Ik momenteel in Den Haag, in een echte kutwijk met alleen maar Tokkies (Moerwijk

). Ik wil graag verhuizen binnen Den Haag (agglo Den Haag is ook goed). Ik sta echter te kort ingeschreven op
http://www.woonnet-haaglanden.nl als woningzoekende dus ik zit hier nog even vast.
Nou sta ik ook nog ingeschreven in Fryslân, maar daar ga ik denk ik toch niet wonen, da's echt te ver van vrienden en familie. Dan zie ik ze nooit meer.
Verder sta ik sinds 2004 ingeschreven in Leiden (als starter) en Leiden - Den Haag is nog goed te doen, als ik vrienden of familie wil bezoeken. Maar ik ken Leiden nauwelijks, ik weet niet precies waar ik op moet reageren. Welke wijken zijn goed, welke slecht?
Van allochtonen heb ik nooit last (ik ben zelf gewoon Nederlands en autochtoon overigens), dus een wijk met alleen maar allochtonen vind ik ook prima, maar die heb je geloof ik niet in Leiden (wel in Den Haag, maar goed ik kom dus helemaal voor geen enkele woning in aanmerking, daarvoor moet je hier minimaal 4 jaar ingeschreven staan).
Tokkies vind ik wel heel hinderlijk. Waar ik nu woon wonen echt exclusief Tokkies (er is niet eens een boekhandel in de wijk, logisch, niemand kan hier lezen

), dus als ik verhuis (wat ook nogal duur is, dus ik maak er liever geen gewoonte van), wil ik wel naar een beetje nette wijk. Liefst met veel studenten, misschien in de buurt van een universiteit of zo.
Dan misschien zitten er ook Leidenaren op FOK! die me wegwijs kunnen maken welke wijken goed zijn en welke slecht, zodat ik weet op welke woningen ik moet reageren.
Alvast bedankt.
Groeten uit Tokkieland.
"Wie kinderen heeft, is bezorgd om zijn kinderen. Wie runderen heeft, is bezorgd om zijn runderen.
Wie niets heeft, kent geen zorgen.", Bhoedda
"Voorwaar, de vermindering wordt vaak tot aanwinst,
de vermeerdering vaak tot verlies.", Lao Tzu