abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 december 2008 @ 19:05:59 #51
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_63732186
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:59 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Dan is het inderdaad voor je eigen verzekernig.
Maar achterop rijden hoeft dus niet altijd te betekenen dat je fout zit. Zie maar mijn eigen situatie, ik had dus zo'n knuppel die zijn lading een meter of 2 had uitsteken en er geen bord achter had gedaan. Doordat die op een weg (waar niet afgeslagen mocht worden) plots op de rem ging staan om toch een zijstraat in te gaan (op een weg van 70), ik zijn remlichten niet kon zien door de lading, was mijn reactie inderdaad te laat. Niet verwonderlijk, want op een normale afstand kan je namelijk niet zien hoe ver een lading uitsteekt. Door het plots remmen en dus het ontbreken van die signalen, kon ik pas later reageren dan anders waardoor er dus een aanrijding plaatsvond.

De conclusie: de man met uitstekende lading zat fout. Door zijn manier van beladen, was er een gevaarlijke situatie ontstaan. Dit was op een normale manier niet in te schatten. Mijn afstand was goed, ruim voldoende om onder normale omstandigheden wel op tijd te hebben kunnen stilstaan, als mijn voorligger dus wel de lading op orde had. Dan blijft het nog buiten beschouwing dat hij ook nog eens fout zat door plots te stoppen op een doorgaande weg, waar juist niet afgeslagen mocht worden omdat dat een onveilige situatie zou betekenen.
Ook al was ik dus achterop gereden, ik werd in het gelijk gesteld. Het is dan wel een van de weinige uitzonderingen op de regel dat achterop rijdend verkeer altijd fout zit.
Ahwright, mja, mijn situatie was heel gewoontjes. Maar goed om eens een uitzondering op de regel te zien
I follow you......but not on Twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')