sander89 | woensdag 3 december 2008 @ 23:48 |
quote:Dat is een aardig aantal ![]() ![]() Maarja dat kan je ook wel verwacht in bepaalde wijken waar een bepaalde bevolkingsgroep de meerderheid vormt. | |
Krentenbol. | woensdag 3 december 2008 @ 23:49 |
Allemaal in beslag nemen, lawaai dingen! ![]() | |
MouzurX | woensdag 3 december 2008 @ 23:54 |
Mogen ze wel eens vaker doen dan... | |
Specularium | donderdag 4 december 2008 @ 00:24 |
Waarom verbieden ze scooters niet gewoon voor mensen die valide zijn? | |
One_of_the_few | donderdag 4 december 2008 @ 00:34 |
quote:Je hebt de toon van het kabinet wel begrepen. VERBIEDEN wat je kan. voor je het weet gaat de hele bevolking zich massaal zelf teeven. ![]() | |
Silver_Shark | donderdag 4 december 2008 @ 00:43 |
scooters ![]() Fietsen FTW ![]() | |
Specularium | donderdag 4 december 2008 @ 00:49 |
quote:Nee hoor, ik ben tegen het verbieden van allerlei genotsmiddelen en het rookverbod. Maar een verbod op scooters voor mensen die niet minder-valide zijn vind ik zelf nieteens zo raar. Het zou een hoop ergernis en overlast schelen. | |
Synthesist | donderdag 4 december 2008 @ 00:55 |
plaatselijke scooterverboden zouden heel goed zijn. | |
Krentenbol. | donderdag 4 december 2008 @ 00:58 |
quote:Bijvoorbeeld binnen de bebouwde kom en op N-wegen. ![]() | |
Koewam | donderdag 4 december 2008 @ 00:59 |
quote:Op welke bevolkingsgroepen doel je? Homo's? Nederlanders? Expats? | |
Krentenbol. | donderdag 4 december 2008 @ 01:02 |
quote:Nauruanen op scooters zijn het irritantst! ![]() | |
Synthesist | donderdag 4 december 2008 @ 01:07 |
quote:Nee, in grote steden. Daar kan je best fietsen toch. Veel studenten hebben een OV kaart, dus zeg nou zelf, waarom zou je als valide persoon nog een scooter nodig hebben. Of er moeten gewoon keiharde straffen komen voor het rijden op gestolen scooters. En nieuwe scooters nog beter taggen. | |
Krentenbol. | donderdag 4 december 2008 @ 01:08 |
quote:Grote steden liggen toch in de bebouwde kom? ![]() ![]() Het ergste zijn van die gasten die zo'n 'stoere' brommobiel hebben en niet weten waar ze moeten rijden op de weg. ![]() | |
Pappie_Culo | donderdag 4 december 2008 @ 04:42 |
Scooterrijders zijn het probleem niet in de stad. Dat zijn die mietjes die wel een stoere auto willen maar nog niet zo goed bij het gaspedaal kunnen. | |
#ANONIEM | donderdag 4 december 2008 @ 10:44 |
Uitstekende actie; moeten ze vaker doen. Nu maar hope dat de opgespoorde criminelen ook eens fatsoenlijk worden bestraft, om het alom bekende draaideureffect te voorkomen. | |
One_of_the_few | donderdag 4 december 2008 @ 11:17 |
quote:Op basis waarvan? gezondheidsonderzoeken? Alcohol, chocola en kruiden als nootmuskaat kunnen als genotsmiddel dienen. Alles maar verbieden? Er is niet een duidelijke grens dat genotsmiddelen per definitie overlast en slecht zijn voor de gezondheid. Hoestdrank kan ook hallucineren werken. Oftewel, je gaat het ene wel en het andere niet verbieden. Daar hanteer je criteria voor. Criteria als 'genot'of 'overlast' zijn niet concreet. Want wat is overlast veroorzaken. Voor de 1 ligt die grens anders dan bij de ander. Dan lijkt mij gezondheid en openbare orde betere criteria. quote:Auto's veroorzaken een heleboel overlast, ergernis, gewonden en doden. Verbieden dan maar? je hanteert dezelfde manier van redeneren als Teeven. Je signaleert een probleem en uit het probleem zou moeten blijken dat verbieden de enige oplossing zou zijn. Auto's veroorzaken problemen, maar aan verbieden denkt niemand, dat is voor iedereen logisch. Maar met paddo's is er geen andere oplossing dan verbieden volgens sommigen terwijl onderzoek hele andere dingen zegt. Waaruit blijkt dat maatregel x niet werkt en scooters verbieden wel? Dit soort afwegingen worden veel te weinig gemaakt. En dan heb ik het nog niet over het vrijheids argument. Waarom mag een persoon x van persoon y niet een scooter gebruiken terwijl persoon y zelf ook overlast en ergernis veroorzaakt met een motorisch voertuig? | |
rubbereend | donderdag 4 december 2008 @ 14:12 |
laat ze ook op het platteland eens wat vaker scooters controleren | |
LeeHarveyOswald | donderdag 4 december 2008 @ 14:52 |
quote:Rotterdam is in oppervlakte een factor zes van amsterdam ofzo. En dan vallen bij 'ons' alle randgemeente niet eens onder de gemeentegrens. Als je straks van de nieuwe maasvlakte naar het centrum wilt, is dat een afstand die je echt niet even gaat fietsen hoor ![]() ![]() Dus dat het in de grote steden allemaal op de fiets kan is niet waar (dat er hier een perfect metro/tram netwerk ligt, is een ander verhaal). | |
Pappie_Culo | donderdag 4 december 2008 @ 14:56 |
quote:Uhhh... nee. De stad rotterdam is marginaal groter qua oppervlakte. Het stedelijk gebied is een ander verhaal. | |
LeeHarveyOswald | donderdag 4 december 2008 @ 15:00 |
quote:Stedelijk gebied is een stuk groter, maar vergeet het hele havengebied niet. Hemelsbreed van Centrum tot de rand van de huidige maasvlakte is >30 kilometer (afstandmeten.nl). En dat is dus nog niet eens de hele stad: Alleen middenpunt centrum en alles ten westen daarvan. | |
Specularium | vrijdag 5 december 2008 @ 01:23 |
quote:Je reageert behoorlijk verontwaardigd en je speelt op de man. Daarnaast lees je selectief want ik heb het nergens over een geheel scooterverbod. Openbare orde en veiligheid is in deze een goed argument. Want het gaat hier eigenlijk alleen maar om de jongeren die denken dat de openbare weg een stuntterrein is. Of ze halen de kappen van de scooter zodat dat ding 3x zoveel lawaai maakt en daarnaast zijn scooters altijd betrokken bij flitsinbraken, want een ander vervoermiddel is niet praktisch genoeg voor dat soort zaken. Van mensen die roken, blowen of zo nu en dan paddo's gebruiken heb ik totaal geen last, van mensen op scooters vaak wel. Op het auto's verbieden ga ik niet eens in, ik hoop dat je dat zelf ook snapt. |