ik zou het niet weten, je moet maar even op de website van Adobe premiere kijken, of je moet het ff downloaden en proberenquote:Op donderdag 4 december 2008 10:17 schreef Sm0keZ het volgende:
Gaat het daarmee ook lukken om getallen die vrij dynamisch zijn op realistische wijze te tonen?
Links onderin de zwarte balk, waar je dus de afstand van de trajectmeting tot dan toe ziet, loopt bebhoorlijk snel op. Ook de snelheid en eigen snelheid zijn vrij dynamisch.
Misschien heb je hier iets aanquote:Op donderdag 4 december 2008 10:19 schreef Sm0keZ het volgende:
Apple gaat niet lukken, maar ik heb wel een geschikte Windows machine die hiervoor gebruikt kan worden!
Nu maar even wachten tot er een Adobe Premiere expert in dit topic langs komt lopen die er wat meer over kan vertellen
dat moet mogelijk zijn. ik ben geen expert maar weet het 1 en ander.quote:Op donderdag 4 december 2008 10:17 schreef Sm0keZ het volgende:
Gaat het daarmee ook lukken om getallen die vrij dynamisch zijn op realistische wijze te tonen?
Links onderin de zwarte balk, waar je dus de afstand van de trajectmeting tot dan toe ziet, loopt bebhoorlijk snel op. Ook de snelheid en eigen snelheid zijn vrij dynamisch.
Thnx, maar vier softwarepakketten om een beetje text met variabele getallen erin te plaatsen? Da's toch wat meer werk dan ik had verwacht!quote:Op donderdag 4 december 2008 10:39 schreef Noork het volgende:
Naast Premiere heb je ook nog:
Sony Vegas Video
Magix Video Deluxe
Ulead Videostudio
Wellicht het overwegen waard. Premiere kost immers een lieve duit.
Ah excuses, ik zat blijkbaar een beetje slaperig naar m'n scherm te staren toen ik je reactie lasquote:Op donderdag 4 december 2008 19:09 schreef Noork het volgende:
Ik zeg toch ook niet dat je ze alle 4 nodig hebt. Maar de aanschafkosten zijn volgens mij wel pittig. En ik vermoed dat Premiere de duurste is, dus je zou een alternatief kunnen proberen.
Damnn, dat programma biedt wel heel vette effectenquote:Op zaterdag 6 december 2008 02:13 schreef Junkie het volgende:
Adobe After Effects.
Daar heb je de meeste mogelijkheden in. Enkel nadeel, tis wel een redelijk ingewikkeld programma.
Zoals je bijvoorbeeld hier kan zien: VideoCopilot
Je hebt eigenlijk maar 2 programma's nodig.quote:Op zaterdag 6 december 2008 13:28 schreef Sm0keZ het volgende:
Maar wat is nu eigenlijk de meest simpele manier om die getallen onderin beeld te krijgen?
Begrijp me niet verkeerd hoor, Adobe Premiere en Aftereffects zijn geweldige pakketten, maar zijn vrij ingewikkeld waarbij er ook nog eens behoorlijk veel handelingen nodig zijn om dat zo in beeld te krijgen.
Heldquote:Op dinsdag 9 december 2008 00:25 schreef Junkie het volgende:
[..]
Je hebt eigenlijk maar 2 programma's nodig.
1 om een plaatje te maken, en 1 video programma waarmee je het plaatje over de video kan leggen.
En in dit plaatje wijzig je de cijfers en dan zet je die op de tijdlijn zoals je wilt.
En het liefste een video programma dat doorzichtigheid/Alpha Channel ondersteund.
En de meeste videoprogramma's ondersteunen dit wel. Maar met de bovenstaande genoemde programma's kan je het allemaal nog mooier uit laten zien. Bijvoorbeeld in AE kan je het tellertje ook echt laten optellen etc.
Heb ff snel een paar bestandjes voor je gemaakt om mee te testen.
Download 2.4 MB (In verschillende bestandsformaten die "Transparency" ondersteunen)
Is die nou een verkapte ik-werk-met-after-effects post?quote:Op zaterdag 6 december 2008 02:13 schreef Junkie het volgende:
Adobe After Effects.
Daar heb je de meeste mogelijkheden in. Enkel nadeel, tis wel een redelijk ingewikkeld programma.
Zoals je bijvoorbeeld hier kan zien: VideoCopilot
Jochie, wat jank je nou.quote:Op dinsdag 9 december 2008 14:00 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Is die nou een verkapte ik-werk-met-after-effects post?Denk je nou echt dat ze een progamma als wegmisbruikers helemaal gaan uitrenderen in After Effects om 5 van die fucking tellertjes
.
Wegmisbruikers is helemaal gemonteerd in Avid net zoals vrijwel alle TV programma's. (heb o.a in de zelfde studio's gemonteerd als waar wegmisbruikers werd gemonteerd, vandaar.)
Daarbij, Avid is niet betaalbaar, althans niet voor particulieren, als het enkel voor een leuke parodie gaat, download de trail van Premiere Pro eens op de website van Adobe.
After Effects is écht geen optie, en dat leer je niet zo maar, tenzij het je enkel gaat om dat simpele video-copilot tutorials, en zelfs dat zal denk ik nog tegenvallen als je eraan begint voor het eerst.
Nou goed, succes!
Inderdaad.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:02 schreef Sm0keZ het volgende:
Laten we het wel even gezellig houden!
Die tellertjes komen inderdaad al bij het camerasysteem in beeld. Net zoals je de datum en tijd op een normale videocamera kunt laten verschijnen bij het opnemen.
Aan de ene kant wel wat jammer dat er plaatje voor plaatje ingevoegd moet worden. Voor de gemiddelde en eigen snelheid is dit geen probleem, maar bij de 'afstand-tot-nu-toe'-meting en tijdsmeting is dit iets lastiger. Ik zal het dan wat beperkt moeten houden door gewoon elke seconde een nieuwe frame te maken ipv elke 100e.
Toevallig heb ik al wel Pinnacle Studio 12 op m'n pc staan. Kan ik daarmee ook die frames over de bestaande frames leggen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |