Ja inderdaad, als je dit fout doet ben je duidelijk slecht in wiskunde.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:55 schreef julian6 het volgende:
Wat een amateurs die wiskundeboekmakers
xe-machts-wortel?quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:52 schreef julian6 het volgende:
Kort heel dom vraagje: hoe noem je een √ teken met een x ervoor/erop?
een xe machtswortel.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:52 schreef julian6 het volgende:
Kort heel dom vraagje: hoe noem je een √ teken met een x ervoor/erop?
x√ heeft geen betekenis, zo los. x√9 is gewoon ‘x maal wortel 9’.quote:
Gast... ik stel de vraag niet, ik probeer er juist meer duidelijkheid over te krijgen wat de vraag precies is. Maar toch bedankt voor de oplossing van mijn plaatje, ik had me bijna opgeknoopt bij het zien van deze opgave.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:59 schreef Superbaddd het volgende:
Het is n-de machtswortel uit a.
ja maar dan een x ipv die n, hoe noem je die?quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:56 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Je zei: ervoor/erop... wat is het nou?
[ afbeelding ]
??
Graag gedaan GASTquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:01 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Gast... ik stel de vraag niet, ik probeer er juist meer duidelijkheid over te krijgen wat de vraag precies is. Maar toch bedankt voor de oplossing van mijn plaatje, ik had me bijna opgeknoopt bij het zien van deze opgave.
Als je er een n zet dan is het een ne machtswortel, bij een x is het een xe machtswortel... je begrijpt het idee inmiddels wel. Dat getal geeft de macht van de wortel aan, niets meer niets minder.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:06 schreef julian6 het volgende:
ja maar dan een x ipv die n, hoe noem je die?
Zie de smiley boven mijn vorige post, dan zijn de caps niet nodigquote:
arctan(130/400) = 18,0quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:13 schreef swarmahoer het volgende:
stomme vraag, maar nu kom ik uit iets heel simpels niet eens meer uit
je staat op 400m van een kerk af de toren is 130 meter hoog, welke hoek kijk je nu naar de toren toe
het is toch tan= 130/400....
wat zie ik over t hoofd? het antwoord moet rond de 18 graden liggen maar ik kom er niet uit....
ow kut ik heb er nog naar gekeken maar deg is het dusquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
arctan(130/400) = 18,0
Staat je rekenmachine wel op graden, en niet op radialen?
De inverse van de tangens functie. Maar als je dat niet begrijpt, dan heb je de opgave dus ook niet echt begrepen (dat is iets anders dan het juiste antwoord produceren).quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:23 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
ow kut ik heb er nog naar gekeken maar deg is het dus
wat is arctan
Met de tweede kom je ook constructief op een antwoord.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 08:42 schreef Smart-Einstein het volgende:
De eerste lijkt me wel beter, want die tweede is meer trial and error.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |