abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 december 2008 @ 01:15:50 #1
44906 merino
World of Sleepers
pi_63816630

Platform: Xbox 360, Playstation 3 (ook DS en PSP)
Uitgever: Ubisoft
Ontwikkelaar: Ubisoft Shanghai
Genre: Real-Time Strategy
Release: Eind 2008

Screenshots

Details

• In 2011 tekenen de Verenigde Staten van Amerika en de Europese Unie een verdrag genaamd SLAMS, oftewel Space Land Air Missile Shield. Door dit verdrag werken ze samen aan een de technologie voor een anti-raketschild. Omdat Rusland buiten het verdrag is gelaten, versnellen ze hun eigen project voor een anti-raketschild. Wanneer in 2014 SLAMS geactiveerd wordt, vuren de VS en de EU testraketten af, die door het systeem volledig vernietigd worden. Door dit succes roepen de VS en de EU het einde van de strategische nucleaire oorlogvoering uit en de wereld viert een tijd van vrede en welvaart.

Maar wanneer in 2015 blijkt dat grote oliebedrijven enorm hebben overdreven in hun persberichten betreffende oliereserves, wordt energiezekerheid de prioriteit van alle regeringen ter wereld. Door de bronnen van aardgas en aardolie in Rusland, vliegt de Russische economie enorm omhoog, en Rusland gebruikt deze winst om hun leger te moderniseren en gebruiken ze hun nieuwe macht om belangrijke gebeurtenissen te beïnvloeden. In Saoedi-Arabië breekt er nog een nucleaire oorlog uit, waarbij 20 miljoen doden vallen en de Europese naties nog meer gedestabiliseerd raken. Nu aardolie op 800 dollar per vat staat, zijn de lidstaten van de EU gedwongen om een politieke, economische en militaire macht te creëren om te zorgen voor globale veiligheid, mileuzaken en economische zaken. In 2018 stichten ze de Europese Federatie, oftewel EF, de meeste rijkere West-Europese staten worden nu beschouwd als een enkele onafhankelijke staat. Groot-Brittanië en Ierland weigeren lidmaatschap en Zwitserland blijft neutraal. De VS en de EF beschouwen elkaar nu als een bedreiging voor henzelf, en de nu gewezen bondgenoten beginnen een kostelijke ruimtewapens-race.

Het gebruiken van de ruimte als plaats om oorlog te voeren bereikt zijn top in 2018, wanneer de VS bekend maakt dat ze tegen 2020 hun nieuw ruimtestation "Freedom Star" zullen lanceren, in een poging om terug 's werelds grootste supermacht te worden. Hoewel de "Freedom Star" gedeeltelijk bedoelt is voor burgerlijke studies zal het station ook plaats bieden aan 3 Marinekorpsen, die overal ter wereld kunnen zijn binnen 90 minuten. De internationale reactie is extreem slecht, de EF en Rusland zien het als een bedreiging die de machtsbalans kan verstoren. Als protest verlaat de EF de NATO, die toch al fel verdeeld was. Wanneer in 2020 de "Freedom Star" klaarstaat op het Kennedy Space Center is het geen grote verrassing wanneer een groep terroristen het Space Center aanvallen. In het onderzoek naar de daders, voelen de VS, de EF en Rusland henzelf bedreigd en wordt een grote wereldoorlog realiteit

• Je kan heel het spel besturen met je stem, hoewel je units wel alleen een aantal talen verstaan, maar in die talen wel veel dialecten. Je kan soms ook de vijandige soldaten horen communiceren, waardoor je een groot strategisch voordeel krijgt. Ubisoft heeft zelfs een filmpje getoond waarop een papegaai het spel bestuurt.

Links

Walkthrough/Tips:
    http://endwargame.us.ubi.com/help/
    Officiële Forum:
    http://forums.ubi.com/eve/forums/a/frm/f/8911019745

PSN Commanders

MerinoNL
    Boerenlater

Xbox Live Commanders

[ Bericht 0% gewijzigd door merino op 07-12-2008 01:34:22 ]
  • I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
      zondag 7 december 2008 @ 01:17:30 #2
    44906 merino
    World of Sleepers
    pi_63816653
    Beetje laat topic misschien maar het leek me handig om onderlinge matches tussen Fokkers in af te spreken.
    Als je hier in ieder geval even aangeeft wat je online nick is en of je op Live/PSN speelt dan kan ik dat in de OP aanpassen.

Verder daag ik iedere PSN commander uit voor een potje
    I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
    pi_63816850
    Add me.
    Overigens heb ik Endwar niet meer aangeraakt met al die andere goede games die er nu zijn.
    fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
      zondag 7 december 2008 @ 01:35:09 #4
    44906 merino
    World of Sleepers
    pi_63816922
    Ik ook niet
    Vandaar dit topic
    Ben ook nog totaal geen strategisch wonder in dit spel maar dat maakt een 1vs1 of 2vs2 battle met wat fokkers er niet minder leuk om.
    I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
    pi_63820460
    Ik speel dit spel juist weer wel veel Maar dat vooral in het weekend. Doordeweeks gam ik helemaal niet meer.

Ik ben nu vooral bezig met de single campaign op Hard. In het begin won ik vrij simpel, nu ik wat verder ben wordt ik vaak afgemaakt Online heb ik nog niet zo heel veel ervaring mee, maar dat wil ik wel gaan spelen

Ik vind het spel best een goed spel Maar ik ben dan ook een echte RTS fan. Ik heb het idee dat het spel niet echt goed verkoopt trouwens.
      donderdag 1 januari 2009 @ 14:34:34 #6
    87334 lekzzz
    It's not easy being green
    pi_64554288
    Zeg Kremers, is het jou al gelukt om die headset aan de praat te krijgen die erbij geleverd wordt? Ik heb twee sorrten headsets (BT) geprobeerd maar geen van twee werken. Ik praat te zacht volgens de dame.
    Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
    pi_64554534
    Niet meer geprobeerd eigenlijk. Omdat er ook geen update o.i.d. voor uitgekomen is.

Als het goed is komt er binnenkort een grote update aan, hopelijk werkt ie dan beter.
      donderdag 1 januari 2009 @ 15:05:51 #8
    87334 lekzzz
    pi_64554908
    Ik heb m'n headset mic omhoog gegooid naar 3, nu doet hij het wel.
    pi_64558032
    Ah, tof spel.
    Ik speel op de 360. Mijn gamertag is Leonos NL .
    pi_64558538
    Wat is het verschrikkelijk moeilijk op de hoogste moeiijkheidsgraad zeg Ik heb het idee dat de comp "valsspaalt" d.m.v. meer en sneller hulptroepen in te kunnen schakelen. Ik krijg ook om de haverklap zo'n rete irritante E.M.P. ding op mij afgevuurd.
      zondag 4 januari 2009 @ 00:45:39 #11
    44906 merino
    World of Sleepers
    pi_64633702
    damn en ik heb op lagere niveau's al problemen met de AI

nog keer zin om online 1vs1 te spelen Kremers?
    pi_64641279
    quote:
    Op zondag 4 januari 2009 00:45 schreef merino het volgende:
    damn en ik heb op lagere niveau's al problemen met de AI

nog keer zin om online 1vs1 te spelen Kremers?
    Yep Ik kan vanavond om een uur of 8 wel.

Ik heb het nog niet echt online gespeeld eig, bijna alleen maar tegen de comp Op de niveau's lager dan de hoogste is het best te doen, hoewel ik soms ook verlies dan. Op het hoogste niveau met Amerika tegen Europa is echt lastig, met name de conquest mappen.
      zondag 4 januari 2009 @ 13:00:49 #13
    33631 RedDevil085
    NEIN, NEIN, NEIN
    pi_64642234
    Wou dit spel eigenlijk al langere tijd hebben, maar heb hem toch even laten liggen vanwege het "gadget-gevoel" (was bang dat ik er snel op uitgekeken zou raken). Vond de demo wel cool en als ik hem vandaag of morgen voor een leuke prijs op de kop kan tikken schaf ik hem zeker nog wel aan...
    When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
    Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
    pi_64645008
    Tja met de controller werkt het besturen sneller voor mij.
    fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
      zondag 4 januari 2009 @ 19:13:42 #15
    44906 merino
    World of Sleepers
    pi_64657447
    quote:
    Op zondag 4 januari 2009 12:22 schreef Kremers het volgende:

[..]

Yep Ik kan vanavond om een uur of 8 wel.
    Will be there
      zondag 4 januari 2009 @ 20:40:18 #16
    44906 merino
    World of Sleepers
    pi_64661735
    Ik ben nu voor het eerst maar eens op Normal gaan spelen (hiervoor alleen maar Expert geprobeerd wat ik te moeilijk vond) en nu is het juist weer te makkelijk .
    Nja ff keertje de WWIII blitzkriegen op Normal en dan maar eens kijken of ik Expert aankan...
      maandag 5 januari 2009 @ 12:42:07 #17
    87334 lekzzz
    pi_64682109
    quote:
    Op zondag 4 januari 2009 13:00 schreef RedDevil085 het volgende:
    Wou dit spel eigenlijk al langere tijd hebben, maar heb hem toch even laten liggen vanwege het "gadget-gevoel" (was bang dat ik er snel op uitgekeken zou raken). Vond de demo wel cool en als ik hem vandaag of morgen voor een leuke prijs op de kop kan tikken schaf ik hem zeker nog wel aan...
    Bij BOL krijg je er nu een gratis BT headsetje bij, werkt goed samen
    pi_64684312
    Heb zelf Enwar voor de PS3 in Engeland voor 25 pond gekocht op boxing day.

Als iemand op de PS3 ook zin in een potje heeft laat maar weten PSN: Blijepeen
    Je vader
    pi_64688123
    Boxing Day?
    pi_64690853
    De dag na kerst .
    Had toen ook Mirrors Edge voor 20 pond meegenomen en zag ook Fallout 3 liggen voor 20 pond. Erg goedkoop als je het vergelijkt met Nederland.
    Je vader
      woensdag 7 januari 2009 @ 14:43:36 #21
    33631 RedDevil085
    NEIN, NEIN, NEIN
    pi_64770212
    Heb hem toch maar aangeschaft... heb een paar dagen vrij en dit leek me wel een goede manier om wat tijd en tegenstanders te doden Zal vanavond eens lekker los gaan
    When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
    Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
    pi_64868110
    In de USstore staan nieuwe content, maar ik vraag mij af of het de $3.75 waard is.
    pi_64908292
    Schijnbaar staat de Endwar content in de UK store, maar dat heb ik nog niet na kunnen kijken.
    Je vader
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')