ABS is toch hetzelfde als TMA?quote:Op zondag 30 november 2008 04:15 schreef Munchies het volgende:
[..]
China wordt wel degelijk geraakt door de crisis bovendien stijgen de prijzen hier rap. De goedkope arbeidskosten zijn niet meer zo laag als ze geweest zijn, in de nabije toekomst is het geen reden meer om productie te outsourcen naar China. Wellicht elders in Azië.
Wat ik vooral wil zeggen is dat wanneer TS zich wil richten op Azië, hij dan niet specifiek op China moet doelen wat veel studenten en zelfs opleidingen wél doen. Azië is groot.
Edit:
Om verder nog even in te gaan op je thread.
Ik heb ook getwijfeld tussen TMA of IBMS. Ik kwam erachter dat ze op Avans Hogeschool de minor 'Asian Business Studies'(ABS) gaven voor IBMS en ben uiteindelijk die studie gaan doen. Voordeel hiervan is dat je een beetje van beide hebt; puur internationaal georienteerd met nadruk op Azië. Nadeel is dat de minor nog in de kinderschoenen staat.
Wil je met Azië te maken hebben in de toekomst dan is het hoe dan ook zaak dat je een opleiding kiest die je vaak de kans geeft om in Azië te zijn. Bedrijven willen overtuigd zijn van jouw ability om hier een langere tijd te kunnen zijn aangezien een groot deel van de China expats na verloop van tijd met gebogen hoofd huiswaarts keert. Bij ABS is het verplicht 1 jaar in Azië gespendeerd te hebben en je hebt de mogelijkheid tot 2 jaar.
Het gemiddelde start salaris van een IBMS afgestudeerde zit in de top van HBO studies. Tel de meerwaarde van je opgedane ervaringen in Azië en de kennis van een Aziatische taal erbij op en je hoeft je nergens druk om te maken.
Hoe dan ook, doen! Azië is de shit. Ben benieuwd naar je keuzes en je plannen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |