abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 december 2008 @ 21:58:11 #1
15869 gr8w8
Better by design.
pi_63767454
Waar moet je nou eigenlijk echt op letten bij het kopen van een stofzuiger? Buiten dat je je hand even afschermt als je je pincode intoetst bij de kassa dan?

Wij hebben nu een houten vloer beneden en een laminaat met V-groef op de eerste. Nieuw huis, dus er moet gezogen worden. Maar liefst zonder krassen op de vloer. Er wordt gestrooid met vermogen, maar is dat wel nodig zonder tapijt? Zijn er speciale borstels nodig? HEPA of Super clean Air, of is die laatste gewoon een eigenwijze marketingnaam van Miele voor hetzelfde? Zijn er merken die echt hun sporen verdiend hebben?

En wel of geen zak? Van die Tyson hoor ik niet zo'n positieve verhalen, maar misschiend at er iemand is die een andere mening heeft?
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_63767618
Neem wel een stofzuiger met een beetje vermogen, minimaal 1600Watt. Naarmate een stofzuiger ouder wordt neemt de zuigkracht af, dus het is wel prettig dat je er over een paar jaar nog gewoon goed mee kan zuigen
Let op de borstel: er moeten van die zachte borsteltjes onderzitten (of je koopt zo'n speciale houten-vloer borstel, maar ik heb dat nooit gedaan en het werkt prima).
En ik zou een stofzuiger doen met zak: wat een gepriegel zo'n bak, de helft komt er niet uit zichzelf uit, dus dan mag je fijn met je handen erin gaan wroeten (ik heb geen Dyson, maar een goedkopie merk, het is dat ie gratis was ).
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_63774555
Ik heb een Dyson en ben er juist heel tevreden over. De bak hou ik op de kop boven de kliko en dan valt alles eruit. Ik heb er nog nooit met mijn handen in hoeven wroeten. Ook nooit gedoe met stofzuigerzakken die je weer bent vergeten te kopen ...
Verder zuigt de Dyson ook gewoon heel goed. Echt een wereld van verschil met de Miele stofzuiger die ik hiervoor had. Als ik het laminaat in de kamer zuig hoef ik niet eens precies in de hoekjes te komen met de borstel. Alles wat in de buurt van de borstel ligt wordt namelijk ook al opgezogen. En na een verbouwing met extreem veel stof die ik gewoon opgezogen heb met de Dyson doet de stofzuiger het nog steeds even goed als toen ik 'm net had.
Let wel op met het per ongeluk opzuigen van spulletjes ... De zuigkracht is best groot en er is bij mij al heel veel per ongeluk in de stofzuiger verdwenen. Voordeel is wel dat je het door de doorzichtig plastic opvangbak altijd direct ziet zitten en het er zo weer uit kan vissen.
  vrijdag 5 december 2008 @ 08:41:26 #4
93199 lisje
prof. dr. drs. ir. mr. Lisje
pi_63775281
Ik heb een Henry (Numatic). De beste stofzuiger die ik ooit heb gehad. Ik vind de prijs/kwaliteitsverhouding uitstekend. Mijn moeder kocht er ruim 12 jaar geleden eentje, die nog steeds super werkt. Dat was de reden dat ik er ook een wou.
Hij heeft de verbouwing van ons huis (dus héél veel stof) ook goed doorstaan.

Ik kreeg er een speciale parketborstel bij die ik ook inderdaad fijner vind dan de 'gewone' borstel. Ik doe er zowel de vloerbedekking boven als de houten vloer beneden mee.

En hij is nog leuk om te zien ook. Er is nu ook een Hetty, stiekem had ik die liever gehad

pi_63776622
Wattage schijnt inderdaad belangrijk te zijn en een lang genoeg snoer. Het is vervelend om continu het snoer in een ander stopcontact te moeten stoppen..
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 5 december 2008 @ 09:53:21 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63776653
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 07:13 schreef Sleeve het volgende:
Ik heb een Dyson en ben er juist heel tevreden over. De bak hou ik op de kop boven de kliko en dan valt alles eruit. Ik heb er nog nooit met mijn handen in hoeven wroeten. Ook nooit gedoe met stofzuigerzakken die je weer bent vergeten te kopen ...
Verder zuigt de Dyson ook gewoon heel goed. Echt een wereld van verschil met de Miele stofzuiger die ik hiervoor had. Als ik het laminaat in de kamer zuig hoef ik niet eens precies in de hoekjes te komen met de borstel. Alles wat in de buurt van de borstel ligt wordt namelijk ook al opgezogen. En na een verbouwing met extreem veel stof die ik gewoon opgezogen heb met de Dyson doet de stofzuiger het nog steeds even goed als toen ik 'm net had.
Let wel op met het per ongeluk opzuigen van spulletjes ... De zuigkracht is best groot en er is bij mij al heel veel per ongeluk in de stofzuiger verdwenen. Voordeel is wel dat je het door de doorzichtig plastic opvangbak altijd direct ziet zitten en het er zo weer uit kan vissen.
Niks meer aan toe te voegen.
Wereld dingen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 5 december 2008 @ 09:56:08 #7
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63776701
Wat is een speciale parketborstel dan?
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_63777821
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 09:53 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Niks meer aan toe te voegen.
Wereld dingen.
same here.

ik heb ook een Dyson, geweldig ding. comfortabel om de vloer mee te doen dankzij het handvat, en zuigt flink door.

geen gewroet ofzo, gewoon omkiepen en klaar alstie vol is.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_63778386
ik heb de Hetty!
Ik had een stofzakloze, maar dat was een drama.

De Hetty heeft 1200 watt, maar zuigt 10x beter dan die andere met 1800 watt. heeft een superlang snoer waar ik de hele benedenverdieping mee rond kan en de stofzuigerzakken zijn enorm groot (9 liter) en niet extreem duur. ook als de zak bijna vol is blijft hij goed zuigen omdat de motor aan de bovenkant zit.
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:35:28 #10
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_63778937
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 09:56 schreef maedel het volgende:
Wat is een speciale parketborstel dan?
Dat is een borstel die standaard extra lange haren heeft, zodat je geen krassen op je vloer kunt krijgen. En bij een "gewone" stofzuiger borstel kun je kiezen tussen zonder haren of met haren, dat heeft een parketborstel niet.

En die Hetty ziet erg geweldig uit!

Ik heb geen Dyson dus kon alleen vanuit mijn ervaring met en zakloze stofzuiger praten (ik heb een Bestron, een redelijk goedkoop merk). Ik zou dan zeggen: neem geen goedkope zakloze stofzuiger, da's dus doffe ellende! (heb em ergens gratis bij gekregen, ik vind het het aankoopbedrag niet waard in ieder geval: hij zuigt niet goed, de bak gaat niet makkelijk schoon en het snoer is wat aan de korte kant)
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:28:36 #11
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_63781786
als er niemand in het gezin een fijnstofallergie heeft zijn die cleanair dingen onzin........verder tja.....gast, het is maar een stofzuiger.......
Narcisme, een gezond zelfbeeld!
pi_63782151
Gewoon een Roomba nemen en iedere dag als je weggaat ff aanzetten
  vrijdag 5 december 2008 @ 14:13:49 #13
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_63782970
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 08:41 schreef lisje het volgende:
Ik heb een Henry (Numatic). De beste stofzuiger die ik ooit heb gehad. Ik vind de prijs/kwaliteitsverhouding uitstekend. Mijn moeder kocht er ruim 12 jaar geleden eentje, die nog steeds super werkt. Dat was de reden dat ik er ook een wou.

Ik kreeg er een speciale parketborstel bij die ik ook inderdaad fijner vind dan de 'gewone' borstel. Ik doe er zowel de vloerbedekking boven als de houten vloer beneden mee.

En hij is nog leuk om te zien ook. Er is nu ook een Hetty, stiekem had ik die liever gehad

[ afbeelding ]
Heyy
die heb ik ook
an urge to help mankind overcomes me
pi_63787421
Let vooral op constructie. Zuigkracht van 2200 watt levert je geen ruk op als er overal vals lucht aangezogen kan worden. Alles kan vallen of staan met een goede borstelmond.

Constructie van hoe de slang aan de zuiger zit, ook niet onbelangerijkl. (knikken) en 3 punts draaiwielen of hoe je dat ook wilt noemen is handig.

We hebben bij de MM een beetje die dingen mishandeld, niet echt, maar wel even een zwiep geven als die op de grond stond. Lazert ie dan om, of draait ie netjes.

Wij hebben duidelijk NIET gekozen voor zakloze dingen. Heb redelijk wat van die dingen geprobeerd (niet in MM) en vond ze allemaal naadje. Dyson heb ik om eerlijk te zijn niet geprobeerd, simpelweg omdat ik vertik 400,- ofzo uit te geven voor een stofzuiger.

Trek gerust wat tijd uit en koop zo'n ding uiteindelijk vooral online. Voor een 2 tientjes ofzo misschien niet, maar soms zag ik echt verschil van 80,- euro!
pi_63789179
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 17:24 schreef jack4ya het volgende:
Dyson heb ik om eerlijk te zijn niet geprobeerd, simpelweg omdat ik vertik 400,- ofzo uit te geven voor een stofzuiger.
Een Dyson is al te koop voor ongeveer 250 euro. Je hebt natuurlijk wel veel duurdere nieuwere modellen, maar die van 250 is prima als je geen speciale allergieën hebt of vloerbedekking in combinatie met 10 katten.

Ik gebruik trouwens altijd een parketborstel tijdens het stofzuigen, ook als ik vloerbedekking stofzuig. Het glijdt dan wel wat minder makkelijk maar ik heb toch altijd het idee dat het dan schoner wordt.
pi_63791665
Als hij tegen vocht moet kunnen,moet je daar ook rekening mee houden.
pi_63796865
wij hebben een stofzuiger zonder zak met maar met water bak!
knap stofdeeltje wat daar uit komt
pi_63797021
Volgens een test van de Consumentenbond presteren stofzuigers met zak dan die zonder.

Ik ben tevreden over mijn Bosch.
pi_63797070
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 23:50 schreef k_man het volgende:
Volgens een test van de Consumentenbond presteren stofzuigers met zak dan die zonder.

Ik ben tevreden over mijn Bosch.
waterbak ( alle aangezogen lucht wordt hier door geen getrokken ) werkt ook goed hoor

kost wat maar dan heb je ook wat :p
pi_63797720
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 08:41 schreef lisje het volgende:

[ afbeelding ]
Erg recht toe recht aan ding, ken iemand die er bij zweert!
Heb zelf een Miele, zuigt prima en lijkt niet stuk te kunnen.

Op het werk hebben we een Dyson... Man wat een kut-apparaat... Héél veel lawaai en weinig zuigkracht...
Dat ding zuigt...

Dyson is de Bose onder de stofzuigers: veel dure reclames, hoge prijs, veel lawaai, slechte prestaties en kwaliteit.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 06-12-2008 00:36:25 ]
pi_63797808
! die vergelijking met Bose
  zaterdag 6 december 2008 @ 00:43:56 #22
19242 yavanna
Results may vary.
pi_63798049
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:14 schreef de-allerliefste het volgende:
ik heb de Hetty!
Ik had een stofzakloze, maar dat was een drama.

De Hetty heeft 1200 watt, maar zuigt 10x beter dan die andere met 1800 watt. heeft een superlang snoer waar ik de hele benedenverdieping mee rond kan en de stofzuigerzakken zijn enorm groot (9 liter) en niet extreem duur. ook als de zak bijna vol is blijft hij goed zuigen omdat de motor aan de bovenkant zit.
Na een tijdje kijken/ vergelijken heb ik een paar dagen terug ook een Hetty gekocht. Dat 'ze' roze is, is een leuke bijeenkomstigheid, het lange snoer, grote stofzuiger zak ( wisselbare ) sterke zuigkracht ( erg handig ook met veel huisdieren ) en sowieso een gunstige prijs/kaliteitsverhouding gaven de doorslag. Enig min puntje, omdat de motor bovenin zit, valt 'ze' vrij snel om, daar moet men even rekening mee houden.

Al met al, bevalt 'ze' prima.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_63798061
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 00:25 schreef MaGNeT het volgende:
Op het werk hebben we een Dyson... Man wat een kut-apparaat... Héél veel lawaai en weinig zuigkracht...
Dat ding zuigt...

Het lijkt me de bedoeling dat ie zuigt?
  zaterdag 6 december 2008 @ 09:33:42 #24
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_63800719
Ik moet een nieuwe stofzuiger kopen, want de mijne heeft het gisteren begeven.
Maar jeez wat is daar veel keuze in. Een stofzakloze ljkt me handig, want dat scheelt op de lange termijn geld. Of een Dyson nu echt beter is vraag ik me wel af. Die standaard DC19 van rond de 250 euro heeft een vermogen van 1400 Watt. Dat lijkt wat weinig als ik het vergelijk met andere merken.

Ik wil niet dat hij te zwaar is want ik heb drie etages die gezogen moeten worden. Verder ligt er parket beneden en vanaf de trap naar boven is alles gestoffeerd. De meeste troep wordt niet door mij gemaakt maar door drie harige katten.

Hij moet eigenlijk alles kunnen en niet te zwaar zijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_63803997
Ik vraag me serieus af waarom iedereen toch altijd maar van die meuk koopt. Vanaf ca. ¤150 heb je al een redelijke (bouw)stofzuiger. En als een stofzuiger de troep in de bouw aan kan, kan ie alles aan. Ik heb er eentje gehuurd om mijn appartement schoon te zuigen en dat bevalt me perfect! Mijn volgende stofzuiger wordt een bouwstofzuiger. Alles schoon en ze zijn niet kapot te krijgen (bij wijze van spreken dan :p).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')