abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63592551
Ik heb sinds 5 jaar een vriendin. Het is altijd goed gegaan en we hebben altijd erg veel van elkaar gehouden (nog steeds). Er zijn echter altijd dingen geweest die ik bij haar miste. Het belangrijkste gemis is dat zij niet echt een intellectuele uitdaging is voor mij. Ze is intelligent (ze gaat net als ik naar de universiteit), maar niet ‘slim’. Zo zou ze bijvoorbeeld nooit een politieke cartoon in een krant snappen, omdat ze geen verbanden kan leggen. We hebben zelden een goed gesprek over bijv. politiek, kunst, etc. Nu hoef ik niet elke dag op het scherpst van de snede te discussiėren, maar het gebrek van een intellectuele uitdaging ervaar ik als het niet hebben van seks.

Tegenover dit alles staat dat al het andere aan haar wel leuk is. Ze is mooi, lief, kan goed opschieten met al mijn familieleden en houdt onvoorwaardelijk van me. Ik houd ook heel erg veel van haar, maar zal de rest van mijn leven aanhikken tegen het verschil in intellect. Dat is nogal een big deal voor mij. Dat weet ik doordat ik tijdens onze 5 jaar twee keer verliefd ben geworden op een ander. De eerste keer toen ik in het buitenland studeerde de tweede keer vanaf een week of 4 geleden. In beide gevallen betrof het een meisje waarmee ik wél die gesprekken kon hebben die ik zo mis bij mijn huidige vriendin. De eerste keer is overgegaan, omdat ik weer naar Nederland vertrok. Toen dacht ik dat het iets eenmaligs was, maar nu overkomt het me weer! Ik spreek wel eens af met dat nieuwe meisje en die afspraakjes beginnen vaak met een lunch en eindigen vaak in een kroeg diep in de nacht. We hebben altijd veel lol en de allerbeste gesprekken (zij houdt net als ik enorm van discussies) We hebben nog nooit gezoend o.i.d. Dat laat ik niet toe, omdat ik mijn vriendin nooit zou bedriegen. Maar lastig is het wel.

Nu het dilemma: moet ik kiezen met mijn verstand (wat ik nu heb met mijn huidige vriendin is goed en vormt een goede basis voor de rest van mijn leven, waarom zou ik dat opgeven?) of met mijn hart (ik weet dat ik altijd die intellectuele uitdaging zal missen en hoewel andere vrouwen natuurlijk ook niet perfect zullen zijn, kan ik tenminste op zoek naar iemand die me geestelijk blijft uitdagen)

Advies iemand?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 28 november 2008 @ 12:57:48 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63592643
Ja, volg je hart.
Voor de rest, tjsa.
Wat wil je horen?
Door gaan met je vriendin of de gok nemen met die ander?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_63592657
Blijf bij je huidige vriendin, iedereen verlangt wel eens naar een andere chick, nobody is perfect you know!
© Copyright TryX, 2006-2017 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
pi_63592783
Ik zou proberen de dingen los van elkaar te bekijken. Hoe moeilijk dat waarschijnlijk ook is. geeft je relatie je voldoening? Ben je gelukkig? Als het antwoord daar nee op is, kijk dan of dat een tijdelijke inzinking is, of dat dat niet meer goed gaat komen.

Dat andere meisje heeft wat je bij je vriendin mist, maar misschien is er andersom net zoveel, of meer, wat je vriendin heeft maar je bij dat andere meisje zou missen.
pi_63592808
Intellectuele uitdaging, dat is belangrijk. Je partner hoort mijns inziens jouw sparringpartner te zijn. Jij zal door de jaren heen jezelf intellectueel meer ontwikkelen, bij haar zal het constant blijven. Niet fijn, lijkt mij.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 28 november 2008 @ 13:06:45 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63592874
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:04 schreef PradaKikker het volgende:
Intellectuele uitdaging, dat is belangrijk. Je partner hoort mijns inziens jouw sparringpartner te zijn. Jij zal door de jaren heen jezelf intellectueel meer ontwikkelen, bij haar zal het constant blijven. Niet fijn, lijkt mij.
Misschien heeft zij ook een interesse die TS niet deelt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_63592891
Wat jij nu mee maak ik ook nu mee ook. Ik heb een vriendin en een kleine van 7 maanden maar vindt het maar niks met haar ze is echt heel erg aardig ze houdt heel veel van me en ze kan heel erg goed met me familie omgaan maar ik heb zelf gewoon zoiets van je bent leuk maar ook niet zo leuk. Ik heb dus nu een ander ontmoet die is wel heel erg leuk maar mist ook sommige dingen zoals slim zijn.

Wat zou je er tegenmoeten doen ?
Het is een soort ziekte denk ik , je kan nooit de perfecte vinden er is altijd wat.
Genoegen nemen met wat je hebt !
pi_63592909
Houd gewoon voet bij stuk en bijf bij je huidige vriendin. Als je echt zo graag discussies wilt voeren, ga de politek dan in ofzo..
kusje
pi_63593013
quote:
Nu hoef ik niet elke dag op het scherpst van de snede te discussiėren, maar het gebrek van een intellectuele uitdaging ervaar ik als het niet hebben van seks
Meeste mannen kappen uiteindelijk met hun relatie vanwege het seksgebrek.

Nou ja, ik snap dat echt niet van bepaalde mannen. Hoe kun je nou een toekomstperspectief in een relatie zien als zij intellectueel niet jou gelijke is? Ik zou daar echt ongelukkig van worden.
pi_63593143
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:07 schreef kwiker1244 het volgende:
Wat jij nu mee maak ik ook nu mee ook. Ik heb een vriendin en een kleine van 7 maanden maar vindt het maar niks met haar ze is echt heel erg aardig ze houdt heel veel van me en ze kan heel erg goed met me familie omgaan maar ik heb zelf gewoon zoiets van je bent leuk maar ook niet zo leuk. Ik heb dus nu een ander ontmoet die is wel heel erg leuk maar mist ook sommige dingen zoals slim zijn.

Wat zou je er tegenmoeten doen ?
Het is een soort ziekte denk ik , je kan nooit de perfecte vinden er is altijd wat.
Genoegen nemen met wat je hebt !
Kijk, dat iemand niet zo knap is... Okay, dat went wel. Maar minder intellectueel? Dat zegt heel wat over de diepzinnigheid van een ander. Het zou toch fijn zijn om een partner te hebben waarmee je samen de werkelijkheid beter kunt doorgronden, en met hetzelfde bewustzijn het leven, de dingen ervaart.
pi_63593177
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:06 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Misschien heeft zij ook een interesse die TS niet deelt.
Precies. TS vindt zichzelf blijkbaar heel erg interessant, maar kan blijkbaar niet het juiste niveau vinden met zijn vriendin. En dan is de vraag, aan wie ligt dat. Natuurlijk is je eigen niveau het beste (denk je), maar probeer eens te kijken door de ogen van de ander? Misschien is dat een tip?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_63593268
Ik ga hier weg. Jongens, jongens, jongens toch...
pi_63593286
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:21 schreef PradaKikker het volgende:
Ik ga hier weg. Jongens, jongens, jongens toch...
Afhaken, heel intellectueel...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_63593337
...maar wel een grammaticafout in de TT maken

Ik denk dat jouw intellect ook wel meevalt

maargoed, als je jezelf niet de rest van je leven met haar ziet delen moet je eerlijk zijn en er een eind aan maken
Doei.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 28 november 2008 @ 13:26:38 #15
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63593403
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:18 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Precies. TS vindt zichzelf blijkbaar heel erg interessant, maar kan blijkbaar niet het juiste niveau vinden met zijn vriendin. En dan is de vraag, aan wie ligt dat. Natuurlijk is je eigen niveau het beste (denk je), maar probeer eens te kijken door de ogen van de ander? Misschien is dat een tip?
Precies.
Ik proef een hoop ik, ik, ik, ik in je gedachtes.
Maar hoor niks over haar interesses, of je die leuk vind, mee pakt, iets mee doet.
Of je uberhaupt wel weet wat zij wil.......
pi_63593404
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:22 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Afhaken, heel intellectueel...
Ja, intellectuelen weten wanneer een discussie al bij voorbaat kansloos is.
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:32:29 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63593558
zullen we elkaar niet op intellectuele niveaus proberen af te troeven alhier?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_63593623
TS gaat nooit gelukkig worden in een relatie, de perfecte partner bestaat namelijk niet. Maar wees getroost, 4 miljoen Nederlanders zijn net zo.
pi_63593835
Netjes van je dat je de verantwoordelijkheid neemt om eerst je relatie af te sluiten voordat je overgaat in een nieuwe relatie.

Dat gezegd zou ik alleen maar kunnen zeggen dat als je niet meer van je vriendin houd, en zeker weet dat iets een belemmering word voor in de toekomst je dit zal moeten aankaarten en eventueel netjes met haar moeten afsluiten.
pi_63593929
Erm. voor de duidelijkheid, je vraagt ons wat te doen, onderstaande is dus mijn input. Geen kritiek, maar advies....

Twee vragen:
1) Moet je per se met een meisje op intellectueel niveau gedachten uitwisselen?
2) Moet je per se met een meisje/intellectueel persoon een relatie aanknopen om af toe lekker te ouwehoeren/discussieren op een voor jou prettig niveau?

Als ik jou was zou ik eens in je vriendengroep gaan zoeken, kijken of daar geen gesprekspartner in kan vinden, die op jouw niveau mee kan praten. Of anders op die universiteit van je. En ik bedoel dan een jongen. En blijf dus bij je huidige vriendin.

Waarom?

Omdat:
- je voor jezelf het emotioneel makkelijker maakt: verliefdheid is geen issue.
- je in de ogen van je vriendin gewoon gezellig af en toe met een makker van je op stap gaat. Ik weet niet hoe je dat nu naar haar communiceert, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat of je momenteel nou eerlijk of niet bent, wanneer je dit veel langer blijft doen, ook zij haar vraagtekens er bij zal gaan zetten. "Goh hij is wel erg vaak weg." (als je liegt) "goh hij is wel erg vaak bij dat meisje."(als je eerlijk bent)
- je toch aan je intellectuele trekken komt maar je relatie er niet voor op het spel zet. Het klinkt alsof jullie iets moois hebben, gooi dat niet te snel weg.

Daarnaast denk ik dat je het contact met het meisje op wie je verliefd aan het worden bent (op een vriendelijke manier als het kan) moet verbreken. Je maakt het jezelf erg moeilijk zo

[ Bericht 1% gewijzigd door Yggie op 28-11-2008 13:53:02 ]
pi_63593942
Reacties worden steeds erger hier, nogmaals BLIJF bij je eigen meisje. Ja welkom in de wereld, maar je moet niet de eerst beste aandachtsgeile hoer inwisselen en je vriendin achterlaten.
© Copyright TryX, 2006-2017 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
pi_63593951
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 12:58 schreef TryX het volgende:
Blijf bij je huidige vriendin, iedereen verlangt wel eens naar een andere chick, nobody is perfect you know!
Ik denk dat dit de spijker op zijn kop slaat.

Iedereen verlangt wel eens naar een ander.
pi_63594193
Bij je vriendin blijven, een intellectueel praatgroepje zoeken, klaar
pi_63594405
Als je al gevoelens heb voor die meid en blijft afspreken dan ben je al bezig met haar te bedriegen!

Zoek mensen om je heen met gemeendschappelijke intereses waarmee je lekker kan discusseren zoveel je wil, en ga dan lekker naar huis naar je vriendin waarvan je veel houd

Grote kans dat je huidige vriendin dingen mist die je graag zou zien (dat heeft elke relatie, grote kans dat zij dat ook heeft, maar dat maakt niet uit) , maar dat geeft geen garrantie dat een andere vrouw wel alles heeft, al lijkt het gras bij de buren vaak veel groener dan die van jezelf

Zoek je uitdagingen niet alleen in je vriendin maar ook in vrienden en mensen om je heen, hobbies, werk en wat dan ook.
Als die meid 'n vriendin is van je dan is daar niks mis mee.. je hoeft niet per-se een relatie te hebben met een vrouw om ermee om te gaan you know..

Verders 5 jaar.. je bent niet voor niks zo ver gekomen samen, niemand is perfect en de dingen waarvan we het meeste houden van onze partner gaat ons het snelste irriteren zeggen ze wel eens.

Doe wat je denkt dat goed is, maar
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Liefde: Hans Teeuwen || Youp ||Theo Maassen
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_63594433
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:18 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Als iemand van zichzelf weet dat hij intelligenter is dan een ander, dan is dat niet gelijk dat hij zichzelf heel erg interessant vindt hoor. Er is ook gewoon zoiets als zelfkennis. Het hoeft niet perse arrogantie te zijn. Ik denk niet dat je dan zo'n topic opent als je even wilt vertellen hoe slim je wel niet bent.

En het proberen door haar ogen te bekijken? Hij ervaart toch een probleem, zij niet. Dus ik neem aan dat dat zijn probleem of moeilijkheid niet oplost.
Dus...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')