Bij mijn laatste werkgever heb ik inderdaad een paar maanden meegewerkt aan een speciaal project, dus dat heb ik "projectmedewerker" genoemd.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:06 schreef Joris85 het volgende:
Heb je alleen maar werk gedaan waarbij het duidelijk is wat het niveau is van het werk? Ik bedoel, als je ergens projectmedewerker of iets bent geweest, dan kunnen ze daaruit niet snel afleiden op wat voor niveau dat was.
Tja, waarom werk je jezelf niet omhoog?quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:35 schreef E.T. het volgende:Niets mis met de baantjes op laag niveau.. De vraag die wel meteen naar voren komt is 'waarom ben je naar een ander 'laag' baantje gegaan?' 'waarom heb je niets gedaan om je omhoog te werken?'
Of waren het echt bijbaantjes?
En de gaten in je CV.. hoe zijn die ontstaan?
Je bedoelt dus schuiven met de cijfers oftewel liegen (zoals ik dat dan noem)?quote:Op dinsdag 25 november 2008 18:07 schreef Pjederdy het volgende:
Gaten vul je op door, zoals hierboven al geopperd, het wat ruimer te schrijven, of door ze gewoon wel aan te laten sluiten.
als je dit in een goed kloppend verhaal kunt verkopen is er niet zo veel aan de hand.quote:Op dinsdag 25 november 2008 18:21 schreef bolsena het volgende:
Tja, waarom werk je jezelf niet omhoog?
Ik dacht dat dat wel duidelijk was in mijn openingspost. Ik heb continu of te weinig ervaring, of ze durven het niet aan vanwege mijn vroegere opleidingen (HBO en WO) voor welke sector ik al helemaal geen werkervaring heb.
dit doet dan weer het hele bovenstaande verhaal teniet.quote:Na mijn afstuderen ben ik gewoon in andere baantjes terechtgekomen.
Als ik het zo lees is er dus meer iets mis met wat jij zoekt en waar jij op reageert. De afgelopen jaren stonden werkgevers bijna in de rij voor goed personeel.quote:Die gaten in mijn CV zijn ontstaan omdat ik tot nu toe steeds pech heb gehad met mijn werkgevers. Bij de eerste liep het jaarcontract af en wilden ze het niet verlengen (financiele kwestie), bij de tweede werkgever was het een tijdelijk project wat nog wel langer heeft geduurd dan gepland was (maar het was tijdelijk, dat wist iedereen) en bij mijn laatste werkgever moest ik gedetacheerd worden omdat ik 78 weken via een uitzendbureau werkte. Vanwege die detachering werd ik veel duurder en de opdrachtgever zei dus:dan zoeken we wel een andere uitzendkracht.
Verder ontstaan die gaten dus omdat ik steeds tussen die banen door moeite heb om iets nieuws te vinden, ook al zoek ik nog voordat mijn periode bij die werkgevers uberhaupt aflopen.
Totdat je toekomstige werkgever je referenties gaat nabellen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:26 schreef massachusetts_avenue het volgende:
Als je vrij zelfverzekerd over komt en een goede prater bent is dat 'leugentje voor eigen best wil om toch die baan te krijgen' écht niet zo'n probleem.
Tuurlijk, eerlijk zijn is bijna in elk geval het beste. Of het nu op de werkvloer is of ergens anders. De waarheid achterhaalt de leugen vaak toch wel.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:38 schreef Paupermans het volgende:
[..]
Totdat je toekomstige werkgever je referenties gaat nabellen.
Echt, kom op zeg, wees gewoon eerlijk, dat is het beste voor jezelf en voor je werkgever.
quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:16 schreef bobaphat het volgende:
@Bolsena, wat voor opleiding heb je gedaan dan?
Mijn precieze opleidingen wil ik niet vertellen, de eerste twee danquote:Op dinsdag 25 november 2008 19:43 schreef E.T. het volgende:Of je hebt idd een of andere exotische studie gedaan waar gewoon never nooit normaal werk in te vinden is.
1. nee, wel taken en functies een beetje aangediktquote:Op dinsdag 25 november 2008 15:54 schreef bolsena het volgende:
Mijn vragen aan jullie zijn:
-Heb je wel eens gelogen over je werkervaring, taken, functies, opleidingen of iets anders?
-Wat doe je met gaten in je CV, bijvoorbeeld als je even werkloos bent geweest?
-Hoe ver gaan jullie voor je (droom)baan?
Liegen, liegen, ik noem het meer creatief boekhoudenquote:Op dinsdag 25 november 2008 18:22 schreef bolsena het volgende:
[..]
Je bedoelt dus schuiven met de cijfers oftewel liegen (zoals ik dat dan noem)?
quote:Op woensdag 26 november 2008 01:24 schreef bolsena het volgende:
Mijn precieze opleidingen wil ik niet vertellen
Misschien Management Economie en Rechtquote:
Nee, liegen is een duidelijke no-go. Je valt daarmee behoorlijk snel door de mand. Uiteindelijk heb je daar alleen jezelf maar mee. Wees eerlijk en oprecht. Zorg dat je zelf focust op je goede punten, waardoor de focus op slechtere punten vervaagt. Liegen is dan niet nodig.quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:54 schreef bolsena het volgende:
-Heb je wel eens gelogen over je werkervaring, taken, functies, opleidingen of iets anders?
Ook hier geldt dat je eerlijk moet zijn. Het is hierbij raadzaam om heel duidelijk na te denken over de reden dat zo'n gat ontstaan is. Dingen doen zonder doel maakt je verhaal altijd lastig. Dat is natuurlijk kennis achteraf. Je kan natuurlijk wel proberen om je verhaal zo scherp en duidelijk mogelijk te maken, zonder dat je je in bochten wringt om recht te lullen wat krom is.quote:-Wat doe je met gaten in je CV, bijvoorbeeld als je even werkloos bent geweest?
Ongeveer 500 km.quote:-Hoe ver gaan jullie voor je (droom)baan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |