quote:Hotels worden bordeel
ROTTERDAM - Nederlandse prostituees nemen, als gevolg van de steeds strengere controles door politie en fiscus, massaal de wijk naar hotels.
Uit een inventarisatie blijkt dat circa 69 Nederlandse hotels het predicaat ’bordeel’ zouden verdienen omdat er, al of niet met medeweten van de leiding, betaalde seks plaatsvindt.
In enkele gevallen is zelfs vastgesteld dat hoteldirecties contracten hebben afgesloten met seksbazen of de dames zelf, voor de verhuur van meerdere kamers over een langere periode. Ook bestaan deals waarbij hotelkamers per uur of per dagdeel te huur zijn.
Vergoeding
Hotelpersoneel werkt in veel gevallen tegen vergoeding mee aan bemiddeling van de betaalde seks. Portiers of baliemedewerkers ontvangen vergoedingen die variëren van 10 tot 50 euro per klant voor de bemiddeling.
Volgens een inventarisatie van de Verenging Exploitanten Relaxbedrijven (VER) vindt de illegale prostitutie plaats bij dertien verschillende hotelketens, die in totaal 273 hotelbedrijven hebben. In 69 zaken zou het hotel eerder de naam sekshuis verdienen dan logement.
De VER luidt de noodklok omdat, terwijl de hotels volstromen met prostituees, het aantal officiële seksbedrijven die met een vergunning opereren sinds 1999 is teruggelopen van 1300 naar 500 nu.
„Er zijn nogal wat hotels die contracten afsluiten waarbij het niet anders kan zijn dat het niet om de normale verhuur van een kamer gaat, maar om de arbeidsplaats van een prostituee”, aldus VER-woordvoerder André van Dorst. „Ze leveren de prostituees hun werkruimte, waarvoor geen exploitatievergunning als seksinrichting nodig is. Inmiddels huren verschillende bedrijven meerdere kamers af in de hotels en maken vervolgens reclame op internet om klanten te trekken. Soms wordt er ook openlijk geadverteerd wie in welk hotel zit.”
ff opgezocht op Hotelbabs...quote:RTL
VRAAG: Is het Van der Valk bekend dat er openlijk wordt geadverteerd door prostituees en organisaties (zoals Hotelbabes.nl) die hun diensten aanbieden in uw hotels?
ANTWOORD: Tot voor vandaag, was dit niet bekend bij Van der Valk. Tijdens het gesprek met de politie is het bestuur van Van der Valk op de hoogte gebracht van dit voorval. Van de politie heeft Van der Valk begrepen dat de namen van de Van der Valk hotels niet worden genoemd. Wel blijkt er op verschillende sites gesproken te worden over de A2, A4 etc. Ons is meegedeeld dat in de wereld van prostitutie op deze manier de hotels worden bedoelt die langs deze wegen liggen.
Het betaalt wel erg kut.. -150 euro per uur.quote:Op zondag 23 november 2008 07:05 schreef Drugshond het volgende:
Opeens heb je het .... je wordt Hotel inspecteur.
Mwah soms moet je de secondaire voorwaarden zelf aanpassen.quote:Op zondag 23 november 2008 07:21 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Het betaalt wel erg kut.. -150 euro per uur.
Zolang ze maar in een rookvrije omgeving werken!quote:Op zondag 23 november 2008 07:39 schreef LoggedIn het volgende:
zo zie je maar weer, de overheid verneukt iets met 'regelgeving', en wij vinden wel weer een alternatief
en geen coffeeshop in een straal van 200 meterquote:Op zondag 23 november 2008 07:45 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Zolang ze maar in een rookvrije omgeving werken!
Diegene die dat schreef zat (stiekem) te denken aan standje 69. Kan bijna niet anders.quote:Op zondag 23 november 2008 06:57 schreef FritsVanEgters het volgende:
"Circa 69" zaken, dat je niet denkt dat het er ongeveer 70 zijn.
Jammer dat ze geen korting geeft bij meerdere uren.quote:Op zondag 23 november 2008 09:36 schreef LXIV het volgende:
Ik vind die Bara wel 150 euro per uur waard!
Mwah, voor ongeschoolde arbeid vind ik het vrij prijzig!quote:Op zondag 23 november 2008 09:36 schreef LXIV het volgende:
Ik vind die Bara wel 150 euro per uur waard!
Zou ze geen vaste uren op haar kantoor hebben.quote:Op zondag 23 november 2008 09:39 schreef LXIV het volgende:
Nee, dat vind ik ook raar. Ze moet toch ook eerst voorrijden, en dat doet ze het tweede uur niet.
ik gok dat het niet van het hotel magquote:Op zondag 23 november 2008 11:22 schreef Yildiz het volgende:
Waarom zou dit illegaal zijn? Er wordt toch betaald en belasting afgedragen?
quote:Op zondag 23 november 2008 11:22 schreef Yildiz het volgende:
Waarom zou dit illegaal zijn? Er wordt toch betaald en belasting afgedragen?
Deze branche is vergunningplichtig (net als diverse andere branches trouwens).quote:De VER luidt de noodklok omdat, terwijl de hotels volstromen met prostituees, het aantal officiële seksbedrijven die met een vergunning opereren sinds 1999 is teruggelopen van 1300 naar 500 nu.
Natuurlijkquote:Op zondag 23 november 2008 14:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik gok dat het niet van het hotel mag
Van het hotel mag het heus wel hoor, als het maar niet aan de grote klok wordt gehangen. Maar het hotel mag het zelf niet, tenzij ze een bordeelvergunning aanvragen.quote:Op zondag 23 november 2008 14:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik gok dat het niet van het hotel mag
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |