Ze mogen al uit het nest na 8 weken en je hebt ook kittens uit het asiel.quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:08 schreef Chocobo het volgende:
Een vraag van een leek. Wij willen graag een kat. Of beter gezegd,... twee katten (broertjes), die we vanuit hun nestje mee naar huis kunnen nemen na 12 of nog wat weken. We zoeken dus twee kittens die we vanaf het begin bij ons hebben. Dus niet een uit het asiel.
Raskatten moeten tegenwoordig al 14 weken blijven geloof ik, en niet zonder redenquote:Op dinsdag 25 november 2008 12:31 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ze mogen al uit het nest na 8 weken en je hebt ook kittens uit het asiel.![]()
http://www.redcat.nu/adoptie.htm
Zijn raskatten dommer dan gewone katten dan?quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:51 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Raskatten moeten tegenwoordig al 14 weken blijven geloof ik, en niet zonder reden
Hihihi.quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:56 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Zijn raskatten dommer dan gewone katten dan?
Zoals ik het lees heeft het niks met raskatten te maken meer met de omgeving waar de kittens opgroeien.quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:02 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Hihihi.
Lees. http://www.zwerfkattendor(...)ittens_plaatsen.shtm
Ik zeg raskatten omdat die móeten. Terwijl het voor elk kitten zou moeten gelden.quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:34 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Zoals ik het lees heeft het niks met raskatten te maken meer met de omgeving waar de kittens opgroeien.
Thanks voor de info,... en de rest ook!quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:35 schreef mvdejong het volgende:
Nog wat meer opmerkingen :
Stambomen zijn alleen interessant als je ermee wil fokken.
Castreren/steriliseren is een must tenzij je wil fokken. Niet-gecastreerde katers zijn vaak niet de beste huis-katten, ze hebben maar 1 ding in hun hoofd, en hun kater-zijn uit zich in sproeien, en dat stinkt gruwelijk. Niet altijd, maar wel vaak. Maar ook voor poezen is het leven rustiger als ze niet regelmatig krols worden.
Intentingen : eenmaal per jaar naar de dierenarts, dan krijgen ze een check-up en de benodigde inentingen, sommige om het jaar, sommige om de 2 jaar.
Chippen : altijd doen, ook al denk je pure binnen-katten te hebben. Het komt te vaak voor dat iemand daarop bezuinigt, en dan de kat een keertje ziet ontsnappen uit huis, of tijdens transport. De kans om de kat terug te vinden/krijgen is een heel stuk groter.
Mijn Burmezen kan iedereen alles mee doen, zonder dat er gemept wordt. Dat is wel handig, want zeker Julius loopt elke open deur, huis of auto, in, en de hele buurt weet nu dat ze hem gewoon kunnen oppakken en buitenzetten zonder gevaar voor lijf en leden. Ze zaten eerst in een gezin met kinderen (3 en 6), en na hun verhuizing (ze waren toen 9.5) was het snel duidelijk dat een wat rustiger regime bij een vrijgezel hun best beviel (en nu zijn ze 16.5).quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:09 schreef ferrari_rood het volgende:
Burmezen die niet uithalen?
Van siamezen weet ik dat ze dit niet doen uit eigen ervaring. Maar Boy (burmees) daarin tegen heeft een hekel aan kleine kinderen en weet niet hoe gauw hij uit moet halen.
Ja, waarvan één vanmiddag besproken is. Dat was een wilde en die hebben we omgetoverd tot een heel lief snoezelig poezelig kittentje. Eén hele lieve rode heb ik ook. We wonen alleen in Lapland, dear. Laten we onze neusjes tegen elkander schuren.quote:
Ja, eentje, die rode.quote:
Als mijn zusje ooit uit huis gaat wil ze mijn kat meejatten. Zeg het even wanneer je een makkelijk schoot kitten hebt, dan smeer ik haar die aanquote:Op dinsdag 25 november 2008 23:36 schreef noekje het volgende:
[..]
Ja, eentje, die rode.
Volgende week komen er weer 2 nieuwe. Er is weer wat rust, het seizoen hè.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |