abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 woensdag 26 november 2008 @ 17:08:23 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_63540840
Vanmiddag bij de TIGO in Zaltbommel geweest

Leuke zaak iets te weinig stoelen om een mooie ambiance te maken maar verder is de aankleding gezellig.

Je kunt kiezen om te blijven staan bij de toonbank, maar er is ook een keuze om in de eetmuur een kroketje te nemen of een frikandel. Net wat je wil.

Ik koos voor de toonbank en dat beviel me goed, leuke mensen achter de toog man en vrouw dus afwisseling. De man was erg bezig het de klanten naar de zin te maken en gooide uit de losse pols friet bami kroketten en andere snacks in de bak. Erg leuk om dat live te mogen zien.

De dame was druk met het aanvullen van het voer en had voor iedere klant een goed woordje. Ze voelde zich echt thuis in deze caferaria en was de dame die elke friettent zich wenst.

Het uitzicht was ook zeer leuk, de vrachtwagen die voor de deur stond deed niks af aan de ambiance. Iedere wandelaar kon gewoon naar binnen kijken en gezien het aantal keren dat de eigenaar zwaaide werd dat zeer op prijs gesteld.

Ik en mijn partner haden het bescheiden gehouden en hadden de maaltijd van de dag besteld. Voor mij een frietje stoofvlees en een liamboutje met maionaisse. M'n Partner nam een patatje oorlog.

Alles was perfect op warmte. Hoewel het stoofvlees iets langer gebraden had mogen worden. De tussen het wachten op de bestelling uit de muur getrokken kroket was perfect kwa smaak en omvang. Het wachten op de bestelling werd daardoor een genot en duurde me niet lang genoeg.

Als aperatief nam mijn partner een ijsje van citroen en aardbei. Volgens haar was dit een delicatesse voor de tong. Ik zelf kon me niet beheersen en nam nog een klein huzaren slaatje.
Dat was even wennen na de patat stoofvlees. Maar achteraf was de aanbeveling van de cafetariahouder een ware tong in sjiek. De salade paste perfect bij het net genuttigde patatje.

Al in al een aanbeveling na ons eerste bezoek. Een dikke 8

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 26 november 2008 @ 17:10:42 #2
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_63540892
En als je het cijfer zou moeten uitsplitsen in Ambiance, Eten, Bediening en Prijs/kwaliteit?
  Trouwste user 2022 woensdag 26 november 2008 @ 17:11:51 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_63540930
Kwam behang pang Wat een restaurant in Zaltbommel.

Vorige week een ongeëvenaarde avond.

Mooie Plastic bloemen. Peper en zout op de tafel in een perfect houten beeldhouwerkje.

Het was niet druk. We hadden de maandagavond gekozen om te kunnen genieten.
En wat een avond werd het.
De Chineze gastvrouw was allerliefst. We konden zelfs blijven zitten toen we het bier bestelden.
We bestelden een witbier dat ze in huis hadden. Er werd ons geen wijn opgedrongen.
Mijn partner bestelde een Babi Pagjang ik een Foe Jong Heij.
Ik gaf de serveerster een compliment voor haar mooie make up. Ze moest blozen.
Dat is mooi bij Chinezen dan worden ze Oranje.
Het wachten op het gerecht duurde niet eens te lang. Na een kwartier stond het eten al voor onze neus.
Wel jammer eigenlijk want we waren net lekker aan het zuipen met ons tweede pilsje.
Maar dit ongenoegen werd weggenomen door de eerste hap in het gerecht.
Zelden zo'n Foe Jong Heij geproeft. De ei leek net gelegd en de nasi erbij geserveerd was als net geoogst.
Mijn partner had weinig tijd om te eten omdat ze haar Babi Pagjang steeds wilde anprijzen.
'Tong dit moet je proeven' zei ze.
En Inderdaad wat een delicatesse. Wat een kok hebben ze daar in de keuken.
Maar het mooiste was eigenlijk de dingen rondom. Een mooie waterval aan de muur. Lekkere Chineze muxziek om te horen. En gratis kroepoek bij iedere maaltijd.
Dit was iets om van te genieten. Dat deden we dan ook. We bestelden dan ook nog Gamba's en garnalen.
Nou dit overtrof elke verwachting. Dit verwacht je niet in een stadje zoals Zaltbommel.
We hoefden ze zelf niet te pellen en ze gingen erin als koek.
Ze zeiden dat familieleden ze zelf hadden gevangen in de Chineze zee. Ik geloof ze direct.
Ik hoef niemand meer te vertellen dat het toetje bestond uit gele vanille vla met Yogurt om de Nederlandse gasten zich thuis te laten voelen.

Dit was na de Tigo en Markzicht alweer een 8.

Wat een stad is Bommel toch op eetgebied.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_63541021
En hoelang heeft je uitstapje geduurd?
Dacht je veel aan FOK!?
Wist je al dat je er een topic over zou gaan openen?
Heb je de medewerkster medegedeeld dat je van de FOK smaaktest was?
Heb je mobiel internet?
Zit je partner ook op FOK!?
Droom je weleens dat je een vet topic opent?

Mvg
pi_63542196
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:15 schreef fransbreda het volgende:
Dacht je veel aan FOK!?
Wist je al dat je er een topic over zou gaan openen?
!
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  † In Memoriam † woensdag 26 november 2008 @ 22:52:01 #6
128220 Peter6000
pi_63550670
Je kan er beter iets van 'Culinaire recensies horecagelegenheden in Zaltbommel' van maken.

Is handig voor als de mensen in Zaltbommel komen, en daar een hapje willen eten.
pi_63551824
Topic beetje opgeschoond, ook hiervoor is ruimte in REV.
Alleen als TS moet je wel op de vragen ingaan hoor tong. .
Ow en bij de volgende recensie graag foto's van de eetgelegenheid enzo. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  † In Memoriam † donderdag 27 november 2008 @ 02:59:07 #8
128220 Peter6000
pi_63555502
Tong, kom je wel eens in 't Stadshuis - Brasserie , aan de Waterstraat?
pi_63555524
Elke keer weer goed
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  † In Memoriam † donderdag 27 november 2008 @ 03:13:04 #10
128220 Peter6000
pi_63555526
quote:
Op donderdag 27 november 2008 03:11 schreef soylent het volgende:
Elke keer weer goed
Gaat dit over Tongs topics, of over de Brasserie?
  Trouwste user 2022 donderdag 27 november 2008 @ 16:56:16 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_63569654
quote:
Op donderdag 27 november 2008 02:59 schreef Peter6000 het volgende:
Tong, kom je wel eens in 't Stadshuis - Brasserie , aan de Waterstraat?
Ja ouwe voetbalmaat is de uitbater.

Later de recencie


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Admin donderdag 27 november 2008 @ 16:58:03 #12
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_63569702
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:27 schreef Misstique het volgende:

Ow en bij de volgende recensie graag foto's van de eetgelegenheid enzo. .
Mens, ik ben al blij dat ie een post weet te plaatsen

Tong, heb je ook een recensie op vis-gebied?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Trouwste user 2022 donderdag 27 november 2008 @ 17:16:18 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_63570110
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:58 schreef yvonne het volgende:

[..]

Mens, ik ben al blij dat ie een post weet te plaatsen

Tong, heb je ook een recensie op vis-gebied?
Dinsdag visdag in Zaltbommel.

Het is dan kiezen tussen de viskraam van Bronk. Of die van Duytz.

Ik heb ditmaal Duytz gekozen omdat mijn ma er al 40 jaar komt.

Jaap heet de chefkok. Voor iedereen een praatje paraat en altijd adrem met zijn grapjes.
Jaap is al 75 maar staat nog steeds als een echte heer de kibbeling te braden.
Al staat ie met de rug naar je toe hij blijft beleefd en veegt eerst zijn handen af als ie iets tegen je zegt.
Uit Spakenburg komen ze. En dat proef je ook. De kabeljauw lijkt wel vers gevangen en de makreel lijkt wel net van kop en kont gescheiden.
Het personeel blijft altijd beleefd, ook als je zegt dat ze de saus zijn vergeten bij de kibbeling. Altijd een net excuus en je krijgt dan een extra bakje saus.
De kraam staat prominent op de markt. Hetgeen het eten aan de kraam extra leuk maakt.
Het naar binnen laten glijden van de haring met uitjes krijgt een nieuwe dimensie als je omhoog kijkend de Bommelse toren ziet.
Extra pluspunten krijgen ze ook doordat als er iemand voordringt ze het met een grapje oplossen.
De hoofd assistente is verder bloedmooi en lijkt op de vrouw van Jaap van 50 jaar geleden. Die was ooit het Vismeisje van het jaar in Spakenburg.
De garnalen wil ik nog extra vernoemen. Je proeft gewoon dat heel de familie van Jaap bruut aan het pellen is geweest. Geen kopje te herkennen. En als je garnalen en Kibbeling samen koopt zegt de vrouw van Jaap altijd heel lief dat je ze goed gescheiden moet houden voor de smaak en dat de garnalen natuurlijk wel peter en zout nodig hebben. Dat doet ze ook al 40 jaar.
Zijn zonen zijn in opleiding en mogen elke dinsdag meekijken tussen het afrekenen door hoe de grote baas al jaren aan de top staat.
Voor de echte visliefhebber is er voor mijn geen andere dan Jaap met zijn kraam.

