abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63644257
Hai,

Ik vraag me af of het mogelijk is om een gewone koelkast met vriesvak boven (geen tafelmodel) in een inbouwkast van de Ikea te stoppen...
Zo niet, graag uitleg waarom niet.

Alvast bedankt
Everyone is entitled to My opinion.
pi_63644315
ik weet alleen dat het niet kan ....volgens mij heeft het iets met de warmte te maken
pi_63644342
quote:
Op zondag 30 november 2008 15:03 schreef PushyGurl het volgende:
ik weet alleen dat het niet kan ....volgens mij heeft het iets met de warmte te maken
Ja, dat heb ik dus ook vernomen. Maar als je geen achterdeur hebt kan de warmte er gewoon uit.
Dacht deze leek dus...
pi_63644463
Probleem zal worden dat die zijn warmte aan de achterkant niet kwijt kan.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_63645999
als je de warmte op een of andere manier kwijtkan is dat geen probleem, sommige ikea kasten kan je optioneel met extra luchtroostertjes aanpassen, roostertje vanonder en roostertje vanboven, convectie zorgt dan wel dat de warme luch weg kan.

maar een frigo koelt nu eenmaal beter als hij vrij staat
  zondag 30 november 2008 @ 19:15:54 #6
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_63649562
Een inbouw of gewone koelkast verschillen toch alleen met de deur ?

Bij een inbouw moet het front namelijk gemonteerd worden. De rest lijkt mij gelijk. Zou je dus van de zelfde versie een inbouw deur model te pakken krijgen dan ben je er denk ik.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_63651107
er zijn denk ik systemen om iedere koelkastdeur te verbinden met een kastdeur
  zondag 30 november 2008 @ 23:23:40 #8
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63656533
Volgens mij hadden mijn ouders in de oude keuken ook een normale koelkast die ingebouwd was (door de vorige bewoners) in de keuken. Als je de deur open deed zag je daar de andere deur nog achter zitten.

Het lijkt me wel dat je rekening moet houden met het type deur in de koelkast. Een bolle deur lijkt me wat lastig inbouwen en een deur met een vaste uitstekende handgreep ook. Verder moet je natuurlijk rekening houden met de inbouw binnen maten in de standaard IKEA kastjes, als de koelkast te breed of te diep is past hij simpelgezegt niet in het kastje. Het lijkt me trouwens ook dat IKEA standaard hoogte maten heeft voor deurtjes, dat moet ook maar net passen, of je koelkast en vriesvak moeten net iets kleiner zijn zodat je extra lege ruimtes hebt achter het deurtje (een vak boven of onder de koelkast die achter het zelfde frontje zit)

En uiteraard voldoende ventilatie aan de achterzijde, maar dat moet met een gewone inbouwkoelkast ook.

Dat van die systemen die Archont noemt lijkt me ook te bestaan aangezien ik er vanuit ga dat dat bij mijn ouders in de keuken was gebrukt, maar het kan er natuulijk ook gewoon tegen aan gelijmt zijn oid.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_63657441
De reden waarom het niet kan, is vooral door de inbouwmaat.
De kast is 60 cm breed, evenals een gewone koelkast, een inbouwkoelkast is dus smaller dan 60 cm, en wat minder diep, zo dat de kast er goed in past en er aan de achterkant voldoende ruimte is voor de warmteafgifte.

De tweede reden is dat de deur van de inbouwkast verschillend is met die van een gewone deur, de scharnieren komen verder naar buiten toe.

Wel ligt het eraan hoe je de deur wilt bevestigen, zo zijn er glijders waar de meeste deuren geen moeite mee hebben, dus als bovenstaande problemen niet van toepassing zijn, dan kun je het doen, wel moet je proberen om de deuren op de juiste maat te verkrijgen.
pi_63657697
Hee thanx allemaal, ff m n koelkastje opgemeten 56cm breed. Ga gelijk ff op Ikea.nl kijken.
pi_63657724
Btw. het deuren probleem is niet zo erg kan ook eerst de kastdeur open doen en dan de koelkastdeur.
pi_63657922
Nou, de kast is 60 bij 60 bij 141 en mijn koelkastje 56 bij 57 bij 141. Moet lukken volgens mij. Achterkant eruit voor de lucht en ready to go...(hoop ik).
pi_63657996
quote:
Op maandag 1 december 2008 00:10 schreef zwitsalbaby00 het volgende:
Btw. het deuren probleem is niet zo erg kan ook eerst de kastdeur open doen en dan de koelkastdeur.
zo hebben wij een diepvriezer thuis weggewerkt
  maandag 1 december 2008 @ 08:57:32 #14
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63660488
Misschien kun je de scharnieren ook wel gewoon los halen van de oorspronkelijke koelkast deur en dan de koelkastdeur vast maken aan het frontje. Als de koelkast niet kan verschuiven kan de deur nog steeds goed sluiten als je het frontje sluit, dan hoef je niet steeds 2 deuren op te doen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')