Mijn lichaam heb ik toch niet meer nodig na mijn leven en als een ander er nog wat aan kan hebben, dan mag dat van mij.
Maar idd voor wat, hoort wat.
quote:met dit soort posts wel ja... breng ze vooral op ideën...
Op dinsdag 26 maart 2002 11:13 schreef DarkElf het volgende:
Ben benieuwd of dit zo'n topic wordt waar als je zegt dat je geen donor wilt zijn mensen meteen beginnen te gillen : "Ja maar wat als je zelf eens iets nodig hebt??".
quote:Ach gut mag ik niet posten wat ik me afvraag?
Op dinsdag 26 maart 2002 11:18 schreef L-mo het volgende:[..]
met dit soort posts wel ja... breng ze vooral op ideën...
't is niet alsof ik er dan nog wat aan heb, dus...
quote:zo, beek en donk, das dichtbij ;-]
Op dinsdag 26 maart 2002 11:15 schreef clowntje het volgende:
Tja, ik vind het ook best een raar idee eigenlijk. Stel nou dat je niet écht dood bent als je dood bent, en dat je alles nog bewust meemaakt, maar alleen niks meer kan bewegen en praten?? Naja, ik moet volgend jaar pas kiezen en ik denk dat ik toch wel donor wordt... maar ik blijf het toch een beetje een eng idee vindenMaar idd voor wat, hoort wat.
wat bedoel je met voor wat hoort wat?
quote:is dat een gekke reactie dan?
Op dinsdag 26 maart 2002 11:13 schreef DarkElf het volgende:
Ben benieuwd of dit zo'n topic wordt waar als je zegt dat je geen donor wilt zijn mensen meteen beginnen te gillen : "Ja maar wat als je zelf eens iets nodig hebt??".
quote:Nee maar sommige mensen kunnen abnormaal fel reageren op mensen die geen donor willen zijn. Nooit gehoord/meegemaakt
Op dinsdag 26 maart 2002 11:19 schreef spaceben het volgende:[..]
is dat een gekke reactie dan?
quote:tuurlijk wel, maar aan je post valt af te lezen dat je dat niet graag zou willen en als dat zo is moet je dat natuurlijk niet posten...
Op dinsdag 26 maart 2002 11:18 schreef DarkElf het volgende:[..]
Ach gut mag ik niet posten wat ik me afvraag?
quote:Ik vroeg me af of dit zo'n topic gaat worden en als dat wel zo is moet iedereen dat lekker zelf weten. *gaap*
Op dinsdag 26 maart 2002 11:21 schreef L-mo het volgende:[..]
tuurlijk wel, maar aan je post valt af te lezen dat je dat niet graag zou willen en als dat zo is moet je dat natuurlijk niet posten...
bv: een man richt een pistool op je hoofd en je zegt: oh ik hoop niet dat ie de trekker overhaalt....
quote:zal of je hart nog kloppen of zal er hersenactiviteit zijn, dan gaan ze je echt niet aan stukken snijden. daar zijn ze echt wel zorgvuldig mee.
Op dinsdag 26 maart 2002 11:15 schreef clowntje het volgende:
Tja, ik vind het ook best een raar idee eigenlijk. Stel nou dat je niet écht dood bent als je dood bent, en dat je alles nog bewust meemaakt, maar alleen niks meer kan bewegen en praten?? Naja, ik moet volgend jaar pas kiezen en ik denk dat ik toch wel donor wordt... maar ik blijf het toch een beetje een eng idee vindenMaar idd voor wat, hoort wat.
Ik vraag me vooral wel eens af of dokters nog wel alles proberen als je op sterven ligt en je bent donor.
Aan de andere kant is het positief dat je op deze manier anderen kunt helpen.
quote:nee gelukkig niet, of iemand donor wil zijn wel of niet moet ie zelf weten, maar als je daarna zelf gaat verkondigen dat je wel wilt ontvangen, dan start je zelf een eventueel felle discussie op. toch?
Op dinsdag 26 maart 2002 11:20 schreef DarkElf het volgende:[..]
Nee maar sommige mensen kunnen abnormaal fel reageren op mensen die geen donor willen zijn. Nooit gehoord/meegemaakt
quote:Ik heb al zo vaak meegemaakt dat mensen op dit onderwerp vreselijk fel reageren. Dat bedoel ik.
Op dinsdag 26 maart 2002 11:25 schreef spaceben het volgende:[..]
nee gelukkig niet, of iemand donor wil zijn wel of niet moet ie zelf weten, maar als je daarna zelf gaat verkondigen dat je wel wilt ontvangen, dan start je zelf een eventueel felle discussie op. toch?
quote:Ik kan je verzekeren dat er mensen zijn die zo geholpen willen worden. In begin jaren 80 was ik slechtziend. Een zeldzame oogziekte sloopte mijn ogen. Zicht was in 1983 ongeveer 15%. In 1983 en in 1987 heb ik donorhoornvliezen gekregen. Zicht loopt nog steeds op en is nu ongeveer 97%.
Op dinsdag 26 maart 2002 11:17 schreef roelio het volgende:
rijst de vraag: wil je zelf dan wel op die manier geholpen worden? ... ja, dat weet ik ook niet...
En voor degeen die bang is dat 't er niet meer uitziet, hoornvliezen worden veel getransplanteerd, maar als ze er niet meer zijn zie je er niets van. Daarbij zijn van een dode over 't algemeen (altijd?) de ogen dicht.
quote:Zo heb ik er nog nooit over nagedacht, maar nu je het zegt!! Het kan best zo zijn dat artsen, als je toch al voor apagapen ligt, net ff iets minder hun best doen, ook al is dat niet hun plicht!!
Op dinsdag 26 maart 2002 11:24 schreef Kesh het volgende:Ik vraag me vooral wel eens af of dokters nog wel alles proberen als je op sterven ligt en je bent donor.
Ach ja ik zie waarschijnlijk weer allemaal dingen die er niet zijn!!
quote:idd... een lege blik is schokkend.
Daarbij zijn van een dode over 't algemeen (altijd?) de ogen dicht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |