abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63750057
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:08 schreef Claudia_x het volgende:
Dat zeggen de meeste mensen over sporten, en dat fenomeen is mij geheel vreemd. Ik krijg mijn hoofd alleen leeg als ik een dom klusje doe, zoals data invoeren of freecell spelen. Daarom zou ik het liefst secretaresse worden.
Ik heb een afgestudeerde vriendin die dat gewoon is gaan doen, na haar tweede studie besloot ze secretaresse te worden. Ze is er niet heel gelukkig van geworden uiteindelijk. Ik vind het overigens niet kunnen, twee studies en dan zo'n baan, wat een verspilling.
Aldus.
pi_63750351
Kan je mijn avatar ook niet wat oppoetsen gellius?
Aldus.
pi_63750411
Die is prima, toch?
pi_63750467
Ach ja, inderdaad weinig mis mee.
Aldus.
pi_63750684
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:14 schreef Z het volgende:

[..]

Ik heb een afgestudeerde vriendin die dat gewoon is gaan doen, na haar tweede studie besloot ze secretaresse te worden. Ze is er niet heel gelukkig van geworden uiteindelijk. Ik vind het overigens niet kunnen, twee studies en dan zo'n baan, wat een verspilling.
Ik vind het wel kunnen. Iedereen wil gewoon gelukkig zijn. Het is niet zo voor de hand liggend wat nu precies gelukkig maakt. Geluk is een functie van verleden, heden en toekomst. Wat heb ik bereikt? Hoe leuk vind ik hetgeen ik nu doe? Hoe kan ik me nog ontwikkelen? Als het derde ten koste gaat van het tweede, dan kan ik me goed voorstellen dat iemand kiest voor een simpel baantje (vooral als mogelijkheden tot ontwikkeling op een ander vlak gevonden kunnen worden). Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat het haar uiteindelijk niet is bevallen. In een eeuwig nu leven kan behoorlijk deprimerend zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_63751126
Ik heb het ook gedaan. Een jaar simpel administratief en baliewerk gedaan bij een grote bank omdat ik het zat was om steeds avonden en weekends door te werken. Wilde een 9 tot 5 baan.

Ben er vrij snel van teruggekomen.
pi_63751409
quote:
Op donderdag 4 december 2008 10:56 schreef Claudia_x het volgende:
en juist toen begon een man in een rolstoel me aan te moedigen. Hij heeft makkelijk praten.

Ik heb intensieve sport nodig om m'n hoofd leeg te maken. Bij simpele routineklusjes ga ik piekeren en malen.
pi_63751419
Hoewel, de badkamer schoonmaken werkt ook wel ontspannend.
  donderdag 4 december 2008 @ 12:20:23 #259
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_63751683
Het kan zowaar nog valer.

Overigens, als iemand z'n icoontje wel wat poetswerk gebruiken kan, dan is het de mijne.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 4 december 2008 @ 12:26:10 #260
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63751827
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het wel kunnen. Iedereen wil gewoon gelukkig zijn. Het is niet zo voor de hand liggend wat nu precies gelukkig maakt. Geluk is een functie van verleden, heden en toekomst. Wat heb ik bereikt? Hoe leuk vind ik hetgeen ik nu doe? Hoe kan ik me nog ontwikkelen? Als het derde ten koste gaat van het tweede, dan kan ik me goed voorstellen dat iemand kiest voor een simpel baantje (vooral als mogelijkheden tot ontwikkeling op een ander vlak gevonden kunnen worden). Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat het haar uiteindelijk niet is bevallen. In een eeuwig nu leven kan behoorlijk deprimerend zijn.
Mijn dagen worden iha ook gesleten met vergaderen, emailen, rapportages invullen, gesprekken etc. Niets concreets komt uit mijn handen. Niets abstracts ook eigenlijk, nu ik er over nadenk. In ieder geval, ik ben een hoogopgeleid radartje in een bureaucratische overheidsorganisatie.

Pas kwam ik thuis en zag twee mannen een nieuw speeltoestel in het speeltuintje installeren. Het ging niet vanzelf, er moest ook bij getimmerd worden. Zo'n man komt thuis en dan vraagt zijn vrouw "Wat heb je gedaan vandaag?" En dan kan die man zeggen: "Een wipkip op de Beukems neergezet."
Ik kan dat niet zeggen. Meestal weet ik eigenlijk al niet meer wat ik gedaan heb op het moment dat ik de auto instap. De tijd gaat in ijdelheid voorbij.

Bakker, boer, timmerman. Dat zijn beroepen. Dan ben je bezig, dan doe je iets, dan laat je iets achter.

Informatiemaatschappij.
The End Times are wild
  donderdag 4 december 2008 @ 12:28:36 #261
37950 JAM
pi_63751896
Wat zeggen jullie allemaal domme dingen zeg. Het geluk is gewoon verkrijgbaar bij elke apotheker.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_63752249
Ach, geluk is sowieso een overschat fenomeen.

