abonnement Unibet Coolblue
pi_63661700
quote:
Op zondag 30 november 2008 22:35 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Maar ja..het is niet anders Iemand hier trouwens al wat ervaringen met Tennesee, met name Knoxville?
Ben een dag in Memphis geweest. 's avonds geweldige stad als je een beetje van live muziek houdt. super avond gehad daar. Verder naar de Jack Daniels fabriek in Lynchburg geweest, zeker een aanrader (ook als je niet van whiskey houdt) als je toch zo dichtbij bent.
Heb veel goede dingen gehad over Nashville (schijnt ook een erg leuk nachtleven te hebben) maar ben er zelf niet geweest.
In Knoxville alleen geweest om even een ontbijt te halen nadat we de nacht ervoor in een motel net voor Knoxville hadden geslapen. Zag er uit als een schoon en leuk stadje, wel enigzins rustig.
hmmmm....WAT???
pi_63667479
quote:
Op maandag 1 december 2008 00:29 schreef Bananenman het volgende:
Wat een onzin moet ik allemaal invullen voor een studentenvisum zeg. Dit bijvoorbeeld:

9. List All Countries You have Entered in the Last Ten Years
(Give the Year of Each Visit)



En daarnaast vind ik het schofterig duur. Maar goed, je moet wel...
Ja dat is echt schraal... maar de mooiste vond ik nog wel de vraag of je lid was van een terroristische organisatie en of je van plan was terroristische activiteiten te ontplooien op Amerikaans grondgebied
Weet iemand trouwens of ze op dat consulaat heel streng zijn, of is het meer puur een formaliteit?
quote:
Op maandag 1 december 2008 00:42 schreef nickybol het volgende:

[..]

Die route is helemaal niet afgesloten, ik heb deze zomer nog de Canada-optie gebruikt.
Via het callcenter van het consulaat kreeg ik te horen dat dat officieel niet meer toegestaan werd. En dit is te vinden op de site van het consulaat:

If I were to go to the U.S. for say, two months, then to, for example Mexico for a month, and then back to the U.S. for another month or longer (total duration of stay in the U.S. at least 90 days), is this possible without a visa? Or does the period of 90 days start again when I arrive in the U.S. for the second time and can I travel for a total of 180 days?
The 90 day period starts with your initial admission into the United States. Within these 90 days you can visit Mexico, Bermuda, the islands in the Caribean or Canada and return to the U.S. Under no circumstances can your total stay exceed 90 days without violating the Visa Waiver Program conditions. So if the total trip, including the time spent in the United States, Canada, Mexico, Bermuda, or the islands in the Caribbean will exceed 90 days, you will require a visa for the U.S. If your ticket terminates in Mexico, Canada, Bermuda or the islands of the Caribbean, you must be a legal resident of the area in order to qualify for visa-free travel.

Dus Mexico/Canada en het Caraibisch gebied zijn geen opties om je verblijf in de VS te kunnen verlengen. In ieder geval niet in theorie, misschien dat in de praktijk het zo nu en dan wel mogelijk blijkt te zijn, maar ik wil het risico op gezeik niet lopen en neem dus maar het zekere voor het onzekere.
quote:
Op maandag 1 december 2008 01:51 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik raad aan om bij toegang tot de VS je altijd aan de wet te houden, en geen "grijze" methoden te gebruiken.....
Het is spelen met vuur. Kijk als je toch niet meer naar de VS wil, geen probleem..... wil je dat wel, dan is het handiger om je gewoon aan de regels te houden.
Ik neem aan dat je daarbij alleen doelt op de post van nickybol toch? En niet mijn manier om langer in de VS te kunnen blijven via een land wat dieper in Zuid-Amerika. Om daarna gewoon als toerist terug in de VS te komen. Want ik heb dit van de site van het consulaat, waaruit volgens mij blijkt dat dit gewoon 100% legaal is:

Is there a limit to the number of times I may travel to the United States visa free in any given period of time?
There is no limit to the number of times you may travel visa free under the Visa Waiver Program in any given period. There is also no minimum period of time you are required to remain outside the U.S. before reapplying for admission.
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:02 schreef Vitamine_C het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips Ben zelf niet zo van de alcohol, maar alleen om te kijken is het dan misschien ook wel leuk inderdaad. En Memphis staat sowieso op het verlanglijstje ja, al is het maar eens om Graceland te bekijken...eens zien wat daar nou zo bijzonder aan is Knoxville is inderdaad geen wereldstad, maar met 200.000 inwoners is het toch nog wel iets meer dan een stadje lijkt me, of valt dat tegen omdat dat gewoon over een groot gebied uitgespreid is? Maar Tennessee is je dus wel bevallen...dat is mooi om te horen

[ Bericht 0% gewijzigd door 1-1-1-1-1 op 01-12-2008 14:10:02 ]
  maandag 1 december 2008 @ 14:28:40 #28
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_63668044
Mijn methode is gewoon toegestaan, omdat ik de vs ben ingegaan op een visa waiver, en toen canada ben ingegaan en toen de vs weer terug in ben gekomen op een studentenvisum. Ik heb dus niet de visa waiver illegaal verlengd.
pi_63668196
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:02 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]
Weet iemand trouwens of ze op dat consulaat heel streng zijn, of is het meer puur een formaliteit?
Ik heb morgenmiddag een afspraak, ik zal het je wel laten weten
pi_63668335
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:35 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Ik heb morgenmiddag een afspraak, ik zal het je wel laten weten
Dat zou wel fijn zijn...ik moet er 10 december heen. Succes iig
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:28 schreef nickybol het volgende:
Mijn methode is gewoon toegestaan, omdat ik de vs ben ingegaan op een visa waiver, en toen canada ben ingegaan en toen de vs weer terug in ben gekomen op een studentenvisum. Ik heb dus niet de visa waiver illegaal verlengd.
Ow ok, op die manier... dan zou het wel kunnen inderdaad. Bij mij is het juist andersom, eerst op een studentenvisum en daarna onder het visum waiver programma. Het callcenter van het consulaat zei alleen dat het dan op die manier niet zou werken...maar ja, wie weet had die medewerker het dus wel gewoon fout
  maandag 1 december 2008 @ 16:09:19 #31
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63670870
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:02 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Ik neem aan dat je daarbij alleen doelt op de post van nickybol toch? En niet mijn manier om langer in de VS te kunnen blijven via een land wat dieper in Zuid-Amerika. Om daarna gewoon als toerist terug in de VS te komen. Want ik heb dit van de site van het consulaat, waaruit volgens mij blijkt dat dit gewoon 100% legaal is:

Is there a limit to the number of times I may travel to the United States visa free in any given period of time?
There is no limit to the number of times you may travel visa free under the Visa Waiver Program in any given period. There is also no minimum period of time you are required to remain outside the U.S. before reapplying for admission.
Klopt, maar hierbij wordt er vanuit gegaan dat je naar het thuisland terug gaat. Waar men met name de fout in gaat is als men al een ANDER visum heeft aangevraagd middels het consulaat, welke op dat moment door de bureaucratische molen van de USCIS heen gaat, en je gaat terwijl de aanvraag nog niet geheel rond is dit soort zaken uithalen.

Als je echt alleen als toerist aankomt, als toerist weer weggaat, en vervolgens als toerist weer terug komt, dan is er inderdaad niet zoveel aan de hand. Heb je echter een visum aangevraagd voor langer verblijf, en duurt het je allemaal te lang en wil je alvast wat tijd in de VS verblijven, dan loopt je visum gevaar als je dat dus gaat doen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_63671325
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Klopt, maar hierbij wordt er vanuit gegaan dat je naar het thuisland terug gaat. Waar men met name de fout in gaat is als men al een ANDER visum heeft aangevraagd middels het consulaat, welke op dat moment door de bureaucratische molen van de USCIS heen gaat, en je gaat terwijl de aanvraag nog niet geheel rond is dit soort zaken uithalen.

Als je echt alleen als toerist aankomt, als toerist weer weggaat, en vervolgens als toerist weer terug komt, dan is er inderdaad niet zoveel aan de hand. Heb je echter een visum aangevraagd voor langer verblijf, en duurt het je allemaal te lang en wil je alvast wat tijd in de VS verblijven, dan loopt je visum gevaar als je dat dus gaat doen.
Ah ok, dat is op zich wel logisch ja. Maar bij mij is het dus precies andersom, ik ga eerst op een studentenvisum en na afloop daarvan kom ik als toerist terug. Dus die hele procedure rond mijn studentenvisum is dan al voorbij. Dan zal het toch geen problemen opleveren, of denk je dat ze dan alsnog moeilijk kunnen doen? Zit een beetje in dubio namelijk of ik dat gewoon moet aangeven bij het gesprek op het consulaat of dat dat alleen maar slapende honden wakker maken is.
pi_63672706
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:02 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:


Bedankt voor de tips Ben zelf niet zo van de alcohol, maar alleen om te kijken is het dan misschien ook wel leuk inderdaad. En Memphis staat sowieso op het verlanglijstje ja, al is het maar eens om Graceland te bekijken...eens zien wat daar nou zo bijzonder aan is Knoxville is inderdaad geen wereldstad, maar met 200.000 inwoners is het toch nog wel iets meer dan een stadje lijkt me, of valt dat tegen omdat dat gewoon over een groot gebied uitgespreid is? Maar Tennessee is je dus wel bevallen...dat is mooi om te horen
stad dan Kreeg de indruk dat het centrum niet zo heel groot is. Tennessee was absoluut 1 van de leukere staten waar ik door heen gereden ben
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:02 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Weet iemand trouwens of ze op dat consulaat heel streng zijn, of is het meer puur een formaliteit?
[..]
Als je al je papier werk gewoon goed op orde hebt is het op het consulaat alleen nog maar een formaliteit (zelfs iemand die zijn papier werk niet in orde had werd rustig naar een internetcafé gestuurd en mocht een uurtje later terug komen). Ze controleren of alle papieren erbij zitten, nemen je vingerafdrukken en stellen je nog een paar vragen (waarom ga je naar de VS, waar, welk bedrijf/instelling?).
Al met al ben je buiten de wachttijden met 5 minuutjes klaar.
hmmmm....WAT???
  maandag 1 december 2008 @ 17:12:10 #34
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_63672752
Op het consulaat krijg je niet echt een gesprek, je wisselt misschien 10 zinnetjes met de ambtenaar. Heb wel je papieren op orde, want als je ook maar iets vergeten hebt of iets niet in orde hebt zijn ze onverbiddelijk en laten ze je terugkomen. Bereid je voor op lang wachten, neem een boek mee.
pi_63675156
Tering, vanochtend een halve inch sneeuw hier in Indiana...

Wanneer zet dat beloofde global warming nou eens door?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_63680349
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:02 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Ja dat is echt schraal... maar de mooiste vond ik nog wel de vraag of je lid was van een terroristische organisatie en of je van plan was terroristische activiteiten te ontplooien op Amerikaans grondgebied
Er zijn diverse mooie vragen ja,
  • Any activity a purpose of which is opposition to, or the control or overthrow of, the Government of the United
    States, by force, violence, or other unlawful means?
  • Do you plan to practice polygamy in the United States?
    (van mijn i-485)
    quote:
    Weet iemand trouwens of ze op dat consulaat heel streng zijn, of is het meer puur een formaliteit?
    Zolang je geen ja op een vraag invult, zal het wel meevallen
  •   dinsdag 2 december 2008 @ 01:32:23 #37
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63686335
    quote:
    Op maandag 1 december 2008 16:25 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
    Ah ok, dat is op zich wel logisch ja. Maar bij mij is het dus precies andersom, ik ga eerst op een studentenvisum en na afloop daarvan kom ik als toerist terug. Dus die hele procedure rond mijn studentenvisum is dan al voorbij. Dan zal het toch geen problemen opleveren, of denk je dat ze dan alsnog moeilijk kunnen doen? Zit een beetje in dubio namelijk of ik dat gewoon moet aangeven bij het gesprek op het consulaat of dat dat alleen maar slapende honden wakker maken is.
    Ik denk dat dat op zich niet zoveel problemen zou mogen opleveren, zolang je er maar 100% zeker van bent dat je niet het land weer binnen komt voordat je visum ook echt is afgelopen. Dus als je visum op 1 Aug. 2009 afloopt, niet op 14 juli vertrekken en op 29 juli weer als toerist binnenkomen..... want dan ben je dus in principe op twee visums in de VS, en dat gaat geheid problemen geven als je over twee jaar toevallig weer een visum aanvraagt.

    Wees er ook zeker van dat je bij uiteindelijk vertrek je je I-94 groene papiertje uit het paspoort haalt of laat halen, en niet meeneemt naar Nederland.

    * maartena nog steeds blij is dat ie alleen maar een paspoort hoeft mee te nemen.... visum ellende altijd
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_63686561
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2008 01:32 schreef maartena het volgende:

    [..]


    Wees er ook zeker van dat je bij uiteindelijk vertrek je je I-94 groene papiertje uit het paspoort haalt of laat halen, en niet meeneemt naar Nederland.
    Mijn i94 witte papiertje is er wel eens in blijven zitten, maar uiteindelijk leverde dat geen problemen op bij terugkeer. Een NL collega van me die weer in NL woont heeft echter iedere keer gezeik omdat hem dat een keer is overkomen.
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 2 december 2008 @ 04:56:26 #39
    195648 Inkomen
    Typhoid leader.
    pi_63687330
    Even melden, nog twee weken in St. Louis te gaan.
    pi_63697493
    quote:
    Op maandag 1 december 2008 14:35 schreef Bananenman het volgende:

    [..]

    Ik heb morgenmiddag een afspraak, ik zal het je wel laten weten
    Nou, net geweest. Stelde niet zoveel voor. Even door de security en dan gaan wachten tot je nr. aan de beurt is, waarna je even vingerafdrukken laat maken en moet betalen bij het eerste loket. Dan weer even wachten tot je bij het laatste loket mag komen waarna de consul je een paar vragen stelt (waren er echt 3 of 4, duurde een minuutje ofzo), en klaar! Stond vrij snel weer buiten, visum wordt toegestuurd

    Tip: ga er zo vroeg mogelijk heen, de tijd van je afspraak doet er niet echt toe namelijk. Om 13.30 wordt iedereen tegelijkertijd binnengelaten en krijg je een nummertje, als je dan helemaal vooraan staat in de rij krijg je vanzelfsprekend ook het laagste nummer. Er waren in totaal 25 mensen denk ik, maar ik had nummer 3 en was dus erg snel klaar. De nummers 20 t/m 25 staan er nu nog denk ik. Erg aardige mensen trouwens, zowel security als de consul
    pi_63701247
    kennen ze scooters (bromfietsen) in Amerika?
    En zo ja onder welke naam?
    motorcycle lijkt mij echt een motor.
      dinsdag 2 december 2008 @ 17:46:26 #42
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_63701394
    Moped. Of Vespa (da's een merk).
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 3 december 2008 @ 01:15:39 #43
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63715212
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2008 17:41 schreef fespo het volgende:
    kennen ze scooters (bromfietsen) in Amerika?
    En zo ja onder welke naam?
    motorcycle lijkt mij echt een motor.
    Moped (spreek uit: Mo-ped). Je ziet ze verder bitter weinig, en omdat er weinig vraag naar is zijn ze ook relatief duur. Aangezien men in de VS ook op 16 jarige leeftijd een MOTOR of AUTO mag besturen, (en men op 15 en een half al mag beginnen met rijlessen) gaat de jeugdige mensch meestal meteen over op het fatsoenlijke werk, en niet op zo'n prutscootertje rondrijden....

    Als je ze ziet, dan zijn het vaker oudere mensen. Jongeren willen zo snel mogelijk een auto, al is het maar een tweedehands wrak van $600.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_63715337
    Ik zie die mopeds hier steeds meer, vooral afgelopen herfst toen de benzine zo verschrikkelijk duur was.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      woensdag 3 december 2008 @ 06:15:31 #45
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63716395
    Intussen betaal ik weer $1.83 voor een Gallon..... toen ik in 2002 naar de VS kwam, betaalde ik $ 1.60 ongeveer, dus deze prijs is weer ENORM laag.

    Een paar maanden geleden zaten we nog op $4.70 of zo iets.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_63716396
    Ik geloof dat het in Nederland nu iets van EUR1.15 is, was EUR1.65 dacht ik? Prijs is overal behoorlijk laag.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_63716804
    Amerika is gebouwd op goedkoopheid. Dus verbazen doet het me niet.
    75 topics = FIN
    pi_63730313
    Zoooo!! Dit is mijn eerste legale post in dit topic!

    Ik ben momenteel aan het werk in Camarillo, links naast Los Angeles!

    bevalt me vooralsnog supergoed
    pi_63730403
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 01:15 schreef maartena het volgende:

    [..]
    . Jongeren willen zo snel mogelijk een auto, al is het maar een tweedehands wrak van $600.
    Idd. De achterbank is namelijk multi-inzetbaar
      donderdag 4 december 2008 @ 00:02:18 #50
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_63743029
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 06:15 schreef maartena het volgende:
    Intussen betaal ik weer $1.83 voor een Gallon..... toen ik in 2002 naar de VS kwam, betaalde ik $ 1.60 ongeveer, dus deze prijs is weer ENORM laag.

    Een paar maanden geleden zaten we nog op $4.70 of zo iets.
    1.57 nu in missouri dan ..
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')