abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63799051
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 21:04 schreef hondjes het volgende:
komt nog wel, en dat het niet mis is, die recessie,zullen we de komende maanden pas gaan zien..
Vooral zo denken, dan komt er inderdaad een recessie. Je kunt gerust stellen dat een recessie het gevolg is van een groep doemdenkers. Bedenk je liever maar eens of je daar aan mee wil doen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_63799065
De consument is de laatste in het rijtje zo simpel is het, die grote huizen moeten ergens van betaald worden.
pi_63799208
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 01:45 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ah okee. Dus over een paar maanden gaan we 1/3 van onze gasprijs betalen? Ik denk eerder dat we gewoon keihard genaaid worden. Dat de energiebedrijven het voordeel lekker in hun eigen zakken steken en de consument kan fluiten naar zijn voordeel.
over een half jaar betalen we maar 1/3 meer van onze gasprijs. Nog minder, zelfs.
pi_63799516
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 01:58 schreef erikkll het volgende:

over een half jaar betalen we maar 1/3 meer van onze gasprijs. Nog minder, zelfs.
En dat geloof je zelf?
pi_63800353
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 01:48 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Vooral zo denken, dan komt er inderdaad een recessie. Je kunt gerust stellen dat een recessie het gevolg is van een groep doemdenkers. Bedenk je liever maar eens of je daar aan mee wil doen.
er IS al een recessie.
pi_63801861
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 07:54 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

er IS al een recessie.
we zitten er al in...en het ergste gaat nog komen,
pi_63803296
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 11:34 schreef hondjes het volgende:

[..]

we zitten er al in...en het ergste gaat nog komen,
Weet je wel wat een recessie is? Twee kwartalen achter elkaar economische krimp. Verzoorzaakt door mensen die de hand op de knip houden en denken dat een recessie onafwendbaar is, en dat een ander het wel zal moeten oplossen en "dat het wel overwaait".

Van economische krimp is nog helemaal geen sprake. En dat blijft ook zo als mensen gewoon normaal blijven doen in plaats van als kippen zonder kop achter een stel paniekzaaiers aan te rennen. Blijf gewoon je dagelijkse boodschappen doen, probeer niet om een paar rotcenten te besparen en zorg dat de winkels gewoon hun inkomen blijven houden. Als iedereen dat doet, dus gewoon normaal doet, is er niets aan de hand en komt er helemaal geen recessie. Een recessie ontstaat juist door de angst daarvoor.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_63804760
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 13:03 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Weet je wel wat een recessie is? Twee kwartalen achter elkaar economische krimp. Verzoorzaakt door mensen die de hand op de knip houden en denken dat een recessie onafwendbaar is, en dat een ander het wel zal moeten oplossen en "dat het wel overwaait".

Van economische krimp is nog helemaal geen sprake. En dat blijft ook zo als mensen gewoon normaal blijven doen in plaats van als kippen zonder kop achter een stel paniekzaaiers aan te rennen. Blijf gewoon je dagelijkse boodschappen doen, probeer niet om een paar rotcenten te besparen en zorg dat de winkels gewoon hun inkomen blijven houden. Als iedereen dat doet, dus gewoon normaal doet, is er niets aan de hand en komt er helemaal geen recessie. Een recessie ontstaat juist door de angst daarvoor.
Mee eens tot in zovere: wat dacht je van de ontslagen die er nu zijn, bv mijn vriend zit in zijn proeftijd en wordt giga onderbetaald en dan kan je niet meer zo leven als voorheen! Wij moeten 30% inleveren dus al zou ik willen blijven doen wat we hiervoor deden, het gaat hem niet worden. Rood staan vind ik geen strak plan.
Dit geld voor onwijs veel mensen, ontslagen, arbeidstijdverkorting, (on)vrijwillige vakantiedagen omdat er geen orders zijn en dat zie ik niet alleen bij ons bedrijf maar ook bij de grote jongens.
  zaterdag 6 december 2008 @ 14:47:36 #84
3185 Adelante
To let it go now
pi_63804804
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 14:44 schreef Kaat38 het volgende:

[..]

Mee eens tot in zovere: wat dacht je van de ontslagen die er nu zijn, bv mijn vriend zit in zijn proeftijd en wordt giga onderbetaald en dan kan je niet meer zo leven als voorheen! Wij moeten 30% inleveren dus al zou ik willen blijven doen wat we hiervoor deden, het gaat hem niet worden. Rood staan vind ik geen strak plan.
Dit geld voor onwijs veel mensen, ontslagen, arbeidstijdverkorting, (on)vrijwillige vakantiedagen omdat er geen orders zijn en dat zie ik niet alleen bij ons bedrijf maar ook bij de grote jongens.
dan ga je een jaartje niet op wintersport en trek je de mode van vorig jaar deze winter nog maar een keer uit de kast
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_63804835
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 14:47 schreef Adelante het volgende:

[..]

dan ga je een jaartje niet op wintersport en trek je de mode van vorig jaar deze winter nog maar een keer uit de kast
exact, zo werkt het dan ook, op een aantal dingen zal ik toch echt moeten bezuinigen en dat doe ik niet uit angst voor de crisis maar simpelweg omdat er minder poen is.
pi_63805703
Sinterklaas heeft dit jaar geen chocoladeletter achtergelaten op mijn werk.
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:31:19 #87
19142 tslh
Never at ease.....
pi_63807507
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 15:42 schreef RealZeus het volgende:
Sinterklaas heeft dit jaar geen chocoladeletter achtergelaten op mijn werk.
Bij mij wel 5 door oa 3 verschillende Sinterklazen
Life is funny. Well, yours is. To me.
pi_63818050
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 14:44 schreef Kaat38 het volgende:

[..]

Waaruit je kan afleiden dat bedrijven het warm water ook niet hebben uitgevonden.

Bedrijf roept: "het gaat slecht" en zet mensen op straat
Mensen hebben geen baan meer en dus geen geld om bij bedrijf te kopen
Bedrijf klaagt dat ze zo weinig omzet draaien en zegt "zie je wel"

Als bedrijven nou eerst eens zouden bezuinigen op de torenhoge topsalarissen, hun dikke lease-auto's en hun riante bonussen als ze zonodig willen bezuinigen, in plaats van altijd weer eenvoudig de klappen op de werkvloer te laten vallen om zelf lekker comfortabel uit de gevarenzone te blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')