Maar I.R.: het ligt er wel aan waar bij de IND. Het is een nogal grote organisatie. Verder ben ik heel slecht in het onthouden van mensen met wie ik ooit gewerkt heb. Het interesseert me niet en ik wil die mensen doorgaans ook niet meer kennen. Ja, ik ben eigenlijk een heel asociaal mens. Mocht je onverhoopt ene Bert Idema tegenkomen dan mag je hem wel de hartelijke groeten van me doen.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_63752268
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:28 schreef JAM het volgende:
Wat zeggen jullie allemaal domme dingen zeg. Het geluk is gewoon verkrijgbaar bij elke apotheker.
Sperti?
  donderdag 4 december 2008 @ 12:45:40 #264
37950 JAM
pi_63752336
'You should have studied 156 items today. So far, you have studied 130 items.'
Zwaar hoor, Japans.

In ieder geval, Nitrazepam.
  donderdag 4 december 2008 @ 12:48:26 #265
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63752412
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:45 schreef JAM het volgende:
'You should have studied 156 items today. So far, you have studied 130 items.'
Zwaar hoor, Japans.

In ieder geval, Nitrazepam.
Maar dan moet je toch eerst lijden aan het leven, voordat een arts je daar een recept voor geeft?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 4 december 2008 @ 12:49:30 #266
37950 JAM
pi_63752446
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar dan moet je toch eerst lijden aan het leven, voordat een arts je daar een recept voor geeft?
Nu, als dat het enige is.
  donderdag 4 december 2008 @ 13:01:09 #267
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_63752760
Ik ben maar weer eens op Monsterboard aan het kijken. Jammer alleen dat ik niks kan en overal te oud voor ben. Gat in mijn cv? Het gat ís mijn cv. 'De jaren 90? Oh, toen was ik dronken.'
pi_63753015
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:01 schreef Frollo het volgende:
Ik ben maar weer eens op Monsterboard aan het kijken. Jammer alleen dat ik niks kan en overal te oud voor ben. Gat in mijn cv? Het gat ís mijn cv. 'De jaren 90? Oh, toen was ik dronken.'

Ik nam je aan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_63753246
Ik heb gister een baan tot juni 2009 geaccepteerd. Het gaat om een job bij een pharmaceutisch bedrijf waar ik grondstoffen moet afwegen en monsters nemen. Ik weet nog niet of ik er erg blij mee ben, want het is eigenlijk onder mijn niveau en er zit weinig uitdaging in, maar aan de andere kant maakt dat het ook weer erg fijn omdat het geen stress met zich mee brengt.
  donderdag 4 december 2008 @ 14:26:45 #270
15967 Frollo
pi_63755215
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik nam je aan.
Haha, dank je, dat had ik even nodig.

Maar ondertussen heb ik nog steeds geen idee wat ik kan of wil.
'Iets met boeken', dat dus.
Ik weet alleen dat ik het corrigeren van de fouten van anderen wel gezien heb, na ruim zeven jaar.
  donderdag 4 december 2008 @ 14:31:32 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63755365
Wat heb je eigenlijk gestudeerd, F?
The End Times are wild
  donderdag 4 december 2008 @ 14:37:08 #272
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63755546
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:26 schreef Frollo het volgende:

[..]

Haha, dank je, dat had ik even nodig.

Maar ondertussen heb ik nog steeds geen idee wat ik kan of wil.
'Iets met boeken', dat dus.
Ik weet alleen dat ik het corrigeren van de fouten van anderen wel gezien heb, na ruim zeven jaar.
[Hart onder de riem]Wijlen mijn oom zei eens tegen mij: "Ze hebben overal behoefte aan mensen die een fatsoenlijke tekst op papier kunnen krijgen."

Onderschat die vaardigheid niet![/Hart onder de riem]
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 4 december 2008 @ 14:37:16 #273
15967 Frollo
pi_63755560
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:31 schreef LXIV het volgende:
Wat heb je eigenlijk gestudeerd, F?
Nederlands.

Punt is dat ik elk vak ontzettend interessant vond zolang ik ermee bezig was en daarna de interesse weer verloor. Of nou ja, een vage interesse bleef er wel, alleen het vuur om er álles van te weten te komen ontbrak. Zodat ik nooit ergens keigoed in ben geworden.
Zoals een kameraad (die overigens zelf binnenkort zijn oratie houdt) laatst zei: je bent niet dom, maar je hebt geen focus.
  donderdag 4 december 2008 @ 14:41:43 #274
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63755687
Dat dacht ik al. Dan kun je natuurlijk leraar worden, maar dan ben je wéér fouten van anderen aan het corrigeren!
The End Times are wild
pi_63755822
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:37 schreef Frollo het volgende:

Zoals een kameraad (die overigens zelf binnenkort zijn oratie houdt) laatst zei: je bent niet dom, maar je hebt geen focus.
Niet dom, dat lijkt me alvast een meevaller. En focuseren (ja, zo heet dat, in het moderne bedrijfsleven) is een moderne afwijking. En naar mijn bescheiden mening de bijl aan de wortels van de beschaving. Maar niemand luistert ooit naar mij.

Zonder gekheid: het valt niet mee uit te vissen wat je wil worden als je later groot bent, geloof ik.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')