abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 december 2008 @ 02:20:38 #1
150518 Viperen
Wordt vervolgd
pi_63686631
Her en der is er op FOK! al iets over geschreven, maar ik vind het onderwerp interessant genoeg om er een apart topic over te openen: de 144.000 uit het bijbelboek Openbaringen.

De 144.000 worden op de volgende plekken genoemd:
quote:
Op. 7

1 Daarna zag ik vier engelen staan aan de vier hoeken der aarde, die de vier winden der aarde vasthielden, opdat er geen wind zou waaien over de aarde, of over de zee, of over enige boom. 2 En ik zag een andere engel opkomen van de opgang der zon, hebbende het zegel van de levende God; en hij riep met luider stem tot de vier engelen, aan wie gegeven was aan de aarde en de zee schade toe te brengen, 3 en hij zeide: Brengt geen schade toe aan de aarde, noch aan de zee, noch aan de bomen, voordat wij de knechten van onze God aan hun voorhoofd verzegeld hebben.
4 En ik hoorde het getal van hen, die verzegeld waren: honderdvierenveertigduizend waren verzegeld uit alle stammen der kinderen Israëls. 5 Uit de stam Juda twaalfduizend verzegelden, uit de stam Ruben twaalfduizend, uit de stam Gad twaalfduizend, 6 uit de stam Aser twaalfduizend, uit de stam Naftali twaalfduizend, uit de stam Manasse twaalfduizend, 7 uit de stam Simeon twaalfduizend, uit de stam Levi twaalfduizend, uit de stam Issakar twaalfduizend, 8 uit de stam Zebulon twaalfduizend, uit de stam Jozef twaalfduizend, uit de stam Benjamin twaalfduizend verzegelden.
quote:
Op. 14

1 En ik zag en zie, het Lam stond op de berg Sion en met Hem honderdvierenveertigduizend, op wier voorhoofden zijn naam en de naam zijns Vaders geschreven stonden. 2 En ik hoorde een stem uit de hemel als de stem van vele wateren en als de stem van zware donder. En de stem, die ik hoorde, was als van citerspelers, spelende op hun citers; 3 en zij zongen een nieuw gezang vóór de troon en vóór de vier dieren en de oudsten; en niemand kon het gezang leren dan de honderdvierenveertigduizend, de losgekochten van de aarde. 4 Dezen zijn het, die zich niet met vrouwen hebben bevlekt, want zij zijn maagdelijk. Dezen zijn het, die het Lam volgen, waar Hij ook heengaat. Dezen zijn gekocht uit de mensen als eerstelingen voor God en het Lam. 5 En in hun mond is geen leugen gevonden; zij zijn onberispelijk.
Wat we weten over de 144.000 uit deze teksten:

• ze worden 'aan hun voorhoofd verzegeld' voordat er schade wordt toegebracht aan de aarde; ze zijn als eerstelingen losgekocht van de aarde
  • ze staan op de berg Sion met Jezus
  • alleen zij kunnen het gezang dat hier genoemd wordt leren
  • ze hebben zich niet met vrouwen bevlekt, want ze zijn maagdelijk
  • ze volgen Jezus, waar hij ook heengaat
  • in hun mond is geen leugen gevonden; zij zijn onberispelijk

Wie zijn deze personen volgens jullie en welke rol vervullen ze?
  • Hij die is afgedaald is dezelfde als hij die opsteeg, tot boven de hemelsferen, om alles met zijn aanwezigheid te vullen.
    pi_63686717
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2008 02:20 schreef Viperen het volgende:
    Wat we weten over de 144.000 uit deze teksten:

• ze hebben zich niet met vrouwen bevlekt, want ze zijn maagdelijk
  • in hun mond is geen leugen gevonden; zij zijn onberispelijk

Wie zijn deze personen volgens jullie en welke rol vervullen ze?
  • Nou, dat zal nog een aardige opgave worden om zoveel te vinden met bovenstaande twee dingen.
    Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
    Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
    As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
    pi_63687414
    Doodgeboren babietjes
      dinsdag 2 december 2008 @ 06:22:36 #4
    230721 The.Apple
    Future, Vision, Respect, Life
    pi_63687417
    144.000 zijn Slaven.....

met de naam van de eigenaar in hun hoofd gebrand.
    Aangeleverd vanuit de verschillende stammen als betaling voor een voorspoedige toekomst.
    Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
      woensdag 3 december 2008 @ 18:02:28 #5
    53191 STORMSEEKER
    Waakt Voortdurend..
    pi_63730504
    Volgens mij zijn het door God gezalfde aardse personen die door hem zijn goedgekeurd en die van de aarde worden gekocht om samen met Jezus te regeren in het Duizendjarige Rijk.

De genoemde eigenschappen zijn voor een groot deel symbolisch, zij zijn niet letterlijk uit de stammen van Israel en hun maagdelijkheid slaat op hun onbevlekt zijn wbt hun relatie met de wereld (valse religie, politiek enz.) (Jezus verbood het bijv. niemand om te trouwen).

Zij zijn samen ook de ''24 oudere personen'' en zij zullen zowel de rol van koning als van priester hebben.
    Zij zijn deel van een speciaal verbond.
    Verder konden deze individuele personen pas van de aarde worden gekocht nadat Jezus gestorven was.
    Zij sterven op aarde en worden daarna tot hemels leven opgewekt, terwijl de overige getrouwen sterven en op aarde tot aards leven worden opgewekt.
    Hun getal is 144.000, zij zijn de ''kleine kudde'' zoals deze ook beschreven wordt.

Dit is een samenvatting van wie ze zijn, waar ze zijn en wat hun functie is.
    -|-|- Peace Through Power -|-|-
    pi_63751532
    144.000 is gewoon een symbolisch getal. Het gaat om de 144 en om de duizend.
    144 van 12 x 12. De 12 Discipelen en 12 stammen van Israel. Het oude en het nieuwe testament.

Duizend staat voor 10x10x10 de hele wereld, lengtexhoogtexbreedte. Zo werd dat in die tijd beschreven, dit soort beelden werden toen gebruikt.Het gaat dus over iedereen.
    Verder vind ik dit soort discussies niet heel erg zinvol. We zien het tegen die tijd wel, het gaat erom hoe je op aarde bent.

[ Bericht 13% gewijzigd door Radioheader op 04-12-2008 12:18:34 ]
    Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
    whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
    pi_63764962
    Maar dan wordt de vierde dimensie weer eens vergeten!
    Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
      donderdag 4 december 2008 @ 23:46:26 #8
    53191 STORMSEEKER
    Waakt Voortdurend..
    pi_63771130
    Heeft Viperen verder nog een doel met het topic? Wat vindt hij er zelf van? Wat vindt hij van de andere meningen?

[ Bericht 100% gewijzigd door STORMSEEKER op 04-12-2008 23:54:06 ]
    pi_63856110
    Het boek Openbaringen werd geschreven op het eiland Patmos door vermoedelijk Johannes. Net als nu waren toen ook hallicunerende paddestoelen ruim verkrijgbaar op dat eiland. Als je boeken van iemand als William S. Burroughs leest, dan ga je inzien dat heel veel van Openbaringen op dezelfde wijze is opgeschreven en dat je daarom deze teksten volstrekt niet letterlijk moet nemen. Tenzij je alles wat dronkaards en junkies bazelen serieus neemt en dromen letterlijk gaat uitleggen.
    Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
    Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
    pi_63887442
    Zie de uitleg van Agent Steel;

144,000 Gone

As the bleak of dusk ordains the eve
    For the chosen
    Intensified magnetism blares
    In through the night
    Echoed whispers of patience led by no refusals
    And all that remained were the leeches scratching for space...

Lift us up take us away
    Leave us not behind to decay
    Let us see the ascension
    To know departure is sure
    144 await the opening
    Opening of the door
    144 await the opening
    Opening of the door
    144 await the opening
    Opening of the door
    144 await the opening
    Opening of the door

Colossal reap the skeptics muddy cyclones turn a blissfully
    Awaiting fate with bitter taste life goes on just the same
    All of sudden sorrow builds with no escape in view
    Your time here is through
    And the master of deception keep the secret
    To the clue from me and you
    How do we know where do we look to find
    A way out from tormented territories

144 await the opening
    Opening of the door
    144 await the opening
    Opening of the door
    144 await the opening
    Opening of the door
    144 await the opening
    Opening of the door

All of sudden sorrow builds with no escape in view
    Your time here is through
    And the master of deception keep the secret
    To the clue from me and you
    How do we know where do we look to find
    A way out from tormented territories

144 await the opening
    Opening of the door
    144 await the opening
    Opening of the door
    144 await the opening
    Opening of the door
    144 await the opening
    Opening of the door

Linkje;

dinsdag 9 december 2008 @ 20:03:23 #11
    206640 Beelzebufo
    All my vices are devices!
    pi_63887515
    Tegen de tijd dat het zover is, dan zijn er vast wel kaartjes te koop op de zwarte markt.
    Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
    pi_63909999
    Zoals hierboven al beschreven is het getal waarschijnlijk symbolisch bedoeld. Het gaat om degenen die verzegeld zijn met het karakter van God, wat zich uit in hun denken en doen. De wet van God dient in ons voorhoofd te zitten (het deel van je hersenen dat je cognitieve beslissingen en morele gedrag reguleert) en op onze handen, we dienen er dus naar te handelen. Dit teken van God staat tegenover het teken van het beest wat later in openbaringen genoemd wordt, en op het voorhoofd of op de hand zit.

Een vrouw is een profetisch symbool voor een kerk. Onbevlekt met vrouwen wil zeggen onbesmet door valse systemen van aanbidding, die niet in lijn zijn met wat God ons heeft opgedragen.

Openbaringen 14 geeft een andere beschrijving:
    12 ... hier zijn zij, die de geboden Gods bewaren en het geloof van Jezus.

Het geloof van Jezus, niet het geloof in Jezus dus. Dat is een erg sterk geloof, even sterk als Jezus in Zijn Vader gelooft dienen christenen te geloven.

Ik geloof niet dat zij ook de 24 ouderlingen in de hemel zijn. Dat zijn lieden die nu al opgewekt zijn uit de dood en bij de troon van God zitten. Ik vermoed oa Mozes, Elia, Enoch. De 144000 slaat op het laatste oordeel.
      woensdag 10 december 2008 @ 19:40:55 #13
    53191 STORMSEEKER
    Waakt Voortdurend..
    pi_63913485
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 17:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
    Ik geloof niet dat zij ook de 24 ouderlingen in de hemel zijn. Dat zijn lieden die nu al opgewekt zijn uit de dood en bij de troon van God zitten. Ik vermoed oa Mozes, Elia, Enoch. De 144000 slaat op het laatste oordeel.
    Maar Ali,
    mensen die voor Jezus zijn gestorven kunnen niet naar de hemel zijn gegaan.
    Want er staat geschreven dat Jezus de eerste is in alle dingen, ook de eerste die een hemelse opstanding kreeg.
    ((Kolossenzen 1:18) en hij is het hoofd van het lichaam, de gemeente. Hij is het begin, de eerstgeborene uit de doden, opdat hij in alle dingen de eerste zou worden;)
    quote:
    Hebreeën 10:19, 20)
    15 Daarom is hij dus middelaar van een nieuw verbond, opdat zij die geroepen zijn, de belofte van de eeuwige erfenis zouden ontvangen, aangezien er een sterven heeft plaatsgevonden om [hen] door losprijs te verlossen van de overtredingen onder het vroegere verbond.
    Pas met zijn dood ging het nieuwe verbond in werking. In werkelijkheid zijn er meerdere verbonden, tussen meerdere partijen. Maar in ieder geval de verbonden tussen de mens en God en de gezalfde 144.000 personen en God gaan via de middelaar Jezus en werden pas bekrachtigd bij zijn dood. Dus pas daarna was de weg geopend.
    quote:
    19 Daarom, broeders, aangezien wij door het bloed van Jezus vrijmoedigheid hebben betreffende de weg die toegang verleent tot de heilige plaats, 20 die hij voor ons heeft ingewijd als een nieuwe en levende weg door het gordijn, dat is zijn vlees, heen,
    Ook deze tekst zegt hetzelfde.
    quote:
    Lukas 7
    28 Ik zeg U: Onder hen die uit vrouwen geboren zijn, is niemand groter dan Johannes; maar wie een mindere is in het koninkrijk Gods, is groter dan hij.
    Johannes was absoluut getrouw, maar hij stierf voordat Jezus gestorven was. Dus kwam hij niet in dat hemelse koninkrijk en was hij een mindere van een ieder uit dat koninkrijk, hoewel hij de grootste van alle gewone mensen was. Pas na Jezus' dood werd dit mogelijk.
    quote:
    Kol 1
    20 Maar nu is Christus uit de doden opgewekt, de eersteling van hen die ontslapen zijn. 21 Want aangezien de dood door een mens is, is ook de opstanding der doden door een mens. 22 Want evenals in Adam allen sterven, zo zullen ook in de Christus allen levend gemaakt worden. 23 Maar een ieder in zijn eigen rangorde: Christus, de eersteling, daarna zij die de Christus toebehoren, gedurende zijn tegenwoordigheid.
    Eerst werd Jezus tot hemels, onsterfelijk leven opgewekt, daarna pas de leden van de 144.000.

De overige getrouwen hebben een aardse hoop, nu hetzij dood of levend, allen zullen uiteindelijk leven op de herstelde aarde.

Ten overvloede misschien:
    quote:
    Hand 2
    29 Mannen, broeders, het is toegestaan met vrijmoedigheid van spreken betreffende het familiehoofd David tot U te zeggen dat hij zowel overleden als begraven is, en zijn graf is bij ons tot op deze dag. 

