Kan het wel aanraden hoor, wat is er zo moeilijk/eng/cultuurshock aan? Ja het is geen Europa en de mensen komen wel eens of je af maar vond het zelf wat overdreven. Varanasi kan wel heftig zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:09 schreef kepler het volgende:
2013
Ik weet nog niet eens wat ik dit weekend ga doen
Maar als beginnend reiziger is India niet echt aan te raden. Het is gelijk een sprong in het diepe, met laarzen aan
Ik ben begonnen in India, en toen naar Oost-Azie gegaan. De cultuurshock in India is erg heftig en het is heel erg wennen als je nog nooit in zo'n land bent geweest. Natuurlijk is het te doen (misschien niet voor iedereen trouwens), maar aangezien hij nog 2.5 jaar heeft kan een bezoek aan Thailand/Vietnam geen kwaadquote:Op donderdag 24 februari 2011 18:33 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Kan het wel aanraden hoor, wat is er zo moeilijk/eng/cultuurshock aan? Ja het is geen Europa en de mensen komen wel eens of je af maar vond het zelf wat overdreven. Varanasi kan wel heftig zijn.
Dit had ik ook! Ik ben 6 kilo in 3 weken afgevallen. Geen idee hoe het kwam, maar alleen daarvoor is India al geweldig (en ik weeg niet eens zo veel). Ik ben wel een keer ziek geweest, kwam beestjes tegen in mijn eten en de volgende dag was het raak. We hadden al zo veel gegeten zonder problemen dat we er ook minder alert op werden. Dit was toen best jammerquote:Als je gaat, zal je waarschijnlijk afvallen. Was zelf bijna 10 kilo afgevallen in 6 weken tijd terwijl ik gewoon alles af, wel relaxGelukkig nooit echt ziek geweest.
Ik had na twee dagen een zwak momentje. 's Nachts wakker, buikpijn, zweten, koud. Je kent het wel. Even een bezoekje aan de wc en nog een paar uurtjes slapen. Daarna geen last meer gehad van ziektes etc. Volgens mij was het gewoon een reactie op het eten daar. Na een week was ik ook echt niet meer zo willekeurig. Langs de weg doe ik toch niet. Zelfs niet in Nederlandquote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:20 schreef Hulleman het volgende:
[..]
Dit had ik ook! Ik ben 6 kilo in 3 weken afgevallen. Geen idee hoe het kwam, maar alleen daarvoor is India al geweldig (en ik weeg niet eens zo veel). Ik ben wel een keer ziek geweest, kwam beestjes tegen in mijn eten en de volgende dag was het raak. We hadden al zo veel gegeten zonder problemen dat we er ook minder alert op werden. Dit was toen best jammerMaar het hielp wel om de kilo's kwijt te raken haha
Ik heb flink wat gereisd, midden oosten, afrika, zuid amerika, maar india vind ik tot nu toe een van de lastigste landen om te bereizen. Een treinticket op korte termijn vinden is een crime, zelfs de bus is soms lastig, en het is zo fucking druk overal... en de indiers vind ik ook niet het tofste volk dat er is.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:33 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Kan het wel aanraden hoor, wat is er zo moeilijk/eng/cultuurshock aan? Ja het is geen Europa en de mensen komen wel eens of je af maar vond het zelf wat overdreven. Varanasi kan wel heftig zijn.
qua treinticket, als je de truucs kent op de meeste lijnen geen issue:quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:36 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb flink wat gereisd, midden oosten, afrika, zuid amerika, maar india vind ik tot nu toe een van de lastigste landen om te bereizen. Een treinticket op korte termijn vinden is een crime, zelfs de bus is soms lastig, en het is zo fucking druk overal... en de indiers vind ik ook niet het tofste volk dat er is.
Het is een loterij, juist omdat annuleren zo goedkoop is blijft dit zo. Het is gewoon debiel dat sommige lijnen al een maand van te voren waitlisted zijn. En waitlisted suckt gewoon. Je kan buiten de boot vissen of in een lege trein zitten, beide is mogelijk.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 06:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
qua treinticket, als je de truucs kent op de meeste lijnen geen issue:
1. koop meerdere tickets op meerdere dagen. Cancellation is een miniscuul bedrag, vandaar dat het ook altijd 'uitverkocht' lijkt
Klopt. Ook al zoiets raars.quote:Handige vervoersreserveringssites: http://www.redbus.in of http://makemytrip.in
Treinen online reserveren primair via http: https://www.itcrc.co.in , maar ik vermoed dat je daar wel eens een indiase credit card voor nodig kunt hebben.
http://www.trainticketsindia.com/quote:Op zaterdag 5 maart 2011 10:38 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het is een loterij, juist omdat annuleren zo goedkoop is blijft dit zo. Het is gewoon debiel dat sommige lijnen al een maand van te voren waitlisted zijn. En waitlisted suckt gewoon. Je kan buiten de boot vissen of in een lege trein zitten, beide is mogelijk.
[..]
Klopt. Ook al zoiets raars.
Ik wel, maar geen idee wat het was. Of het voedsel was of ik water binnengekregen heb bij het zwemmen in een tempel in Jaipur.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:20 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Ik had na twee dagen een zwak momentje. 's Nachts wakker, buikpijn, zweten, koud. Je kent het wel. Even een bezoekje aan de wc en nog een paar uurtjes slapen. Daarna geen last meer gehad van ziektes etc. Volgens mij was het gewoon een reactie op het eten daar. Na een week was ik ook echt niet meer zo willekeurig. Langs de weg doe ik toch niet. Zelfs niet in Nederland![]()
Alle reizigers die ik onderweg tegenkwam, hadden een soortgelijke ervaring. Niemand gesproken die echt een ziekenhuis van binnen gezien had.
De link die jij hebt doorgegeven is eigenlijk www.cleartrip.com Je kan hier altijd je treinticket boeken, ongeacht welk tijdstip!quote:Op zondag 6 maart 2011 18:14 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
http://www.trainticketsindia.com/
Verder nog een tip, neem je creditcard mee en vertrouw niet op enkel je bankpas.
ik heb de afgelopen weken ook diverse verhalen en beelden van medereizigers mogen aanschouwen/aanhoren over de Andamans, waardoor ik me afvroeg waarom ik 's hemelsnaam niet een ticket van Chennai naar Port Blair gekocht had.....quote:Op zondag 13 maart 2011 13:00 schreef nodisch18 het volgende:
http://www.onzereizen.nlOp dit moment ben ik overigens in Kodaikanal, het stadje valt me een beetje tegen, al is het wel lekker koel! Had het allemaal iets idylischer verwacht. Maar goed, maar is kijken of ik een leuk wandeltochtje in de omgeving kan maken. Iemand toevallig een goede tip?
Verder heb ik de afgelopen weken op de andaman eilanden dooregbracht. En asjemenou wat is het daar mooi!!!![]()
![]()
![]()
Ik was eigenlijk van plan om eerst havelock te bezoeken en vervolgens door te gaan naar neil-eiland. Maar ik had zo'n fijn hostel met geweldige mede reizigers dat ik uiteindeindelijk de 2 weken maar op havelock heb doorgebracht.
Wat foto's en verhalen om je een ideetje te geven:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben er ook geweest, paar weken geleden. Maar ik heb vooral de onderwaterwereld verkend, ook zeer de moeite waard.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik heb de afgelopen weken ook diverse verhalen en beelden van medereizigers mogen aanschouwen/aanhoren over de Andamans, waardoor ik me afvroeg waarom ik 's hemelsnaam niet een ticket van Chennai naar Port Blair gekocht had.....
Ik ben er met de boot naartoe gegaan, is iets goedkoper dan vliegtuig. Leuke reis, een belevenis, maar duurt wel verrekte lang (meer dan 60 uur vanaf Chennai).quote:Hoe was dat prijs en vervoerstechnisch, de Andamans?
Was die boot een beetje te doen qua kwaliteit? Ik vind het op zich wel wat hebben om met de boot te gaanquote:Op zondag 13 maart 2011 13:48 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ben er ook geweest, paar weken geleden. Maar ik heb vooral de onderwaterwereld verkend, ook zeer de moeite waard.
De eilanden zijn wel erg afgelegen en geisoleerd, leuk voor een tijdje maar het ging me na een week of twee danig irriteren. Ben teveel een stadsmens daarvoor.
[..]
Ik ben er met de boot naartoe gegaan, is iets goedkoper dan vliegtuig. Leuke reis, een belevenis, maar duurt wel verrekte lang (meer dan 60 uur vanaf Chennai).
Een ticket kost ergens tussen de 3 en 7 duizend rupee (afhankelijk van de class). Terug ben ik wel met het vliegtuig gegaan. Ticket (enkeltje) naar Kolkata kostte 7600 rupee.
Die boot was prima te doen. Er zit wel verschil tussen de boten; ik zat op de MV Nankowry en die was ok maar anderen schijnen soms ouder te zijn en minder mooi heb ik me laten vertellen. Als je de goedkoopste klasse (bunk) neemt dan zit je na een paar dagen wel met vrij ranzige badkamers en wc's. Maar wel leuk om locals te ontmoeten. Ik zat zelf 1e klasse (ik hecht wel aan privacy) en dan heb je met 3 andere mensen een eigen badkamer+wc. Eten was prima; lekker en voedzaam zuid-indiaas eten voor weinig geld.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Was die boot een beetje te doen qua kwaliteit? Ik vind het op zich wel wat hebben om met de boot te gaan
Ik ben allerlei mensen tegengekomen. Er komen vrij veel Indiase toeristen en toeristen uit de hele wereld; waaronder flink wat Israeliers die hun dienstplicht erop hebben zitten. Leeftijd varieert.quote:Waar moet ik aan denken qua prijzen van accomodatie? En wat voor soort toeristen komen er in het algmeen?
Geen probleem; ben net terug van een reis van 5 maanden en zit nog af te kicken van India dus ik praat er graag over.quote:Excuses als ik teveel vraag
Ik heb een vliegticket vanuit Chennai naar Poprt Blair geboekt. Al met al kostte dat ongeveer 11000 roepie, bij de huidige koers is dat ongeveer 175 euro.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik heb de afgelopen weken ook diverse verhalen en beelden van medereizigers mogen aanschouwen/aanhoren over de Andamans, waardoor ik me afvroeg waarom ik 's hemelsnaam niet een ticket van Chennai naar Port Blair gekocht had.....
Ach, next time
Hoe was dat prijs en vervoerstechnisch, de Andamans?
Ow, en is er niet een stukje grond aan de kust te koop?
Het water was inderdaad ook nu nog extreem warm, bijna 30 graden! Je kon zowat zonder wetsuit duiken (wat sommigen ook deden). Het viel me ook op dat op geringe diepte al het koraal vaak grauw en doods was. Als je mooi koraal wilde zien dan moest je dieper dan 20 meter gaan, daar is het nog wel prachtig en kleurrijk omdat het daar een stuk kouder is. Maar met snorkelen kom je natuurlijk niet zo diep.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:35 schreef nodisch18 het volgende:
Wat betreft het snorkelen en duiken... Vorig jaar is gedurende korte tijd de zeewatertemperatuur ruim boven de normale waarde gestegen, hierdoor is praktisch al het koraal gestorven...![]()
Vissen zijn nog volop aanwezig maar het is een beetje een apart gezicht om de vissen tussen de wat eens prachtige koraalriffen geweest moeten zijn, te zien zwemmen. Gelukkig zie je nieuw koraal link en rechts al weer groeien. hopelijk zet dit zich voort!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |