abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63491484
Vorige week drukte iemand me een doosje thee in mijn handen onder het mom van:”Dit is geen koffie, dus ik drink het niet.” En aangezien ik dat precies omgekeerd heb, nam ik, theeliefhebber als ik ben, het doosje dankbaar in ontvangst.

“Zonnatura Sterrenmix” stond er op het doosje. Die naam associeerde ik met de winter. Het heeft wel iets kerstachtigs, vind ik. Nou ja, en ik houd wel van de winter, dus ook dat kwam mooi uit! .

De winter associeer ik dan weer met gezelligheid, lekker de warmte opzoeken, knus bij de haard zitten terwijl buiten de sneeuwvlokken rustig uit de hemel naar beneden dwarrelen. Van Sterrenmixthee verwachtte ik dan ook een gezellige, zachte smaak die uitnodigt om het theeglas thee met twee handen vast te houden, vlak bij je gezicht zodat je de geur van de winter kunt opsnuiven .

Toen ik het doosje opende, kwam de winterlucht me al tegemoet. Het rook alleen niet echt naar de verwachtte verse sneeuw. Ik zou het eerder vergelijken met sneeuw die al is vermengd met pekel en tot pulp is gereden op de snelweg .

Ik liet me daar echter niet door weerhouden om toch de thee te proberen. Mijn oma zei altijd dat ik niet aan mijn eten en drinken moet ruiken, maar het moet proeven. En oude mensen hebben meestal gelijk, al is het uit respect.

Dus vol goede moed hing ik een zakje in een theeglas, goot er warm water bij en liet het geheel even trekken… en nog even… en ach, nog maar even want echt kleur kreeg het water niet .
Uiteindelijk toch maar het theezakje eruit gehaald, blijkbaar is het een van die theesoorten die niet echt donker hoort te zijn.

Het kopje eens tegen het licht houdend, had de thee een geelgroene kleur, behoorlijk transparant. Een soort gesmolten gele sneeuw leek het wel .

Zittend op de bank, met mijn beide handen het theeglas omklemmend, deed ik even mijn ogen dicht en probeerde de in mijn huis ontbrekende open haard erbij te denken. In gedachten zag ik een perfect plaatje, tot ik een slok van de thee nam. Ineens zag ik een Chinese stad voor me, waar de smog in mijn theeglas neerdaalde. Het smaakte alsof iemand het overgebleven kruit uit de afgestoken vuurwerksterretjes van vorig jaar had gehaald en in een theezakje gepropt.

De Sterrenmixthee van Zonnatura krijgt van mij dan ook een dikke onvoldoende .

Het blijft te licht in je kopje om thee genoemd te mogen worden en het proeft zoals het eruit ziet. Naar gesmolten gele sneeuw. Voor mij de volgende keer dus gewoon een andere smaak!

[ Bericht 2% gewijzigd door DaMart op 25-11-2008 06:42:59 ]
  maandag 24 november 2008 @ 22:13:38 #2
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_63491633
Goed topic. [14.gif]

Aan geel gesmolten sneeuw moet ik aan iets heel anders denken.
pi_63492020
Nou ik weet niet wat je verwacht had, maar als het een kruidenthee is (en dat zijn de thees van Zonnatura meestal) dan wordt hij natuurlijk nooit zo donker als 'normale' zwarte thee.
pi_63492166
quote:
Op maandag 24 november 2008 22:25 schreef Tristessa het volgende:
Nou ik weet niet wat je verwacht had, maar als het een kruidenthee is (en dat zijn de thees van Zonnatura meestal) dan wordt hij natuurlijk nooit zo donker als 'normale' zwarte thee.
Meestal drink ik vruchtenthee of andere thee die wel donker wordt. Dus daar had ik me wel op ingesteld... alleen ging dat feest niet helemaal door .
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:39:02 #5
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_63495692
quote:
Op maandag 24 november 2008 22:09 schreef DaMart het volgende:
Ik zou het eerder vergelijken met sneeuw die al is vermengd met pekel en tot pulp is gereden op de snelweg .
Het verontrust me dat je weet hoe dat ruikt!
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_63497167
Even een kleine rectificatie. Schrijvend met de winter in mijn hoofd, heb ik gisterenavond wat theenamen verwisseld . Het ging niet om Winterglow, maar om Sterrenmixthee. Deze zakjes dus:

Deze theeverwarring doet overigens niets af aan de rest van mijn review.... het blijft thee die mij niet kan bekoren.
pi_63500373
Mja, van sterremix moet je wel houden ja. Tis niet mijn lievelingsthee want ik hou niet van zoethout .
  dinsdag 25 november 2008 @ 10:57:05 #8
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_63500781
Bij Sterrenmix, Sterrenmunt, Zoethout en al dat soort heerlijke theetjes moet je het zakje er
eigenlijk helemaal niet uithalen, maar het net zolang laten zitten tot je je kopje leegdrinkt of
totdat het zakje tegen je neus aanklapt. Pas dán is je thee echt heerlijk op smaak!!

Overigens vind ik diezelfde smaken van Jacob Hooij nog lekkerder dan die van Zonnatura,
maar dat is misschien weer iets voor een andere review. Of een smaak/vergelijk topic

Leuk forum trouwens!!
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_63500984
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 10:57 schreef Faat het volgende:
maar dat is misschien weer iets voor een andere review. Of een smaak/vergelijk topic
Ga je gang. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  dinsdag 25 november 2008 @ 19:07:24 #10
102973 Liquidist
Life is live! LAalaalalala
pi_63514982
ahahah.. leuk geschreven review, heb m naar m'n vriendin doorgestuurd. Die is meer van de thee. Maar heb wel moeten grinniken om je woordkeuze
Conformists will be cast away by the tide of history
pi_63527230
Mooi geschreven
En Sterrenmix is idd niet te drinken als je van 'gewone' thee houdt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 26 november 2008 @ 12:13:19 #12
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_63532984
aaah! tof, fijn om te weten. Dan flikker ik mijn zonnatura sterrenmix in de vuilnisbak, en haal ik wel gewoon net als vorig jaar die van pickwick
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_63820051
quote:
Op maandag 24 november 2008 22:09 schreef DaMart het volgende:

De winter associeer ik dan weer met gezelligheid, lekker de warmte opzoeken, knus bij de haard zitten terwijl buiten de sneeuwvlokken rustig uit de hemel naar beneden dwarrelen. Van Sterrenmix winterglowthee verwachtte ik dan ook een gezellige, zachte smaak die uitnodigt om het theeglas thee met twee handen vast te houden, vlak bij je gezicht zodat je de geur van de winter kunt opsnuiven .

Winterglow
Zolang er was is, is er leven.
  Moderator maandag 15 december 2008 @ 13:56:44 #14
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_64030248
quote:
Op woensdag 26 november 2008 06:10 schreef Isabeau het volgende:
Mooi geschreven
En Sterrenmix is idd niet te drinken als je van 'gewone' thee houdt
Pickwick / enig supermarkt huismerk thee is al niet te zuipen als je van thee houdt. Laat staan wanneer ze met zoethout gaan rommelen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')