abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 december 2008 @ 09:26:50 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64490684
Applecare is alleen een verkapte manier om garantie te verkopen terwijl je volgens nederlands recht de eerste 2 jaar sowieso volledig gedekt ben en vervolgens gedurende de normale levensduur van het product coulance regelingen mag verwachten.

Tja, een gebruikte macbook heeft krassen. Die van mij is de hele wereld over geweest. Hij functioneert perfect en de prijs is ook redelijk.
pi_64490738
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 09:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Applecare is alleen een verkapte manier om garantie te verkopen terwijl je volgens nederlands recht de eerste 2 jaar sowieso volledig gedekt ben en vervolgens gedurende de normale levensduur van het product coulance regelingen mag verwachten.

Tja, een gebruikte macbook heeft krassen. Die van mij is de hele wereld over geweest. Hij functioneert perfect en de prijs is ook redelijk.
Op de Imac die ik recent heb aangeschaft heb ik AppleCare afgesloten, omdat ik zodoende zeker ben dat wanneer er iets mis mee is dit dan ook wordt opgelost.
Denkende aan beschadigingen etc.
Uiteraard heb je gelijk, alles wat je gebruikt heeft gebruikerssporen, maar die kras lijkt zo groot en diep!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 december 2008 @ 09:35:18 #53
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64490808
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 09:30 schreef Maaike_20 het volgende:

[..]

Op de Imac die ik recent heb aangeschaft heb ik AppleCare afgesloten, omdat ik zodoende zeker ben dat wanneer er iets mis mee is dit dan ook wordt opgelost.
Denkende aan beschadigingen etc.
Eh... beschadigingen vallen niet onder applecare. Alleen zaken die normaal onder de garantie vallen, dus een kapot scherm, of bij macbooks een kapotte topcover. En zoals gezegd heb je dat recht sowieso al in Nederland gedurende de eerste 2 jaar. Je laat je gewoon te makkelijk intimideren door de leverancier

Een rechtsbijstand verzekering is goedkoper dan applecare en werkt voor elk product dat je koopt
quote:
Uiteraard heb je gelijk, alles wat je gebruikt heeft gebruikerssporen, maar die kras lijkt zo groot en diep!
Mjah, op de foto lijkt het erger dan het is, maar hij is inderdaad goed gebruikt ja... zonder kapot te gaan
pi_64490913
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 09:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh... beschadigingen vallen niet onder applecare. Alleen zaken die normaal onder de garantie vallen, dus een kapot scherm, of bij macbooks een kapotte topcover. En zoals gezegd heb je dat recht sowieso al in Nederland gedurende de eerste 2 jaar. Je laat je gewoon te makkelijk intimideren door de leverancier

Een rechtsbijstand verzekering is goedkoper dan applecare en werkt voor elk product dat je koopt
[..]

Mjah, op de foto lijkt het erger dan het is, maar hij is inderdaad goed gebruikt ja... zonder kapot te gaan
Dat is wat ik bedoel met beschadigingen.
Stel dat ik via internet een tweedehands MacBook overkoop waar een scheur van in de topcover zit en daar zit geen applecare op, enig idee wat dan de kosten zijn dit te laten vervangen?
Volgens mij wil ik dat niet eens weten
Maar goed, misschien ben ik wel een muggenzifter
Begrijp jouw standpunten en argumenten ook heel goed....:)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 december 2008 @ 09:48:26 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64491009
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 09:42 schreef Maaike_20 het volgende:

[..]

Dat is wat ik bedoel met beschadigingen.
Stel dat ik via internet een tweedehands MacBook overkoop waar een scheur van in de topcover zit en daar zit geen applecare op, enig idee wat dan de kosten zijn dit te laten vervangen?
Rond de 50 euro. MIjn topcover is 2 maal vervangen En de schermbezel. Die was 15 euro.

Overigens (ook buiten de officiele garantie) keurig voor niets geregeld. Maar ja... ik zeg gewoon dat anders mij rechtsbijstand verzekering wel een briefje stuurt.
quote:
Volgens mij wil ik dat niet eens weten
Maar goed, misschien ben ik wel een muggenzifter
Begrijp jouw standpunten en argumenten ook heel goed....:)
Het probleem is dat dat wat je wil je niet gaat vinden.
pi_64491078
Dat zou kunnen.
Neemt niet weg dat ik niet even mag verder zoeken.
jouw aanbod neem ik echt wel in overweging hoor!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 december 2008 @ 09:56:50 #57
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64491148
Tuurlijk mag je verder zoeken Ik had je in je eigen topic al succes gewenst.
pi_64491304
sleeve etc erbij? en DVI converter etc? indien ja, 450 geboden
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 december 2008 @ 11:59:22 #59
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64494447
Geen sleeve, wel dvi en remote orginele verpakking, voor 450 gaat hij niet weg.
pi_64496744
ok, jammer
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 december 2008 @ 13:35:40 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64496780
Geen dvi trouwens wel remote.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 december 2008 @ 10:21:42 #62
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64525034
en omhoog....
  woensdag 31 december 2008 @ 10:57:04 #63
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_64525734
wat een gezeik over een kras zeg.

Goede prijs! Niks vanaf doen zou ik zeggen! Macbooks roeleren.
World domination is my middle name.
pi_64525785
quote:
Op woensdag 31 december 2008 10:57 schreef Daklem het volgende:
wat een gezeik over een kras zeg.

Goede prijs! Niks vanaf doen zou ik zeggen! Macbooks roeleren.
Dat is geen gezeik, dat is zuinig en precies op je spullen willen zijn
Sommige mensen rijden jaren rond in een auto vol deuken, krassen en roestplekken, bij de eerste kras zou ik dit al laten verhelpen.
Daar dat is het verschil in mensen en prioriteiten, wil verder niet zeggen dat ik Apple niet vind...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 december 2008 @ 11:00:42 #65
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64525820
Tja, alleen is een macbook hoogglans kunststof. Zelfs al zou je hem uit pure geiligheid een keer swaffelen zit er al een kras op.

En aangezien een laptop nog steeds een gebruiksartikel is weiger een godsvermogen aan sleeves uit te geven alleen om die kras te voorkomen die je uiteindelijk toch niet voorkomt.
pi_64525875
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja, alleen is een macbook hoogglans kunststof. Zelfs al zou je hem uit pure geiligheid een keer swaffelen zit er al een kras op.

En aangezien een laptop nog steeds een gebruiksartikel is weiger een godsvermogen aan sleeves uit te geven alleen om die kras te voorkomen die je uiteindelijk toch niet voorkomt.
Hoe denk je dat mijn Dell van anderhalf jaar oud eruit ziet
Ik vind de Mac top hoor die je aanbiedt en voor een superleuke prijs.
Ik persoonlijk ben dan alleen een beetje (erg) huiverig dat er ook intern wat dingen mis zijn.
Tsja, sorry als dat zeikerig overkomt....
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 december 2008 @ 11:07:34 #67
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64525982

Waarom zouden er intern dingen mis zijn? Het is een computer geen auto met bewegende onderdelen. Het ding doet het of hij doet het niet.

Maar hee, aan jou wil ik hem niet eens verkopen, want jij bent zo type dat over anderhalf jaar als er wat stuk gaat nog verhaal komt halen.
pi_64526060
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:07 schreef Swetsenegger het volgende:

Waarom zouden er intern dingen mis zijn? Het is een computer geen auto met bewegende onderdelen. Het ding doet het of hij doet het niet.

