abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 december 2008 @ 07:03:27 #1
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_63774518
Ik momenteel in Den Haag, in een echte kutwijk met alleen maar Tokkies (Moerwijk ). Ik wil graag verhuizen binnen Den Haag (agglo Den Haag is ook goed). Ik sta echter te kort ingeschreven op http://www.woonnet-haaglanden.nl als woningzoekende dus ik zit hier nog even vast.

Nou sta ik ook nog ingeschreven in Fryslân, maar daar ga ik denk ik toch niet wonen, da's echt te ver van vrienden en familie. Dan zie ik ze nooit meer.

Verder sta ik sinds 2004 ingeschreven in Leiden (als starter) en Leiden - Den Haag is nog goed te doen, als ik vrienden of familie wil bezoeken. Maar ik ken Leiden nauwelijks, ik weet niet precies waar ik op moet reageren. Welke wijken zijn goed, welke slecht?

Van allochtonen heb ik nooit last (ik ben zelf gewoon Nederlands en autochtoon overigens), dus een wijk met alleen maar allochtonen vind ik ook prima, maar die heb je geloof ik niet in Leiden (wel in Den Haag, maar goed ik kom dus helemaal voor geen enkele woning in aanmerking, daarvoor moet je hier minimaal 4 jaar ingeschreven staan).

Tokkies vind ik wel heel hinderlijk. Waar ik nu woon wonen echt exclusief Tokkies (er is niet eens een boekhandel in de wijk, logisch, niemand kan hier lezen ), dus als ik verhuis (wat ook nogal duur is, dus ik maak er liever geen gewoonte van), wil ik wel naar een beetje nette wijk. Liefst met veel studenten, misschien in de buurt van een universiteit of zo.

Dan misschien zitten er ook Leidenaren op FOK! die me wegwijs kunnen maken welke wijken goed zijn en welke slecht, zodat ik weet op welke woningen ik moet reageren.

Alvast bedankt.

Groeten uit Tokkieland.
"Wie kinderen heeft, is bezorgd om zijn kinderen. Wie runderen heeft, is bezorgd om zijn runderen.
Wie niets heeft, kent geen zorgen.", Bhoedda
"Voorwaar, de vermindering wordt vaak tot aanwinst,
de vermeerdering vaak tot verlies.", Lao Tzu
pi_63774545
Leiden is echt saai.

Gewoon in DH blijven. Particulier regelen? Kost wat geld, maar goed, 5 jaar wachtlijst is mij 1500 euro niet waard.
ik hou van holland. jij?
  vrijdag 5 december 2008 @ 07:21:10 #3
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_63774586
De buitenwijken wellicht dus richting Kijkduin scheveningen etc zolang het maar een beetje buitenaf is .
Weet niet of je wilt kopen of huren maar als je gaat huren zoek dan een woning tussen de iets duurdere koopwoningen .
Woon zelf in Prinsenland tussen de apartementen van 4 ton in een flatje maar nooit geen echt rare dingen hier
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
  vrijdag 5 december 2008 @ 08:43:04 #4
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_63775304
Ik heb nauwelijks geld te besteden, mijn inkomen is 850 euro per maand netto. Dus moet in de huursubsidiabele sector zijn helaas en 1500 euro heb ik dus niet.

@ superfast: in Den Haag ken ik alle wijken wel, het gaat om Leiden. In Den Haag zijn geen woningen beschikbaar helaas.Ja, als je 5 jaar ingeschreven staat, maar zolang houd ik het echt niet uit in deze gare wijk.

Als ik geld had gehad woonde ik in Wassenaar, maar helaas met dit mini-inkomen mag ik blij zijn als ik elke dag te eten heb.
"Wie kinderen heeft, is bezorgd om zijn kinderen. Wie runderen heeft, is bezorgd om zijn runderen.
pi_63775530
De Kooi is de tokkiebuurt bij uitstek. Pas op voor straatnamen die vernoemd zijn naar gebieden uit ons koloniale verleden.
Er zijn twee wijken die redelijk betaalbaar zijn: Merenwijk en Stevenshof. De Merenwijk bestaat uit een verzameling subwijkjes en daarvan kan je de Horsten beter mijden. De Stevenshof heeft ook zo'n gebiedje, maar daar ken ik de naam niet van.
Dichter bij het centrum kom je meer in de mix met studenten, maar het is ook moeilijker om daar woonruimte te vinden.
Vroeger, toen schepen nog van hout en mannen van staal waren....
pi_63800107
Ik heb jaren in de stevenshof gewoond, nette buurt. Alleen het gebied in de buurt van station de vink is wat minder..
  zaterdag 6 december 2008 @ 08:39:32 #7
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_63800490
Oké. bedankt.
pi_65644887
Blijf weg uit de Kooi en De Mors.

Zuid-West aan de kant van de Vliet, waar je gelijk in terecht komt als je van de snelweg af komt is erg goed te doen, Professoren wijk zijn vooral oudjes, Stevenshof gaat ook nog wel als je er wat dieper in zit.

Anders moet je het binnen de singels proberen. Binnenstad dus. Is erg duur maar zijn voornamelijk studenten. Ik zou dan wel een beetje weg blijven uit de straten rond de Nieuwe Beestenmarkt. Dat noemen we niet voor niks de Gaza-strook.
Op woensdag 28 januari 2009 21:37 schreef 2cv het volgende:
Een tokkie had je whopper af moeten pakken, er op moeten spugen, zeiken en schijten en het ding dan in je strot moeten rammen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')