abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 november 2008 @ 11:57:54 #1
158332 rocha01
ER Reviews Film/TV
pi_63474094
De meeste mensen denken bij het horen van de titel In de Hoofdrol meteen aan Mies Bouwman. Zij wás toch echt dat programma.De vraag die dan gesteld moet worden is of je zo'n show na al die jaren nog wel over kunt doen, maar dan met een nieuwe presentator? De Avro heeft besloten dit toch te proberen en komt met een hernieuwde versie van het destijds zo succesvolle programma. Deze keer onder leiding van Frits Sissing.

Frits Sissing is duidelijk bezig aan een tweede carrière. Was hij eerder vooral bekend van de wat serieuzere programma's als Opsporing Verzocht, de laatste tijd treedt hij steeds vaker op in het zogenaamde entertainment-genre met bijvoorbeeld Op zoek naar Joseph. Dit uitstapje naar het genre van vermaak breidt hij nu verder uit met zijn nieuwste programma: In de Hoofdrol. Het is even wennen om hem in deze rol te zien, het komt ook een klein beetje over als degradatie als je het mij vraagt.

Het programma zelf kan absoluut niet tippen aan de eerste versie, met good old Mies Bouwman. De warmte die zij uitstraalde en haar open manier van presenteren waren uniek en daar komt Frits absoluut niet bij in de buurt. De makers van het programma hebben ook weinig gedaan om het format wat te vernieuwen. Er staat een gast centraal -in de hoofdrol dus- en voor deze gast worden allerlei gasten van achter een deur getoverd. Verder zijn er diverse fragmenten te zien uit de carrière van de gast. Tot zover dus redelijk gelijk aan de series die Mies in de jaren '60, '80 en '90 maakte. (Weetje: De eerste aflevering was op 1 oktober 1960).

Waar de Avro de plank misslaat, is op het punt van de aandacht die er voor zowel de hoofdgast als voor diens verrassingsgasten is. De programmamakers hebben ongetwijfeld gehandeld vanuit de denkwijze dat vandaag de dag, anno 2008, er meer tempo in een programma moet zitten. Hierbij gaan ze echter volledig voorbij aan de hoofdgast, diens carrière en diens gasten. Van enige verdieping is geen sprake. Het is een parade van gasten en een flikkerende voorstelling van korte fragmenten. De gasten kunnen nog nét op de bank gaan zitten, maar tijd om de benen even over elkaar te slaan en achterover te leunen is er niet. Zodra de gasten daar ook maar even aan denken, worden ze door Frits Sissing alweer afgeserveerd en naar de reservebank verwezen.

Deze reservebank oogt niet echt comfortabel. De gasten zitten hutje-op-mutje, een makkelijke fauteuil die Mies Bouwman haar gasten bood is er bij Sissing niet bij. Wederom zal dit uit het oogpunt van de 'moderne' tijd zijn, maar het oogt toch wat armoedig. Alsof de gasten op de bank zitten bij een gymles op de lagere school, wachtend tot ze gekozen worden in het team.

Heel actueel zijn de programma's tot nu toe ook niet geweest. Grote misser was natuurlijk de eerste aflevering met Gerard Joling. Hieruit bleek dat het programma toch beduidend eerder was opgenomen en men niet de moeite had genomen om later de nieuwste ontwikkelingen (de vete met de Toppers) er alsnog later in te verwerken.

Duidelijke conclusie kan toch wel zijn dat sommige programma's gewoon te goed waren om later nog eens over te doen. Deze 'juweeltjes' uit het verleden moeten daar ook blijven. Een remake zal nooit meer worden dan een slap aftreksel van het origineel. Jammer Avro, niet alle programma's die jullie maken blijken even succesvol te zijn als jullie vele zoektochten naar musicalsterren.

Mocht je, na het lezen van deze review, toch nog een aflevering willen bekijken, kan dat hier:
Gerard Joling
Robert Ten Brink

Zender: Avro Gezien op: 23 november 2008 Waardering:

Deze review is ook hier te lezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door rocha01 op 25-11-2008 06:36:26 ]
  Boks-Chick maandag 24 november 2008 @ 20:46:58 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_63488757
Hmm, mijn vermoedens bevestigd dus. Bij mies kwamen tenminste artiesten en zulks langs die lang en breed hun sporen verdiend hadden, en niet nog midden in hun (twijfelachtige) tv carriere staan. Was al bang dat het zoiets zou zijn.

Bedankt! nu kan ik me de tijd besparen het zelf uit te vinden.
lolwut
pi_63489119
quote:
Jammer Avro, niet alle programma's die jullie maken blijken even succesvol te zijn als jullie vele zoektochten naar musicalsterren.
Succesvol toch wel met 1,8 miljoen kijkers vorige week en deze week
  maandag 24 november 2008 @ 22:34:38 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_63492376
Ik vind het maar een smerig inteeltprogramma voor publiciteitsgeile BN'ers. Een draak van een programma, alsof deze mensen al niet vaak genoeg de hoofdrol hebben. Wat interesseert mij het leven van Robert ten Brink nou?
  dinsdag 25 november 2008 @ 07:58:52 #5
158332 rocha01
ER Reviews Film/TV
pi_63497474
quote:
Op maandag 24 november 2008 20:56 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Succesvol toch wel met 1,8 miljoen kijkers vorige week en deze week
Maar aantallen zeggen niets over de inhoud, zeker niet een eerste aflevering, dan weet men nog niet wat er komt... en zijn de verwachtingen vooral opgehangen aan het verleden...
pi_63507730
Hier hebben we toch TVR voor?
  Boks-Chick dinsdag 25 november 2008 @ 15:10:39 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_63507923
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:03 schreef Sphere het volgende:
Hier hebben we toch TVR voor?
Nee, daar kan het ook, maar hier ook.
Om een post in FB REV te herhalen (MUZ vervangen door TVR)
quote:
Op maandag 24 november 2008 22:26 schreef BrandX het volgende:

[..]

Niets mis met twee gelijkende topics op andere plekken waar andere users rondlopen, toch? Gebeurt bij POL-NWS ook vaak genoeg. En dan hebben we in GC daar vaak ook nog een topic over. Ander publiek, andere insteek, andere discussie.

Dit geldt ook in MUZ. In MUZ komen vooral dezelfde mensen. Zo trek je het publiek sowieso breder. En in beide OP's mag gelinkt worden naar het andere topic. Daarnaast zal de review in REV beperkt blijven tot het ene concert, waar in het topic in MUZ ruimte is tot het bespreken van het gehele genre van de artiest/band. Dan krijg je toch al snel een andere discussie.
lolwut
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 november 2008 @ 10:45:21 #8
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_63530732
Eens met de beoordeling

Heb de aflevering met Joling gezien. Dat was echt
"Hoi Joling kijk eens wie we hier hebben"
Joling: " Dat geloof je toch niet"
Presentator: "Wat heb jij met Joling?"
Gast: "Ik ken hem al x jaar"
Presentator: " Neem plaats op de bank en wie hebben we nog meer?..."
Joling: "Ik hou er van hoor "

winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_63575323
Ik ga morgen naar de opnames van een hoofdrol. Ik zal het eens goed bekijken...
pi_63575788
quote:
Op donderdag 27 november 2008 20:31 schreef crohntje het volgende:
Wat leuk! .
Laat je ff weten hoe het was? .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_63581544
Ja ik laat even weten hoe het was en wie het was. Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Ik hoop op Marco Borsato ofzo... Ik dacht eerst misschien Paul de Leeuw, maar die zal wel druk zijn met z'n marathon, dat ze die hebben verzet naar een andere datum ofzo. ( Als ie uberhaubt op het hoofdrol lijstje staat).
  Boks-Chick donderdag 27 november 2008 @ 23:06:57 #12
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_63581641
crohntje! Ben benieuwd
lolwut
  vrijdag 28 november 2008 @ 06:22:42 #13
158332 rocha01
ER Reviews Film/TV
pi_63585429
quote:
Op donderdag 27 november 2008 20:31 schreef crohntje het volgende:
Weet je vooraf wie de gast is?
pi_63591997
Nee. We moeten vanmiddag om 1/2 5 op het mediapark zijn. Spannend!!!!
pi_63610478
Hat was Caroline Tensen en het was erg leuk. Leco was er en Irene Moors en Rene froger zong een lied met haar. Het was echt heel leuk om eens te zien!
  Boks-Chick vrijdag 28 november 2008 @ 23:41:54 #16
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_63610615
hey tof. Nou is Caroline Tensen ook wel een leuk mens, dat scheelt een stuk. Je zal er maar zitten en er komt een of andere troela/vent het podium op waar je werkelijk geen reet aan vind
lolwut
pi_63940720
Verkrachting van het goede programma van Mies !!!!!!!!!

Vroeger kwamen er nog mensen bij die daadwerkelijk wat bereikt hadden in hun leven, die een oeuvre hadden en nu was er laatst Wendy van Dijk bij.....

Ik heb zo'n gevoel dat je nu maar een putjesschepper in een of andere vage soap op RTL hoeft te spelen en de kans is al groot dat je voor Frits staat.

Waar-de-loos !!!!!!!!!
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 12 december 2008 @ 05:43:19 #18
158332 rocha01
ER Reviews Film/TV
pi_63952130
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:20 schreef TLC het volgende:
Verkrachting van het goede programma van Mies !!!!!!!!!

Vroeger kwamen er nog mensen bij die daadwerkelijk wat bereikt hadden in hun leven, die een oeuvre hadden en nu was er laatst Wendy van Dijk bij.....

Ik heb zo'n gevoel dat je nu maar een putjesschepper in een of andere vage soap op RTL hoeft te spelen en de kans is al groot dat je voor Frits staat.

Waar-de-loos !!!!!!!!!
Waarmee niet gezegd natuurlijk dat die putjesscheooer dat niet verdiend!!! Hij heeft wellicht meer bereikt dan mening BN'er...
pi_63952159
quote:
Op woensdag 26 november 2008 10:45 schreef borisz het volgende:
Eens met de beoordeling

Heb de aflevering met Joling gezien. Dat was echt
"Hoi Joling kijk eens wie we hier hebben"
Joling: " Dat geloof je toch niet"
Presentator: "Wat heb jij met Joling?"
Gast: "Ik ken hem al x jaar"
Presentator: " Neem plaats op de bank en wie hebben we nog meer?..."
Joling: "Ik hou er van hoor "

Dat kàn toch niet! Daar leent dit concept zich helemaal niet voor, daar heb je tijd voor nodig

Zo was het:
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_63998186
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 12:33 schreef crohntje het volgende:
Nee. We moeten vanmiddag om 1/2 5 op het mediapark zijn. Spannend!!!!
Wat grappig toen waren wij er ook.
We hebben heel lang moeten wachten eer we de studio in konden.
Kwamen we Irene Moors nog tegen in de foyer, dachtten we dat zij in de Hoofdrol zat niet dus.
Ik ben benieuwd wanneer die met C.Tensen wordt uitgezonden.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 december 2008 @ 11:50:06 #21
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_64002862
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 06:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat kàn toch niet! Daar leent dit concept zich helemaal niet voor, daar heb je tijd voor nodig

Zo was het:
Klopt, die hele show is weggeknipt. Anders had het nog wel wat potentie.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_64014915
Ik dacht dat "In de hoofdrol" wel zijn dieptepunt had gehad met Gerard Joling en Wendy van Dijk, maar we zakken dieper en dieper......
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_64031200
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:41 schreef leukerdje het volgende:

[..]

Wat grappig toen waren wij er ook.
We hebben heel lang moeten wachten eer we de studio in konden.
Kwamen we Irene Moors nog tegen in de foyer, dachtten we dat zij in de Hoofdrol zat niet dus.
Ik ben benieuwd wanneer die met C.Tensen wordt uitgezonden.

Ja, was wel leuk hé? Wij wisten dat het Carolien was omdat mijn man die 2 van de 100 stellen zag met die kinderwens...die Ajaxfan met z'n petje...
En daarna zeiden ze het ook.
Ik vond het in ieder geval heel leuk om mee te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')