34 David immers is niet naar de hemelen opgestegen, maar hij zegt zelf: ’Jehovah heeft tot mijn Heer gezegd: „Zit aan mijn rechterhand,
    Ook de getrouwe David is niet naar de hemel gegaan.
      maandag 15 december 2008 @ 01:47:32 #14
    150518 Viperen
    Wordt vervolgd
    pi_64021828
    Bedankt voor de reacties. Sorry dat ik een tijd niet gereageerd heb: drukte.

Waarom zou je 144000 niet letterlijk nemen als daarna vier (!) verzen worden gevuld met '12000 uit de stam ...'?
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 19:40 schreef STORMSEEKER het volgende:

mensen die voor Jezus zijn gestorven kunnen niet naar de hemel zijn gegaan.
    Daar heb je denk ik geen gelijk in.
    quote:
    Ef 4
    8 Daarom heet het:
    opgevaren naar den hoge voerde Hij krijgsgevangenen mede,
    gaven gaf Hij aan de mensen.
    9 Wat betekent dit: Hij is opgevaren, anders dan dat Hij ook nedergedaald is naar de lagere, aardse gewesten? 10 Hij, die nedergedaald is, Hij is het ook, die is opgevaren ver boven alle hemelen, om alles tot volheid te brengen.
    Jezus nam mensen die vóór hem gestorven waren mee naar 'den hoge'.
    quote:
    Op 13
    8b ...het Lam, dat geslacht is, sedert de grondlegging der wereld.
    Jezus' dood en opstanding zijn bepaalde momenten in de geschiedenis geweest, maar het 'resultaat' daarvan is geldig voor iedereen die ooit geleefd heeft.
    quote:
    Mat 8
    11 Ik zeg u, dat er velen zullen komen van oost en west en zullen aanliggen met Abraham en Isaak en Jakob in het Koninkrijk der hemelen
    quote:
    Heb 11
    13 In (dat) geloof zijn deze allen gestorven, zonder de beloften verkregen te hebben; slechts uit de verte hebben zij die gezien en begroet, en zij hebben beleden, dat zij vreemdelingen en bijwoners waren op aarde. 14 Want wie zulke dingen zeggen, geven te kennen, dat zij een vaderland zoeken. 15 En als zij gedachtig geweest waren aan het vaderland, dat zij verlaten hadden, zouden zij gelegenheid gehad hebben terug te keren; 16 maar nu verlangen zij naar een beter, dat is een hemels, vaderland. Daarom schaamt God Zich voor hen niet hun God te heten, want Hij had hun een stad bereid [zie ook vers 10].
    Abraham, Isaak en Jakob zijn het het koninkrijk der hemelen.
    quote:
    de gezalfde 144.000
    Mag ik een bijbeltekst waaruit blijkt dat wedergeboorte is voorbehouden aan een beperkte groep?
    quote:
    Johannes was absoluut getrouw, maar hij stierf voordat Jezus gestorven was. Dus kwam hij niet in dat hemelse koninkrijk en was hij een mindere van een ieder uit dat koninkrijk, hoewel hij de grootste van alle gewone mensen was.
    Dat staat er niet! Je moet goed lezen. Jezus zegt simpelweg dat iemand in het koninkrijk der hemelen groter is dan Johannes in de positie die hij op dat moment verkeerde (de tekst staat in tegenwoordige tijd). Oftewel: de kleinste persoon die leeft in het nieuwe verbond is groter dan de grootste persoon die leeft in het oude verbond. Je aardse leven heeft in het nieuwe verbond meer waarde dan in het oude verbond.
    quote:
    Heb 7
    22 in zoverre is Jezus ook van een beter verbond borg geworden.
    ...maar dat wil niet zeggen dat mensen uit het oude verbond niet de hemel kunnen bereiken: ook zij worden dan 'meer' dan ze eerder waren. De tekst zegt dus niets over de uiteindelijke positie van Johannes. Johannes 'in de hemel' is meer dan Johannes 'op aarde'.

De stelling dat de 144000 de enige zijn die de hemel halen is niet bijbels te onderbouwen. Wordt vervolgd.
    Hij die is afgedaald is dezelfde als hij die opsteeg, tot boven de hemelsferen, om alles met zijn aanwezigheid te vullen.
    pi_72284386
    bump,wilt vervolg
    www.fmylife.com,your life isnt that bad now is it?
      maandag 31 augustus 2009 @ 18:46:25 #16
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_72316598
    Waarom dacht Johannes nog dat de Aarde plat was, terwijl men al honderden jaren beter wist?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')