quote:wo 26 nov 2008, 11:53 'Dries Roelvink teleurgesteld in Rene Froger' van onze redactie
AMSTERDAM - Dries Roelvink vindt het jammer dat Rene Froger, die nota bene getuige was op zijn huwelijk, hem heeft laten vallen. 'Ik besta niet meer voor Rene'.
Dit zegt Dries in een interview met weekblad Story. 'In dit wereldje tel je alleen maar mee als je succes hebt', vindt Dries.
De blonde zanger had ook wel verwacht dat hij een keer zou worden uitgenodigd om een keer bij de Toppers te zingen. 'Dat telefoontje is nooit gekomen. Ik ben teleurgesteld in hem als mens en collega.'
Dries heeft wel een idee waarom Rene hem niet meer belt. 'Wanneer je succesvol bent, omring je je ook met mensen die succesvol zijn. Wellicht heeft Rene wel eens gedacht: 'Wat moet ik nu met die Dries? Terwijl we vroeger dag en nacht met elkaar omgingen... Zijn succes betekende het definitieve einde van onze vriendschap.’
quote:WOESTE DRIES ROELVINK: 'IK BESTA NIET MEER VOOR RENÉ FROGER...'
(26-11-2008) Dries Roelvink is bitter teleurgesteld in zijn oude vriend en collega René Froger. 'René en ik waren echte gabbers, maar ik besta niet meer voor hem...'
Dries Roelvink had van zijn oude boezemvriend René Froger anders verwacht. 'Ik ben diep teleurgesteld in René,' vertelt Dries Roelvink deze week in Story. "We waren vroeger echte gabbers. We trokken in de tijd dat hij nog niet was doorgebroken dag en nacht met elkaar op. Maar toen hij eenmaal bekend was, bestond ik niet meer voor hem en liet hij me vallen."
Dries is echt boos. Hij had van zijn boezemvriend meer verwacht. "René had best iets voor zijn gabbertje kunnen doen. Het was voor hem in zijn toptijd heel makkelijk om eens een goed woordje voor me te doen bij een tv-baas of platenmaatschappij. Dat had mijn carrière op een ander plan kunnen brengen. Maar ik bestond niet meer voor hem. Wanneer je zelf succesvol bent, omring je jezelf ook met mensen die succes hebben. Wellicht heeft René gedacht; Wat moet ik nou met die Dries. Zijn succes betekende het einde van onze vriendschap. Hij had me echt wel kunnen helpen."
quote:Roelvink aan de slag bij homeshopping-kanaal
AMSTERDAM (ANP) - Zanger Dries Roelvink start vanaf januari een nieuwe carrière op de televisie. De 49-jarige volkszanger tekende gisteren een contract dat hem voor onbepaalde tijd verbindt aan homeshopping-kanaal Shopzo, dat in heel Nederland 19 uur per dag uitzendt onder de naam 'Suus'.
Voor Roelvink komt het nieuwe avontuur als geroepen. "Ik word binnenkort 50, en dan ga je toch wat meer nadenken over welke dromen je nog wil realiseren. Ik heb voor duizenden mensen opgetreden, in de hitlijsten gestaan, geacteerd en zelfs op het ijs gedanst. Maar een televisieprogramma presenteren, dat ontbrak er nog aan." De zanger vervolgt: "Toen het telefoontje van Shopzo kwam hoefde ik geen moment na te denken. Dit verzin je toch niet? Zometeen ben ik op mijn 50e verjaardag in heel Nederland op de buis te zien met mijn eigen show."
"We zijn onvoorstelbaar trots dat we Dries hebben binnengehaald", aldus Marc Maters, directeur van Shopzo. "Dries is een vakman met een vlotte babbel, een alleskunner die als geen ander in staat is om zichzelf te verkopen." Ook René Kogelman, presentator van het eerste uur en bekend als gezicht van het onlangs ter ziele gegane Liveshop is blij met de komst van Roelvink: "Suus en Dries, dat klinkt als een gouden duo. Dries is van harte welkom in ons team, ik verwacht dat hij een waardevolle toevoeging zal zijn."
Het programma zal de titel 'Kies 4 Dries' dragen en iedere werkdag vanaf 16:00 uur te zien zijn. "Een soort koffietijd, maar dan zonder koffie", aldus de blonde entertainer, die vooral ingezet zal worden als verkoper van juwelen, parfums en andere luxeproducten voor vrouwen. Directeur Maters: "We denken dat hij het vooral goed zal doen bij vrouwen in de leeftijd van 35 tot 75 jaar die wat te besteden hebben. Een ster als Dries associeer je immers niet met een strijkijzer of een messenset, daar hebben we andere zeer capabele presentatoren voor." Roelvink beaamt dat. "Ik heb geen zin om mezelf wekelijks in De Wereld Draait Door terug te zien, omdat ik weer eens heb staan stuntelen met een staafmixer."
Ik dacht dat ie al 50 wasquote:Ik word binnenkort 40
quote:Op nieuwjaarsdag 1959 werd in ’t hartje van de jordaan Dries Roelvink geboren, als zoon van een voetbaltrainer en een zangeres.
Moeder, Alie Roelvink maakte in die tijd veel platen met oa. Willy Alberti en Johnny Jordaan.
Dries sr. was in die tijd voetbaltrainer van de amsterdamse club Herenmarkt.
Dries jr. volgde zijn vader in zijn voetsporen, en voetbalde 10 jaar in de jeugdelftallen van DWS.Op zijn achttiende jaar tekende Dries bij FC Amsterdam een drie jarig profcontract.
Tijdens zijn voetbal carriere zong Dries al graag na de wedstrijden, in het spelershome, en op feesten en partijen.
Hij besloot toen mee te doen aan een talentenjacht op het Rembrandtplein, in de bekende ’Shorts of Londen’ en kwam als winnaaar uit de bus.
Vanaf die dag ruilde hij zijn voetbalschoenen in voor een microfoon.
Kort daarna tekende hij zijn eerste platencontract bij Phonogram, zijn eerste hit ’Maria Magdalena’ stond weken lang hoog in de hitparade.
Bij insiders maakte Dries veel indruk met zijn ’Oneman shows’, in respectievelijk de Kleine Komedie, het Amsterdamse Concertgebouw, het Koninklijk Theater Carre en Theater De Meervaart.
Acht CD albums en éénendertig single’s heeft hij tot nu toe op zijn naam staan.
Mede door zijn ruime stembereik, {ruim 2 octaaf}en zijn brede reportoire, is een optreden van Dries Roelvink een overweldigende gebeurtenis.
Dries is een graag geziene gast op feestjes, partijen en evenementen in het gehele land. Zijn optredens staan garant voor kwaliteit, gezelligheid en een optimale sfeer,of het nu gaat om de Amsterdamse inhakers of Engelse love songs, Dries zorgt voor de juiste sfeer op het juiste moment, maar ook bij een gezellige bruiloft, bedrijfsfeest of in een bruin café, gaat hij voor een geslaagde avond!
Wat kan een mens veranderen...!
quote:
quote:13-11-2008
Newsroom : Dries Roelvink vervangt Gordon niet bij de Toppers.
Dries Roelvink is in de maling genomen door het TROS-programma 'Bananasplit'. De volkszanger trapte met open ogen in de grap, zei hij gisterenavond in 'RTL Boulevard'. Frans Bauer vroeg aan Roelvink of hij Gordon (NSF 1990-2003, lid vakjury JSF 2007-2008) wilde vervangen als Topper bij het Eurovisie Songfestival.
Roelvink werd uitgenodigd voor een gesprek, omdat Gordon niet meer welkom zou zijn op het liedjesfestijn. "Ze vroegen me om de plek van Gordon in te nemen. Ik besloot het voor volk en vaderland te doen."
De 'Topper' werd na zijn toezegging gevraagd om alvast te poseren voor promotiefoto's. "Ik stond op klompen met een haring en een plankje kaas toen Frans Bauer kwam binnenlopen", liet de zanger weten. "Frans piste zowat in zijn broek."
'Bananasplit' is vanaf februari wekelijks te zien bij de TROS. (bron : Novum ; foto : website Dries)
quote:Op woensdag 26 november 2008 17:21 schreef Croupouque het volgende:
Een ster als Dries associeer je immers niet met een strijkijzer of een messenset, daar hebben we andere zeer capabele presentatoren voor." Roelvink beaamt dat. "Ik heb geen zin om mezelf wekelijks in De Wereld Draait Door terug te zien, omdat ik weer eens heb staan stuntelen met een staafmixer."
Kan heul niet, Ralph Inbar is dood (of was dat ook een garp?)quote:'Bananasplit' is vanaf februari wekelijks te zien bij de TROS.
Frans Bauer doet het tegenwoordigquote:Op woensdag 26 november 2008 17:54 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Kan heul niet, Ralph Inbar is dood (of was dat ook een garp?)
Het zou me niet eens verbazen als Dries echt voor zo'n zender zou gaan werken!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |