boven de normale waarde gestegen, hierdoor is praktisch al het koraal gestorven... :{ :'( Vissen zijn nog volop aanwezig maar het is een beetje een apart gezicht om de vissen tussen de wat eens prachtige koraalriffen geweest moeten zijn, te zien zwemmen. Gelukkig zie je nieuw koraal link en rechts al weer groeien. hopelijk zet dit zich voort!
Het water was inderdaad ook nu nog extreem warm, bijna 30 graden! Je kon zowat zonder wetsuit duiken (wat sommigen ook deden). Het viel me ook op dat op geringe diepte al het koraal vaak grauw en doods was. Als je mooi koraal wilde zien dan moest je dieper dan 20 meter gaan, daar is het nog wel prachtig en kleurrijk omdat het daar een stuk kouder is. Maar met snorkelen kom je natuurlijk niet zo diep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')