Ik geef hem dan ook een vette 9. Terwijl ik het niet eens over de paling heb gehad.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_63570642
Genieten is toegestaan!!!
  donderdag 27 november 2008 @ 19:49:39 #15
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_63573990
Best boeiend dit topic. Een tvp dus waard !
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_63589095
Het is wel duidelijk waar ik volgend jaar op vakantie ga.
I intend to live forever, or die trying.
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 november 2008 @ 14:20:06 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_63594785
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 10:46 schreef dwerg het volgende:
Het is wel duidelijk waar ik volgend jaar op vakantie ga.
Ik heb een slaapplaats over

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 30 november 2008 @ 19:46:53 #18
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_63650169
Ik bescheur me hier
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Trouwste user 2022 maandag 1 december 2008 @ 15:37:55 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_63669906
quote:
Op zondag 30 november 2008 19:46 schreef fathank het volgende:
Ik bescheur me hier
Waarom

Serieuse recenties hoor.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 4 december 2008 @ 15:36:42 #20
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_63757174
quote:
Op maandag 1 december 2008 15:37 schreef tong80 het volgende:

[..]

Waarom

Serieuse recenties hoor.


En kwaliteit van de bovenste plank zijn ze hoor Tong!
  Trouwste user 2022 donderdag 4 december 2008 @ 17:06:53 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_63759567
Dank U

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 5 december 2008 @ 16:42:28 #22
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_63786471
Het was ook een compliment
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_63786838
Leuk topic, ik kijk uit naar de volgende recensie.
  Trouwste user 2022 woensdag 10 december 2008 @ 18:59:11 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_63912304
Afgelopen weekend naar Markzicht in Zaltbommel geweest.

Ik en mijn partner hadden een dagje te vieren, we zijn nu al een jaartje samen namelijk. Wat doe je dan ? Dan blijf je dicht bij huis en gaat naar je favoriete eetgelegenheid.
Nu was het leuke dat het zondag mooi weer was dsus we konden op de stoep beginnen. We zeiden tegen elkaar dat Markzicht zo'n mooie naam is. Want wat wil je meer de markt in blakende zonnenschijn aanschouwen, terwijl je op het terrasje je aardbeien milk shake kunt nuttigen.
En wat voor een milkshake, je durfde het rietje bijna niet uit je mond te halen zo heerlijk.Perfect gekoeld en geserveerd in mooie plastic bekers met de naam van het cafetaria er op.
Dit kon niet meer fout gaan zei m'n partner.
We hadden inmiddels onze bestelling geplaatst, mijn schat nam het menu van de dag, bestaand uit een patatje stoofvlees en een frikandel met uien en ketchup.
Ikzelf meer aanhanger van de traditionele maaltijd nam een berenlul en een patatje oorlog.
Het duurde niet te lang dat onze delicatessens klaar waren.Een minpuntje was wel dat we zelf onze bestelling aan de balie moesten ophalen ipv dat het aan het tafeltje werd bezord.
Maar goed een kniesoor.
Want eenmaal aan het eten geslagen kwamen we steeds meer in vervoering. Alles was perfect op temperatuur. Zelfs de berenlul, waar zo als je weet veel mee kan mis gaan, was perfect.
De uitjes bij de frikandel waren mooi fijn gesneden en niet te grof.
Maar het hoogtepunt was toch het patatje stoofvlees, Frietje Haché zoals we hier zeggen, zelden zo'n hoeveelheid vlees gezien op een patatje. Ik keek m'n ogen uit. Je zag de patat amper meer. Zelden zoiets gezien.
Dat het iets aan de prijzige kant was maakte niet uit. Want dit was een voorrecht om mee te maken.
De bedienig was ook al perfect. Ze sleepten zelfs de naast ons leegstaande plastic stoeltjes naar binnen terwijl we nog aan het eten waren. Alles om ons op het gemak te stellen.

Na de Tigo is het wel uniek dat je in dezelfde plaats een even hoog niveau treft bij een cafetaria.

Net als bij de Tigo een dikke 8. Ik ben nog aan het bijkomen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Miss SHO donderdag 11 december 2008 @ 01:09:21 #25
22592 crew  Ole
pi_63923369
Ik krijg er honger van zeg
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')