als het alleen om een paar bullets in een sidebar gaat zou ik het gewoon met de hand doen...quote:Op donderdag 4 december 2008 13:11 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ik heb een sidebarretje gemaakt waarin agendapunten komen te staan. Nou wil ik daar steeds de tekst van aan passen, maar dan moet ik steeds weer in de broncode gaan prutsen. Is hier niet een andere oplossing voor? Dat ik in een formuliertje alles kan invullen ofzo?
Iemand aanbevelingen?
En wat staat er precies in document.php?quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:46 schreef immortals het volgende:
Dit is m'n error ik heb een bestandje: document.php en slaag het op onder htdocs en dan ga ik naar m'n browser en vul in : localhost/document.php en krijg dit!!
Warning: Unexpected character in input: '' (ASCII=92) state=1 in C:\xampp\htdocs\Document.php on line 2
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in C:\xampp\htdocs\Document.php on line 2
quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:57 schreef Kerol het volgende:
Je moet " en niet '
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 6 december 2008 00:01 schreef mschol het volgende:
[..](maar mag wel)
@TS: lees de php.net echo() functie eens doorecho is geen functie maar een language construct. Je hoeft dus geen () te gebruiken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ziet er gewoon goed uit, dus ik snap die foutmelding niet.quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:52 schreef immortals het volgende:
dit om precies te zijn
<?php
echo 'Hallo wereld!';
?>
1 2 3 | echo 'Hallo wereld!'; ?> |
het hoeft niet, het mag wel (wiskunde...)quote:Op zaterdag 6 december 2008 00:08 schreef Light het volgende:
[..]
echo is geen functie maar een language construct. Je hoeft dus geen () te gebruiken.
Ik heb ook niet gezegd dat het fout is om () te gebruiken. Het is net als met '' en "", beide zijn goed (hoewel er wel een verschil is tussen '' en ""). Mijn punt is gewoon dat je niet moet zeuren over '' en "" of over wel of geen () als het niet relevant is. En dat is het in dit geval niet.quote:Op zaterdag 6 december 2008 07:54 schreef MCootje het volgende:
[..]
het hoeft niet, het mag wel (wiskunde...)
omdat het dus wel mag/kan, is het netter om het wel te doen (omdat het veel weg heeft van een functie)
ook als je opeens de echo wilt veranderen door een functie, is het handig want dan staan de haakjes er alvast
denk hierbij aan een echo die je wilt (tijdelijk) even als var_dump wilt hebben
daarnaast is het in de meeste gevallen overzichtelijker als je ze wel gebruikt
het is maar wat je gewend bent, ik doe het wel om deze redenen
mvg
Marco
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $som=0; for ( $getal =2; $getal <= 2048; $getal*2) { $som = $som + $getal; echo "Getal:$getal"; } echo "De som is $som"; ?> |
quote:Op zaterdag 6 december 2008 11:56 schreef Kerol het volgende:
Ik wil graag mijn FOR loop elke keer een stap van *2 laten nemen. Het lukt nu nog niet echt. Hoe kan ik dit het beste doen?
Tot nu toe heb ik dit;
[ code verwijderd ]
Als ik dit in mijn localhost bekijk krijg ik een pagina die tot in het oneindige $Getal: 2 echo'ed.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $som=0; for ( $getal =2; $getal <= 2048; $getal*=2) { $som = $som + $getal; echo "Getal:$getal"; } echo "De som is $som"; ?> |
Je kunt beginnen met php leren. Als je met je knie op een of ander boek gaat liggen dan heb je dat wel onder de knie, maar je hebt nog steeds geen idee wat erin staat enzo.quote:Op zaterdag 6 december 2008 13:20 schreef immortals het volgende:
Ik heb php nu onder de knie maar hoe kan ik nu beginnen ?
tips pls!!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 | // By product code $result = $db->query('SELECT id, product_code, product_code2 FROM product_feed_items WHERE (LENGTH(product_code) > 4 OR LENGTH(product_code2) > 4)'); while($item = $result->fetchRow()) { // by product codes $s = array(' ','-','/'); $search_q = ''; if ($this->realstrlen($item->product_code) > 4) { if (is_numeric(trim($item->product_code))) { $code = trim($item->product_code); $search_q .= 'product_code = "'.$code.'" OR product_code2 = "'.$code.'" '; } else { $code = str_replace($s,'*',$item->product_code).'*'; $search_q .= 'MATCH(product_code, product_code2) AGAINST("'.$code.'")'; } } if ($this->realstrlen($item->product_code2) > 4) { if ($search_q != '') $search_q .= ' OR '; if (is_numeric($item->product_code2)) { $code2 = $item->product_code2; $search_q .= 'product_code = "'.$code2.'" OR product_code2 = "'.$code2.'" '; } else { $code2 = str_replace($s,'*',$item->product_code2).'*'; $search_q .= 'MATCH(product_code, product_code2) AGAINST("'.$code2.'")'; } } $r = $db->query('UPDATE product_feed_items SET parent_product = "'.$item->id.'" WHERE ('.trim($search_q).') AND id != "'.$item->id.'"'); if ($r->numRows() > 0) { $db->query('UPDATE product_feed_items SET parent_product = 0 WHERE id = ?', $item->id); } } ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |