abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63508672
Nu heb ik thuis 2 televisies, maar wil een derde erbij hebben. Het probleem is echter dat het gat wat ik heb geboord naar de 1ste verdieping niet groot genoeg is voor nog een kabel erdoor heen.

Er ligt nu een kabel van 16 meter naar boven en mijn vraag is nu, kan ik daarop een splitter aansluiten zodat ik vanaf daar een 2e kabel leg naar de extra televisie. Die kabel zal ongeveer 12-13 meter worden.

Ik heb een signaal versterker beneden liggen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 25 november 2008 @ 15:40:32 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63508702
Tuurlijk, waarom niet.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_63508822
Dat kan uiteraard, houd er rekening mee dat bij een hoop versterkers een maximale lengte van ongeveer 30 meter kabel wordt geadviseerd. Ga je langer dan kan je storing krijgen.
pi_63509298
mmmm, korte berekening leert me dat je je wel in een kritiek gebied gaat begeven betreffende signaal sterkte (maar da's gebaseerd op gemiddelden, dus eigenlijk heb je weinig keus dan het gewoon proberen)

tips : probeer 1 splitter te krijgen die het signaal naar drie kabels kan doorzetten, levert je de minste demping op en contacten waarop isntraling kan plaatsvinden. en niet besparen op een goede coax kabel kan ook veel schelen!
pi_63510702
Ja, kan prima. Hier ook een versterker beneden, en dan boven van 1 naar 3 kabels. Geen enkel probleem.
pi_63511089
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:59 schreef bluebit het volgende:
mmmm, korte berekening leert me dat je je wel in een kritiek gebied gaat begeven betreffende signaal sterkte (maar da's gebaseerd op gemiddelden, dus eigenlijk heb je weinig keus dan het gewoon proberen)

tips : probeer 1 splitter te krijgen die het signaal naar drie kabels kan doorzetten, levert je de minste demping op en contacten waarop isntraling kan plaatsvinden. en niet besparen op een goede coax kabel kan ook veel schelen!
Ik heb een Coax kabel van Hirschman, kostte redelijk wat dus neem aan dat het een beetje redelijke/goede kwaliteit is.
pi_63511341
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:39 schreef McGilles het volgende:
Nu heb ik thuis 2 televisies, maar wil een derde erbij hebben. Het probleem is echter dat het gat wat ik heb geboord naar de 1ste verdieping niet groot genoeg is voor nog een kabel erdoor heen.

Er ligt nu een kabel van 16 meter naar boven en mijn vraag is nu, kan ik daarop een splitter aansluiten zodat ik vanaf daar een 2e kabel leg naar de extra televisie. Die kabel zal ongeveer 12-13 meter worden.

Ik heb een signaal versterker beneden liggen.
Kan, maar je moet beslist het gebruik van twee splitters vermijden. Gebruik één centrale (drieweg) splitter die zich direct bij de versterker bevindt. De versterker moet bovendien helemaal aan het begin van de keten zitten, liefst bij het punt waar de coaxkabel het huis binnenkomt. Vanaf de splitter moeten er dan drie afzonderlijke kabels naar elk van de aan te sluiten televisietoestellen worden aangelegd.
pi_63512472
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:59 schreef Riparius het volgende:

[..]

Kan, maar je moet beslist het gebruik van twee splitters vermijden. Gebruik één centrale (drieweg) splitter die zich direct bij de versterker bevindt. De versterker moet bovendien helemaal aan het begin van de keten zitten, liefst bij het punt waar de coaxkabel het huis binnenkomt. Vanaf de splitter moeten er dan drie afzonderlijke kabels naar elk van de aan te sluiten televisietoestellen worden aangelegd.
Dat is juist het probleem. Ik heb al meerdere kabels naar boven liggen daardoor kan ik niet nog een extra coax kabel naar boven leggen. Ik moet dus de splitter boven leggen.
pi_63512836
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 17:37 schreef McGilles het volgende:

[..]

Dat is juist het probleem. Ik heb al meerdere kabels naar boven liggen daardoor kan ik niet nog een extra coax kabel naar boven leggen. Ik moet dus de splitter boven leggen.
Tja, dan zit het derde toestel dus achter twee splitters en dat is niet bevorderlijk voor de beeldkwaliteit (ik neem aan dat het om analoge ontvangst gaat). Je hebt dan sowieso al pakweg 7 dB verzwakking, afgezien van de verzwakking in de kabels. En mismatches in impedanties kunnen reflecties e.d. geven.
pi_63516354
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:53 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik heb een Coax kabel van Hirschman, kostte redelijk wat dus neem aan dat het een beetje redelijke/goede kwaliteit is.
hirschman is inderdaad het juiste spul.
pi_63518185
hier hebben we JAREN ( voor Ziggo begon te kutten met digitale tv ) gewoon een kabel vanuit het AOP naar de TV, de 2de kabel voor naar boven zat gewoon bij de eerste in de stekker gemonteerd ( wat nou splitter!! ) boven lag pas een versterker. om vanaf daar door te gaan naar slaap kamer 1. en 2

vanuit slaapkamer 2 werdt de kabel nogmaals gesplits naar de zolder.. ging prima tot je de versterker uitklapte
pi_63522964
Gewoon goede splitters gebruiken. Ik heb ook vanaf de versterker zo'n 15 meter kabel, dan een splitter en dan weer een meter of 10 naar de verste en een meter of 3 naar een andere tv. Prima beeldkwaliteit.

Ik heb zo'n soort splitter:

Met van die F-connector die je erop draait.

Je hebt ook zulk soort splitters:

die je gewoon op elkaar drukt, maar die geven imo veel te veel signaalverlies.
pi_63523131
Wil je boven analoog of digitaal signaal?
pi_63529064
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wil je boven analoog of digitaal signaal?
wat doet dat er toe?

digitaal gaat over de zelfde draaggolfjes

een slecht analoogsignaal = slecht digitaal signaal ( of iig zwak )
pi_63530160
quote:
Op woensdag 26 november 2008 09:28 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

wat doet dat er toe?

digitaal gaat over de zelfde draaggolfjes

een slecht analoogsignaal = slecht digitaal signaal ( of iig zwak )

Omdat er voor goed analoog beeld 80 % signaal moet zijn. Bij digitaal signaal heb je maar 30% nodig om een volledig 40 inch scherm goed signaal te ontvangen.
pi_63530248
quote:
Op woensdag 26 november 2008 10:20 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Omdat er voor goed analoog beeld 80 % signaal moet zijn. Bij digitaal signaal heb je maar 30% nodig om een volledig 40 inch scherm goed signaal te ontvangen.
ja.. je weet dat ZAPPEN trager gaat bij een slecht signaal @ digitaal?

en als er wel IETS Vervelend is.. is het het TRAGE Zappen!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')