abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 december 2008 @ 13:24:09 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63803626
Tijdens de dotcomcrisis 5 jaar terug ging ook de overheid (waar ik werkte) opeens allerlei IT-ers de deur uit zetten. Terwijl er nu nog werk ligt dat toen niet af was!!! Op het gebied van ICT is er welhaast oneindig veel te doen. De overheid moet juist gebruik maken van het ruimere aanbod nu, en veel werk dat er al tijden ligt af laten maken.
Je kunt die mensen thuis neer zetten met WW of aan het werk zetten in allerlei projecten. Dat laten werken is wel wat duurder, maar levert ook nog iets op.
The End Times are wild
pi_63804731
Ik was al van 3-ploegendienst teruggeplaatst naar 2-ploegen, nu gaat het hele bedrijf (logistiek) in 2 shifts werken. Geen enkel jaarcontract wat in december afloopt wordt verlengd. Mijn contract loopt in februari af en ik heb er geen goed gevoel over, want de contracten met de opdrachtgever zijn nog niet rond, onderhandelingen lopen tot mei, en ik geloof niet dat het er dan ook maar íets rooskleuriger voor staat.

[ Bericht 22% gewijzigd door Ms.Poes op 06-12-2008 15:42:32 ]
some things you lose, and some things you just give away
pi_63814107
Ja zeker merk ik wat op mijn werk.

Bij corus draaien we nu op 30% en de vooruitzichten zijn niet zo best.
Mensen worden via werkverschaffingsprojecten aan de gang gehouden.
De grote investeringen gaan wel door gelukkig.

Dit is erg slecht voor de moraal, zeker als wat meer werknemers gaan beseffen in wat voor dip we zitten.
Ik verwacht dat de sfeer snel minder wordt. mensen krijgen nu gewoon salaris en voelen er nog niks van.
Wat tekenend is, meestal loopt de staalindustrie vooruit op conjunctuurgolven in de rest van de economie.
Als dit zo is, staat iedereen nog heel wat te wachten.

Best ziek eigenlijk. Een prima innoverend en winstgevend bedrijf wat verschillende keren opgeslokt wordt in het kader van schaalvergroting, efficiency en synergie effecten (kuch).
Nu gaan we gebukt onder een gigantische schuldenlast terwijl de toenmalige topmannen thuis zitten met hun bonussen. Hoogovens is gewoon verkwanseld.

Ik verwacht (hoop) dat corus ploft, weer een staatsbedrijf wat hopelijk nooit meer beursgenoteerd wordt.
Goed voor de bv Nederland, wat maakindustrie.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_63816582
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 23:05 schreef fedsingularity het volgende:
Ja zeker merk ik wat op mijn werk.

Bij corus draaien we nu op 30% en de vooruitzichten zijn niet zo best.
Mensen worden via werkverschaffingsprojecten aan de gang gehouden.
De grote investeringen gaan wel door gelukkig.
Welke grote investeringen gaan dan wel door?
Volgems mij wordt alleen het hoog nodige goedgekeurd, en de rest gaat in de wacht.
quote:
Dit is erg slecht voor de moraal, zeker als wat meer werknemers gaan beseffen in wat voor dip we zitten.
Ik verwacht dat de sfeer snel minder wordt. mensen krijgen nu gewoon salaris en voelen er nog niks van.
Wat tekenend is, meestal loopt de staalindustrie vooruit op conjunctuurgolven in de rest van de economie.
Als dit zo is, staat iedereen nog heel wat te wachten.
De sfeer is bij ons gelukkig nog goed, maar dat het slecht gaat heeft iedereen nu wel door.
Zeker na het afscheid nemen van colega's afgelopen vrijdag. (inhuur krachten)
quote:
Best ziek eigenlijk. Een prima innoverend en winstgevend bedrijf wat verschillende keren opgeslokt wordt in het kader van schaalvergroting, efficiency en synergie effecten (kuch).
Nu gaan we gebukt onder een gigantische schuldenlast terwijl de toenmalige topmannen thuis zitten met hun bonussen. Hoogovens is gewoon verkwanseld.
Ben ik niet met eens, Hoogovens alleen was veel te klein voor deze tijd.
De samengang met BS was een drama.
Dat Tata de boel heeft opgekocht is denk ik een goede zaak.
quote:
Ik verwacht (hoop) dat corus ploft, weer een staatsbedrijf wat hopelijk nooit meer beursgenoteerd wordt.
Goed voor de bv Nederland, wat maakindustrie.
Corus ploft niet, en dat jij daar op hoopt vind ik helemaal van de zotte
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_63816810
De status bij Corus op dit moment:

Hoogoven 6 heeft een salamandertap gehad en gaat 3 maanden uitbedrijf.
Hoogoven 7 draait alleen op cokes en geen koleninjectie meer.
1 Continu gietmachine inplaats van 2
Warmband 2 draait op 2 ovens, normaal 3 of 4. (geheel voor CPP)
Beitsbaan 21 draait nog voor 12 dagen productie, en gaat dan voor 4 weken uitbedrijf.
Dompel verzinklijn 1 gaat stil tot en met maart.
Dompel verzinklijn 3 gaat niet in productie (splinternieuwe fabriek )
Koudwals 22 gaat niet in productie, doet alleen wat tests (splinternieuwe fabriek )
Cokes fabriek 1 & 2 draaien op 40 %, de cokes verkoop is totaal ingestort.

Verpakkingsstaal (CPP) draait voor 100%, en heeft voor het volgend jaar zijn orders ook al volgeboekt.

Al met al niet erg rooskleurig

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Memory op 07-12-2008 11:15:46 ]
pi_63817575
Dat is wel echt heel erg bij de Hoogovens, gewoon nieuwe fabrieken niet meer in gebruik kunnen nemen omdat zelfs de variabele kosten niet meer terugverdiend kunnen worden. Eigenlijk is alleen grote overproductie nog erger, dus de maatregel is wel verstandig te noemen maar het is natuurlijk wel dramatisch dat kennelijk de vraag zo enorm in kan zakken.
pi_63818337
het lijkt toch dat nu de grootste klappen in de oude economie vallen. Waarschijnlijk vanwege de grote constante kosten tozv dienstverlening.
pi_63818459
quote:
Op zondag 7 december 2008 03:46 schreef bobaphat het volgende:
het lijkt toch dat nu de grootste klappen in de oude economie vallen.
Wat is er oud aan staal? Het wordt meer gebruikt dan ooit en er is meer vraag naar speciaal staal (waar de Hoogovens goed in zijn) dan ooit. Staal is juist een heel modern product, veel moderner dan veel dienstverlening.
pi_63828754
quote:
Op zondag 7 december 2008 04:01 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat is er oud aan staal? Het wordt meer gebruikt dan ooit en er is meer vraag naar speciaal staal (waar de Hoogovens goed in zijn) dan ooit. Staal is juist een heel modern product, veel moderner dan veel dienstverlening.
die term heb ik niet zelf verzonnen.
pi_63831493
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:01 schreef bobaphat het volgende:
die term heb ik niet zelf verzonnen.
Daar heb je gelijk in. De mensen die op staal het etiketje 'oude economie' hebben geplakt weten niet wat voor geavanceerd product het is. Het principe mag dan al vrij oud zijn, men is pas het laatste decennium echt goed in staat om het proces tot in de finesses te controleren, met als gevolg dat het staal van een constante kwaliteit (homogeen en met zeer lage toleranties voor wat betreft onzuiverheden) is waar men tot voor kort alleen nog maar van kon dromen.
pi_63837469
quote:
Dat Corus te klein was, is zeker.
De fusie met BS mag wat mij betreft ongedaan gemaakt worden.
Dat is wat ik bedoel met ploffen. Het was al niet gezond dat we in hoogtijdagen nog steeds geld naar BS moesten brengen in plaats van onze financiele positie te versterken.
Dit geeft ook niet echt hoop: http://www.nu.nl/news.jsp?n=1872892&c=30&rss

Ik hoop dat de werktijdverkorting wordt toegekend, zodat we het iets langer kunnen uitzingen.
Zoals eerder gezegd: overal is staal voor nodig. Dit kan gewoon niet lang aanblijven.

