Ik heb het geprobeerd, maar het is niet gelukt hor. Wat jij dus beweerd is dat als jij 2x partieel integreert je het sommetje op kunt lossen?quote:Op maandag 12 januari 2009 20:31 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Partieel integreren waarbij je eerst exp primitiveert en cos differentieert. Bij die nieuwe integraal primitiveer je eerst cos en differentieer je exp (weer partieel dus). Je hebt dan een mooie vergelijking met links en rechts dezelfde integraal
Modelleer het probleem als een max flow zoals GlowMouse al eerder heeft uitgelegd. Je wilt nu een toewijzing vinden waarbij het aantal kanten naar de put met positieve flow zo klein mogelijk is. Dit kun je doen door kosten toe te wijzen aan deze kanten: kant i krijgt kosten 8i. Nu bereken je met behulp van een max flow min cost de minimale kosten C. Het aantal niet 0 cijfers in de octale representatie van C is nu je gewenste antwoord. Deze niet 0 dingen zullen allemaal op de minst significante posities staan, omdat je anders door verwisseling van de corresponderende deelprojecten de kosten lager kunt krijgen. Het kan ook helemaal niet met minder projecten omdat je dan ook lagere kosten zult krijgen.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:22 schreef Borizzz het volgende:
Probleem:
Een project bestaat uit dertig deelprojecten die aan aannemers worden uitbesteed. Voor elk deelproject kunnen max. 7 aannemers zich aanmelden. In totaal melden zich 50 aannemers aan. Van die aannemers zijn er
-5 die op 10 deelprojecten inschrijven,
-5 die op 8 deelprojecten inschrijven
-20 die op 3 deelprojecten inschrijven.
-De overige 20 schrijven op 2 projecten in.
Er wordt niet meer dan één deelproject aan een aannemer toegeschreven.
Gezocht: een ondergrens voor het maximale deelprojecten dat tegelijkertijd kan worden gedaan.
Ik heb t grafentheoretisch aangepakt. maar zit nu flink vast. Wie kan me wat op weg helpen?
Dus als ik het nu goed begrijp, ga je 2x partieel integreren, doe je het vervolgens weer vanaf het begin alleen dan in de andere volgorde, kan je vervolgens de integralen wegstrepen en hou je de oplossing over?quote:Op maandag 12 januari 2009 21:33 schreef GlowMouse het volgende:
Dat is een veel mooiere oplossing
[ afbeelding ]
Duidelijke vraagquote:Op woensdag 14 januari 2009 12:27 schreef AryaMehr het volgende:
Iemand ervaring met Excel? Moet namelijk morgen een PO Wiskunde inleveren.
Wat is je vraag?quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:56 schreef Dzy het volgende:
Hangt ervan af waarvoor, ik denk dat je Excel een beetje onderschat.
Synergie zou je natuurlijk wel tot op zekere hoogte kunnen aantonen door combinaties als één variabele te analyseren. Als het effect dan groter is dan wanneer je de variabelen onafhanklijk zou meten, dan is er wel sprake van synergie.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:16 schreef GlowMouse het volgende:
Synergieverschijnselen kun je niet verklaren met de output die je nu hebt. En het lijkt me ook volkomen logisch dat dat ook niet lukt voor combinaties waarvoor je geen waarnemingen hebt.
Maar onder de aanname dat je dat verschijnsel niet hebt, is je output natuurlijk wel nuttig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |