abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 december 2008 @ 00:07:23 #51
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_64168212
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:18 schreef Adamo144 het volgende:

[..]

in dit topic wordt gewoon het proces bijgehouden. Maar ja, uit dit bericht wordt het wederom duidelijk dat de fusie moet komen
Daarom vind ik het zo bijzonder dat Dark Shine dit bericht plaatst zonder verder commentaar.

Zoals de wind waait, waait m'n voetbalsjaal?
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
  zaterdag 20 december 2008 @ 00:34:49 #52
55783 Geomancer
Uit luiheid geboren
pi_64168923
Wij als supporters van Fortuna S -bakermat van het betaalde voetbal- zetten alles op alles om zelfstandig van de club te realiseren. Deze week is het TOF project van start gegaan waar binnen één week al 2 ton in zit, geld van sponsors én supporters.

Overigens zei Mark van Bommel onlangs dat de rivaliteit tussen Fortuna en Roda zelfs groter is dan Feyenoord - Ajax, doordat in feite beide clubs naast elkaar wonen. In ieder dorpje heb je Fortunezen en Rodasupporters zitten waar men dagelijks mee geconfronteerd wordt. Dat Ajax en Feyenoord grotere achterban hebben en de klassieker jaarlijks opgeklopt wordt, heeft niks van doen dat Fortuna en Roda niet dezelfde sentimenten hebben.

FC Limburg is onacceptabel, dan liever failliet. Diegene die het niet begrijpt dat een fusie met de grote rivaal niet mogelijk is, heeft geen echte liefde voor een voetbalclub.
Leef met de dag, pluk een appel.
  zaterdag 20 december 2008 @ 02:21:07 #53
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_64170861
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 00:34 schreef Geomancer het volgende:
Wij als supporters van Fortuna S -bakermat van het betaalde voetbal- zetten alles op alles om zelfstandig van de club te realiseren. Deze week is het TOF project van start gegaan waar binnen één week al 2 ton in zit, geld van sponsors én supporters.

Overigens zei Mark van Bommel onlangs dat de rivaliteit tussen Fortuna en Roda zelfs groter is dan Feyenoord - Ajax, doordat in feite beide clubs naast elkaar wonen. In ieder dorpje heb je Fortunezen en Rodasupporters zitten waar men dagelijks mee geconfronteerd wordt. Dat Ajax en Feyenoord grotere achterban hebben en de klassieker jaarlijks opgeklopt wordt, heeft niks van doen dat Fortuna en Roda niet dezelfde sentimenten hebben.

FC Limburg is onacceptabel, dan liever failliet. Diegene die het niet begrijpt dat een fusie met de grote rivaal niet mogelijk is, heeft geen echte liefde voor een voetbalclub.
Dan maar failliet. Even vervelend. Dikke tranen. En wat zien we dan?
Dat er toch een FC Limburg komt.
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
  zaterdag 20 december 2008 @ 11:02:22 #54
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_64173373
quote:

Als Roda-supporter sluit ik me voor 1 keer bij de woorden van een Fortunees aan.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zaterdag 20 december 2008 @ 11:34:14 #55
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_64173810
quote:

Ik kan je in deze niet meer dan gelijk geven.

Liever creperen dan fuseren!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  zaterdag 20 december 2008 @ 14:24:50 #56
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_64177180
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 11:34 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Ik kan je in deze niet meer dan gelijk geven.

Liever creperen dan fuseren!
Creperen is best pijnlijk hoor. Moedig van je.
pi_64239769
het bizare is dat als de clubs eenmaal failliet zijn, er gewoon een nieuwe club uit de grond gestampt wordt
  maandag 22 december 2008 @ 13:20:53 #58
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_64242180
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:04 schreef Adamo144 het volgende:
het bizare is dat als de clubs eenmaal failliet zijn, er gewoon een nieuwe club uit de grond gestampt wordt
Dat moeten ze dan maar doen. Of nog beter: ze beginnen er nu al mee en gaan de concurrentie met Roda en Fortuna aan. We zullen zien wie die slag wint.
pi_64244942
ff vraagje: Stel, beide club worden officieel failliet verklaard. Veranderen ze dan gewoon in amateur clubs of zijn de clubs echt totaal afschreven?
pi_64245274
quote:
Op maandag 22 december 2008 13:20 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat moeten ze dan maar doen. Of nog beter: ze beginnen er nu al mee en gaan de concurrentie met Roda en Fortuna aan. We zullen zien wie die slag wint.
Hehe, dat wint een fc Limburg nooit.

Ik moet toegeven, dat ik lange tijd voor een fusie ben geweest, maar nu weer begin te twijfelen. Dat IBC aanvalsplan (wat ik tot zover heb gezien) ziet er goed uit. Daar waar roda het nu bestuurlijk laat liggen, kan de club zelf verbeteren.

Voor mij betreft de belangrijkste conclusie is dat Roda in 2013 kán groeien naar een begroting van 18 miljoen. Daar hoeven geen wonderen voor te gebeuren, daar hoeven geen grote investeerders voor gevonden te worden. Daar hoeft alleen degelijk beleid voor gevoerd te worden.

