abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63551084

Vorige delen
quote:
Lees eerst de FAQ door voordat je wat vraagt! Er zijn al heel veel vragen beantwoord in vorige delen en
de antwoorden op de meest voorkomende vragen staan in de FAQ!

Wat is er zo goed aan Firefox?
quote:
Kijk eens in het topic Firefox gebruiken, waarom zou je?
Hierin vertellen Firefox gebruikers wat ze zo fijn vinden aan deze browser.
Waar kan ik Mozilla Firefox downloaden?
quote:
Een handig overzicht van alle downloads per OS en taal kan je terugvinden op http://www.mozilla.org/products/firefox/all.html
* Nightly Builds: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/
Opgelet: het gebruik van nightly's doe je op eigen risico. Ga dus niet schelden tegen iemand, ook al heeft hij/zij je aangeraden om een nightly te gebruiken.
Wat zijn de systeemeisen?
quote:
Systeemvereisten hier te vinden.
Mijn downloadmanager is stuk! Wat moet ik doen?
quote:
Zoek het bestand 'downloads.rdf' in de profielmap* van firefox, en verwijder deze.
* normaalgesproken c:\documents and settings\[username]\application data\mozilla\firefox\profiles\...
Ik wil meer dan 2 bestanden tegelijkertijd downloaden
quote:
Ga via de adresbalk naar de pagina ' about:config ', zoek en verander de volgende waarden:

network.http.max-connections »» 60
network.http.max-connections-per-server »» 32
network.http.max-persistent-connections-per-proxy »» 16
network.http.max-persistent-connections-per-server »» 8
Mijn profiel is al in gebruik, wat moet ik doen?
quote:
Open taakbeheer en kijk als er nog een proces is dat firefox.exe noemt. Zoja, sluit dat proces af en probeer nog eens. Als je nog steeds de melding krijgt van "profiel in gebruik", lees deze en de opvolgende posts eens.
Waarom werkt Windows Update niet in Firefox?
quote:
De pagina van Windows Update kan (spijtig genoeg) enkel bekeken worden in Internet Explorer.
MSN opent een Internet Explorer als ik mail controleer
quote:
Zelfde als de vraag hierboven, doordaat de link in MSN zelf zit om de mail te openen met IE is het niet mogelijk om deze te wijzigen.
Ik wil men tabbar onderaan plaatsen, hoe doe ik dat?
quote:
Op http://kb.mozillazine.org(...)the_tabbar_(Firefox) vind je een perfecte schone uitleg hoe je dat kan verwezelijken
Hoe werken die 'quicksearches'?
quote:
Hoe krijg ik mijn plugins aan de praat?
quote:
Vind je dat er hier nog een vraag en antwoord bij moet, mail naar het mailadres dat je hier kan vinden

quote:
Nederlands Woordenboek: Nederlandse spellingcontrole.
Alle Woordenboek: Nog meer talen voor spellingcontrole.
IEView: handig om een pagina eens in de goede *kuch* oude *kuch* Internet Explorer te bekijken als deze niet zuiver werkt in Firefox.
Bugmenot: een database met inloggegevens voor verschillende websites.
Launchy: open links, images, mailto's, broncode met elk ander programma zoals IE, Mozilla, een FTP cliënt, ...
Webdeveloper: een verplichte extensie voor alle web-ontwikkelaars.
BBCode: Voeg eenvoudig BBCode toe aan post door gewoon een klik te geven met de rechtermuisknop in een tekstvlak.
Download Status bar: beheer al je downloads vanuit een extra werkbalk die onderaan firefox erbij komt, zeker aangeraden.
ReloadEvery: laad een pagina elke x-aantal seconden/minuten/uren herladen. Handig op MyAT.
Super Drag&Go: versleep een link om deze te openen in een nieuwe tab. Versleep tekst om er via een zoekrobot naar te zoeken.
Tab Clicking Options: Allerhande handige functies voor tabs
Keyconfig: stel zelf je sneltoetsen in in Firefox.
Mozbackup: backup al je instellingen van Firefox, Thunderbird en andere Netscape programma's.
Stylish: Pas de layout van websites aan naar eigen inzicht!
Nog niet genoeg extensions?
quote:
quote:
quote:

Waar kan ik Mozilla Thunderbird downloaden?
quote:
Welke versie? Alle links in dit download stuk verwijzen naar Thunderbird 0.9.

* Windows: Installer of Zip

* Linux: GTK2 + XFT (no installer)

* MacOS X: Compressed Disk Image

* Nederlandstalige versie: http://thunderbirdnl.mozdev.org/
Wat is er nieuw in de laatste versie?
quote:
* Zoekfolders:
Vanaf versie 0.9 kan je aan mappen een zoekopdracht koppelen. Als je die map opent, gebeurd er automatisch een zoekopdracht en komen alle mails in die map die aan de vooraf in gestelde zoekopdracht voldoen.

* Bericht groepering:
Groepeer berichten op attributen zoals datum, afzender, prioriteit of een eigen label. Voorbeeld: een map die gegroepeerd wordt op datum zal berichten van vandaag, gisteren, vorige week, ... in een afzonderlijke map groeperen.

* Andere nieuwe features:
- Berichten met een bijlage worden gemarkeerd.
- De nieuwe snelzoeken ui versie 0.8 bevat nu een 'clear' knop.
- Offline werken verder uitgebreid en bugs verholpen.
- en een ganse hoop andere bugfixes...
Mini FAQ
quote:
Deze FAQ bevat momenteel nog niks, als je iets interessant weet voor hier, laat het me weten
Handige informatie
quote:
Handige links
quote:

Deze OP staat hier

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 13-12-2008 19:57:26 ]
pi_63551153
vraaaagje:

firefox loopt gewoon dodelijk traag bij sites als youtube etc.
dan staat er ook in die balk bovenin : reageert niet.

en dan uiteindelijk wel maar met veel lag

alle addons heb ik al verwijderd
helpt niets
pi_63551223
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:06 schreef raaavi het volgende:
vraaaagje:

firefox loopt gewoon dodelijk traag bij sites als youtube etc.
dan staat er ook in die balk bovenin : reageert niet.

en dan uiteindelijk wel maar met veel lag

alle addons heb ik al verwijderd
helpt niets
Leeg alles, geschiedenis, buffer, cookies etc. Open firefox opnieuw en dan doet ie het.
  woensdag 26 november 2008 @ 23:10:21 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_63551287
Voor het gewone huis-, tuin- en keukensurfen gebruik ik tegenwoordig Google Chrome. Voor webdevelopment is er echter nog steeds geen browser die aan FireFox kan tippen. Is er al iets over een versie 4 bekend (als antwoord op Chrome wellicht)?
pi_63551305
quote:
Op woensdag 26 november 2008 @ 23:08 schreef xminator het volgende:

[..]

Leeg alles, geschiedenis, buffer, cookies etc. Open firefox opnieuw en dan doet ie het.
nog beter: maak gewoon een nieuw profiel aan.
pi_63551334
quote:
Op woensdag 26 november 2008 @ 23:10 schreef remlof het volgende:
Voor het gewone huis-, tuin- en keukensurfen gebruik ik tegenwoordig Google Chrome. Voor webdevelopment is er echter nog steeds geen browser die aan FireFox kan tippen. Is er al iets over een versie 4 bekend (als antwoord op Chrome wellicht)?
de volgende versie wordt 3.1. En daarvan zijn al beta's (alfa's?) uitgegeven ja.
pi_63551456
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:10 schreef mcDavid het volgende:

[..]

nog beter: maak gewoon een nieuw profiel aan.
Ja dan ben je alles kwijt, je hoeft alleen maar internetgeschiedenis, cookies etc. te wissen.
  donderdag 27 november 2008 @ 08:32:01 #8
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_63556786
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:11 schreef mcDavid het volgende:

[..]

de volgende versie wordt 3.1. En daarvan zijn al beta's (alfa's?) uitgegeven ja.
Was dat minefield? Want dat was snél!
pi_63564184
quote:
Op donderdag 27 november 2008 @ 08:32 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Was dat minefield? Want dat was snél!
Ik heb me er (nog) niet in verdiept maar ja dat dacht ik wel.
pi_63611287
Ik heb nu al een tijdje dit lelijke probleem:

Dichterbij:

Zoals je ziet heeft de cursor een klein uitstekend streepje. Ik vind het lelijk, weet iemand hoe het is op te lossen? Ik heb trouwens Firefox 3.0.4 op een Mac. Het komt alleen voor in Firefox. Het hoort toch niet zo?
Stay on my arm, you little charmer
pi_63613095
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 00:07 schreef tim. het volgende:

[ afbeelding ]

Dichterbij:

[ afbeelding ]

Zoals je ziet heeft de cursor een klein uitstekend streepje. Ik vind het lelijk, weet iemand hoe het is op te lossen? Ik heb trouwens Firefox 3.0.4 op een Mac. Het komt alleen voor in Firefox. Het hoort toch niet zo?
Het zou misschien iets met de gebruikte tekstrichting te maken hebben (LTR of RTL)...

http://www.bernzilla.com/item.php?id=687#c5192
wat is dit? (PAINT)
pi_63622683
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 01:29 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Het zou misschien iets met de gebruikte tekstrichting te maken hebben (LTR of RTL)...

http://www.bernzilla.com/item.php?id=687#c5192
wat is dit? (PAINT)
Dank je voor de links. Ik las daar inderdaad dat Google tekstrichting naar links en rechts tegelijk ondersteunt of zoiets? Ik weet niet wat het precies inhoudt.

Ik heb wel ooit iets geprobeerd te veranderen in dat userChrome.css maar ik weet niet wat dat is, ik zat gewoon te kloten. Ik heb nu die tekst weggehaald uit dat bestand en nu zie ik een normale cursor! Maar op die site zegt ook iemand dat het terugkomt op willekeurige momenten, dus we zien wel.
Stay on my arm, you little charmer
pi_63642386
ik heb een vraag, kun je ook je hotmail bekijken in Thunderbird?
  zondag 30 november 2008 @ 14:17:13 #14
179434 kloontje_de_reuzekloon
Er kan d'r maar 1 de 2e z
pi_63643315
Met http://groups.google.com/(...)mail-extension/files en googelen op 'thunderbird hotmail' moet je een heel eind komen, bij mij werkt het iig
Op weg naar sint juttemes.
pi_63644766
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 00:07 schreef tim. het volgende:

[ afbeelding ]

Dichterbij:

[ afbeelding ]

Dat heb ik inderdaad ook wel vaak, geen idee wat het is. Ik zie het overigens op een PC

Kan volgens mij geen kwaad, maar het ziet er wel vreemd uit ja.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_63669160
quote:
Op zondag 30 november 2008 @ 13:31 schreef nok0nok het volgende:
ik heb een vraag, kun je ook je hotmail bekijken in Thunderbird?
Officieel kan dat helemaal niet met hotmail. Maar er schijnt wel één of andere plugin te zijn die je mailtjes toch uit de webmail weet te rippen en in thunderbird te laden. Volgens mij had iemand het er nog over in het vorige topic...
  maandag 1 december 2008 @ 15:32:24 #17
179434 kloontje_de_reuzekloon
Er kan d'r maar 1 de 2e z
pi_63669732
quote:
Op maandag 1 december 2008 15:11 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Officieel kan dat helemaal niet met hotmail. Maar er schijnt wel één of andere plugin te zijn die je mailtjes toch uit de webmail weet te rippen en in thunderbird te laden. Volgens mij had iemand het er nog over in het vorige topic...
Lees voortaan eerst eens de reacties op een vraag voordat je post, ik heb 'm in m'n vorige post al beantwoord
Op weg naar sint juttemes.
pi_63669908
quote:
Op maandag 1 december 2008 @ 15:32 schreef kloontje_de_reuzekloon het volgende:

[..]

Lees voortaan eerst eens de reacties op een vraag voordat je post, ik heb 'm in m'n vorige post al beantwoord
Als er één iemand een paar linkjes neersmijt mag er verder niemand meer reageren?
pi_63671062
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:08 schreef xminator het volgende:

[..]

Nogsteeds hardstikke traag + freeze van 10 sec.
pi_63672081
Hmm.. ik ben eerder die ''plugin'' tegengekomen, maar na het te hebben geinstalleerd alles vier keer te hebben nagelopen etc. werkte het bij mij niet. Op verschillende forums ben ik mensen tegengekomen die het wel is gelukt en die het niet is gelukt..
pi_63926499
quote:
Mozilla Thunderbird 3.0 bèta 1

Gisteren is de eerste bètarelease van Mozilla Thunderbird 3.0 vrijgegeven. Mozilla Thunderbird is een opensource en crossplatform mail- en nieuwsgroepclient met features zoals ondersteuning voor meerdere mail- en newsaccounts, een junkmailfilter, een spellingcontrole en een aanpasbaar uiterlijk. In versie 3.0 zijn er een groot aantal veranderingen doorgevoerd, waaronder aan de autoconfiguratiemodule. Verder maakt de nieuwe Thunderbird nu gebruik van tabs, kunnen berichten nu als conversatie worden gegroepeerd en is de zoekfunctionaliteit sterk verbeterd. Meer informatie over de veranderingen in versie 3.0 kan in dit blog worden gevonden. Hieronder zijn de belangrijkste veranderingen in deze eerste bèta voor je samengevat:
New features and changes in this milestone include:

* Tab interface for Mail
* Improvements to IMAP for faster message viewing
* Improved message reader view
* New Add-ons Manager
* Improved Address Book interface
* Improved import of mail from other Mail clients
* Integration with Windows Vista search
* Integration with Mac OS X Address Book
Bron: http://tweakers.net/meukt(...)rbird-30-beta-1.html

Op zich wil hem graag proberen, maar dan wel in een andere omgeving, niet in de buurt van m'n normale Thunderbird installatie Heb alleen geen zin om dat hele VMWare geneuzel weer te installeren. Er is ook al een portable uitvoering van gemaakt.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_64034316
Is er een plugin waarmee je een hele website inclusief subfolders kan downloaden?
Downthemall doet dit niet, die maakt van de subfolders htm files
pi_64034363
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:44 schreef Werewolf het volgende:
Is er een plugin waarmee je een hele website inclusief subfolders kan downloaden?
Downthemall doet dit niet, die maakt van de subfolders htm files
WinHTTrack
pi_64067104
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:46 schreef F04 het volgende:

[..]

WinHTTrack
Geen plugin voor Firefox, maar het is wel gelukt....dank!
pi_64250267
Hoe kan ik de bladwijzers op alfabet sorteren? Heb al gesorteerd maar dit helpt niet.

Bij mij start Firefox zeer traag op. Wat kan daaraan doen?
specs: FS Laptop, mobile AMD 3300+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')