[ Bericht 11% gewijzigd door fedsingularity op 08-12-2008 23:39:59 ]
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_63849460
Ons pensioenfonds heeft laten weten dat ze een beslissing over indexering van pensioenen uitstellen tot januari 2009. Die hebben dus kennelijk nu ook problemen met hun dekkingsgraad gekregen.
pi_63849924
ik ook er was al niet zo veel te doen en nu verdien ik ze wel heel makkelijk
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:31 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Werk in de luchtvracht, en merk wel degelijk dat er minder vracht uit NL geëxporteerd wordt.
  maandag 8 december 2008 @ 15:37:43 #89
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_63852745
quote:
Op zondag 7 december 2008 20:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. De mensen die op staal het etiketje 'oude economie' hebben geplakt weten niet wat voor geavanceerd product het is. Het principe mag dan al vrij oud zijn, men is pas het laatste decennium echt goed in staat om het proces tot in de finesses te controleren, met als gevolg dat het staal van een constante kwaliteit (homogeen en met zeer lage toleranties voor wat betreft onzuiverheden) is waar men tot voor kort alleen nog maar van kon dromen.
De oude economie was ooit een term voor alles dat niet via het web ging en nu wel via het web gedaan kon worden
Bricks and Mortar (Winkels) tegen over Webshops.

Nu kun je vast een hoogoven bouwen in Secnd Life, maar dat is toch iets anders dan een echte bij IJmuiden.
Er zal vast een shake-out plaatsvinden in de bedrijven die zich richten op standaard produkten.
Met name de staal productie in de VS schijnt behoorlijk verouderd te zijn, ook omdat ze heftig beschermd worden door de overheid.
Importheffingen zorgen ervoor dat je niet hoeft te innoveren
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_63863335
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:27 schreef Mr_Memory het volgende:
De status bij Corus op dit moment:

Hoogoven 6 heeft een salamandertap gehad en gaat 3 maanden uitbedrijf.
Hoogoven 7 draait alleen op cokes en geen koleninjectie meer.
1 Continu gietmachine inplaats van 2
Warmband 2 draait op 2 ovens, normaal 3 of 4. (geheel voor CPP)
Beitsbaan 21 draait nog voor 12 dagen productie, en gaat dan voor 4 weken uitbedrijf.
Dompel verzinklijn 1 gaat stil tot en met maart.
Dompel verzinklijn 3 gaat niet in productie (splinternieuwe fabriek )
Koudwals 22 gaat niet in productie, doet alleen wat tests (splinternieuwe fabriek )
Cokes fabriek 1 & 2 draaien op 40 %, de cokes verkoop is totaal ingestort.

Verpakkingsstaal (CPP) draait voor 100%, en heeft voor het volgend jaar zijn orders ook al volgeboekt.

Al met al niet erg rooskleurig
Is dit publieke informatie? Anders zo ik toch maar eens oppassen met de informatie die je hier neerzet, gevoelige bedrijfsinformatie verspreiden kan je je baan kosten!
wat een drama toch....
  maandag 8 december 2008 @ 22:53:33 #91
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_63864325
Bij ons valt het vooralsnog mee. En ik vrees niet voor mijn eigen baan op dit moment. Ik werk als IT'er bij een 'groot' bedrijf van 1500 man. We doen van alle taken van sport wel iets (reclame, people business, schuldhulp, en nog veel meer) waardoor er altijd wel ergens geld verdiend wordt. Op mijn afdeling zijn er 2 man na mij gekomen en ik werk er nu 4 jaar met vast contract. IT draait altijd door, of we nu met 1500, 2000 of met 750 man overblijven.

Ik denk alleen dat de salarisverhogingen getemperd worden volgend jaar. Dit jaar is er nog niets aan de hand. Wel merk ik dat veel investeringen er nog dit jaar uit gaan, omdat het volgend jaar wat krapper KAN worden.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_63871218
Bij ons is er werktijdverkorting aangevraagd. Dat viel te verwachten, maar het komt toch wel aan.

We moeten dan nog maar de helft van de tijd werken, maar de andere helft zal zoveel mogelijk worden ingevuld met trainingen. Ons salaris wordt per 6 januari voor een deel betaald door de overheid in de vorm van een WW uitkering.

Eigenlijk beinvloedt het de sfeer nog niet zo heel slecht. Er zjn al meer recessies geweest en iedereen heeft toch het gevoel dat het met zo'n groot bedrijf toch niet mis zal gaan. Ik hoop het...
Trust me, I know what I'm doing.
  dinsdag 9 december 2008 @ 10:03:52 #93
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63871676
quote:
Op maandag 8 december 2008 22:24 schreef Kumusta het volgende:

[..]

Is dit publieke informatie? Anders zo ik toch maar eens oppassen met de informatie die je hier neerzet, gevoelige bedrijfsinformatie verspreiden kan je je baan kosten!
Dat dacht ik ook toen ik dat las.
Bij ons zou je voor zoiets worden ontslagen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_63872607
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 10:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook toen ik dat las.
Bij ons zou je voor zoiets worden ontslagen.
Denk ook niet dat ze daar bij Corus erg blij mee zijn. Ik heb in ieder geval de informatie doorgestuurd naar collega`s in NL aangezien we daar veel onderdelen voor de walsen en installaties leveren. Weten ze gelijk waar op het moment onderhoud plaats vind.
pi_63875727
quote:
Hij werkt er idd. Of het publieke informatie is weet ik niet.
pi_63880801
Danny "ik was fout in de oorlog" Roodbol stuurt zonder met z'n ogen te knipperen je ip-gegevens door.
pi_63885732
quote:

[..]

Is ons gewoon meegedeelt, en ik ben een eenvoudige arbeider, ik heb geen inside informatie.
Er is ons niets vertelt dat dit geheim moest blijven of iets dergelijks.

Ook heeft in de regionale kranten gestaan dat HO6 op dit moment uit is voor 3 maanden.
Maar goed bedankt voor de tip, zou voortaan het nieuws maar niet meer posten, je weet het nooit.
  Moderator dinsdag 9 december 2008 @ 19:11:22 #98
236264 crew  capricia
pi_63886113
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:56 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Is ons gewoon meegedeelt, en ik ben een eenvoudige arbeider, ik heb geen inside informatie.
Er is ons niets vertelt dat dit geheim moest blijven of iets dergelijks.

Ook heeft in de regionale kranten gestaan dat HO6 op dit moment uit is voor 3 maanden.
Maar goed bedankt voor de tip, zou voortaan het nieuws maar niet meer posten, je weet het nooit.
Lijkt me geen gevoelige informatie nee...als het ook al in de krant te lezen is...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63886894
Ik heb de info over Corus even doorgestuurd naar de salesbaas hiero, bedankt he!
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  Moderator dinsdag 9 december 2008 @ 21:10:02 #100
236264 crew  capricia
pi_63889127
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 19:41 schreef klnvntrbyt het volgende:
Ik heb de info over Corus even doorgestuurd naar de salesbaas hiero, bedankt he!
Denk dat je baas erg blij is met info uit een regionale krant...
quote:
Ook heeft in de regionale kranten gestaan dat HO6 op dit moment uit is voor 3 maanden
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')