Uiteindelijk heeft Roda eenzelfde of beter verzorgingsgebied als andere subtoppers. Dus potentieer evenveel of meer toeschouwers, sponsoren etc. Alleen utrecht presteert weat dat betreft beter.
pi_64245453
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:34 schreef Adamo144 het volgende:
ff vraagje: Stel, beide club worden officieel failliet verklaard. Veranderen ze dan gewoon in amateur clubs of zijn de clubs echt totaal afschreven?
Failliet is maar een naampje, waar je eigenlijk niet bang voor hoeft te zijn. Clubs in Belgie in Italie die failliet gingen werden gesaneerd, teruggezet en maakten een doorstart. Dat kan in Nederland ook. probleem is dan alleen dat de KNHB je waarschijnlijk terugzet ergens bij de amateurs. En als je een eventruele dreiging gaat vormen voor hun fcl zetten ze je terug in de allerlaagste divisie.
  maandag 22 december 2008 @ 14:56:11 #62
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_64245725
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:34 schreef Adamo144 het volgende:
Zelfs als er een fusie zou komen is dat voor mij niet het einde van Roda. Wat mij betreft volgen we dan dit fantastische initiatief:

http://www.afcwimbledon.co.uk/history.php?Psection_id=4&Psub_section_id=6&squad=
  maandag 22 december 2008 @ 17:15:47 #63
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_64250311
Dat zijn inderdaad bijzondere initiatieven. Je hebt ook nog SV Austria Salzburg opgericht door ontevreden supporters van Red Bull Salzburg en United of Manchester door fans van Manchester United.

Probleem is alleen dat de KNVB je bij de amateurs laat starten en we (nog) geen doorstroming naar de profcompetitie hebben.
pi_64250515
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 14:24 schreef blonchi het volgende:

[..]

Creperen is best pijnlijk hoor. Moedig van je.
het is nog steeds wachten op de 1e zinvolle post van jou in dit topic
  maandag 22 december 2008 @ 19:45:11 #65
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_64255197
quote:
Op maandag 22 december 2008 17:15 schreef KirkLazarus het volgende:
Dat zijn inderdaad bijzondere initiatieven. Je hebt ook nog SV Austria Salzburg opgericht door ontevreden supporters van Red Bull Salzburg en United of Manchester door fans van Manchester United.

Probleem is alleen dat de KNVB je bij de amateurs laat starten en we (nog) geen doorstroming naar de profcompetitie hebben.
Als je op de lange duur Hoofdklasse kunt spelen (zaterdag of zondag maakt niet uit) heb je ook een mooie doorstart van je club!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_64258754
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:45 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Als je op de lange duur Hoofdklasse kunt spelen (zaterdag of zondag maakt niet uit) heb je ook een mooie doorstart van je club!
ja goed, maar sorry hoor, daar doe ik het niet voor. Ik ben roda supporter in hart en nieren en wil graag zien dat mijn cluppie goed voetbal speelt in een interessante competitie. En hoofdklasse amateurs hoort daar niet bij (als ze nu drie jaar daar moeten spelen, dan promoveren naar de 1e divisie en vervolgens vijf jaar later weer naar de ere kan ik er nog mee leven)

Wat me verbaasd is dat de tegenstanders constant roepen dat ze dan wel naar de amateurs gaan kijken. Alsof roda alleen nu al afgeschreven is. Lijkt me meer dan voorbarig.
  maandag 22 december 2008 @ 22:21:33 #67
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_64262093
Wat een dom gelul van Derksen weer. Go Ahead en AGOVV verschillen teveel van elkaar om ook maar over een fusie na te kunnen denken, terwijl Roda en Fortuna absoluut moeten fuseren. Hoezo? Verschillen die clus niet van elkaar? Of zou het kome doordat Derksen een Go Ahead-verleden heeft en daardoor emotioneel bij die club betrokken is? Vast en zeker het laatste want een objectieve grond ontbreekt.
  dinsdag 23 december 2008 @ 23:33:22 #68
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_64307355
quote:
Op maandag 22 december 2008 17:22 schreef Biertjuhhhh het volgende:

[..]

Het is reeds deel vier van dit topic. Maar ik vrees dat 'zinvol' in jouw geval alles betekent dat in jouw Rodastraatje past. In dat geval spijt het mij dat ik je niet op je wenken kan bedienen.
  woensdag 24 december 2008 @ 09:23:23 #69
169042 Teilrasiert
Smooth exhibitionist
pi_64315934
quote:
Op maandag 22 december 2008 17:22 schreef Biertjuhhhh het volgende:

[..]

Over zinvolle post gesproken, ik las net dit op www.limburger.nl :
quote:
Roda JC-voorzitter Servé Kuijer stapt per direct op bij de Kerkraadse voetbalclub. De reden voor deze verrassende stap is de voortdurende en oplopende intimidatie waaraan de Heerlenaar en zijn gezin blootstaat. Vice-voorzitter Olaf van Eijndhoven neemt de taken van Kuijer over.

Voetbal
Door Jan Cuijpers

Roda-supporters nemen het de voorzitter kwalijk dat hij laat onderzoeken of er samenwerking met Fortuna Sittard nodig is om topvoetbal in Zuid-Limburg te behouden. "Er is maar één ding het belangrijkste in het leven, mijn gezin. En daar kies ik nu voor", vertelde Kuijer dinsdagavond aan deze krant.

In een eerder stadium zijn kinderen van Kuijer in het Heerlense uitgaansleven geïntimideerd. Kuijer en zijn gezin zijn daar nogal van geschrokken. Dat leidde tot permanente camerabewaking in en bij de woning van de voorzitter en politiepatrouilles die bij het huis regelmatig een oogje in het zeil houden. Afgelopen weekeinde, toen de supporters ook in het Parkstad Limburg Stadion spreekkoren aanhieven en dreigden op te rukken richting eretribune, zijn de bedreigingen geëscaleerd. Dat heeft Kuijer er toe doen besluiten zijn functie neer te leggen. "Ik heb anderhalve dag gesprekken gevoerd met mensen binnen en buiten de club en daarna dit besluit genomen", aldus een geëmotioneerde ex-voorzitter.

Het besluit op te stappen lijkt geen gevolgen te hebben voor de haalbaarheidsstudie. "Ik zit geografisch wat buiten de brandhaard Kerkrade. Bovendien heb ik goede hoop dat de gebeurtenissen van vandaag voor een soort schrikeffect zorgen. De lijn wordt voortgezet", liet de nieuwe voorzitter Olaf van Eijndhoven in een eerste reactie weten.

De KNVB reageerde dinsdagavond 'met ontsteltenis' op het besluit van Kuijer om af te treden. 'Wij kennen de heer Kuijer als een zeer betrokken en verbindende persoon, waar het Limburgse voetbal trots op moet zijn. Het is uitermate
treurig en verwerpelijk dat zich supporters noemende personen zo ver kunnen gaan. De KNVB veroordeelt dit ten zeerste en zal de politie Limburg steunen in de aanpak van deze lieden. Zij kunnen rekenen op de zwaarst mogelijke stadionverboden', zo stelde KNVB-directeur Henk Kesler in een schriftelijke reactie.
Ik zou me rot schamen als echte fan.
Shaved.......................not furred
pi_64317097
quote:
Op woensdag 24 december 2008 09:23 schreef Teilrasiert het volgende:

[..]

Over zinvolle post gesproken, ik las net dit op www.limburger.nl :
[..]

Ik zou me rot schamen als echte fan.
Een goede reden om de fusie zo snel mogelijk door te voeren.

Komen die mafkezen niet meer naar de club, ben je daar meteen vanaf.
  woensdag 24 december 2008 @ 10:49:30 #71
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_64317783
quote:
Op woensdag 24 december 2008 10:25 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Een goede reden om de fusie zo snel mogelijk door te voeren.

Komen die mafkezen niet meer naar de club, ben je daar meteen vanaf.
Je bent ook voorstander van een fusie tussen Ajax en Feyenoord begrijp ik?
  woensdag 24 december 2008 @ 10:51:26 #72
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64317839
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:12 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

ja goed, maar sorry hoor, daar doe ik het niet voor. Ik ben roda supporter in hart en nieren en wil graag zien dat mijn cluppie goed voetbal speelt in een interessante competitie. En hoofdklasse amateurs hoort daar niet bij (als ze nu drie jaar daar moeten spelen, dan promoveren naar de 1e divisie en vervolgens vijf jaar later weer naar de ere kan ik er nog mee leven)

Wat me verbaasd is dat de tegenstanders constant roepen dat ze dan wel naar de amateurs gaan kijken. Alsof roda alleen nu al afgeschreven is. Lijkt me meer dan voorbarig.
Over een paar jaar kun je wel promoveren tot het betaalde voetbal hoor.
  woensdag 24 december 2008 @ 10:56:59 #73
46751 Elephant
Tha Music Man!
pi_64318011
quote:
Op woensdag 24 december 2008 10:49 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Maar natuurlijk, maak dan een fusie van alle profclub: FC Nederland. Blijkt weer dat Kerkrade de achterstandswijk van Nederland is.
If you don't like my opinion: up yours!
  woensdag 24 december 2008 @ 10:58:30 #74
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64318059
quote:
Op woensdag 24 december 2008 10:49 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Met die vergelijking moet je eens stoppen, dat slaat werkelijk nergens op en maakt je er niet geloofwaardiger op.
  woensdag 24 december 2008 @ 11:17:07 #75
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_64318575
quote:
Op woensdag 24 december 2008 10:58 schreef pfaf het volgende:

[..]

Met die vergelijking moet je eens stoppen, dat slaat werkelijk nergens op en maakt je er niet geloofwaardiger op.
Die vergelijking trok Mark van Bommel ook voor de publieke omroep.
Planning:
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')