abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63721342
Waarom zeggen mensen in godsnaam nog Goedemorgen tegen elkaar. Elke keer, en ik betrap me daar zelf ook op dat je mensen tegen elkaar Goedemorgen (of middag whatever) hoort zeggen dan hoor je gewoon aan de intonatie dat het niet gemeend is.
Goedemorgen is eigenlijk hetzelfde als dat je bijv. 's morgens schijt, in de auto stapt of bijvoorbeeld Fok opstart. Mensen menen het gewoon niet wanneer ze goedemorgen tegen elkaar zeggen, het is een fokking gewoonte.

En zeg nou zelf. Wanneer iemand tegen jou goedemorgen zegt, denk je dan echt van: THANKS MAN ! ik had het even nodig !!1!
Nee. Je zegt gewoon standaard goedemorgen terug terwijl je er geen zak van meent.

Zeg het dan godverdomme niet

Ook zojuist: Komt de postbode aan: GOEIEMORGEN !!!!!!!!!!!!!
Ik zo: WTF man, je kent me niet eens
Hij:

Ja kom op zeg, flikker op. Wanneer je echt iets meent dan knoop je een praatje aan en niet door even snel wat te roepen om vervolgens door te fietsen.
Dan kun je net zo goed: Kutje ! of Mongool ! naar iedereen roepen, het heeft dezelfde boodschap.

Klacht: Goedemorgen is Goedemorgen niet meer. Het is een standaardzin geworden die je zegt wanneer je iemand een enorme zak vind, maar het niet durft te zeggen omdat er persoonlijke belangen in het spel zijn.
U MAD?
pi_63721387
Ik zeg dan ook Morguh!

Net als: Hey man alles goed!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_63721397
Net als met kankerlijer. Dat is ook al zo'n 'gewoontewoord' geworden
pi_63721410
Je moet niet overal zo over nadenken.
pi_63721431
Net als die neppe vraag: hey alles goed?
Zeg ik een keer nee, geeft ie als antwoord, mooi zo, bla bla bla en gaat verder met ze verhaal enzo
  woensdag 3 december 2008 @ 11:48:49 #6
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_63721434
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:45 schreef de_boswachter het volgende:

Hij:
Is niet gebeurd, voor de rest van het verhaal, bagger, goede morgen zeg
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_63721437
Goedemorgen is gewoon een groet, het wordt ook helemaal niet bedoeld als een toewensing.
pi_63721447
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:47 schreef Smart_ass het volgende:
Je moet niet overal zo over nadenken.
Wacht maar tot jouw IQ de machtige grens van 160 bereikt. Filofiseren
U MAD?
pi_63721454
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:47 schreef Vandaw het volgende:
Net als met kankerlijer. Dat is ook al zo'n 'gewoontewoord' geworden
Dat is inderdaad jammer. Het heeft zijn kracht verloren wat het ooit had.
pi_63721507
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zeg ik een keer nee, geeft ie als antwoord, mooi zo, bla bla bla en gaat verder met ze verhaal enzo
Mooi stukje van Theo Maassen is daarover trouwens:

---------------------

"Hey alles goed?"
"Nee.... want mijn kat is dood en mijn leven staat op zijn kop etc."

Wanneer ik klaar ben met mijn zin blijkt diegene al weg te zijn

--------------------

Wanneer men Hey alles goed zegt, dan verwacht men altijd een JA. Want ze zijn toch niet geinteresseerd in je.
U MAD?
  woensdag 3 december 2008 @ 11:50:34 #11
105263 Litso
Interlectueel.
pi_63721511
Goedemorgen vind ik nog niet eens zo erg. Ik heb vooral een hekel aan "Hoe gaat het?" "Goed, met jou?", "Goed hoor".

Als mensen vragen hoe het gaat zeg ik tegenwoordig uit beleefdheid maar gewoon "goed" maar vraag ik het niet terug. Het is niet alsof het me iets interesseert.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  woensdag 3 december 2008 @ 11:51:01 #12
105263 Litso
Interlectueel.
pi_63721529
Ik loop weer achter
pi_63721543
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:50 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Mooi stukje van Theo Maassen is daarover trouwens:

"Hey alles goed?"
"Nee.... want mijn kat is dood en mijn leven staat op zijn kop etc."

Wanneer ik klaar ben met mijn zin blijkt diegene al weg te zijn
Precies
pi_63721596
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
Nou, inderdaad. Je ziet gelijk die koppen vertrekken als je nee zegt, dat hadden ze niet verwacht.
Everyone is entitled to My opinion.
  woensdag 3 december 2008 @ 11:53:22 #15
151520 1DIOOT
Koekoek 3 uur
pi_63721624
Tis een vorm van beleefdheid die nergens op slaat.. net als je iemand spreekt en zegt 'oh doe de groetjes aan klaas, jan, theo en pietje' en de ander zegt ja doe ik, terwijl het nooit gebeurd.

In me winkel loop ik ook de hele dag te goeie morgen/middaggen, maar of ik het meen.. 80% niet nee...
DUCK MY SICK OR SOMETHING LIKE THAT!
WHAT? ARE YOU NUCKING FUTS???!!!
opzoute ! Ik denk niet zoals jij bent :(
IK BEN HOOGBEVAAGD!
pi_63721642
Ik vind het juist wel prettig... je geeft notice dat je elkaar gezien hebt en er worden geen wedervragen gesteld. Welk ander vriendelijk woord je er voor gebruikt is niet relevant.

Een knikje kan ook maar is een beetje koel.
Wil jij dan iedereen stoicijns voorbij lopen?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_63721668
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:48 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Wacht maar tot jouw IQ de machtige grens van 160 bereikt. Filofiseren
Mijn IQ is zeker minder dan 160. Ik heb wel gehoord van filosoferen.
  woensdag 3 december 2008 @ 11:57:16 #18
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_63721760
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:45 schreef de_boswachter het volgende:
Waarom zeggen mensen in godsnaam nog Goedemorgen tegen elkaar. Elke keer, en ik betrap me daar zelf ook op dat je mensen tegen elkaar Goedemorgen (of middag whatever) hoort zeggen dan hoor je gewoon aan de intonatie dat het niet gemeend is.
Goedemorgen is eigenlijk hetzelfde als dat je bijv. 's morgens schijt, in de auto stapt of bijvoorbeeld Fok opstart. Mensen menen het gewoon niet wanneer ze goedemorgen tegen elkaar zeggen, het is een fokking gewoonte.

En zeg nou zelf. Wanneer iemand tegen jou goedemorgen zegt, denk je dan echt van: THANKS MAN ! ik had het even nodig !!1!
Nee. Je zegt gewoon standaard goedemorgen terug terwijl je er geen zak van meent.

Hij:

Ja kom op zeg, flikker op. Wanneer je echt iets meent dan knoop je een praatje aan en niet door even snel wat te roepen om vervolgens door te fietsen.
Dan kun je net zo goed: Kutje ! of Mongool ! naar iedereen roepen, het heeft dezelfde boodschap.

Klacht: Goedemorgen is Goedemorgen niet meer. Het is een standaardzin geworden die je zegt wanneer je iemand een enorme zak vind, maar het niet durft te zeggen omdat er persoonlijke belangen in het spel zijn.
Het is een beleefde begroeting. Dat jouw manieren tekort schieten is onze schuld niet
Vertical black and white stripes worn by referees in many North American sports.
pi_63721763
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:52 schreef zwitsalbaby00 het volgende:

[..]

Nou, inderdaad. Je ziet gelijk die koppen vertrekken als je nee zegt, dat hadden ze niet verwacht.
Je ziet ze soms ook gewoon denken: shit hij zei dat het kut gaat... wat moet ik nu doen om zo snel mogelijk hier weg te komen... ooh wacht ik doe net of ik het niet hoorde en loop door
  woensdag 3 december 2008 @ 11:58:32 #20
105263 Litso
Interlectueel.
pi_63721802
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:53 schreef ondeugend het volgende:
Ik vind het juist wel prettig... je geeft notice dat je elkaar gezien hebt en er worden geen wedervragen gesteld. Welk ander vriendelijk woord je er voor gebruikt is niet relevant.

Een knikje kan ook maar is een beetje koel.
Wil jij dan iedereen stoicijns voorbij lopen?
Hoi of hallo voldoet ook. Maar ik ben het met je eens, ik gebruik het dan ook in die vorm, en ik bedoel er ook niet mee te zeggen dat ik de ander expliciet een goede morgen toewens.

Als ik ergens wegga (of het nou vrienden/familie zijn of de supermarkt waar een leuke caissiere me heeft geholpen) zeg ik overigens wel vaak "fijne dag nog", en dat meen ik dan weer wel. Daar ben ik dan ook wat selectiever mee
pi_63722007
en dan heb je ook nog zo'n eikels die gezondheid zeggen als je niest en het helemaal niet menen. What's up with that?!?
just when i discovered the meaning of life they changed it
  woensdag 3 december 2008 @ 12:08:19 #22
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_63722062
gewoon antwoorden met: hoi, hallo, hey, haai,....enz...
pi_63722078
Erg hé, beleefde mensen?
pi_63722099
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:06 schreef lieverstout het volgende:
en dan heb je ook nog zo'n eikels die gezondheid zeggen als je niest en het helemaal niet menen. What's up with that?!?
Daarom roep ik ook altijd: Verkoudheid !
U MAD?
pi_63722140
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:08 schreef Larry-Laffer het volgende:
Erg hé, beleefde mensen?
Ik vind het niet echt beleefd eigenlijk..... wanneer je er geen fuck van meent. Zoals de meeste:
- Hoe gaat het ermee ?
- Goedemorgen !
- Wat heb je dit weekend nog gedaan

zeggers. Ze willen het antwoord eigenlijk niet weten, maar stellen de vraag gewoon uit persoonlijke belangen.
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')