Maar hee, aan jou wil ik hem niet eens verkopen, want jij bent zo type dat over anderhalf jaar als er wat stuk gaat nog verhaal komt halen.
Uh....sorry?
Het lijkt mij logisch dat als iemand een dergelijk product als een MacBook oid wilt kopen, die persoon daar ook graag van alles over wilt weten en zodoende geen miskoop wilt begaan.
Maar schijnbaar mag dat niet.
Jammer dat ik je net al een PM gestuurd heb, je standpunt is helder.

Succes met de verkoop
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 december 2008 @ 11:17:06 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64526261
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:10 schreef Maaike_20 het volgende:

[..]

Uh....sorry?
Het lijkt mij logisch dat als iemand een dergelijk product als een MacBook oid wilt kopen, die persoon daar ook graag van alles over wilt weten en zodoende geen miskoop wilt begaan.
Maar schijnbaar mag dat niet.
Jammer dat ik je net al een PM gestuurd heb, je standpunt is helder.

Succes met de verkoop
Je bent obsessief bezig. Je pm heb ik ook gewoon genegeerd hoor. Succes met voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Ik zal je nog 1 tip geven... als je ZEKER wilt weten dat ALLES goed is en zo niet onder garantie vervangen wordt.... moet je een nieuwe kopen.

Oh nee, dat ging ook niet want bij MediaMarkt konden ze je ook al niet helpen.
pi_64526386
Heb geen zin meer me hier tegenover jou te gaan zitten verdedigen.
Naar mijn idee is het redelijk en logisch vanuit mijn kant om zaken uit te vragen.
Dat heeft helemaal niets te maken met voor een dubbeltje op de eerste rij te willen zitten, dat heeft te maken met het feit dat ik EN geen geld heb nu om nieuw te kopen op dit moment EN dat ik me er geen buil aan wil vallen.

Ik begrijp niet waarom je zo reageert steeds.
Vind het niet echt netjes, maar goed.
Alsof mijn interesse niet serieus zou zijn en je schijt hebt aan iemand die iets zeker wilt weten alvorens over te gaan op aankoop.
Het is niet minder gemeend dat ik je werkelijk succes wens met de verkoop...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 december 2008 @ 11:28:40 #71
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64526597
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:21 schreef Maaike_20 het volgende:
Heb geen zin meer me hier tegenover jou te gaan zitten verdedigen.
Naar mijn idee is het redelijk en logisch vanuit mijn kant om zaken uit te vragen.
Vragen wel, maar 600 keer hetzelfde vragen en twijfeltje zus en kan je hem niet helemaal laten opknappen zo is NIET normaal
quote:
Dat heeft helemaal niets te maken met voor een dubbeltje op de eerste rij te willen zitten, dat heeft te maken met het feit dat ik EN geen geld heb nu om nieuw te kopen op dit moment EN dat ik me er geen buil aan wil vallen.
Met een tweedehands product kan ALTIJD wat misgaan. Met nieuw ook namelijk. Alleen heb je op die laatste garantie, dat geldt niet voor de laatste. Wil je dat WEL moet je er simpelweg voor betalen. Dat wil je niet, dus wil je voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. EN een tweedehandsprijs EN de zekerheid van garantie.
quote:
Ik begrijp niet waarom je zo reageert steeds.
Omdat je in mijn topic naar de bekende weg vraagt? Ook in je PM staan vragen die allang beantwoord zijn in dit topic.
quote:
Vind het niet echt netjes, maar goed.
En ik vind je gewik en geweeg een beetje treurig worden nu.
quote:
Alsof mijn interesse niet serieus zou zijn en je schijt hebt aan iemand die iets zeker wilt weten alvorens over te gaan op aankoop.
Ik heb al tientallen vragen van je benatwoord. Je stelt alleen keer op keer dezelfde vragen. En verder reageer ik alleen op aannames die jij in dit topic spuit. Dat je zonder onderbouwing bang bent dat er wat kapot is. Daar zit ik niet op te wachten.
quote:
Het is niet minder gemeend dat ik je werkelijk succes wens met de verkoop...
Dat zal wel lukken. Ik bied een prima laptop voor gemiddeld 150 euro goedkoper aan dan gelijkwaardige macbooks. De enige reden waarom ik dat doe is omdat hij gebruikssporen heeft (en min of meer 150 euro korting voor een paar krasjes vind IK redelijk coulant).

Als mensen dan NOG twijfels hebben geef ik hem liever voor niks weg aan iemand die er oprecht blij mee is dan dat ik er nog eens 50 euro afdoe. Kortom... take it or leave it.
pi_64526742
quote:
Dat zal wel lukken. Ik bied een prima laptop voor gemiddeld 150 euro goedkoper aan dan gelijkwaardige macbooks. De enige reden waarom ik dat doe is omdat hij gebruikssporen heeft (en min of meer 150 euro korting voor een paar krasjes vind IK redelijk coulant).

Als mensen dan NOG twijfels hebben geef ik hem liever voor niks weg aan iemand die er oprecht blij mee is dan dat ik er nog eens 50 euro afdoe. Kortom... take it or leave it.
Als jij leest....heb je kunnen zien dat ik NERGENS vraag of je er nog wat af kunt doen!
Je geeft overigens niet echt antwoord op mijn vragen, je brengt je eigen mening naar voren (over AppleCare bijv) en probeert die op te leggen (geen probleem) maar sta er dan niet van te kijken dat ik de vraag nog eens stel.

Take it or leave it....
  woensdag 31 december 2008 @ 11:34:44 #73
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_64526800
quote:
Op woensdag 31 december 2008 10:59 schreef Maaike_20 het volgende:

[..]

Dat is geen gezeik, dat is zuinig en precies op je spullen willen zijn
Sommige mensen rijden jaren rond in een auto vol deuken, krassen en roestplekken, bij de eerste kras zou ik dit al laten verhelpen.
Daar dat is het verschil in mensen en prioriteiten, wil verder niet zeggen dat ik Apple niet vind...
Ik vind het nog steeds gezeik! Jij wilt naar mijn mening op de eerste rang zitten, en het liefst nog helemaal nieuw zonder gebruikssporen. Succes! Dan moet je hem lekker nieuw in de winkel kopen voor de volle mep.
World domination is my middle name.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 december 2008 @ 11:35:16 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64526822
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:32 schreef Maaike_20 het volgende:

[..]

Als jij leest....heb je kunnen zien dat ik NERGENS vraag of je er nog wat af kunt doen!
Je geeft overigens niet echt antwoord op mijn vragen, je brengt je eigen mening naar voren (over AppleCare bijv) en probeert die op te leggen (geen probleem) maar sta er dan niet van te kijken dat ik de vraag nog eens stel.

Take it or leave it....
Wijs me even aan op WELKE vragen ik geen antwoord gegeven heb?
Applecare kan alleen bij producten binnen de garantie dat is je al meerdere malen door mij en anderen verteld. In de OP van dit topic staat een linkje naar de specs van het macbook en de leeftijd. 1 en 1 is twee.

Kortom... WELKE van je tientallen vragen heb ik niet beantwoord?
pi_64527098
Joh, ik heb geen zin meer hier een discussie over te voeren, ten eerste is dat zonde van jouw en mijn tijd, daarnaast ontspoort je topic zo een beetje, terwijl dat echt niet mijn bedoeling is.

Had niet goed gekeken toen ik op je link klikte...dus was de vraag van de Apple Care uiteindelijk overbodig.
Heb er snel doorheen gefietst, meer niet.
Daarnaast dacht ik; er kan bij die specificaties wel 2006 staan, maar volgens mij kun je die macbooks ook later kopen.
Dat impliceert weer wel hoe ik op de hoogte ben (niet dus) van dit soort dingen.

Het heeft nu ook geen nut meer om hier te gaan neerzetten waar ik nog geen antwoord op heb.
Maakt ook niet meer uit, want dat zijn vragen die nog niet eens linken naar de Macbook zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')