abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63813562
Ik kwam het net tegen, ik heb de site doorgelezen en ik weet hoe het allemaal werkt. Maar, is het betrouwbaar? Moet ik nog ergens voor uitkijken? Zijn er mensen die mij hier meer over kunnen vertellen..

Ik kan zelf niet in het bezit komen van een CC en daardoor ben ik nogal beperkt in online-aankopen. Dit lijkt mij de oplossing, wat zeggen jullie?
pi_63818712
ja, het is betrouwbaar en wordt gebruikt door duizenden mensen, het is zelfs beter dan een echte CC, want bij wirecard moet je eerst geld storten, tov een echt cc, daarmee kan misbruik van gemaakt worden.
pi_63850140
Oke , bedankt. Ik zal het eens proberen.
pi_63851994
quote:
Op zondag 7 december 2008 05:16 schreef THEFXR het volgende:
ja, het is betrouwbaar en wordt gebruikt door duizenden mensen, het is zelfs beter dan een echte CC, want bij wirecard moet je eerst geld storten, tov een echt cc, daarmee kan misbruik van gemaakt worden.
Dat misbruik is verzekerd bij een CC, bij die Wirecard zie ik alleen iets staan over dat het veilig is omdat je je limiet niet kunt overschrijden. Duh, maar je centen ben je dan dus wel kwijt.
pi_63852063
Wat voor centen? Die zet je er toch op? Wat bedoel je met kwijtraken van je centen..
pi_63852135
quote:
Op maandag 8 december 2008 15:11 schreef emokid het volgende:
Wat voor centen? Die zet je er toch op? Wat bedoel je met kwijtraken van je centen..
Het geld dat je erop zet ben je dan dus kwijt.
Een normale CC is gewoon verzekerd voor dat soort grappen.
  maandag 8 december 2008 @ 15:14:33 #7
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_63852144
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wirecard
Ja ze zijn te vertrouwen. Tot op zekere hoogte natuurlijk.

netteller http://en.wikipedia.org/wiki/Neteller is ook zoiets en is goedkoper (geen transactiekosten om geld op je account te plaatsen bijvoorbeeld).

Probleem met deze bedrijven is dat als ze stoppen met hun activiteiten je je geld natuurlijk nooit meer ziet.
1 oplossing: alleen geld op storten als je iets wilt kopen en als het erop staat meteen uitgeven.
Bij neteller kun je met iDeal meteen geld overmaken op je account.
Overboeken naar je mastercard duurt een dag of wat. Er staat nu 2e30 op mijn kaart (en als ik die kwijt raak dan valt daar nog mee te leven )
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_63852220
quote:
Op maandag 8 december 2008 15:14 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Het geld dat je erop zet ben je dan dus kwijt.
Een normale CC is gewoon verzekerd voor dat soort grappen.
Oke, het geld dat ik op mijn Wirecard zet. Dat ben ik inderdaad kwijt aan Wirecard. Maar dat is dan mijn krediet om dingen te kopen toch? Bedoel je nu dat als ik mijn geld erop zet Wirecard al mijn geld slokt en ik er geen gebruik van kan maken? Ik zit er overigens ook nog niet op, ik wilde nog even wachten.
pi_63852830
quote:
Op maandag 8 december 2008 15:17 schreef emokid het volgende:

[..]

Oke, het geld dat ik op mijn Wirecard zet. Dat ben ik inderdaad kwijt aan Wirecard. Maar dat is dan mijn krediet om dingen te kopen toch? Bedoel je nu dat als ik mijn geld erop zet Wirecard al mijn geld slokt en ik er geen gebruik van kan maken? Ik zit er overigens ook nog niet op, ik wilde nog even wachten.
Nee dat bedoel ik niet. Als een nigeriaan je wirecard tegoed weg snatched dan ben je het kwijt, doet diezelfde nigeriaan dat bij je CC krediet dan krijgt je het terug. Belangrijk verschil lijkt me.
  maandag 8 december 2008 @ 15:42:05 #10
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_63852884
Ja, maar je gebruikt een wirecard niet om nigerianen te betalen he
Alleen 100% bonafide webshops.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_63853009
quote:
Op maandag 8 december 2008 15:42 schreef wdn het volgende:
Ja, maar je gebruikt een wirecard niet om nigerianen te betalen he
Alleen 100% bonafide webshops.
Het systeem werkt niet anders dan bij een gewone CC dus 100% zekerheid heb je niet. Ik bestel ook geen gekke dingen of bij obscure partijen maar toch was er ineens ruim 800,- afgeschreven, beetje vervelend als dat bij je Wirecard gebeurt.
pi_63853020
Dus advies is om zo snel mogelijk te betalen lijkt me, voordat de Nigerianen erachter komen.
pi_63853156
quote:
Op maandag 8 december 2008 15:46 schreef emokid het volgende:
Dus advies is om zo snel mogelijk te betalen lijkt me, voordat de Nigerianen erachter komen.
Dat of je neemt een normale CC, zet het geld op een spaarrekening tot je je CC moet betalen en boekt het dan pas over. Pak je ook nog een beetje rente mee en hoef je je geen zorgen te maken over frauduleuze activiteiten met je kaart.
pi_63854207
quote:
Op maandag 8 december 2008 15:50 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Dat of je neemt een normale CC, zet het geld op een spaarrekening tot je je CC moet betalen en boekt het dan pas over. Pak je ook nog een beetje rente mee en hoef je je geen zorgen te maken over frauduleuze activiteiten met je kaart.
Als je goed gelezen had, zou je weten dat TS geen normale CC kan krijgen (ik vermoed door onvoldoende inkomen, of een negatieve BKR-registratie), en dat hij daardoor is aangewezen op een prepaid kaart.
pi_63854380
Ga maar uit van het eerste. Goed, ik weet genoeg. Ik zet er precies evenveel op als dat wat ik nodig heb, dan krijg ik hopelijk geen problemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')