quote:nee zoiets heet een dictatuur van de meerderheid. dat heeft niets met samenleving te maken, maar dat wil jij alleen zo zien, want jij probeert hier schijnbaar weer jou anti pim mening te verkondigen en je accepteerd het niet als iemand een mening voor zn eigen heeft die afwijkt van die van jou.
Op woensdag 27 maart 2002 01:40 schreef Layla666 het volgende:
Ik word er dood ziek van dat altijd iedereen mijn middelen met andere ligt te delen en andere landen daarmee steund. Ik wil daar zelf over kunnen bepalen. Tegenwoordig word schijnbaar ook echt alles voor mij bepaald. Ik ben schijnbaar alleen een kip die voor alles en ook echt alles geplukt kan worden.
-quoteDit heet samenleving.
Grow up and get a life
quote:Mag ik misschien vragen waar de fuck jij NEDERLANDS hebt geleerd? Ik heb nog geen enkel stuk tekst zonder fouten gezien van jou.
Op woensdag 27 maart 2002 01:42 schreef SjoRRiS het volgende:[..]
Dat hetzelfde gebeurde bij kok onderstreept mijn stelling nogmaals: ik vind jet beangstigend dat mensen voor charisma kiezen en niet voor inhoud.
Ok, er klinkt misschien in mijn stellingen iets teveel door dat ik anti-pim ben, maar het doel van dit topic was dus dat ik het beangstigend vind dat er niet naar inhoud wordt gekeken daar waar dat zo belangrijk is in politiek.
quote:goede ten eerste mag je mij zeggen wie tegen jou zegt dat je niet op Pim mag stemmen, wie houd jou tegen??
Op woensdag 27 maart 2002 01:40 schreef daburnd het volgende:[..]
Ja en er is nog niet 1 persoon op dit moment geweest die heeft kunnen zeggen van "ja ok, dat moet je zelf beslissen, dat gaat mij niet niets aan". net als jou, jij bent er ook zo een die begint te schelden en te tieren als het moet, kan je er gewoon niet mee leven dat er op hem gestemd wordt ofzo? moet je dan ook altijd overal iets op te zeggen hebben of hoe zit het? mogen mensen soms niet anders als jou denken? en als dat wel mag, waarom zit jij mij dan op dit moment tegen te spreken?
ten tweede wanneer ben ik begonnen met schelden tegen jou of wie dan ook zonder aanleiding?
ten derde als je een beetje oplet zie je dat ik iedereen in zijn/haar waarde laat dus van mij mag iedereen stemmen wat ie wil
ten vierde als er op mij gereageerd wordt reageer ik terug, dat heet discusiëren, d.w.z. dat ik dus overal wat terug op zeg, anders zou het allemaal wel heel saai worden
ten slotte WANNEER SPREEK IK JOU TEGEN?
sjoooo
quote:tja, dan moeten ze niet altijd debatteren over het feit of pim wel goed is of niet. en alleen over pim in de media schrijven. shit ik word er dood ziek van dat het altijd maar over pim gaat. ik wil gewoon horen wat de partijen willen veranderen in nederland en hoe ze dat willen gaan doen. maar daar besteden ze geen aandacht aan. en dan vinden ze het uiteindelijk wel raar dat dan iedereen zomaar voor pim gaat stemmen. echt vaag.
Op woensdag 27 maart 2002 01:43 schreef mcintosh het volgende:[..]
ik vind dat iedereen het recht heeft om te stemmen op wie dan ook maar ik zou wel graag zien dat mensen die stemmen ook daadwerkelijk weten waarvoor ze stemmen. Dat ze zich in de verschillende partijen verdiepen en dan een weloverwogen beslissing maken over wat ze stemmen. Ik vind dat mensen die een keer een debat of 2 hebben gezien en aan de hand daarvan hun keuze maken bv. En ik hoop dat mensen door het geleuter van sommige politici heen prikken.....
quote:Mongolen (mensen het het Down-syndroom) hebben ook passief kiesrecht.
Op woensdag 27 maart 2002 01:37 schreef Layla666 het volgende:[..]
Zo een programma maken waar iedereen het mee kan vinden kan iedere mongool
Ik heb toch niet beweerd dat alle andere partijen ons Utopia voorschotelen.
Enige RELEVANTE verschil is dat die programma´s op haalbaarheid zijn nagegaan.
Pimmetje roept Grenzen dicht! zonder na te gaan wat hiervan de implicaties zijn.
Welke stem mijn partij krijgt moet ik nog bekijken, maar waar ik absoluut niet van hou is draaikonterij zoals Pim dit doet. Wat dat betreft is hij één van de afvallers op mijn lijstje.
quote:miereneuker......... we zullen eens op jouw taalgebruik gaan letten, mr. perfect
Op woensdag 27 maart 2002 01:46 schreef cenobite het volgende:[..]
Mag ik misschien vragen waar de fuck jij NEDERLANDS hebt geleerd? Ik heb nog geen enkel stuk tekst zonder fouten gezien van jou.
quote:ja, zoals ik al eerder zij, veel anti pimmers hier op fok proberen hun mening op te dringen en daar word ik dood ziek van. en als ik zeg dat ik op pim stem als iemand het aan mij vraagt vind ik het wel erg verkeerd als ze meteen beginnen te zeiken over "bla bla bla racist bla bla bla je weet niet waar je op stemt bla bla bla wat ben jij toch dom bla bla bla bla bla bla". truste me, zo gaat het vaak genoeg.
Op woensdag 27 maart 2002 01:35 schreef mcintosh het volgende:[..]
wordt je dan gedwongen om niet op Pim te stemmen? denk het niet, mensen laten je wel HUN mening weten en als je dat niet aankunt kun je idd misschien maar beter verzwijgen dat je op Pim stemt.....
quote:kom op, typ fouten kunnen gemaakt worden. zolang je begrijpt wat hij bedoeld is er niets aan de hand. dit vind ik zo een schijt argument als het aangehaald word.
Mag ik misschien vragen waar de fuck jij NEDERLANDS hebt geleerd? Ik heb nog geen enkel stuk tekst zonder fouten gezien van jou.
quote:Sorry, wilde geen groepen mensen met Down afbekken.
Op woensdag 27 maart 2002 01:48 schreef Schanulleke het volgende:[..]
Mongolen (mensen het het Down-syndroom) hebben ook passief kiesrecht.
quote:?? Ik kan mij echt kwaad maken als mensen mij woorden in de mond leggen. Ik heb NIET gezegd dat lagergeschoolde mensen vervelende, storende elementen in de nederlanse samenleving zijn die geen recht hebben op een gekozen volksvertegenwoordiger? Waar slaat dat op? Dit heb je echt uit de lucht gegrepen en dat klinkt misschien leuk, maar alsjeblieft hou op met dat soort onzin... ik wil nogmaals voor de laatste keer duidelijk maken, en dit keer extra duidelijk voor jou:
Op woensdag 27 maart 2002 01:26 schreef Schanulleke het volgende:
Mensen die ik niet direct zou roemen om hun intellect, maar die wel hebben bewezen dat je er ook kan komen door je drie keer in de rondte te werken. Maar dat zouden dus vervelende, storende elementen in de nederlanse samenleving zijn die geen recht hebben op een gekozen volksvertegenwoordiger? De topic-opener, en vele andere nederlanders waaronder een hoop gevestigde politici willen ons graag doen geloven van wel. En dat vind ik de engste ontwikkeling aan het fenomeen Fortuyn.
uit deze twee feiten kan opgemaakt worden dat er "een groep" (ik onthou me dan maar van aantallen)mensen bestaat die niet op basis van inhoud stemt maar op basis van iets anders, zoals in dit geval aannemelijk: het charisma van een bepaalde persoon. Dit is overigens geen NIEUW verschijnsel dat ineens bij pim fortuyn naar voren komt. In de crisisjaren '30 waren ze er in bepaalde landen nog beter in. maar ook Kok moest het inderdaad voor een deel van zijn charisma hebben.
dat vind ik geen goeie zaak, maar die mensen vind ik echt niet tot last of vervelend of een gevaar. Ik vind pim fortuyn wel een gevaar omdat hij juist "deze groep" mensen opzoekt en er op inspeelt.
quote:ik denk dat er een groot verschil zit tussen opdringen en gewoon normaal discussiëren.........
Op woensdag 27 maart 2002 01:49 schreef daburnd het volgende:[..]
ja, zoals ik al eerder zij, veel anti pimmers hier op fok proberen hun mening op te dringen en daar word ik dood ziek van. en als ik zeg dat ik op pim stem als iemand het aan mij vraagt vind ik het wel erg verkeerd als ze meteen beginnen te zeiken over "bla bla bla racist bla bla bla je weet niet waar je op stemt bla bla bla wat ben jij toch dom bla bla bla bla bla bla". truste me, zo gaat het vaak genoeg.
quote:dus als iets niet goed haalbaar is mag er niet over gepraat worden. dat vind ik slecht. pim spreek problemen aan die voor een heel aantal mensen vrij relevant zijn en daar is niets mis mee. zo komt er eindelijk eens aandacht voor die punten die verbetering nodig hebben. over het algemeen heeft het tot nu toe nog niets slechts met zich mee gebracht dat de partijen gedwongen worden om over dit soort dingen te praten.
Op woensdag 27 maart 2002 01:48 schreef Layla666 het volgende:
Heb ik tegen een paar schenen geschopt daarnet?Ik heb toch niet beweerd dat alle andere partijen ons Utopia voorschotelen.
Enige RELEVANTE verschil is dat die programma´s op haalbaarheid zijn nagegaan.
Pimmetje roept Grenzen dicht! zonder na te gaan wat hiervan de implicaties zijn.Welke stem mijn partij krijgt moet ik nog bekijken, maar waar ik absoluut niet van hou is draaikonterij zoals Pim dit doet. Wat dat betreft is hij één van de afvallers op mijn lijstje.
quote:Joh al stem je op de volksdemocraten van 80 plussers, dat is je eigen recht.
Op woensdag 27 maart 2002 01:44 schreef daburnd het volgende:[..]
nee zoiets heet een dictatuur van de meerderheid. dat heeft niets met samenleving te maken, maar dat wil jij alleen zo zien, want jij probeert hier schijnbaar weer jou anti pim mening te verkondigen en je accepteerd het niet als iemand een mening voor zn eigen heeft die afwijkt van die van jou.
ik denk eerder dat jij degene bent die hier een sociaal leven nodig heeft. waar stoor je je uberhaupt aan? kan je het soms niet accepteren dat sommige mensen deze vorm van "samenleven" niet goed vinden ofzo? mogen we deze mening niet hebben?
quote:Ik heb Nederlands geleerd op het gymnasium, voor de anonimiteit, vertel ik maar niet waar. Sorry voor de fouten.. zijn met name type-fouten. kan gebeuren op de laten avond. Maar blijf nou eens bij de inhoud van het topic en maak nou niet zoals fortuyn ook altijd doet een ontwijkende manoeuvre door ineens iemand ergens persoonlijk aan te vallen.. deze opmerking van jou slaat eigenlijk nergens op.
quote:valt herhaaldelijk de 'discussie' aangaan dat Pimstemmers domme mensen zijn ook onder opdringen?
Op woensdag 27 maart 2002 01:53 schreef mcintosh het volgende:
ik denk dat er een groot verschil zit tussen opdringen en gewoon normaal discussiëren.........
quote:wat wil je uberhaupt met deze post bereiken? als je er niets mee wil bereiken, waarom kan je dan niet gewoon wachten totdat dat in de krant komt te staan. vind je het niet een beetje raar dat mensen het idee krijgen dat je daarmee een statement wil plaatsen?
Op woensdag 27 maart 2002 01:52 schreef SjoRRiS het volgende:[..]
?? Ik kan mij echt kwaad maken als mensen mij woorden in de mond leggen. Ik heb NIET gezegd dat lagergeschoolde mensen vervelende, storende elementen in de nederlanse samenleving zijn die geen recht hebben op een gekozen volksvertegenwoordiger? Waar slaat dat op? Dit heb je echt uit de lucht gegrepen en dat klinkt misschien leuk, maar alsjeblieft hou op met dat soort onzin... ik wil nogmaals voor de laatste keer duidelijk maken, en dit keer extra duidelijk voor jou:
1. er stemmen relatief veel laaggeschoolden op pim fortuyn
2. laaggeschoolden weten over het algemeen minder van politiek en kijken minder naar inhoud van een partij.uit deze twee feiten kan opgemaakt worden dat er "een groep" (ik onthou me dan maar van aantallen)mensen bestaat die niet op basis van inhoud stemt maar op basis van iets anders, zoals in dit geval aannemelijk: het charisma van een bepaalde persoon. Dit is overigens geen NIEUW verschijnsel dat ineens bij pim fortuyn naar voren komt. In de crisisjaren '30 waren ze er in bepaalde landen nog beter in. maar ook Kok moest het inderdaad voor een deel van zijn charisma hebben.
dat vind ik geen goeie zaak, maar die mensen vind ik echt niet tot last of vervelend of een gevaar. Ik vind pim fortuyn wel een gevaar omdat hij juist "deze groep" mensen opzoekt en er op inspeelt.
Democratie
Staatsvorm waarin (een vertegenwoordiging van) het volk de hoogste macht heeft en een overwegende invloed heeft op het regeringsbeleid.
Volgens mij zijn deze 2 begrippen toch wel duidelijk zat. Slotje dus
quote:Bron?
Op woensdag 27 maart 2002 01:52 schreef SjoRRiS het volgende:2. laaggeschoolden weten over het algemeen minder van politiek en kijken minder naar inhoud van een partij.
quote:jaja........toen wassie wel erg stil.......
Op woensdag 27 maart 2002 01:56 schreef SjoRRiS het volgende:[..]
Ik heb Nederlands geleerd op het gymnasium, voor de anonimiteit, vertel ik maar niet waar. Sorry voor de fouten.. zijn met name type-fouten. kan gebeuren op de laten avond. Maar blijf nou eens bij de inhoud van het topic en maak nou niet zoals fortuyn ook altijd doet een ontwijkende manoeuvre door ineens iemand ergens persoonlijk aan te vallen.. deze opmerking van jou slaat eigenlijk nergens op.
quote:algemene kennis........
Op woensdag 27 maart 2002 01:57 schreef Schanulleke het volgende:[..]
Bron?
quote:Ik heb ook niet gezegd dat er niet over gepraat mag worden. Maar iemand een bord voorhouden met een voor hem-haar serie nobele doelen die slecht haalbaar zijn is verlakkerij.
Op woensdag 27 maart 2002 01:54 schreef daburnd het volgende:[..]
dus als iets niet goed haalbaar is mag er niet over gepraat worden. dat vind ik slecht. pim spreek problemen aan die voor een heel aantal mensen vrij relevant zijn en daar is niets mis mee. zo komt er eindelijk eens aandacht voor die punten die verbetering nodig hebben. over het algemeen heeft het tot nu toe nog niets slechts met zich mee gebracht dat de partijen gedwongen worden om over dit soort dingen te praten.
quote:er woont maar 1 bunt in het dorp/stad asch. dus is er niet veel anonimiteit te behouden
Op woensdag 27 maart 2002 01:56 schreef SjoRRiS het volgende:[..]
Ik heb Nederlands geleerd op het gymnasium, voor de anonimiteit, vertel ik maar niet waar. Sorry voor de fouten.. zijn met name type-fouten. kan gebeuren op de laten avond. Maar blijf nou eens bij de inhoud van het topic en maak nou niet zoals fortuyn ook altijd doet een ontwijkende manoeuvre door ineens iemand ergens persoonlijk aan te vallen.. deze opmerking van jou slaat eigenlijk nergens op.
quote:ja maar wie brengt hier het recht van stemmen in geding?? ik niet hoor.. Ik ben echt niet tegen de democratie ofzo. ik heb het over de neiging om niet te stemmen op basis inhoud... maar goed.. hoevaak heb ik dat al niet gezegd?
Op woensdag 27 maart 2002 01:57 schreef cenobite het volgende:
Actief kiesrecht
Het recht om te stemmen tijdens verkiezingen, daarom ook wel stemrecht genoemd. Een recht dat alle Nederlanders van achttien jaar en ouder hebben. Bij verkiezingen voor gemeenteraden en deelraden mag bovendien een deel van de in Nederland wonende buitenlanders stemmen. Uitgezonderd zijn mensen die 'handelingsonbekwaam' zijn verklaard, waaronder mensen met een ernstige verstandelijke handicap. Ook kan ontzetting uit het kiesrecht onderdeel van een (gevangenis-)straf zijn. Dat is alleen zo als de rechter ontzetting uit het kiesrecht in zijn vonnis opneemt. Een bij velen bestaand misverstand is dat van alle gevangenen het kiesrecht zou zijn opgeschort.Democratie
Staatsvorm waarin (een vertegenwoordiging van) het volk de hoogste macht heeft en een overwegende invloed heeft op het regeringsbeleid.Volgens mij zijn deze 2 begrippen toch wel duidelijk zat. Slotje dus
quote:Heb ik niet hier bij de hand.. zoek ik op. Zal trouwens eens bij standpunten van pim om bron vragen. kun je lachen!
Op woensdag 27 maart 2002 01:57 schreef Schanulleke het volgende:[..]
Bron?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |