abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 december 2008 @ 11:27:26 #126
51286 w00h00
Digital man!
pi_63750400
Hadden we Wielaert maar gehaald in plaats van Olequer.
  donderdag 4 december 2008 @ 11:32:23 #127
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_63750503
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:24 schreef Wooldoor het volgende:

[..]

Heb je inderdaad gelijk in maar je hebt Aissati, de Jong en Sarpong voor die plek. Alle 3 spelers die het daar wel kunnen maar zich nog niet hebben bewezen. Pranjic speelt voornamelijk op links en zou volgens een gerucht 11 miljoen moeten kosten.
Ik zie in zowel de Jong als Sarpong wel potentie, maar (op dit moment) zeker niet als aanvallende middenvelder.
Zowel de Jong als Sarpong zijn niet het type speler dat de bal opeist en het spel verdeelt, een man vrij voor de goal zetten. Beide zie ik meer als rechter of linkermiddenvelder, maar van Basten kiest hier puur voor defensieve spelers (en daar lopen ook de juiste mensen op dit moment).
Door met twee defensieve spelers op het middenveld te spelen moet je dus echt een spelmaker op het middenveld hebben die creatief is, maar ook kansen voor zichzelf kan creeren en tot nu toe zie ik dat bij de Jong en Sarpong nog niet echt gebeuren.
Aissati heeft deze potentie en kwaliteiten wel, maar het is nog maar afwachten of dit er ook uitkomt.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_63750531
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:22 schreef BoNi het volgende:
Zoals ik al zei in het vorige topic zou ik gaan voor Pranjic, maar die staat nog tot 2012 bij Heerenveen onder contract volgens mij en zal (zeker nu) de hoofdprijs moeten gaan opleveren.
Pranjic is niet goed genoeg voor het niveau dat wij zouden moeten nastreven. (champions league niveau)
lollig
  donderdag 4 december 2008 @ 11:33:33 #129
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_63750541
Nu hopen dat Dario wel een eerlijke kans krijgt. Een Markus Rosenberg had ook veel verder bij Ajax kunnen komen.
Love will be my strongest weapon
pi_63750571
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:27 schreef w00h00 het volgende:
Hadden we Wielaert maar gehaald in plaats van Olequer.
Oleguer is echt wel beter dan Wielaert. Wat hebben mensen toch tegen Oleguer, ik vind dat hij het steeds beter doet.
lollig
  donderdag 4 december 2008 @ 11:38:02 #131
52871 Blight
Supersized.
pi_63750640
Benieuwd of ze nog iemand halen..
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_63750644
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:33 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Pranjic is niet goed genoeg voor het niveau dat wij zouden moeten nastreven. (champions league niveau)
Gelul, Pranjic eindigt ook wel bij een topclub
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_63750695
quote:

[..]

Ik vind hem een prima voetballer maar zou niet weten waar hij zou moeten spelen in een 433. Ik vind het geen '8', geen '11' en eigenlijk ook geen '10'.
  donderdag 4 december 2008 @ 11:40:54 #134
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_63750707
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:35 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Oleguer is echt wel beter dan Wielaert. Wat hebben mensen toch tegen Oleguer, ik vind dat hij het steeds beter doet.
Ik snap dat weer niet. HIj kan niet koppen (timing is kinderlijk slecht), is met 1 simpele lichaamschijnbeweging het bos in te sturen, kan totaal niet opbouwen en oogt bij duels ook niet sterk. En komt ie een keer vrij voor het doel, kan ie ook niet rechtuit schieten .

Nou idd, topper .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_63750737
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:40 schreef Fides het volgende:

[..]

Ik vind hem een prima voetballer maar zou niet weten waar hij zou moeten spelen in een 433. Ik vind het geen '8', geen '11' en eigenlijk ook geen '10'.
Linksachter kan ie wel.
lollig
  donderdag 4 december 2008 @ 11:42:20 #136
53851 BoNi
pi_63750739
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:35 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Oleguer is een pure mandekker en moet de bal gewoon inleveren bij Vermaelen, van der Wiel of Vertonghen om de opbouw te verzorgen.
Als zelfs FC Utrecht je vrij laat in de opbouw wordt dat toch wel pijnlijk duidelijk.
In verdedigend opzicht vind ik het ook een prima voetballer en denk ik dat hij alleen maar beter zal worden, maar men verwacht dat hij ook mee kan voetballen en beslissend kan zijn zoals zijn voorganger (Heitinga) dat kon zijn.
Niet helemaal eerlijk natuurlijk, maar wel logisch.
Schitterend!
  donderdag 4 december 2008 @ 11:42:55 #137
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_63750752
quote:

[..]

Ben ik niet met je eens.
pi_63750784
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik snap dat weer niet. HIj kan niet koppen (timing is kinderlijk slecht), is met 1 simpele lichaamschijnbeweging het bos in te sturen, kan totaal niet opbouwen en oogt bij duels ook niet sterk. En komt ie een keer vrij voor het doel, kan ie ook niet rechtuit schieten .

Nou idd, topper .
Tegen Groningen had ie mooie kopgoal. Verdedigen kan hij wel. In het jaar dat Barcelona de champions league won stond hij in de basis, dus hij kan er vast wel wat van.

En Wielaert kan misschien goed koppen maar is zeker minder dan Oleguer.
lollig
  donderdag 4 december 2008 @ 11:46:12 #139
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_63750837
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:43 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Tegen Groningen had ie mooie kopgoal. Verdedigen kan hij wel. In het jaar dat Barcelona de champions league won stond hij in de basis, dus hij kan er vast wel wat van.

In het jaar dat Ajax de CL won stond Reiziger ook in de basis.
pi_63750843
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:42 schreef BoNi het volgende:

[..]

Oleguer is een pure mandekker en moet de bal gewoon inleveren bij Vermaelen, van der Wiel of Vertonghen om de opbouw te verzorgen.
Als zelfs FC Utrecht je vrij laat in de opbouw wordt dat toch wel pijnlijk duidelijk.
In verdedigend opzicht vind ik het ook een prima voetballer en denk ik dat hij alleen maar beter zal worden, maar men verwacht dat hij ook mee kan voetballen en beslissend kan zijn zoals zijn voorganger (Heitinga) dat kon zijn.
Niet helemaal eerlijk natuurlijk, maar wel logisch.
Hoezo zelfs FC Utrecht? Hij is inderdaad de minste opbouwer van onze 4 verdedigers. Logisch dat ze hem vrij laten.
lollig
pi_63750861
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:46 schreef Doezelhaar het volgende:

[..]

lollig
pi_63750899
quote:

[..]

Reiziger was ook een tijd lang een fantastische verdediger.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_63750949
quote:

[..]

Reiziger was op dat moment gewoon TOP, waarom denk je dat hij de transfer naar Barcelona kreeg?
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  donderdag 4 december 2008 @ 11:51:00 #144
53851 BoNi
pi_63750958
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:46 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Hoezo zelfs FC Utrecht? Hij is inderdaad de minste opbouwer van onze 4 verdedigers. Logisch dat ze hem vrij laten.
Niet helemaal de juiste bewoording gekozen denk ik, dat Utrecht hem laat opbouwen is logisch, maar dat hij tegen die tegenstander zelfs niet in staat is om een goede opbouwende pass te geven is toch wel tekenend.
Schitterend!
  donderdag 4 december 2008 @ 11:51:22 #145
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_63750973
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:43 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Sja, juist daarom vind ik hem maar niets. Was dit nou een jochie uit de eigen jeugd, dat was het nog best redelijk geweest, maar een CL winnaar, op die leeftijd, daar verwacht ik gewoon meer degelijkheid, meer slimheid, meer inzicht van.

Had dan maar gewoon het geld+salaris op zak gehouden. Hij is idd niet zo waardeloos dat ie meteen weg moet ofzo, maar voor een gehaalde speler stelt ie zwaar teleur nog...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_63750993
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:51 schreef BoNi het volgende:

[..]

Niet helemaal de juiste bewoording gekozen denk ik, dat Utrecht hem laat opbouwen is logisch, maar dat hij tegen die tegenstander zelfs niet in staat is om een goede opbouwende pass te geven is toch wel tekenend.
In dat soort landen wordt verdedigers niet geleerd om op te bouwen.
lollig
pi_63751011
Demouge is een ruwe diamant? Ik dacht het niet... en zoals je zegt Suarez niet noemen getuigt van weinig verstand.

Steek
Van der Wiel - aankoop - Vertonghen - Vermaelen
Enoh - Sulejmani - Gabri
Suarez - Cvitanich - Elia

Elia kopen (de persoon Elia is zeer miserabel, maar samen met Suarez zouden ze zeer gevaarlijk kunnen zijn). Daarnaast zie ik Douglas graag komen, een fysiek sterk aanvallende middenvelder en een extra spits. Misschien is Falls inderdaad een goede optie.

Sommigen roepen hier wat je met een extra spits moet als je Cvitanich hebt, maar wat doe je als Cvitanich geblesseerd raakt? Bodul is er nog niet klaar voor en Kennedy er in zetten betekent een verschuiving van de hele opstelling. Daarnaast is Kennedy niet Ajax-waardig.

Als je dan nog: Lindgren, Sarpong, Oleguer, Assaiti en leonardo op de bank hebt, dan heb je een zeer aardig team.
pi_63751014
Waarom is in 6 topics speculaties over het besteden van 27 miljoen Boularouz nog geen een keer voorgekomen ?
pi_63751050

Zijn omhaal tegen Roda blijft natuurliijk ook onvergetelijk maar zijn twee doelpunten in de finale van de beker tegen PSV zijn voor mij net iets specialer. Zeker zijn 2e doelpunt in die wedstrijd. De ontlading van de Ajax supporters doet het 'm. Enorme kippenvel
pi_63751070
quote:
Op donderdag 4 december 2008 00:10 schreef BB-boy het volgende:
[ afbeelding ]

Nike speelt er snel op in.
whehehehee..
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')