abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 december 2008 @ 09:13:46 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_63800614
Waar? Sense of Asia www.senseofasia.nl --> Rijksstraatweg in Haarlem.

Wanneer? 5 december
Wat at je? Dit viergangen menu

Impressie? Mijn vader had er al vaker gegeten en ik kende het nog niet dus ik laat me lekker verassen. Dat is zeker gelukt. Wij kwamen er rond 18.00 uur. Een kleine impressie van hoe het eruit ziet van binnen.

We begonnen met een borrel en kregen wat kroepoek die was erg lekker. Dat beloofde al een lekkere avond te worden. Ik koos dus voor dat menu van Scent of een Asian, je hebt de keuze tussen een aantal menu's(of verrassingsmenu) of je kiest gewoon van de kaart.
Ik begon dus met de loempia, erg lekker was al gesneden en je kan kiezen of je met stokjes eet of met mes en vork, voor de grap probeerde ik het ook met stokjes dat ging wel aardig . Het smaakte goed. Niet te pittig. Als drank hadden wij daarbij de huiswijn dat was een Spaanse wijn die niet op de wijnkaart staat op de site. Die wijn was best lekker al had ik denk ik als ik het voor het zeggen had een iets vollere wijn gekozen wat beter bij het eten had gepast.
Als tweede gang de mixed grill. Twee spiesjes met vlees, het vlees was mals en erg lekker. Daarna volgden de crêpes van eend met bosui en komkommer. Ik ben geen eendkenner qua vlees maar het was wel iets aan de droge kant, of dat gebruikelijk is bij eend dat het iets droger is dan ander vlees weet ik niet precies. Maar het smaakte opzich nog wel lekker. Als vierde gang volgden de gamba’s in een pikante bonensaus, daarbij werd mihoen geserveerd. Je kan ook rijst krijgen als je dat wilt, maar ik ga altijd voor de slierten dan voor de rijst . Dat was ook erg smakelijk.
Ik heb mijn buikje rond gegeten en zat lekker vol. Op het eind nog een Irish coffee toe. Dat is bij ons een traditionele afsluiter geworden. Die was ook lekker. Bij ons geldt de regel als de Ierse koffie dramatisch is dan is de rest ook wat minder . Wiskey en koffie was goed afgestemd.

Kosten? 120 euro voor drie personen.
Cijfer? Doen we niet aan maar ik kan zeker zeggen dat het één van de beste Aziatische restaurants is in de omgeving van Haarlem. Het is ook echt een restaurant, er is geen afhaalservice en met alleen een hoofdgerecht zit je niet vol. Het is ook geen ‘Chinees’ restaurant waar je wat je opgeschept krijgt nog de hele week van kan eten . Het was erg lekker en ook op deze sinterklaasdag is zat het vol.

Helaas heb ik geen foto's maar laat je fantasie maar op hol slaan .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')