Dat is dan toeval.quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:47 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mijn hond trekt dr lippen op voor chocolade, en loopt weg. Die eet dat echt niet, en heeft het ook nooit gehad.
Komt niet omdat het slecht voor hem is, maar waarschijnlijk omdat hij het niet lekker vindt. Mijn hond lust bijvoorbeeld absoluut geen ui, terwijl ze zelfs stront van de straten vreet.quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:47 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mijn hond trekt dr lippen op voor chocolade, en loopt weg. Die eet dat echt niet, en heeft het ook nooit gehad.
maar niet elke hond doet datquote:Op dinsdag 25 november 2008 15:47 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
dit dusquote:Op dinsdag 25 november 2008 15:49 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Komt niet omdat het slecht voor hem is, maar waarschijnlijk omdat hij het niet lekker vindt. Mijn hond lust bijvoorbeeld absoluut geen ui, terwijl ze zelfs stront van de straten vreet.
Van zout ook. Teveel aan zout is levensgevaarlijk voor een hond. Daarom word Frolic ook vaak afgeraden als voer, omdat daar ontzettend veel zout inzit.quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat zijn wel echt haar pups btw. En dat van dat slopen zal ook wel kloppen.![]()
Trouwens Nath: dat honden zouden ruiken of iets goed of slecht voor ze is, is écht een fabel. Dat moet je zelf als baas in de gaten houden en als ze iets eten wat slecht voor ze is (zoals chocolade) dan is het inderdaad verstandig om ze zout te geven zodat ze gaan kotsen want daar kunnen ze doodziek van worden.
Mijn geliefde dode hond die nu vast in de hondenhemel is heeft een keer een gehele bak met chocola opgegeten, die op de eettafel stond. Allemaal vieze estse chocola.. Gelukkig had die er toen niets aan over gehouden.quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:58 schreef Samzz het volgende:
[..]
Van zout ook. Teveel aan zout is levensgevaarlijk voor een hond. Daarom word Frolic ook vaak afgeraden als voer, omdat daar ontzettend veel zout inzit.
Ben het met je eens over chocolade, ze eten het gewoon en honden weten inderdaad niet wat wel of niet goed voor ze is. Die kwaliteit hebben ze al jaaaaaaren geleden verloren.
Gelukkig is het niet slecht voor mensen!quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:06 schreef Samzz het volgende:
Tja, het had slechter af kunnen lopen. Doorgaans is chocolade enorm slecht.
Zout in het voer is ook een heel ander verhaal! Als je een hond zout geeft nadat hij iets slechts heeft gegeten doe je dat om een reflex op te wekken. Dat beest gaat van al dat zout in zijn keel namelijk kosten. Het eerste wat er dan weer uit komt is dat zout en daarna ook datgene wat hij gegeten heeft. Het komt dus helemaal niet in zijn maag, darmen en nieren waar het schade aan zou kunnen richten.quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:58 schreef Samzz het volgende:
[..]
Van zout ook. Teveel aan zout is levensgevaarlijk voor een hond. Daarom word Frolic ook vaak afgeraden als voer, omdat daar ontzettend veel zout inzit.
Ben het met je eens over chocolade, ze eten het gewoon en honden weten inderdaad niet wat wel of niet goed voor ze is. Die kwaliteit hebben ze al jaaaaaaren geleden verloren.
Dat is heel fijn.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:18 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mijn hond eet dat gras met liefde als hij iets verkeerds gegeten heeft. En hij neemt er 4 a 5 happen van en dan geeft ie over.
Klopt, k las het inderdaad. Ken die methode niet. Maar goed, ik zorgde ook altijd dat mijn honden niet bij de chocolade konden. Wat niet zo moeilijk was met twee teckelsquote:Op dinsdag 25 november 2008 16:13 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Zout in het voer is ook een heel ander verhaal! Als je een hond zout geeft nadat hij iets slechts heeft gegeten doe je dat om een reflex op te wekken. Dat beest gaat van al dat zout in zijn keel namelijk kosten. Het eerste wat er dan weer uit komt is dat zout en daarna ook datgene wat hij gegeten heeft. Het komt dus helemaal niet in zijn maag, darmen en nieren waar het schade aan zou kunnen richten.
Het is inderdaad iets wat je niet te vaak moet doen maar met gras krijg je zo'n beest echt niet aan het kotsen als hij een bak chocolade heeft gegeten hoor. Sterker nog, dat gras krijg je er niet eens in.
Is nog niet voorgekomen, dus niet nodig om over te speculeren.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:20 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat is heel fijn.![]()
Maar wat nu als hij wel een keer een bak chocolade eet en geen zin in gras heeft?
Mijne werken samen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Klopt, k las het inderdaad. Ken die methode niet. Maar goed, ik zorgde ook altijd dat mijn honden niet bij de chocolade konden. Wat niet zo moeilijk was met twee teckels
Maar wel handig om over na te denken. Beter dat je weet wat je in zo'n geval moet doen (2-3 eetlepels zout achterin die strot gooien dus) dan dat je hond doodgaat omdat je niet voorbereid bent.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:26 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Is nog niet voorgekomen, dus niet nodig om over te speculeren.
Partners in crimequote:Op dinsdag 25 november 2008 16:26 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Mijne werken samen.![]()
Ik heb laatst eindelijk gezien hoe ze de vuilniszak jatten uit de vuilnisbak. De een gaat op het pedaal staan en de ander pakt dan de zak en trekt die er uit. En dan sleuren ze fijn samen de inhoud door de woonkamer en delen ze het lekkers.![]()
En Hara heeft dan ook nog een meewerkende kat.
Ik geloof best dat je dan zout kan doen, maar mijn hond kotst al na 4 happen gras, dat vind ik dan toch wat veiliger.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:29 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Maar wel handig om over na te denken. Beter dat je weet wat je in zo'n geval moet doen (2-3 eetlepels zout achterin die strot gooien dus) dan dat je hond doodgaat omdat je niet voorbereid bent.
Dit valt gewoon onder EHBO voor honden.
Honden hebben een minder goed kotsreflex. Ik heb het wel eens gedaan maar voor er enig effect was zat ik al zo ver met mijn hand in die strot dat ik het net zo goed uit zijn maag had kunnen pakken.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:28 schreef Bob-B het volgende:
Stop gewoon een vinger in de keel, dat werkt bij mij ook!
Dat is het ook, als hij het wil eten.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:30 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik geloof best dat je dan zout kan doen, maar mijn hond kotst al na 4 happen gras, dat vind ik dan toch wat veiliger.
Dat doet ie so far so good dus wel.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:33 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat is het ook, als hij het wil eten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |