Aangezien ik bij de lieve mensen van Hi weer een nieuw toestel mocht uitkiezen heb ik gekozen voor zo ongeveer het meest uitgebreide toestel wat er op dat moment verkrijgbaar was
Naast het bellen ben ik voornamelijk een zakelijke gebruiker en wil overal mijn agenda, taken, contacten en dergelijke bij de hand hebben. Dat maakte de keuze voor een Windows Mobile toestel voor de hand liggend (activesync --> ms outlook). De multimediafeatures vind ik zelf een stuk minder belangrijk en zal ik hier dan ook niet uitgebreid bespreken, hoewel de FM radio onderweg ook best aardig is
AlgemeenHet is zeker niet het kleinste en lichtste toestel, maar daar krijg je ook wel wat voor terug. Het toestel voelt oerdegelijk aan en ligt lekker in de hand. Alleen de positie van de handen als het toetsenbordje uitgeschoven is vind ik zelf wat onhandig, en werkt dan ook niet lekker voor lange internet of sms sessies. De accuduur vind ik met een dag of 4 bij intensief gebruik OK, maar had ik liever toch nog wat langer gezien. Mijn vorige telefoon ging 2 weken mee op een accu (maar had dan ook lang niet zo'n uitgebreide featureset).
AccessoiresDe telefoon wordt lekker compleet geleverd, en wat mij meeviel is dat er ook in-ears worden meegeleverd, hoewel die niet van geweldige kwaliteit zijn. Zoals lang niet bij ieder ander toestel kun je elk willekeurig headsetje aansluiten.
HardwareMeer functies kun je haast niet wensen. Qua verbindingen: HSDPA, GPS, bluetooth, wifi, usb.. Het enige wat ik hier persoonlijk nog mis is de mogelijkheid om het toestel als wifi-accesspoint in te zetten, maar hey, je kunt niet alles hebben

Het uitschuifbare toetsenbordje is een groot voordeel bij het mailen/sms'en, want met een pennetje priegelen op een touchscreen blijft gewoon onhandig. Wat handig is is dat het slotje voor geheugenkaartjes (MicroSD) niet onder de accu zit, dat vind ik erg onhandig bij veel andere toestellen. Je moet wel het klepje van de accu verwijderen, maar dan kun je aan de zijkant het kaartje insteken.
SoftwareHoewel het algemeen bekend is (geloof ik) dat Windows Mobile niet supersnel is ben ik toch redelijk te spreken over de snelheid. Soms duurt het een paar seconden voordat een applicatie is opgestart, maar ik ervaar het zelf niet als storend. Dat is op de PC ook zo. Dankzij Windows Mobile zijn de mogelijkheden van de telefoon makkelijk uitbreidbaar, wat ook wel zo prettig is. Jammer is dat er standaard geen fatsoenlijke navigatieapplicatie wordt meegeleverd. Google Maps is niet geschikt voor serieuze navigatie, en Wayfinder is op mijn toestel belachelijk instabiel. Voor het betere werk (maar dat is mijn mening) ben je beter af met TomTom. Voor wat betreft de interface van Windows Mobile is de SPB shell (http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/?nl) een zeer welkome aanvulling, en voelt een stuk beter aan als het standaard homescherm van WM.
EindoordeelVoor alsnog een dikke voldoende

Ik gebruik het toestel nu 2 weken en ben dik tevreden. De tijd zal uitwijzen of dat zo blijft.
Ik ben in deze korte review vast wel wat vergeten, maar ik zou zeggen vraag er op los