Ik heb een Coax kabel van Hirschman, kostte redelijk wat dus neem aan dat het een beetje redelijke/goede kwaliteit is.quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:59 schreef bluebit het volgende:
mmmm, korte berekening leert me dat je je wel in een kritiek gebied gaat begeven betreffende signaal sterkte (maar da's gebaseerd op gemiddelden, dus eigenlijk heb je weinig keus dan het gewoon proberen)
tips : probeer 1 splitter te krijgen die het signaal naar drie kabels kan doorzetten, levert je de minste demping op en contacten waarop isntraling kan plaatsvinden. en niet besparen op een goede coax kabel kan ook veel schelen!
Kan, maar je moet beslist het gebruik van twee splitters vermijden. Gebruik één centrale (drieweg) splitter die zich direct bij de versterker bevindt. De versterker moet bovendien helemaal aan het begin van de keten zitten, liefst bij het punt waar de coaxkabel het huis binnenkomt. Vanaf de splitter moeten er dan drie afzonderlijke kabels naar elk van de aan te sluiten televisietoestellen worden aangelegd.quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:39 schreef McGilles het volgende:
Nu heb ik thuis 2 televisies, maar wil een derde erbij hebben. Het probleem is echter dat het gat wat ik heb geboord naar de 1ste verdieping niet groot genoeg is voor nog een kabel erdoor heen.
Er ligt nu een kabel van 16 meter naar boven en mijn vraag is nu, kan ik daarop een splitter aansluiten zodat ik vanaf daar een 2e kabel leg naar de extra televisie. Die kabel zal ongeveer 12-13 meter worden.
Ik heb een signaal versterker beneden liggen.
Dat is juist het probleem. Ik heb al meerdere kabels naar boven liggen daardoor kan ik niet nog een extra coax kabel naar boven leggen. Ik moet dus de splitter boven leggen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:59 schreef Riparius het volgende:
[..]
Kan, maar je moet beslist het gebruik van twee splitters vermijden. Gebruik één centrale (drieweg) splitter die zich direct bij de versterker bevindt. De versterker moet bovendien helemaal aan het begin van de keten zitten, liefst bij het punt waar de coaxkabel het huis binnenkomt. Vanaf de splitter moeten er dan drie afzonderlijke kabels naar elk van de aan te sluiten televisietoestellen worden aangelegd.
Tja, dan zit het derde toestel dus achter twee splitters en dat is niet bevorderlijk voor de beeldkwaliteit (ik neem aan dat het om analoge ontvangst gaat). Je hebt dan sowieso al pakweg 7 dB verzwakking, afgezien van de verzwakking in de kabels. En mismatches in impedanties kunnen reflecties e.d. geven.quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:37 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem. Ik heb al meerdere kabels naar boven liggen daardoor kan ik niet nog een extra coax kabel naar boven leggen. Ik moet dus de splitter boven leggen.
hirschman is inderdaad het juiste spul.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:53 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik heb een Coax kabel van Hirschman, kostte redelijk wat dus neem aan dat het een beetje redelijke/goede kwaliteit is.
wat doet dat er toe?quote:Op dinsdag 25 november 2008 23:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wil je boven analoog of digitaal signaal?
quote:Op woensdag 26 november 2008 09:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wat doet dat er toe?
digitaal gaat over de zelfde draaggolfjes![]()
een slecht analoogsignaal = slecht digitaal signaal ( of iig zwak )
ja.. je weet dat ZAPPEN trager gaat bij een slecht signaal @ digitaal?quote:Op woensdag 26 november 2008 10:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Omdat er voor goed analoog beeld 80 % signaal moet zijn. Bij digitaal signaal heb je maar 30% nodig om een volledig 40 inch scherm goed signaal te ontvangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |