Was een geintjequote:Op maandag 4 oktober 2010 13:10 schreef Rewimo het volgende:
Pannenkoeken bakt onze zoon van 9 al, dat vind ik nou niet echt een vergelijking
Ik sleep hem er wel bij als ik risotto ga maken, kan ie het ook meteen leren
Ik gebruik geen wijn, maar vervang het door bouillon. Werkt prima.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:18 schreef Rewimo het volgende:
Heb je die wijn ook nodig voor de hoeveelheid vocht? Ik las volgens mij in dat basisrecept dat je hiervoor ook de bouillon kunt gebruiken, dus dan zou de wijn alleen voor de smaak zijn. Ik lust het wel maar man en zoon niet
Die ga ik de volgende keer proberen! Klinkt echtquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:43 schreef rijsttafel het volgende:
Vandaag half op de gok een risotto in elkaar geflanst en die was zo geniaal dat ik 'm hier ff neerzet voor het nageslacht
Risotto peer/gorgonzola/walnoten
Uiteraard de standaard risotto stappen:
- Ui en knoflook in olie aanfruiten
- Breedkorrelige rijst even meebakken zodat het doorzichtig wordt
- Afblussen met witte wijn
- Warme boullion erbij (had zelf groenteboullion, want vega) en droogkoken
! Pas op als je blokjes gebruikt dat je geen te sterke boullion hebt, want dan wordt het te zout.
- Telkens weer boullion erbij en regelmatig goed roeren (hoeft heus niet continu)
Nu de variatie:
- In een steelpannetje wat suiker karamelliseren
- Stukjes peer erin even bakken (niet bruin laten worden)
Dan alles door elkaar mikken:
- Na ong. een kwartiertje koken de peer in de risotto kwakken (niet de overbodige suiker)
- Als de rijst gaar is, wat gorgonzola of een andere blauwe kaas erin (en wat roomboter doe ik zelf)
! Niet te gortig met de kaas zoals ik het in een restaurant een keer had. Dat is niet zo lekker.
- Laat het smelten
- Beetje peper erdoorheen malen.
- Misschien wat zout, maar de kaas en boullion waren al zout, dus waarschijnlijk niet nodig.
- Op een bord scheppen en wat fijngehakte walnoot erop. Dan nog een klein scheutje olijfolie erover sprenkelen.
Dit was werkelijk goddelijk, ik meen het.Goed voor de lijn, ook
Dat klinkt heerlijkquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:43 schreef rijsttafel het volgende:
Vandaag half op de gok een risotto in elkaar geflanst en die was zo geniaal dat ik 'm hier ff neerzet voor het nageslacht
Risotto peer/gorgonzola/walnoten
Uiteraard de standaard risotto stappen:
- Ui en knoflook in olie aanfruiten
- Breedkorrelige rijst even meebakken zodat het doorzichtig wordt
- Afblussen met witte wijn
- Warme boullion erbij (had zelf groenteboullion, want vega) en droogkoken
! Pas op als je blokjes gebruikt dat je geen te sterke boullion hebt, want dan wordt het te zout.
- Telkens weer boullion erbij en regelmatig goed roeren (hoeft heus niet continu)
Nu de variatie:
- In een steelpannetje wat suiker karamelliseren
- Stukjes peer erin even bakken (niet bruin laten worden)
Dan alles door elkaar mikken:
- Na ong. een kwartiertje koken de peer in de risotto kwakken (niet de overbodige suiker)
- Als de rijst gaar is, wat gorgonzola of een andere blauwe kaas erin (en wat roomboter doe ik zelf)
! Niet te gortig met de kaas zoals ik het in een restaurant een keer had. Dat is niet zo lekker.
- Laat het smelten
- Beetje peper erdoorheen malen.
- Misschien wat zout, maar de kaas en boullion waren al zout, dus waarschijnlijk niet nodig.
- Op een bord scheppen en wat fijngehakte walnoot erop. Dan nog een klein scheutje olijfolie erover sprenkelen.
Dit was werkelijk goddelijk, ik meen het.Goed voor de lijn, ook
Tsjah, risotto ziet er een beetje kaal uit, maar dat hoort erbij.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:03 schreef The_Hives het volgende:
als ik risotto maak, is dat vaak het enige wat ik eet. Nu wil ik van het weekend voor een paar gasten risotto maken. Maar alleen risotto vind ik wat ' kaal' suggesties wat ik ernaast kan maken?
Je kunt ook risotto milanese met osso bucco maken, klassieker. Haal wel echt de KALFSschenkel, geen gewone.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:03 schreef The_Hives het volgende:
als ik risotto maak, is dat vaak het enige wat ik eet. Nu wil ik van het weekend voor een paar gasten risotto maken. Maar alleen risotto vind ik wat ' kaal' suggesties wat ik ernaast kan maken?
quote:Nou, iets meer uitleg is wel op z'n plaats dacht ik zo...Op woensdag 27 oktober 2010 16:40 schreef emss het volgende:
heeeeeeeeeeeeeeel simpel en snel te maken, en lekker:
risotto rijst
prei
tuinbonen
geraspte kaas
that's it!
He, mijn avondeten!quote:Op maandag 8 oktober 2012 18:55 schreef tech4u het volgende:
Even het risottotopic nieuw leven inblazen.![]()
[ afbeelding ]
Vandaag mijn favo risotto gemaakt. Risotto met pompoenpuree, geroosterde stukjes pompoen en rucola.
Goed idee, zal ik volgende keer eens toevoegen, ik eet er meestal wat kipfilet bij.quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
He, mijn avondeten!Al doe ik er ook wat spekblokjes bij
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |