Sterker nog, met mijn budget heb ik weinig te verlangen op dat punt. Tenzij ik bereid ben op een ander punt toe te leggen, zoals ruimte. (Als ik nu zulke handige kennissen zou hebben als Gellius...) Ik ben allang blij dat ik het zelf geen fucking lelijk gebouw vind.quote:Op zondag 7 december 2008 23:43 schreef k_man het volgende:
Maar goed, het uiterlijk is niet het belangrijkste, als het maar fijn wonen is.
Dat is mijn enige punt van zorg. Gelukkig zitten we aan de andere kant van het gebouw, maar dan nog. Dat zal toch een kwestie zijn van op een doordeweekse dag een keer gaan bezichtigen. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze woningen aan het spoor bouwen en daar geen rekening mee houden.quote:Daar over gesproken... zo pal naast het spoor, hoe leuk is dat?
Hij is niet van mening veranderd.quote:Op zondag 7 december 2008 23:56 schreef Gellius het volgende:
Ik herinner mij wel enige laatdunkende posts van onze goeie Batuwu aangaande Zeeburg en de Indische Buurt, overigens..
Kijk, hier heb ik wat aan! Uiteindelijk zitten we nog vrij dichtbij onze huidige wijk, alleen zal dat qua dagelijks leven toch anders zijn. Ik weet alleen dat het deel tussen de Praxis en de Middenweg (aan de Ringdijk) aardig in opkomst is (daar zijn ze nog steeds aan te bouwen)quote:Op zondag 7 december 2008 23:47 schreef Gellius het volgende:
Ik heb vlak daarachter gewoond, aan de Halmaheirastraat, in het slechtste stuk van de Indische Buurt. Ik ken die nieuwbouw nog niet, maar aan de Valentijnkade ging ik vaak wandelen. En dan over de dijk langs de Nieuwe Diep. Je bent in ieder geval zo de stad uit. Het is nu nog een beetje een rafelrandje van de stad (ik denk dat je dichtstbijzijnde supermarkt de AH aan de Molukkenstraat zal zijn), maar dat zal met de verdere uitbouw van IJburg wellicht veranderen. Ik denk wel dat de Indische Buurt in opkomst is, aan de westkant worden ook mooie huizen gerealiseerd. En je hebt het spoor natuurlijk. Het Flevopark vind ik zelf niet heel erg geweldig, hoewel de toegangspoort de ouwe is van de Muiderpoort, en ook de oude Joodse begraafplaats wel interessant is. Helaas mag je er niet op. Ik denk dat je daar prima kunt wonen. Het zou mij iets teveel aan de rand van de stad zijn, denk ik.
Vrienden zijn twee weken geleden naar de Sibogastraat verhuisd, en ik moet zeggen dat alles daar er best leefbaar uitzag. Ik heb nog geen plannen om de Jordaan te verlaten, maar over een paar jaar zie ik mezelf best die richting op gaan.quote:Op zondag 7 december 2008 23:47 schreef Gellius het volgende:
Ik heb vlak daarachter gewoond, aan de Halmaheirastraat, in het slechtste stuk van de Indische Buurt. Ik ken die nieuwbouw nog niet, maar aan de Valentijnkade ging ik vaak wandelen. En dan over de dijk langs de Nieuwe Diep. Je bent in ieder geval zo de stad uit. Het is nu nog een beetje een rafelrandje van de stad (ik denk dat je dichtstbijzijnde supermarkt de AH aan de Molukkenstraat zal zijn), maar dat zal met de verdere uitbouw van IJburg wellicht veranderen. Ik denk wel dat de Indische Buurt in opkomst is, aan de westkant worden ook mooie huizen gerealiseerd. En je hebt het spoor natuurlijk. Het Flevopark vind ik zelf niet heel erg geweldig, hoewel de toegangspoort de ouwe is van de Muiderpoort, en ook de oude Joodse begraafplaats wel interessant is. Helaas mag je er niet op. Ik denk dat je daar prima kunt wonen. Het zou mij iets teveel aan de rand van de stad zijn, denk ik.
Hmm, dat zijn meerkleurige bakstenen lijkt me. Ik vind het overigens niet zo'n lelijk gebouw. En ik denk dat het niet snel een gedateerd gebouw wordt, dat vind ik een belangrijk punt bok de beoordeling.quote:Op zondag 7 december 2008 23:43 schreef k_man het volgende:
Zal ik de pret dan maar bederven?
Architectonisch is het bepaald geen meesterwerk zo te zien. Wat een lelijke, saaie doos. En ligt dat aan de foto, of is de gevelbekleding echt zo'n grijze, vlekkerige brei? Maar goed, het uiterlijk is niet het belangrijkste, als het maar fijn wonen is. Daar over gesproken... zo pal naast het spoor, hoe leuk is dat?
Scheltema staat al jaren op m'n to-do list. En ik zoek nog een stamkroeg in de Jordaan, maar totnutoe zonder resultaat. In mijn studententijd frequenteerde ik regelmatig de Engelbewaarder, alsook soms de Soundgarden, maar nu ben ik enigszins stuurloos. Op het gebied van 'pretentieloos lunchen op zaterdagmiddag' is Eik en Linde nog steeds onovertroffen.quote:Op maandag 8 december 2008 10:38 schreef Gellius het volgende:
Hmmm. Van Z weet ik niet. Pope hangt waarschijnlijk rond in existentialistich getinte kroegen. IR is partial to Eik en Linde, meen ik te weten. Ik hou zelf erg van Scheltema op de Nieuwezijds Voorburgwal, maar dat is voornamelijk omdat ze daar geen muziek draaien - een zeldzaamheid. Claudia is meen ik niet echt het kroegtype.
Ik heb even geen boekentips, ik lees erg weinig de laatste tijd. Ik ben al weken gestrand in een niet eens zo dikke roman van Queneau..
Ik heb dan wel weer een vriend die daar af en toe kwam, maar vooral omdat hij het er altijd zo fijn leeg vond. Ik vind het te dicht bij het Leidseplein om er iets van te kunnen verwachten, maar wie weet. Zotte zit er ook vlakbij en daar heb ik ook fijne avonden doorgebracht.quote:Op maandag 8 december 2008 10:42 schreef Z het volgende:
Ik kom graag en regelmatig in Eijlders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |