Ik heb een afgestudeerde vriendin die dat gewoon is gaan doen, na haar tweede studie besloot ze secretaresse te worden. Ze is er niet heel gelukkig van geworden uiteindelijk. Ik vind het overigens niet kunnen, twee studies en dan zo'n baan, wat een verspilling.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:08 schreef Claudia_x het volgende:
Dat zeggen de meeste mensen over sporten, en dat fenomeen is mij geheel vreemd. Ik krijg mijn hoofd alleen leeg als ik een dom klusje doe, zoals data invoeren of freecell spelen. Daarom zou ik het liefstsecretaresse
worden.
Ik vind het wel kunnen. Iedereen wil gewoon gelukkig zijn. Het is niet zo voor de hand liggend wat nu precies gelukkig maakt. Geluk is een functie van verleden, heden en toekomst. Wat heb ik bereikt? Hoe leuk vind ik hetgeen ik nu doe? Hoe kan ik me nog ontwikkelen? Als het derde ten koste gaat van het tweede, dan kan ik me goed voorstellen dat iemand kiest voor een simpel baantje (vooral als mogelijkheden tot ontwikkeling op een ander vlak gevonden kunnen worden). Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat het haar uiteindelijk niet is bevallen. In een eeuwig nu leven kan behoorlijk deprimerend zijn.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:14 schreef Z het volgende:
[..]
Ik heb een afgestudeerde vriendin die dat gewoon is gaan doen, na haar tweede studie besloot ze secretaresse te worden. Ze is er niet heel gelukkig van geworden uiteindelijk. Ik vind het overigens niet kunnen, twee studies en dan zo'n baan, wat een verspilling.
quote:Op donderdag 4 december 2008 10:56 schreef Claudia_x het volgende:
en juist toen begon een man in een rolstoel me aan te moedigen. Hij heeft makkelijk praten.
Mijn dagen worden iha ook gesleten met vergaderen, emailen, rapportages invullen, gesprekken etc. Niets concreets komt uit mijn handen. Niets abstracts ook eigenlijk, nu ik er over nadenk. In ieder geval, ik ben een hoogopgeleid radartje in een bureaucratische overheidsorganisatie.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het wel kunnen. Iedereen wil gewoon gelukkig zijn. Het is niet zo voor de hand liggend wat nu precies gelukkig maakt. Geluk is een functie van verleden, heden en toekomst. Wat heb ik bereikt? Hoe leuk vind ik hetgeen ik nu doe? Hoe kan ik me nog ontwikkelen? Als het derde ten koste gaat van het tweede, dan kan ik me goed voorstellen dat iemand kiest voor een simpel baantje (vooral als mogelijkheden tot ontwikkeling op een ander vlak gevonden kunnen worden). Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat het haar uiteindelijk niet is bevallen. In een eeuwig nu leven kan behoorlijk deprimerend zijn.
Sperti?quote:Op donderdag 4 december 2008 12:28 schreef JAM het volgende:
Wat zeggen jullie allemaal domme dingen zeg. Het geluk is gewoon verkrijgbaar bij elke apotheker.
Maar dan moet je toch eerst lijden aan het leven, voordat een arts je daar een recept voor geeft?quote:Op donderdag 4 december 2008 12:45 schreef JAM het volgende:
'You should have studied 156 items today. So far, you have studied 130 items.'
Zwaar hoor, Japans.
In ieder geval, Nitrazepam.
Nu, als dat het enige is.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar dan moet je toch eerst lijden aan het leven, voordat een arts je daar een recept voor geeft?
quote:Op donderdag 4 december 2008 13:01 schreef Frollo het volgende:
Ik ben maar weer eens op Monsterboard aan het kijken. Jammer alleen dat ik niks kan en overal te oud voor ben. Gat in mijn cv? Het gat ís mijn cv. 'De jaren 90? Oh, toen was ik dronken.'
Haha, dank je, dat had ik even nodig.quote:
[Hart onder de riem]Wijlen mijn oom zei eens tegen mij: "Ze hebben overal behoefte aan mensen die een fatsoenlijke tekst op papier kunnen krijgen."quote:Op donderdag 4 december 2008 14:26 schreef Frollo het volgende:
[..]
Haha, dank je, dat had ik even nodig.
Maar ondertussen heb ik nog steeds geen idee wat ik kan of wil.
'Iets met boeken', dat dus.
Ik weet alleen dat ik het corrigeren van de fouten van anderen wel gezien heb, na ruim zeven jaar.
Nederlands.quote:
Niet dom, dat lijkt me alvast een meevaller. En focuseren (ja, zo heet dat, in het moderne bedrijfsleven) is een moderne afwijking. En naar mijn bescheiden mening de bijl aan de wortels van de beschaving. Maar niemand luistert ooit naar mij.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:37 schreef Frollo het volgende:
Zoals een kameraad (die overigens zelf binnenkort zijn oratie houdt) laatst zei: je bent niet dom, maar je hebt geen focus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |