abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63535547
Aangezien ik bij de lieve mensen van Hi weer een nieuw toestel mocht uitkiezen heb ik gekozen voor zo ongeveer het meest uitgebreide toestel wat er op dat moment verkrijgbaar was
Naast het bellen ben ik voornamelijk een zakelijke gebruiker en wil overal mijn agenda, taken, contacten en dergelijke bij de hand hebben. Dat maakte de keuze voor een Windows Mobile toestel voor de hand liggend (activesync --> ms outlook). De multimediafeatures vind ik zelf een stuk minder belangrijk en zal ik hier dan ook niet uitgebreid bespreken, hoewel de FM radio onderweg ook best aardig is

Algemeen
Het is zeker niet het kleinste en lichtste toestel, maar daar krijg je ook wel wat voor terug. Het toestel voelt oerdegelijk aan en ligt lekker in de hand. Alleen de positie van de handen als het toetsenbordje uitgeschoven is vind ik zelf wat onhandig, en werkt dan ook niet lekker voor lange internet of sms sessies. De accuduur vind ik met een dag of 4 bij intensief gebruik OK, maar had ik liever toch nog wat langer gezien. Mijn vorige telefoon ging 2 weken mee op een accu (maar had dan ook lang niet zo'n uitgebreide featureset).

Accessoires
De telefoon wordt lekker compleet geleverd, en wat mij meeviel is dat er ook in-ears worden meegeleverd, hoewel die niet van geweldige kwaliteit zijn. Zoals lang niet bij ieder ander toestel kun je elk willekeurig headsetje aansluiten.

Hardware
Meer functies kun je haast niet wensen. Qua verbindingen: HSDPA, GPS, bluetooth, wifi, usb.. Het enige wat ik hier persoonlijk nog mis is de mogelijkheid om het toestel als wifi-accesspoint in te zetten, maar hey, je kunt niet alles hebben Het uitschuifbare toetsenbordje is een groot voordeel bij het mailen/sms'en, want met een pennetje priegelen op een touchscreen blijft gewoon onhandig. Wat handig is is dat het slotje voor geheugenkaartjes (MicroSD) niet onder de accu zit, dat vind ik erg onhandig bij veel andere toestellen. Je moet wel het klepje van de accu verwijderen, maar dan kun je aan de zijkant het kaartje insteken.

Software
Hoewel het algemeen bekend is (geloof ik) dat Windows Mobile niet supersnel is ben ik toch redelijk te spreken over de snelheid. Soms duurt het een paar seconden voordat een applicatie is opgestart, maar ik ervaar het zelf niet als storend. Dat is op de PC ook zo. Dankzij Windows Mobile zijn de mogelijkheden van de telefoon makkelijk uitbreidbaar, wat ook wel zo prettig is. Jammer is dat er standaard geen fatsoenlijke navigatieapplicatie wordt meegeleverd. Google Maps is niet geschikt voor serieuze navigatie, en Wayfinder is op mijn toestel belachelijk instabiel. Voor het betere werk (maar dat is mijn mening) ben je beter af met TomTom. Voor wat betreft de interface van Windows Mobile is de SPB shell (http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/?nl) een zeer welkome aanvulling, en voelt een stuk beter aan als het standaard homescherm van WM.

Eindoordeel
Voor alsnog een dikke voldoende Ik gebruik het toestel nu 2 weken en ben dik tevreden. De tijd zal uitwijzen of dat zo blijft.

Ik ben in deze korte review vast wel wat vergeten, maar ik zou zeggen vraag er op los
  Boks-Chick woensdag 26 november 2008 @ 14:13:47 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_63536145
Mooie review!
Heb je ook een foto van je gadget?

edit: ik vind smssen met een pennetje juist heerlijk overigens
lolwut
pi_63536226
Ik ga vanavond even een foto maken, ben nu niet thuis
pi_63543864
Qua snelheid? Is het een beetje iets, want zag in veel jijbuis flimpjes dat het best wel langzaam was.

Ik zit namelijk te twijfelen tussen de X1 en de Touch HD
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
pi_63544153
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:32 schreef Antony1989 het volgende:
Qua snelheid? Is het een beetje iets, want zag in veel jijbuis flimpjes dat het best wel langzaam was.

Ik zit namelijk te twijfelen tussen de X1 en de Touch HD
Ik vind het persoonlijk snel genoeg. Het opstarten van een programma duurt soms een paar seconden, en heel soms reageert de telefoon een paar seconden niet, maar ik vind het niet zodanig hinderlijk dat ik daarom een ander toestel zou nemen. Ik vraag me ook af of dat bij welk ander WM toestel dan ook anders is.
pi_63545011
Ik denk dat ik voor de X1 ga, want denk dat het toetsenbord toch wel een groot voordeel is.
Ik sms/mail namelijk wel aardig veel.

Toch blijft het een kwestie van uit proberen denk ik.
pi_63545250
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:54 schreef Intrepidity het volgende:
Hardware
Meer functies kun je haast niet wensen. Qua verbindingen: HSDPA, GPS, bluetooth, wifi, usb.. Het enige wat ik hier persoonlijk nog mis is de mogelijkheid om het toestel als wifi-accesspoint in te zetten, maar hey, je kunt niet alles hebben Het uitschuifbare toetsenbordje is een groot voordeel bij het mailen/sms'en, want met een pennetje priegelen op een touchscreen blijft gewoon onhandig. Wat handig is is dat het slotje voor geheugenkaartjes (MicroSD) niet onder de accu zit, dat vind ik erg onhandig bij veel andere toestellen. Je moet wel het klepje van de accu verwijderen, maar dan kun je aan de zijkant het kaartje insteken.
www.wmwifirouter.com
pi_63567074
tvp, heb em volgende week ook binnen.
pi_63575030
Ik heb momenteel even geen camera tot m'n beschikking.. Foto's volgen nog
pi_63575640
quote:
Op woensdag 26 november 2008 20:13 schreef Antony1989 het volgende:
Ik denk dat ik voor de X1 ga, want denk dat het toetsenbord toch wel een groot voordeel is.
Ik sms/mail namelijk wel aardig veel.

Toch blijft het een kwestie van uit proberen denk ik.
Je kan ook voor de Touch Pro gaan.
Deze heeft ook ook een toetsenbord. Alleen dan 5-row ipv 4-row van de Experia.

Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_63577046
quote:
Op donderdag 27 november 2008 20:43 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Je kan ook voor de Touch Pro gaan.
Deze heeft ook ook een toetsenbord. Alleen dan 5-row ipv 4-row van de Experia.

[ afbeelding ]
Daar zit ik tussen te twijfelen nu, de Touch Pro, of de Touch Hd.
Ik heb gezien dat de X1 een verzonken beeldscherm heeft, zelfde als N95 ( niet de 8GB). En daar blijft bij mij altijd lekker veel stof achter hangen.
pi_63577377
Dat kan ik inderdaad wel bevestigen.. ik doe altijd een stukje keukenpapier over m'n stylus heen en dan is het goed schoon te krijgen Inderdaad een voordeel van de Touch Pro lijkt me dat ie een toetsenbord met 5 rijen heeft.. Het is lastig dat je bij de xperia een shift-toets-achtige constructie moet gebruiken om cijfers te krijgen
pi_63578726
quote:
Op donderdag 27 november 2008 21:24 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

Daar zit ik tussen te twijfelen nu, de Touch Pro, of de Touch Hd.
Ik heb gezien dat de X1 een verzonken beeldscherm heeft, zelfde als N95 ( niet de 8GB). En daar blijft bij mij altijd lekker veel stof achter hangen.

+1 kudo voor mij?
De Pro heeft duidelijk mijn voorkeur.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  vrijdag 28 november 2008 @ 06:57:36 #14
158332 rocha01
ER Reviews Film/TV
pi_63585559
Mooi dingetje, wat kost ie eigenlijk?

Ik heb nu nog eenHTC 3650 en ben daar tevreden over, mijn vorige SE beviel niet echt, te veel accuproblemen, ging krap een dag mee... nu doe ik een week met accu en internet veel op GSM...
pi_63586992
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 06:57 schreef rocha01 het volgende:
Mooi dingetje, wat kost ie eigenlijk?

Ik heb nu nog eenHTC 3650 en ben daar tevreden over, mijn vorige SE beviel niet echt, te veel accuproblemen, ging krap een dag mee... nu doe ik een week met accu en internet veel op GSM...
Ik dacht dat ie los 650 kost.. Ik heb m voor 169 euro bij een 2-jarig hi abonnement (velenging) genomen
pi_63597582
quote:
Op donderdag 27 november 2008 22:00 schreef Gkhn het volgende:

[..]

+1 kudo voor mij?
De Pro heeft duidelijk mijn voorkeur.
Jouw voorkeur, kijk dat scherm dat is toch lekker groot, je ziet er veel meer op als je websites gaat bezoeken enzo.
Het enige wat dus wel jammer is geen toetsenbord ( hardwarematig dan ). Maar heb al gevonden dat daar hele simpele kleine bleutooth dingen voor zijn.
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:00:37 #17
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_63698290
Ik heb het toestel nu een kleine week en ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben. Ook al gebruik ik een iPhone 3G naast dit toestel. Het scherm is werkelijk fantastisch om te zien en de processor is heerlijk snel (528 Mhz, 256/512 RAM/ROM) om filmpjes en muziek af te spelen.

SE heeft een panel-functie ingebouwd welke een soort thumbnails laat zien van homescreens. Schermpjes kun je door elkaar husselen en met één druk op de thumbnail activeren. Screens zijn naar eigen smaak aan te passen. Zo zit er standaard een panel ingebouwd met 3 karpers die rondzwemmen met elk een eigen kleur welke aangeven wat de status van je telefoon is. Denk hierbij aan het bereik, batterij etc etc..

Scherm heeft een resolutie van 480 x 800 (WVGA), 32 bits en 65.000 kleuren. Ondersteuning van bluetooth stereo headsets is aanwezig.

Voor lui die graag meuk installeren: Op het XDA forum is de interface te vinden welke je terug kan vinden op de DIamond, Touch, HD etc etc. Die HTC schil dus. Dit werkt super op de Xperia. Zoeken in het X1/Xperia gedeelte op Manila. Staat zelfs een topic sticky geloof ik.

Tom Tom draait overigens ook en werkt prima icm de ingebouwde GPS chipset.

En tot eind januari kun je het toestel online bij Sony-Ericsson registreren in ruil voor een 4GB Micro SD met daarop de film Hancock. Binnen 4 weken heb je die dan binnen.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_63716741
Dank voor je review maar het zou ook leuk zijn je review wat op te fleuren met zelf gemaakte pic's van je toestel. Mischien volgende keer?
75 topics = FIN
pi_63729578
Post is foto's van jullie Xperia's?
Thnx!
pi_63731368
Leuk maar prijzig dingetje.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_63777499
Ik zit er aan te denken deze ook te nemen, lijkt me een fijn toestel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: